• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele wagonów typu 120A

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
O jakich lokomotywach spalinowych POLREGIO mowa??
Zapewne chodzi o lokomotywy serii SM42 oraz SU42 Przewozów Regionalnych. Póki co żadna z nich nie otrzymała nowego schematu malowania marki POLREGIO, wprowadzanego obecnie na elektrycznych zespołach trakcyjnych serii EN57, EN57-19XX, EN57-20XX, EN57AL, ED72A, lokomotywach serii EP07P oraz wagonach typu 120A, 113Aa, 161A, 162A, 163A i Görlitz 88.

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,115496,0,PaFaWag_5Bk_6Bk_EN57_1331.html
- autor: Jakub Górniak
- opis: "12 marca 2017 - Balin, pociąg regio spółki PolRegio wjeżdża do stacji."

2017.03.12. - Balin - EN57-1331 z pociągiem REGIO nr 34306.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,115109,0,PaFaWag_5Bk_6Bk_EN57_1392.html
- autor: Wojciech Koliński - Kolins
- opis: "4 marca 2017 - Szlak Wejherowo - Reda. Pociąg SKM "Sprinter" (Słupsk - Gdynia Główna), obsługiwany pierwszą jednostką w barwach POLREGIO w pomorskim zakładzie spółki Przewozy Regionalne, minął bez zatrzymania p.o. Wejherowo Śmiechowo."

2017.03.04. - EN57-1392 jako poc. SKM ''Sprinter'' nr 85834 rel. Słupsk - Gdynia Gł..jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,115286,0,PaFaWag_5Bm_6Bm_EN57_1949.html
- autor: tatry13413
- opis: "11 marca 2017 - | Balin |EZT w nowych barwach PolRegio relacji: Kraków Gł. - Katowice jedzie szlakiem Trzebinia TSA - podg Balin."

2017.03.11. - Balin - EN57-1949 z poc. REGIO nr 34306 rel. Kraków Gł. - Katowice.jpg

- źródło: https://polregio.pl/pl/dla-podroznych/informacje/barwy-polregio-w-wielkopolsce/
- autor: nieznany
- opis: "Pierwszy w Przewozach Regionalnych pojazd kolejowy w barwach nowej marki POLREGIO został przekazany do Oddziału Wielkopolskiego 30 stycznia 2017. Po przeglądzie poziomu czwartego (P4) w Iławie i krótkim przeglądzie P0 w Lesznie pojazd wyjechał w trasę jako pociąg 77701 z Leszna do Poznania Gł. i dalej w kursy do Piły i Jarocina."

spot_en57-2008_polregio.jpg

- źródło: http://antygaleria.pl/details.php?image_id=15903&mode=search
- autor: nieznany
- opis: "Kolejna odsłona ED72A-005, tym razem malowanie Polregio. (Kraków Płaszów, 2017-03-15)"

IMG_8613.jpg

- źródło: https://wps.flog.pl/wpis/11676950/ep07p2002
- autor: wps
- opis: "EP07P-2002"

EP07P-2002.jpg

- źródło: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1279447878836869&id=332537590194574
- autor: Piotr Retro Hunter
- opis: "Zdjęcia wagonów osobowych typu 120A, które otrzymują w Chojnicach nowe malowanie- POLREGIO."

17523180_1279447312170259_7642233027988596873_n.jpg 17522922_1279447272170263_3433600001332588116_n.jpg

- źródło: https://www.facebook.com/7763060358...306035811088/1136376316470723/?type=3&theater
- autor: Beata Meler
- opis: "EP07P-2002 z pierwszym wagonem 2 klasy typu 162A w malowaniu POLREGIO przejeżdża przez stację Dobiegniew w dniu 15.03.2017. Pociąg odbył jazdę próbną z Krzyża do Choszczna i z powrotem."

2017.03.15. - Dobiegniew - EP07P-2002 z pierwszym wag. 2 klasy typu 162A w malowaniu POLREGIO.jpg

- źródło: zbiory własne
- autor: Nikodem Wodowski
- opis: 16 kwietnia 2017 roku - Chojnice - wagon piętrowy 50 51 26-08 146-0 serii B16mnopux w nowym malowaniu marki POLREGIO po zakończonej w Słupsku naprawie poziomu P5.

50_51_26-08_146-0.jpg

"Stonki" i "Polsaty"/"Strażaki" póki co się uchowały, choć jeszcze w kwietniu SU42-518 przechodziła naprawę poziomu P3 podczas której mogła już otrzymać obowiązujący od stycznia nowych schemat malowania marki POLREGIO. Nie stało się tak jednak i maszyna nadal jeździ w malowaniu bordowo-srebrnym. Być może nie zatwierdzono jeszcze projektu malowania dla tych serii lokomotyw?

- źródło: zbiory własne
- autor: Nikodem Wodowski
- opis: 19 kwietnia 2017 roku - SU42-518 z SA108-004 jako pociąg REGIO relacji Chojnice - Krzyż, lokomotywa wraca do Krzyża po odbytej w Chojnicach naprawie poziomu P3.

DSC_2316.JPG

Nie łudźmy się, tego schematu na pewno nie będą miały SU45 i SP32. Tych pierwszych Przewozy Regionalne nie posiadają sprawnych i naprawiać raczej nie zamierzają, a z tymi drugimi też dużo lepiej nie jest, bowiem różnica jest taka, że ostatni "Odkurzacz" z numerem 206 jeszcze jeździ, a reszta zmodernizowanych SP32 (z numerami 201-210) stoi odstawiona bez szans na naprawę, także jeśli jakiekolwiek lokomotywy Przewozów Regionalnych oprócz EP07P, które już powoli przybierają nowe barwy, miałyby otrzymać barwy wprowadzanej marki POLREGIO, to będą to co najwyżej SM42 i SU42.

Zapomniałbym, tak jak SM04 dostała malowanie i przezwisko "Tygrysiątko":

- źródło: https://milek4.flog.pl/wpis/11576942/sm04742
- autor: Miłosz - milek4
- opis: "Tygrysiątko, które na co dzień musi stawić czoła dużo większym drapieżnikom od siebie…;) IX 2016 Leszno"

2016.09. - Leszno - SM04-742 ''Tygrysiątko'' na terenie lokomotywowni Przewozów Regionalnych.jpg

Tak docelowo może przyjąć barwy POLREGIO. Podobnie może być i z wózkami akumulatorowymi ASF, bowiem poprzedniego malowania (bordowo-srebrnego) się doczekały - na pewno "Adolf" pracujący w szopie Przewozów Regionalnych na Kluczykach w Toruniu oraz drugi pracujący w Szczecinie:

- źródło: https://mykolej.flog.pl/wpis/8131444/asf-el16#w
- autor: Piotr - Mykolej
- opis: "ASF EL-16 - Na terenie lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie. 8.12.2013r."

2013.12.08. - Szczecin Wzgórze Hetmańskie - ASF w lokomotywowni Przewozów Regionalnych.jpg
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Panowie... mogłby mi ktoś podać jakie są nabite daty rewizji w ostatnich wagonach z Leszna?
Chodzi mi o Piko 96654 i 96655.

Jakoś szukam, szukam i nigdzie nie mogę tego znaleść...(albo kijowo szukam):rolleyes:
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Chyba jednak trzeba popracować nad korzystaniem z forumowej wyszukiwarki :gwizd: (jedno kliknięcie):
Co zaś się tyczy modeli o numerach katalogowych 96654 i 96655 to faktycznie rzeczywisty przydział naniesiony na model pokrywa się z wizualizacją. W przypadku tych dwóch miniatur producent przygotował tylko jedną wizualizację dla obu wagonów, z związku z czym można się było zastanawiać czy oba wagony będą oznakowane serią Bht. Dla przypomnienia, litera t w oznaczeniu serii oznacza wagon przystosowany do przewozów wojskowych. Drugi model (PIKO 96654) posiada standardowe dla wagonów typu 120A (od 1985 do 2009 roku najliczniej występujące wśród wszystkich wagonów) oznaczenie serii Bh.

PIKO 96655:

Zobacz załącznik 467202

Charakterystyczna cecha "PKP" w tzw. "trumience" na wstępie ogranicza nam okres odwzorowania wagonów do lat 2001-2009. W wypadku tych dwóch egzemplarzy, odwzorowują one swoje pierwowzory po naprawach okresowych zakończonych 28 października 2005 roku (PIKO 96654: 50 51 21-18 315-4 Bh Stacja LESZNO) oraz 27 kwietnia 2007 roku (PIKO 96655: 50 51 21-18 309-7 Bht Stacja LESZNO).

Warto zwrócić uwagę, że oba wagony mają naniesiony napis "Ogrzew.par.el.", który świadczy o tym, że miały one w oryginale dwa systemy ogrzewania - parowy i elektryczny - co teoretycznie, przy zachowaniu w sprawności systemu parowego (czy w oryginale był sprawny?) umożliwiałoby zestawienie ich z modelem parowozu np. serii Ol49 z parowozowni w Wolsztynie i odwzorowanie pociągu relacji Wolsztyn - Poznań Główny lub Wolsztyn - Leszno.

Na koniec smutny kres eksploatacji jednego z wagonów, którego miniaturę wykonała firma PIKO:

- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5149
- autor: m0ke
- opis: "16.08.2010 || Poznań Główny || Wagon 50 51 21-18 309-7 Bht, st. mac. Leszno, odstawiony na terenie stacji Poznań Główny"
- komentarz: Wagon jeszcze w Poznaniu, widoczny dodany względem stanu z modelu identyfikator przewoźnika PL-PKPPR i 1151 za numerem oraz zdarta cecha "PKP" w trumience.

Zobacz załącznik 467203

Oraz drugie zdjęcie tego samego wagonu (z niemalże niewidocznym numerem poza identyfikatorem przewoźnika) nieco ponad rok później, kiedy stał już sobie w Pile:

- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=3757
- autor: m0ke
- opis: "18.09.2011 || Piła Główna || Wagon 50 51 21-18 309-7 Bht, st. mac. Leszno, oczekuje na naprawę na terenie torów postojów stacji Piła"

Zobacz załącznik 467204
Pytanie wagonowego laika... (n)
Czym się różni pod wzgledem wyposażenia wagon Bh od Bht?
 

EC45

Znany użytkownik
Ciekawe kiedy pierwsza stonka i wagon 120A w nowych barwach firmowych PR. Swoją drogą chyba te dwa typy wyglądają w miarę nieźle w tym malowaniu.
 

norbis97

Znany użytkownik
Cytat z komentarza pod zdjęciem Bonanzy w barwach POLREGIO umieszczonych na profilu SMK Chojnice: https://www.facebook.com/SMKChojnice/ pod komentarzem czy PIKO mogłoby wyprodukować taki model:
Remaj12 napisał(a):
Jest to praktycznie nierealne - przynajmniej jeśli zakładamy, że chcemy otrzymać model maksymalnie odwzorowujący pierwowzór. Wymiany wymagałyby okna modelu, a to niestety wiązałoby się z powstaniem nowej formy do poprawnego wykonania nowych okien, a także zmiany projektu modelu i dokumentacji jego wykonania, co w firmie PIKO wiązałoby się z dużymi kosztami i dla niewielkiej edycji dwóch wagonów (czy nawet 4 - również w barwach województwa Pomorskiego) byłoby praktycznie nieopłacalne, a szkoda, bo modele na pewno byłyby ciekawe. Pozostaje przerobić sobie samemu.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
To moje słowa :). Niestety wagony, które przechodziły w Chojnicach naprawy poziomu P5 (dawna naprawa główna) różnią się względem miniatur oferowanych przez PIKO. Jak wyżej - główną różnicą są okna - zmodernizowane wagony mają część okien stałych - bez opuszczanej części:

- źródło: zbiory własne
- autor: Nikodem Wodowski
- opis: 26 maja 2017 roku - wagon typu 120A w nowym malowaniu marki POLREGIO włączony w skład pociągu REGIO TUR nr 55064/5 relacji Chojnice - Gdynia Główna, prowadzonego lokomotywą SU42-534.

120a_bonanza_polregio.jpg


Zmiana wydaje się nie duża, ale jak wiemy, w firmie PIKO o jakiekolwiek zmiany, a zwłaszcza zmiany w projektach, dokumentacji i jeszcze o dodatkową formę bardzo ciężko, dlatego nie spodziewałbym się takich modeli, no chyba że producent wkalkuluje ten - w tym wypadku już dość duży - kompromis i zastosuje okna z formy, którą aktualnie dysponuje i zaoferuje Przewozom Regionalnym modele wagonów w tym malowaniu jako tzw. reklamówki, podobnie jak niegdyś wagony piętrowe w malowaniu interREGIO - można powiedzieć, że problem jest dokładnie ten sam - tam też okna są niewłaściwe ;).

Co do lokomotyw serii SM42 w malowaniu POLREGIO - jak na razie wiadomo o jednej (pierwszej) maszynie, która właśnie przechodzi naprawę rewizyjną w zakładzie w Chojnicach. Jest to SM42-329, a więc lokomotywa, której miniatury PIKO nie jest w stanie wyprodukować, ze względu na wiele różnic, poczynając od tych najbardziej widocznych czyli innej ramy, innych wózków, innej obudowy komina. PIKO może wyprodukować model lokomotywy serii SM42 z numerem od 521 wzwyż (nie wiem do ilu). Póki co nic nie wskazuje na to aby Przewozy Regionalne w najbliższym czasie wysłały lokomotywę o odpowiednim numerze na naprawę połączoną z otrzymaniem nowego malowania. Taką lokomotywą mogłaby być SM42-523, która obecnie jeździ w oliwkowych barwach, które otrzymała podczas naprawy zakończonej 16 stycznia 2015 roku w zakładzie Przewozów Regionalnych w Krzyżu (lokomotywa należy do oddziału wielkopolskiego z siedzibą w Poznaniu) lub SM42-583, która nosi standardowe malowanie firmowe Przewozów Regionalnych i stacjonuje w Rzeszowie. Obie maszyny są sprawne, co daje niewielką szansę na to, że może doczekają się nowego malowania, a co za tym idzie, będzie możliwość odwzorowania ich w modelu. Niestety dwie inne, w tym pierwowzór modelu PIKO, czyli SM42-593 i SM42-539 zostały 22 września zeszłego roku skreślone ze stanu i wystawione na sprzedaż w celu złomowania, także o nich możemy niestety raczej zapomnieć. Innymi lokomotywami z numerami powyżej 520 Przewozy Regionalne nie dysponują, także ostatnie dwie - SM42-523 i SM42-583 to ewentualni kandydaci na nowe malowanie, których miniatury mogłoby wydać PIKO.
Ciekawe kiedy pierwsza stonka i wagon 120A w nowych barwach firmowych PR. Swoją drogą chyba te dwa typy wyglądają w miarę nieźle w tym malowaniu.
SM42-329 ma być gotowa już niedługo, a maszyna zaczyna nabierać kolorów. Być może lokomotywa będzie wyglądała właśnie tak:

projekt_malowania_polregio_sm42.png

Wagony typu 120A nie załapały się na firmowe malowanie Przewozów Regionalnych podobnie jak inne eksploatowane przez tego przewoźnika wagony - dla każdego typu przewidziany był inny schemat, a dodatkowo niektóre oddziały posiadały własne schematy np. oddział warmińsko-mazurski. W tej chwili gotowe są już dwa wagony w nowym malowaniu marki POLREGIO. Docelowo wszystkie 6 "Bonanz" (wszystkie sprawne wagony typu 120A w Polsce) będzie jeździło w tym malowaniu.
O, dobra myśl, sam chętnie bym 120A w takim malowaniu kupił :)
Ja również i myślę, że znalazłoby się trochę chętnych na takie modele, ale mało prawdopodobne aby dla dwóch, może czterech modeli PIKO przygotowało formę z nowymi oknami :niepewny:.
Wracając do modeli, może faktycznie zostaną zrobione jako tzw "reklamówki" dla PRów ale musiałby być popyt na nie. Zawsze ktoś kto ma "dobre" kontakty zwrócić się do PIKO Polska ( dobrze wnioskuje ? ) oto czy by nie rozważyło produkcji tego typu modeli w malowaniu POLREGIO.
Przedstawiciel producenta został poinformowany o nich jak tylko pokazały się pierwsze zdjęcia wagonów w trakcie naprawy na hali :), także na pewno o nich wie, a być może same Przewozy Regionalne już o tym rozmawiały z producentem, tego nie wiem. W 2009 roku tak właśnie było - Przewozy Regionalne zgłosiły się do PIKO w celu wyprodukowania modeli reklamowych, a przy tej okazji wyprodukowano zestaw startowy z tymi wagonami i przemalowaną 218 na SU45-079 :ROFL:.
Nawiązując, jeszcze do twojej wypowiedzi, z tego samego powodu(okna), nawet jakby "zrobili" Bohuna POLREGIO to również nie do końca by odpowiadał oryginałowi.
Tak, oczywiście. Niestety podobnie jak w przypadku Bonanz tak i Bohuny mają inne okna, tylko z modelem wagonu piętrowego problem jest bardziej skomplikowany i wdrożenie ewentualnych zmian byłoby jeszcze bardziej kosztowne, bo oprócz nowych okien potrzeba by było wyprodukować całą nakładaną górną część pudła wagonu, gdyż okna różnią się też kształtem - są prostokątne bez zaokrągleń. Oczywiście gdyby Przewozom Regionalnym zależało PIKO mogłoby wypuścić (nawet fikcyjne lub mijające się z prawdą) modele, zarówno Stonki, Bohuna jak i Bonanzy, a przy tej okazji wpakować to w zestaw startowy POLREGIO :gwizd:. Jako zabawka byłby chyba całkiem atrakcyjny ;).
 

norbis97

Znany użytkownik
Dobrze mi świtało że to twoje słowa ;) Wracając do modeli, może faktycznie zostaną zrobione jako tzw "reklamówki" dla PRów ale musiałby być popyt na nie. Zawsze ktoś kto ma "dobre" kontakty zwrócić się do PIKO Polska ( dobrze wnioskuje ? ) oto czy by nie rozważyło produkcji tego typu modeli w malowaniu POLREGIO.
Nawiązując, jeszcze do twojej wypowiedzi, z tego samego powodu(okna), nawet jakby "zrobili" Bohuna POLREGIO to również nie do końca by odpowiadał oryginałowi.
 

EC45

Znany użytkownik
Oj szkoda, że jednak lokomotywa ma wyglądać tak jak we wpisie @Remaj12 a nie jak z wpisu nr 582. Ta pierwsza jest bardziej przekombinowana, tak jak EU07. Ten pomarańczowy pas wokół całej lokomotywy byłby lepszy. I ten debilny niby uśmiech na czole...kiepskie niestety. Naprawdę z tym pomarańczowym pasem pociągniętym wokół całej lokomotywy to by było całkiem fajne malowanie. A tak jest za dużo wzorków.
 

norbis97

Znany użytkownik
Widziałem 329 na hali, i już zaczyna nabierać "pomarańczowego" uśmiechu na czole, cóż będzie się trzeba przyzwyczaić.
Zastanawia mnie tylko jedna kwestia ( to tak w ramach ciekawostki) czemuż to Przewozy Regionalne, w swym nowym malowaniu marki POLREGIO nie umieścili logotypu na przodzie choćby obecnie przechodzącej NR 329 (patrząc na schemat malowania) jak i EP07P. ;)
 

EC45

Znany użytkownik
Myślę, że okna w 120A to taki szczegół, że modeli w nowym malowaniu można się spodziewać ze strony PIKO. Nie zdziwiłbym się, gdyby również i Bohuny się pojawiły. Być może w jakimś zestawie startowym oba wagony się znajda za jakiś czas.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Nowe okna miały już te bonanzy. Malowanie "pomorskie"
Zgadza się, wspominałem o tym:
czy nawet 4 - również w barwach województwa Pomorskiego
Jednakże należy zaznaczyć, że nowe okna mają tylko dwa wagony w malowaniu pomorskiego oddziału po naprawie głównej. Samo malowanie województwa Pomorskiego dla wagonów typu 120A jest starsze i pojawiło się chyba po raz pierwszy prawdopodobnie w 2009 roku - wtedy wagony miały standardowe okna (również wagony jeżdżące w lecie 2016 roku). Poniżej zdjęcia z 2010 roku:

- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=13059&mode=search&sessionid=0b20bh0p7g09ud4ul9ahvnmjd5
- autor: @kilanziom - kilanziom
- opis: "50 51 21-18 244-6 Bp Bezprzedziałowy wagon osobowy 2 klasy typu 120A odstawiony na terenie chojnickiej wagonowni. 17.07.2010, Chojnice."

DSC01654.jpg


Jak można zauważyć - wagon nie posiada jeszcze logo i napisu Przewozy Regionalne.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Mam pytanie do znawców tematu, zaznajomionych z "tajnymi" planami produkcyjnymi, tudzież mającymi wpływ na nowe edycje modeli. Dlaczego PIKO wznawia po raz drugi a potem trzeci wagony z Wrocławia czy Grudziądza? A nie wznowi np wagonów z Nysy (rozeszły się szybko i są bardzo do dziś poszukiwane). W efekcie mamy trzy edycje oliwek z końca lat 70, JEDNĄ z lat 90, obie są z południa polski, żadna z lat 80 lub przełomu 80/90. Czy jest jakaś szansa na oliwkowe wagony z epoki IVc lub Va z przydziałem innej części kraju niż Dolny Śląsk/Opolszczyzna, lub choćby wznowienie wagonów z Nysy?
 

J1974H0

Znany użytkownik
Mam pytanie do znawców tematu, zaznajomionych z "tajnymi" planami produkcyjnymi, tudzież mającymi wpływ na nowe edycje modeli. Dlaczego PIKO wznawia po raz drugi a potem trzeci wagony z Wrocławia czy Grudziądza? A nie wznowi np wagonów z Nysy (rozeszły się szybko i są bardzo do dziś poszukiwane). W efekcie mamy trzy edycje oliwek z końca lat 70, JEDNĄ z lat 90, obie są z południa polski, żadna z lat 80 lub przełomu 80/90. Czy jest jakaś szansa na oliwkowe wagony z epoki IVc lub Va z przydziałem innej części kraju niż Dolny Śląsk/Opolszczyzna, lub choćby wznowienie wagonów z Nysy?
Z tymi 120A z Wrocławia jest o tyle OK, że sobie można pociąg złożyć :) (cena wagonu jeszcze znośna jest). Bardziej niezrozumiałe jest wg mnie produkowanie w tak małych odstępach czasowych kolejnych ET41 z żółtym czołem (149, 152, 171). Tymczasem z IV epoki ani widu, ani słychu, za to żółte czoła zalegają na półkach sklepowych. Ci co mieli kupić żółte czoło, kupili, a na kolejne ich zapewne nie stać w tak krótkim okresie czasu (to nie wagon za 200zł, które idzie jeszcze jakoś wyskrobać).
Za to IV-o epokowcy tacy jak ja, którzy nie maja dwuczłonowca w kolekcji wcale, kupiliby nawet teraz zielono-zielonego Bolka i Lolka, ale nie mają co.
 
Ostatnio edytowane:

OLF

Aktywny użytkownik
Mam pytanie do znawców tematu, zaznajomionych z "tajnymi" planami produkcyjnymi, tudzież mającymi wpływ na nowe edycje modeli.
Nie jestem znawcą, nie znam planów i nie mam na nic wpływu dlatego się wypowiem :D
Dlaczego PIKO wznawia po raz drugi a potem trzeci wagony z Wrocławia czy Grudziądza? A nie wznowi np wagonów z Nysy (rozeszły się szybko i są bardzo do dziś poszukiwane).
Ponieważ iż:
-wagony z Nysy powstały na zamówienie SK Model, z ich inicjatywy i z ich rysunków, współpraca z tą firmą jest zakończona, więc odgrzewanych kotletów nie będzie
-nawet jeśli to nie problem, Piko produkuje wagony w partiach. Być może nawet jeśli wagony z Nysy są poszukiwane, to niekoniecznie aż tak bardzo, aby opłacalne było ryzyko dodruku.
-szczególnie w przypadku wagonów wrocławskich 6 numerów wciąż pozwala złożyć 'rzeczywisty' skłąd pociągu (szczególnie, że Piko oferowało również pasującą EU07). 6 wagonów nyskich (czy nawet 4) jako pociąg lokalny byłoby ciut karykaturalne. Co również obniża szanse na sprzedaż 'repety'...
-wagony z Wrocławia i Grudziądza to już własny biznes Piko, rozeszły się dobrze (także ponieważ uwolniona została sprzedaż na rynek niemiecki), więc Piko doklepało - bo mogło - reedycje.
-dla producenta korzystniejszy jest niedosyt rynku niż przejedzienie: w drugim przypadku pozostaje z niesprzedanym towarem, a to powoduje dużo problemów.

W efekcie mamy trzy edycje oliwek z końca lat 70, JEDNĄ z lat 90, obie są z południa polski, żadna z lat 80 lub przełomu 80/90.
Nie wiem, czy planiści Piko są tak dobrzy w wypenianiu możliwości czasowych i dopasowywaniu opisów do dziur w chronologii i malowań lokomotyw. Przykład z zestawem startowym sugeruje że im to loto

Czy jest jakaś szansa na oliwkowe wagony z epoki IVc lub Va z przydziałem innej części kraju niż Dolny Śląsk/Opolszczyzna, lub choćby wznowienie wagonów z Nysy?
Szanse zawsze są :)
Jestem przekonany, że Piko jest w miarę zorientowane w zapotrzebowaniu (sygnały ze sklepów) i temat oliwek jest znany. Na razie 3 odmiana wrocławskich wciąż leży na półkach, więc nie ma ciśnienia aby dodawać kolejne
 

J1974H0

Znany użytkownik
Info z facebooka PIKO Polska, jeśli chodzi o czwartą edycję wagonu 120A:

Nr kat. 96648-4
Dara rewizji 14.09.77
Nr wag. 50 51 21-48531-0
Stacja Wrocław

Nr kat. 96649-4
Data rewizji 12.10.77
Nr wag. 50 51 21-48544-3
St. Wrocław
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Info z facebooka PIKO Polska, jeśli chodzi o czwartą edycję wagonu 120A:

Nr kat. 96648-4
Dara rewizji 14.09.77
Nr wag. 50 51 21-48531-0
Stacja Wrocław

Nr kat. 96649-4
Data rewizji 12.10.77
Nr wag. 50 51 21-48544-3
St. Wrocław
No brawo! Zalegnie na półkach. Ktoś widział osobowy złożony z ośmiu bonanz? Bo ja nie. Nie pamiętam, nie kojarzę, nie widziałem. Zamiast zrobić jakieś inne przydziały, tłuką uparcie ten cholerny Wrocław bez sensu i do znudzenia. Jedyna zaleta tego- za pewien czas Wrocławskie bonanzy będzie można kupić za jakieś śmieszne kwoty po promocji, do np przeróbek, bo jakoś będą chcieli się tego pozbyć.
 

Podobne wątki