• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Jeśli chodzi o najnowsze wypusty Y-eków z Łodzi coś musi być na rzeczy z przesunięciem terminu na listopad, bo modelmania też zmieniła daty:

aa.jpg
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Model 97602-2 to raczej nie jest, numer i seria to model pierwotny 97602, czyli wygląda na wznowienie bez zmiany numeru?
Pytałem PIKO Polska - na zdjęciu z ich profilu, z targów Hobby 2019 jest jednak błąd w opisie zdjęcia łódzkiego wagonu 2kl z epoki IVc. Potwierdzono mi, że wagon będzie z oznaczeniem Bdu, zaś na zdjęciu to był wagon, który już był wydany 97602 z oznaczeniem B, a nie mający się ukazać 97610.
 
Ostatnio edytowane:

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
655 29 5
Witam czy ktoś się orientuje czy piko przewiduje łamańca w barwach ic nigdzie nie znalazłem informacji.
Pozdrawiam.
Póki co to Piko nie zaprezentowało odpowiedniej formy do wagonu typu 112At, a tu potrzeba zaokrąglonych ram okien oraz ryflowanego dachu. Akualna forma 112Ag nie pozwala na przebudowę wagonu do typu 112At. Z kolei wagony 104Af nie występowały w malowaniu PKP IC.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Póki co to Piko nie zaprezentowało odpowiedniej formy do wagonu typu 112At, a tu potrzeba zaokrąglonych ram okien oraz ryflowanego dachu. Akualna forma 112Ag nie pozwala na przebudowę wagonu do typu 112At. Z kolei wagony 104Af nie występowały w malowaniu PKP IC.
Czy żeby zrobić wagon z zaokrąglonymi ramami okien trzeba ,,TYLKO,, opracować ramy okien zaokrąglonych ?
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
655 29 5
Czy żeby zrobić wagon z zaokrąglonymi ramami okien trzeba ,,TYLKO,, opracować ramy okien zaokrąglonych ?
Obejrzyj sobie zdjęcie takiego wagonu w necie. Wydaje mi się, że potrzeba zaokrąglonych okien, ryflowanego dachu, oraz wlotu powietrza do ogrzewania nawiewnego na burcie. To jest inny wagon niż obecna forma 112Ag od Piko. Z tej formy do zrobienia jest jedynie inny typ łamańca 104Af
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Obejrzyj sobie zdjęcie takiego wagonu w necie. Wydaje mi się, że potrzeba zaokrąglonych okien, ryflowanego dachu, oraz wlotu powietrza do ogrzewania nawiewnego na burcie. To jest inny wagon niż obecna forma 112Ag od Piko. Z tej formy do zrobienia jest jedynie inny typ łamańca 104Af
Mówię tu tylko o wszystkich Y-grekach PKP IC mających zaokrąglone Ramy Okien :cool:
Dajmy na to przykład 112Ag jeżdzące obecnie w PKP Intercity :rolleyes: Czy tylko ramy czy coś więcej ?
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
655 29 5
Mówię tu tylko o wszystkich Y-grekach PKP IC mających zaokrąglone Ramy Okien :cool:
Dajmy na to przykład 112Ag jeżdzące obecnie w PKP Intercity :rolleyes: Czy tylko ramy czy coś więcej ?
112Ag nie jeżdżą już po polskich torach. Stoją po krzakach, dawno nie widziałem w ruchu wagonów 1 i 2 klasy z kwadratowymi oknami w ruchu. Wyjątkiem jest wagon 111Arow, który takie okna posiada.
Do przebudowy na 112At są ramy okienne, oraz wlot powietrza na burcie jeśli chodzi o pudło oraz ryflowany dach. Tak z grubsza.
cześć wszystkim.

W Rybniku widziałem wagon 1 i 2 klasy, wygląda jak 112Ag brakuje tylko wlotu powietrza nad 4 oknem.
Wagon prezentuje się świetnie.
To nie jest wagon 112Ag, ten ma zaokrąglone ramy okienne, i kratkę wlotu powietrza. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić z tego zdjęcia czy ma ryflowany dach. Ale z całą pewnością nie jest to przebudowany 112Ag
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
112Ag nie jeżdżą już po polskich torach. Stoją po krzakach, dawno nie widziałem w ruchu wagonów 1 i 2 klasy z kwadratowymi oknami w ruchu. Wyjątkiem jest wagon 111Arow, który takie okna posiada.
Do przebudowy na 112At są ramy okienne, oraz wlot powietrza na burcie jeśli chodzi o pudło oraz ryflowany dach. Tak z grubsza.

To nie jest wagon 112Ag, ten ma zaokrąglone ramy okienne, i kratkę wlotu powietrza. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić z tego zdjęcia czy ma ryflowany dach. Ale z całą pewnością nie jest to przebudowany 112Ag
Drobna uwaga - żaden wagon standardu Y nie miał nigdy kwadratowych ram okiennych - jak już to prostokątne. Co do wagonów typu 111Arow to część z nich ma prostokątne okna (bez zaokrągleń), ale są to okna wklejane - nie mają "typowych" ram, takich jak PIKO i ROBO odwzorowują w modelach. Do wyprodukowania modelu wagonu standardu Y z zaokrąglonymi oknami potrzeba zmiany całej formy pudła lub slajdów ze ścianami bocznymi, jeśli forma została przewidziana jako forma zamkowa.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
655 29 5
Dla uściślenia:

112Ag wciąż jeżdzą - choć faktycznie tylko egzemplarze z oknami zaokrąglonymi.

Zgadza się, ale odnosi się to do wszystkich wagonów rodzin 111A i 112A z oryginalnymi oknami - było o tym wcześniej w wątku
Dla uściślenia:
Oczywiście chodziło mi o egzemplarze z oknami kwadratowymi/prostokątnymi, których miniatury wyprodukowało Robo i Piko. Z wyjątkiem 111Arow jeżdżą wagony z oknami zaokrąlonymi
 
Reakcje
308 143 31
Do wyprodukowania modelu wagonu standardu Y z zaokrąglonymi oknami potrzeba zmiany całej formy pudła lub slajdów ze ścianami bocznymi, jeśli forma została przewidziana jako forma zamkowa.
Zapytaj Grzesia jak jest zrobiona ich forma, Tobie napewno powie i wtedy oficjalnie będziemy mieli pogląd jakich wersji się z niej możemy spodziewać. Patrząc na linię łączenia z dachem mogę się założyć że jest zamkowa. Wyraźnie widać łączenie więc zmienić dach na ryflowany to żaden problem, a robiąc już wymienny dach to aż grzech nie zrobić wymiennych ścian i Piko napewno to zrobiło by zmniejszyć koszty, a tekst ich przedstawiciela że na każdy wagon nowa forma można wsadzić między bajki.
 

Podobne wątki