• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Może ktoś dysponuje dodatkiem do służbowego rozkładu jazdy z 88-89 roku i będzie uprzejmy sprawdzić co by można na jego podstawie zestawić z oliwek PIKO. Lubię jak skład poruszający się po makiecie jest zidentyfikowany ;)
 

Filozof

Użytkownik
Reakcje
198 0 0
Z wypuszczonych przez Piko wagonów z przydziałem Łódź Fabryczna, jak najbardziej da się zestawić konkretne składy poruszające się po naszych torach (sprawdzone w dodatkach 2c z 1988 i 1990 roku):
12135 Łódź Fabr. - Radom i 21136 Radom - Łódź Fabr., zestawienie wagonów B+A+B+B
88013 Łódź Fabr. - Terespol i 88016 Terespol - Łódź Fabr., zestawienie B+B+A+B+B.
Prowadziły je lokomotywy elektryczne z lokomotywowni Łódź Olechów. W dodatek wpisane były EU07, ale pewnie ET22 też się zdarzały.
Dodatek 2c nie rozróżniał wówczas wagonów przedziałowych i bezprzedziałowych.

Z wagonów tych można tworzyć nie tylko realne składy z centralnej Polski, ale także z Białostocczyzny, Suwalszczyzny i krańca Mazur. Pod koniec lat 80. jeździł pociąg Łódź Fabryczna - Suwałki/Gołdap, dzielony w Białymstoku (rzecz jasna stacja mac. Łódź Fabryczna). Do Gołdapi wyruszały 4 wagony (B+AB+A+B) ciągnięte przez SP45 (MD Białystok). W Gołdapi nie stały bezczynie, tylko robiły kółka (2 lub 3 zależnie od roku) Gołdap-Olecko z ełcką Ol49 , a wieczorem znów ruszały z Gołdapi do Białegostoku, by zostać włączone w poc. Suwałki-Łódź Fabryczna.
Z powyższych wpisów wynika, że po wydaniu dwóch zapowiadanych wagonów z przydziałem Łódź Fabr., będziemy mogli zestawić kilka ciekawych pociągów. Jedynym zmartwieniem mogą być lokomotywy do nich.

Do igreków ze st.mac. Białystok podpiąć można SU45-165 lub EU07-345 wydane przez Piko. Przymykając oko na rewizje, wagony te można połączyć z bohunami z Czeremchy. Opisywałem już kiedyś obiegi czeremszańske z rozkładu 2002/03 (post #122 w temacie PIKO - modele wagonów piętrowych typu Gorlitz 88). Widać tam, że igreki ze stacji Białystok są często dopełnieniem składów z piętrusami.
Poza tym wagony z Białegostoku tworzyły obiegi Białystok-Siedlce (i Siedlce-Hajnówka) oraz pociąg 15831/0 i 51830/1 Białystok-Olsztyn i powrotny.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Do igreków ze st.mac. Białystok podpiąć można SU45-165 lub EU07-345 wydane przez Piko. Przymykając oko na rewizje, wagony te można połączyć z bohunami z Czeremchy. Opisywałem już kiedyś obiegi czeremszańske z rozkładu 2002/03 (post #122 w temacie PIKO - modele wagonów piętrowych typu Gorlitz 88). Widać tam, że igreki ze stacji Białystok są często dopełnieniem składów z piętrusami.
Poza tym wagony z Białegostoku tworzyły obiegi Białystok-Siedlce (i Siedlce-Hajnówka) oraz pociąg 15831/0 i 51830/1 Białystok-Olsztyn i powrotny.
Poza tym białostockie wagony kursowały w niegdysiejszej Strzale Północy, czyli w nocnym pociągu relacji Białystok - Szczecin - Białystok przez Giżycko, Olsztyn, Elbląg, Gdynię i Koszalin. Do kompletu brakuje do nich poczty, bagażu, kuszetki, sypialni i baru oraz oczywiście kolejnych dwójek, przy czym WLAB, Bc i BR ze st. Szczecin. Nie pamiętam teraz jak było z bagażem - muszę sprawdzić. Miejmy nadzieję, że kiedyś i te modele zostaną wyprodukowane.
Obsługę pociągu zapewniała EU07 MD Białystok (Białystok - Ełk), SU46 MD Olsztyn (Ełk - Olsztyn), EU07 MD Gdynia (Olsztyn - Gdynia) i EU07 MD Szczecin Gł. (Gdynia - Szczecin).
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
472 69 32
PIKO zrobi podobno reedycję wagonu 111A. Będzie z tym samym numerem ,,burtowym"? Jak ta sprawa wygląda? Co możecie polecić jako ciągnik do tych wagonów żeby pasowała epoka? Mniej-więcej :) - chodzi mi o EP, EU.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Odnośnie nowych numerów wagonów 111A i 112A (w domyśle Łódź Fabryczna - bo rozumiem, że to kontynuacja składów) - niestety na stronie PIKO Polska na FB nie było tej informacji oraz tego jakie sklepy.... (poza tą, że trzy sklepy :) ) - ja z ciekawości przejrzałem oferty internetowych sklepów 'na teraz' i nie znalazłam na razie żadnych ofert z wagonami z nowymi numerami. Jeżeli ktoś więc wie, gdzie można teraz on-line je nabyć, to prośba by się podzielił.
Drugą 1 klasę chyba sobie daruję, ale druga 'dwójka' by się zdała.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
Nowości czerwcowe już wyszły, nowości lipcowe pokażą pod koniec czerwca razem z informacją jakie wagony/lokomotywy wyjdą w reedycji ze zmienionym numerem inwentarzowym. Jest tak co miesiąc i nie ma co liczyć na to, ze Piko teraz zrobi to inaczej. Pewnie wtedy się ukażą. Piko Polska nigdzie nie pisze, że 3 sklepy to właśnie sprzedają - choć u Karola są już w przedsprzedaży. Trochę cierpliwości... trochę irytujący staje się fakt, ze ogólnodostępne informacje należy tłumaczyć z polskiego na nasze :)
Pozdrawiam z daleka
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Nowości czerwcowe już wyszły, nowości lipcowe pokażą pod koniec czerwca razem z informacją jakie wagony/lokomotywy wyjdą w reedycji ze zmienionym numerem inwentarzowym. Jest tak co miesiąc i nie ma co liczyć na to, ze Piko teraz zrobi to inaczej. Pewnie wtedy się ukażą. Piko Polska nigdzie nie pisze, że 3 sklepy to właśnie sprzedają - choć u Karola są już w przedsprzedaży. Trochę cierpliwości...
Dzięki za info, ale po co te uszczypliwości?
... trochę irytujący staje się fakt, ze ogólnodostępne informacje należy tłumaczyć z polskiego na nasze :)
...tymbardziej, że nie kupuję co miesiąc wszystkiego co PIKO wypuszcza, a tym samym nie wiem jak jest co miesiąc. Zbieram epokę IVb/c więc tylko sporadycznie interesuje się wypustami gdy coś rzuci się w oczy (jak info wyżej o wagonach 111A i 112A) - a jak wiadomo tabor z tych epok co miesiąc się nie ukazuje.

Ale OK. Biore sobie do siebie uwagę i chcąc uniknąć i tak napiętej sytuacji na forum, trzeba zacząć mniej (takich) pytań zadawać, a więcej szukać samemu. Wbrew pozorom nie widzi mi się ciągnięcie forum w dół, a już kolega 'Telewizor11' zauważa taką tendencję w dziale Tabor po dyskusjach 'na temat'...
Również pozdrawiam :)
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
A nie w 1988 roku pojawił się ten schemat malowania ???
Zaskakujesz mnie. Bylem pewien, że lata 90-te, i nawet myślałem że po 92-gim, ale myślałem, że uściślicie który rok... Ale widzę, że strzelacie pi x drzwi :)

Dlaczego po 1992? Bo miałem YB/70 Warszawa Grochow i miał datę rew. 1992 i był (jeszcze) oliwkowy. Nowe 120A z Lublina też chyba 1991, też oliwkowe. Dlatego pytam...
Myślę więc, że zmiana schematu malowania nastąpiła w trwającej już epoce Va... Może 1993?
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki