• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Kriz8

Aktywny użytkownik
Dachy dachami, ale widzę w ramach walki z konkurencją wagony Piko pasują jak pięść do nosa, epokowo, do Herisów... Jak dobrze widzę epoka IVc. A cicho liczyłem na przyzwoity skład...
Oczywiście, PIKO wypuści 4 zapowiadane modele i zawinie manele... Przecież nie jest to długofalowy projekt i na pewno nie będzie można się spodziewać kolejnych wypustów w rozmaitych wersjach, epokach, malowaniach i przydziałach. Cierpliwość jest wskazana, nie da się wszystkim na raz dogodzić. Myślę, że odpowiednie osoby zadbają o to, aby można było poskładać sensownie wiele różnych składów.
Czy ktoś może wie, rozmawiał z przedstawicielami PIKO, czy będą też z ryflowanymi dachami? Dla mnie to nie szczegół, bo chciałbym odwzorować sobie konkretny skład, którym jechałem...
Było już na forum, nawet chyba w tym wątku, że będzie wiele wersji. I ryflowane dachy również mają się pojawić.
Fajnie wyglądają, ale modele z V epoki mają niewłasciwie namalowany kremowy pas. W oryginale dolna krawędź kremowego pasa powinna być na tym samym poziomie, co dolna krawędź drzwi wejściwoych [...]
Pas jest więc albo za wysoko, albo jest za wąski.
Tak na pierwszy rzut oka mi również coś te kremowe paski nie pasowały. Chyba faktycznie za wąskie. Nie wiem też, czy na czerwonej jedynce pasek nad oknami nie powinien sięgać wyżej.
 
Ostatnio edytowane:

J1974H0

Znany użytkownik
No właśnie PIKO na swoich wizualizacjach zdjęciowych pokazywało wagony z ryflowanymi dachami... ..
Raczej na zdjęciu. Konkretnie tym...
112A.jpg


Wg informacji pod zdjęciem, które pierwotnie "wisiało" na stronie e-sklepu PIKO, miał być to model z nr kat. 67603.

...i tym:
112A_V.jpg


PIKO 97601.

Tu akurat ryfle 'tylko' na jedynkach.

źródła fotek:
http://www.swiatmodeli.com/wagon-osobowy-112a-1kl-pkp-97603-epiv-p-7615.html
https://shop.dcc24.eu/pl/nowości-pkp-2018-przedsprzedaż/19123-piko-97601-wagon-pasażerski-112a-1-kl-pkp-4015615976011.html
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Fajnie wyglądają, ale modele z V epoki mają niewłasciwie namalowany kremowy pas. W oryginale dolna krawędź kremowego pasa powinna być na tym samym poziomie, co dolna krawędź drzwi wejściwoych: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=14221
Pas jest więc albo za wysoko, albo jest za wąski.
Myślę, że odpowiedzi na ten zarzut może jedynie udzielić autor projektu oznakowania i malowania - pan @Krzysztof Koj.
Czy ktoś może wie, rozmawiał z przedstawicielami PIKO, czy będą też z ryflowanymi dachami? Dla mnie to nie szczegół, bo chciałbym odwzorować sobie konkretny skład, którym jechałem...
Tak, będę też ryflowane dachy. Fotografie, które były pokazane w katalogu mogły sugerować jak będą wyglądać modele, ale nie traktowałbym ich w pełni wiążąco - tak samo było w przypadku modelu "Gagarina" - rozważana była produkcja modelu z nową wersją czołownicy, ale w tzw. międzyczasie z niej zrezygnowano. W przypadku wagonów może nie udało się pozyskać oznaczeń do wykonania modeli z przyjętymi przydziałami (zostały dobrane przydziały pasujące do wcześniej wydanych modeli), których pierwowzory miały ryflowany dach. W przyszłości na pewno ukażą się modele również z ryflowanymi dachami.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Oliwki to czasy całych zielonych lokomotyw oraz pod koniec także zielonych z żółtymi czołami.
Siódemka 426 z Twojego zdjęcia to już epoka Vc lub nawet VI, czyli po rezygnacji z malowania czół na żółto, tuż przed wprowadzeniem malowań korporacyjnych typu IC i Cargo.
Poza tym pierwsze przebudowy układów napędowych siódemeki z EU na EP to połowa lat 90. W tym okresie wagony oliwkowe to co najwyżej stały w krzakach, bo raczej już nie kursowały planowo (pomijając Bipy, chojnickie ryflaki i kilka wagonów w okolicach Wolsztyna i Jaworzyny).
 
Hmmm czyli wchodzi na to ze żadne z wagonów piko które teraz mają premierę nie będzie podłączone do mojej EP07, epokowe jest wszystko zgodne i jest to V :(, to co podłączyć do EP 426 jak nie zielone i czerwone od piko ?
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Nie miej do nas z tego powodu pretensji. Epoki to tylko umowne usytuowanie wagonu w jakiejś przestrzeni czasu. Często będzie tak, że wagony z jednej epoki nie będą w żaden sposób do siebie pasować a wagony z dwóch epok modelarskich mogą do siebie pasować. Określenie epok to tylko takie ułatwienie żeby ktoś kto się na tym nie zna wiedział z jakiego okresu jest wagon. Nie jest to 100% wyznacznik do stwierdzeń że wszystko co w danej epoce to do siebie pasuje.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Drodzy panowie z PIKO zróbcie coś z tymi wózkami... Te obecne to dramat jakiś. Ciężki zgrzyt jak sie na to patrzy, do wózków Robo to nawet startu nie ma... a co do tych "zdjęć" to mi to na wizualizacje w stylu Roco wygląda a nie na zdjecia. Ostateczny wagon moze byc ciut inny
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ja cały czas pisze o wagonach czerwono kremowych oraz zielono kremowych z V epoki. Moze wprowadziłem kogoś w błąd nazywając je oliwkami :), nie pomyślałem ze piko wydaje teraz malowania ciemno-zielone i to co pisze może być mylące
To zamiast "nie pomyśleć" lepiej po prostu najpierw sprawdzić podstawowe fakty, choćby zaglądając dwie strony wcześniej do tego samego wątku:
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-standardu-y-typu-111a-112a.39625/page-5#post-753553
Cały czas mówimy o wagonach kremowo-czerwonych i kremowo-zielonych z epoki V oraz o oliwkowych z epoki IV. I nigdy nie używaliśmy na te ostatnie określenia "ciemno-zielone". Kolega Kamil ciągle miesza w swoich wpisach kolor oliwkowy z zielonym i wychodzi chaos:
Myślałem o tym składzie oliwki oraz ep07
W tym składzie nie ma żadnych "oliwek", są tylko kremowo-zielone z V epoki.
widzę w ramach walki z konkurencją wagony Piko pasują jak pięść do nosa, epokowo, do Herisów... Jak dobrze widzę epoka IVc. A cicho liczyłem na przyzwoity skład...
Nie "w ramach walki z konkurencją", a w ramach swoich planów produkcyjnych. Modele mają pasować do konkretnych modeli lokomotyw Piko, a nie do wagonów Heris. I tyle.
Drodzy panowie z PIKO zróbcie coś z tymi wózkami... Te obecne to dramat jakiś.
A cóż takiego strasznego jest w tych wózkach? Będą na 99,99% takie same, jak w wagonach 120A, bo oryginale też są to takie same konstrukcje. Ja nie widzę w modelach Piko niczego rażąco złego, chociaż faktycznie w wykonaniu Robo wózki są lepsze.

PS. Dopisałem koniec ostatniego zdania, bo właśnie się zorientowałem, że przy publikacji wpisu coś się urwało. ;)
 
Ostatnio edytowane:

asap2u

Aktywny użytkownik
Jaka była zasada malowania żółtego pasa oznaczającego pierwszą klasę wagonu ? Czy w jakimś określonym okresie czasowym pas ten był malowany na biało ? Czy też może dotyczyło to określonego typu wagonu ?
Tak się zastanawiam , bo zarówno wagony oliwkowe jak i kremowo-czerwone z późniejszych lat miały ten pas żółty.
 

Podobne wątki