• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
To akurat jest dość proste: numeracja wywodzi się z rozmieszczenia sześciu miejsc w przedziale 1. klasy: 1 i 2 to miejsca od korytarza, 3 i 4 - w środku, a 5 i 6 - przy oknie. Miejsca nieparzyste (1, 3 i 5) są po lewej stronie od wejścia, miejsca parzyste (2, 4 i 6) - po prawej stronie. Żeby zachować tę logikę także w ośmioosobowym przedziale 2. klasy, przyjęto numery: 1 i 2 przy korytarzu, 3 i 4 w środku (nie naprzeciw siebie), 5 i 6 przy oknie (tak, jak w 1. klasie) i 7 i 8 znowu w środku (też nie naprzeciwko siebie).
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Kolejne fotki "Baru" Wars od PIKO (97611, ep. IVb, Stacja Szczecin) ze sklepu Świat Modeli Rybnik

97611_2.jpg

97611_1.jpg


źródło: http://www.swiatmodeli.com/wagon-barowo-osobowy-2kl-pkp-wars-97611-epiv-p-9132.html

Zastanawiam się, czy nie kupić do składu od Robo.... bo może i data rewizji troszkę za wczesna /koniec lat 70-tych/, ale kto by tam patrzył. W sumie to pasuje do wspomnianego Szczecińskiego składu od Robo z rewizjami 1980-1982 (oznaczenie serii osobowych nie zmieniło się do 1985 roku).....
Jak widzę ten typ wagonu w modelu ma odwzorowaną podwiniętą blachę na dole budy. Czy zdarzały się "bary" z nie podwiniętym (kanciastym) dołem budy jak np. było to w podtypach wagonów 111 (111A, 111Ap)?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
Kolejne fotki "Baru" Wars od PIKO
Kolejne fotki baru "Wars" Piko (nie od Piko) - wnętrze wygląda nieźle, choć pewnie jest jednokolorowe (na fotkach nie bardzo to widać).
Czy zdarzały się "bary" z nie podwiniętym (kanciastym) dołem budy jak np. było to w podtypach wagonów 111 (111A, 111Ap)?
O ile wiem, to nie. Wagony 113A były budowane w latach 1974-76 i chyba wszystkie miały stary typ ramy i krawędzi pudła. Z całą pewnością wszystkie miały gładkie dachy (bez ryfli).
czy wagony 108AJK też nie miały korytarza wzdłuż przedziału bufetowego?
Miały, korytarz był na całej długości wagonu, a bar to dwa połączone przedziały, wchodziło przez wąskie drzwi.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
wnętrze wygląda nieźle, choć pewnie jest jednokolorowe (na fotkach nie bardzo to widać).
Będzie więc co malować :)
O ile wiem, to nie. Wagony 113A były budowane w latach 1974-76 i chyba wszystkie miały stary typ ramy i krawędzi pudła. Z całą pewnością wszystkie miały gładkie dachy (bez ryfli).
Dzięki za info. Czyli nie ma opcji że Bar od Robo będzie w nieco innej wersji (w sensie Typu). Pytałem właśnie dlatego, by dać sobie nadzieję, że może Robo wypuści wagon barowy z innym typem ramy i krawędzi pudła... (113A od Robo jest w planach).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
Mogę potwierdzić, że wszystkie wagony 113A, zbudowane w latach 1974-76, miały podwiniętą krawędź pudła. Tak, że wagon bar z IV epoki nie może być inny, niż z podwiniętym pudłem, jak w modelu Piko.

W latach 1990. były, zdaje się jakieś bary przebudowane w ramach modernizacji z normalnych wagonów przedziałowych nowszego typu i te mogły mieć połączenie pudła z ramą nowego typu, z widoczną linią podziału nad krawędzią - ale to zupełnie inna historia.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
W latach 1990. były, zdaje się jakieś bary przebudowane w ramach modernizacji z normalnych wagonów przedziałowych nowszego typu i te mogły mieć połączenie pudła z ramą nowego typu, z widoczną linią podziału nad krawędzią - ale to zupełnie inna historia.
Nie było. Wagony gastronomiczne na bazie młodszych przedziałowych "igreków", pojawiły się dopiero w pierwszej połowie kończącej się dekady.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
Dzięki za uściślenie informacji. Wiedziałem, że było to już po 1990, a że modernizacje barów były prowadzone głównie w latach 1990., to wydawało mi się, że również wtedy powstało kilka dodatkowych wagonów na bazie zwykłych przedziałowych.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
997 63 25
@DieselPower nie gniewaj się ale nie mam zamiaru. Purystą nie jestem. Mam w 4 literach daty, przydziały i to co część osób uważa za alfę i omegę. W składzie 5x 2kl Herisa+ bar piko+ 2x 1kl piko. Mnie sformowany skład cieszy, wyjeżdżając na szlak innych też... I to się liczy :D
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.143 442 105
Ok, szkoda ;). Nie wiem nic na temat kolei tamtych czasów, a pociąg wydaje się ciekawy. Myślałem, że masz może jakieś bliższe informacje na jego temat bo może tez bym sobie złożył ?:)
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
nie mam zamiaru. Mam w 4 literach daty, przydziały
To trzeba było napisać 'nie mam pojęcia' i nazywać go 'Ekspress Pantograf'
Dobrze wiesz, że nawet naciągany, 'Bałtyk' potrzebuje jeszcze co najmniej kuszetkę i czeskie wagony w grupie do Pragi.
@DieselPower, przykładowe zestawienie z 1980 (zgodnie z oznaczeniami obecnie dostępnych modeli Piko i Robo) to:
EU07 (Gdynia)+B+B+AB+AB+BJ+B+B+Bc(PKP/ČSD)+AB(ČSD)+B
Wagony ze stacji Gdynia, 3 ostatnie wagony do Pragi
Podobnie w roku 1987 (jeśli Robo zdecydowałby się kontynuować modele z przydziałem Gdynia z rewizją z tego roku, ze 112Ag i 110Ac jako zalążkiem)
EU07 (Gdynia)+B+B+A+BR+A+B+B+Bc(PKP/ČSD)+AB(ČSD)+B
 

Podobne wątki