• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
A propos okien Czy wagony po naprawach głównych w ZNTK Nowy Sącz mają trzecie okno na korytarzu licząc od drzwi stałe(nieotwierane) a po naprawach w innych ZNTK jest to okno czwarte? Taki wniosek wysnułem obserwując wagony.
Dokładnie. W sumie można to nazwać "znakiem rozpoznawczym" wagonów po naprawach głównych w nowosądeckich zakładach. Dotyczy to oczywiście wagonów przedziałowych 1 klasy, 2 klasy i kuszetek (rodziny Y) w klasycznym zakresie NG. Dla wagonów 1 klasy są to okna w korytarzu na przeciw 2. i 8. przedziału (3. i 7. dla pozostałych zakładów), w dwójkach i kuszetkach okna na przeciw 2. i 9. przedziału (3. i 8. dla pozostałych zakładów). Potencjalnie mogły się zdarzyć odstępstwa, ale to margines.

[...] Trzeba by przejrzeć trochę zdjęć z lat 90 żeby to teraz stwierdzić.
Wagony te jeżdżą powszechnie jeszcze, więc w każdej chwili można podejrzeć jakąś TLK na najbliższym dworcu (i sprawdzić na ścianie czołowej zakład).
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 0
Koledzy spisałem sobie z różnych stron wszystkie nr wagonów jakie wyszły bądź wyjdą z PIKO
Postanowiłem twórczo rozwinąć myśl Kolegi i coś tam dodałem od siebie, ale przede wszystkim wrzuciłem to do bazy danych. IMHO sprawa jest bardzo rozwojowa, ale do tego założę osobny wątek. Dlatego proszę tu nie komentować (bo tu rozmawiamy o wagonach Piko), jedynie spójrzcie sobie:
http://hydrus.pl/modele.php
 

Elon

Użytkownik
Reakcje
34 0 0
Potencjalnie mogły się zdarzyć odstępstwa, ale to margines.
Znalazłem chyba taki wyjątek: wagon 1 klasy ze stacji Przemyśl oznaczony że naprawę przeszedł w Newagu w 1995 roku ale okno awaryjne to okno czwarte:
A9ou218 Przemys korytarz3.jpg
A9ou218 Przemys czoło.jpg A9ou218 Przemys tablica.jpg
A9ou218 Przemysl numer.jpg A9ou218 Przemys przdział.jpg
Generalnie to wnętrze bardziej mi wygląda na po naprawie głównej w Pesie(jasne drewno). Chyba że Newag też takie wnętrza robił.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Ale co tu porównywać? Inne wagony, więc jedyne, co da się porównać, to jakość i staranność wykonania, a co do tego, to chyba wszyscy mamy zdanie wyrobione. Czym innym byłoby porównanie modeli tego samego wagonu (lub chociaż bardzo zbliżonych) w wykonaniu różnych producentów, np. jedynki PKP IC w wersji Piko i Robo. A na temat tego rodzaju filmików też mam swoje, nie najlepsze zdanie. Nie mówiąc już o idiotycznym słowie "unboxing"...
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Mam do was pytanie odnośnie wagonu 113A PIKO
Wagony prezentowane na wizualizacja różnią się nie tylko kolorem a wnętrzem
Może mi ktoś wytłumaczyć to :rolleyes: Czy PIKO przedstawi inną konstrukcję czy cooo ?
1581349406936.png

1581349425899.png

Tak to mniej więcej wygląda ....:)
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
Nie znoszę tego słowa "wizualizacja". Co to ma być? Marchewka w kształcie pietruszki?
Nabyłem ostatnio wagony 104Af i 111Ap od Piko i po raz kolejny stwierdziłem że są OK. I nie obchodziła mnie ich wizualizacja".
Czekam na 113A i nie będę dywagował czy odzworowanie wnętrza - stoliki, stołki, itp. są zgodne z orginałem. Po prostu wagon będzie stanowił doskonałe uzupełnienie składu pociągu pospiesznego z lat 1975 - 1985.
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
Nie znoszę tego słowa "wizualizacja". Co to ma być? Marchewka w kształcie pietruszki?
Nabyłem ostatnio wagony 104Af i 111Ap od Piko i po raz kolejny stwierdziłem że są OK. I nie obchodziła mnie ich wizualizacja".
Czekam na 113A i nie będę dywagował czy odzworowanie wnętrza - stoliki, stołki, itp. są zgodne z orginałem. Po prostu wagon będzie stanowił doskonałe uzupełnienie składu pociągu pospiesznego z lat 1975 - 1985.
Ot i mądrego warto posłuchać !!!
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Koledze @Pawelec_PKP zapewne chodziło o różnice w układzie wnętrz wagonów 113A w epokach IV i VI.
Różnica nie powinna dziwić, gdyż pierwotnie (fabrycznie) wagony typu 113A były wagonami 2 klasy z przedziałem barowym. Wnętrze tych wagonów posiadało 4 przedziały 2 klasy oraz bar z przestrzenią jadalną. Posiadały oznaczenie serii BJwxzd w IV epoce, które w drugiej połowie lat 80. zmieniono na BRd. Numeracja tych wagonów wyglądał tak: 51 51 85-80 XXX-X.
Po przebudowach z lat 90 wagony te stały się wagonami w 100% barowymi, tj. bez przedziałów z miejscami siedzącymi. Część z nich podczas modernizacji pozbawiono drzwi wejściowych na jednym końcu. Oznaczenie serii zmieniono na WRd a numerację na 51 51 88-70 XXX-X
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Koledze @Pawelec_PKP zapewne chodziło o różnice w układzie wnętrz wagonów 113A w epokach IV i VI.
Z całym szacunkiem dla kolegi Pawelec_PKP, wydaje mi się, że chodziło mu raczej o to, że na "wizualizacji" (też nie przepadam za tym słowem) wagonu oliwkowego w ogóle nie widać wnętrza baru, a raczej jest to standardowe wnętrze wagonu z przedziałami. Co do różnic między wnętrzem w epoce IV i V/VI (bo zmianę wnętrza robiono już w latach 1990., gdy wagony były czerwone) to oczywiście kolega Bodek ma rację, z tym, że mnie się wydaje (ale 100% pewności nie mam), iż przedziałów 2 klasy było 3, a nie 4.
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
Z całym szacunkiem dla kolegi Pawelec_PKP, wydaje mi się, że chodziło mu raczej o to, że na "wizualizacji" (też nie przepadam za tym słowem) wagonu oliwkowego w ogóle nie widać wnętrza baru, a raczej jest to standardowe wnętrze wagonu z przedziałami. Co do różnic między wnętrzem w epoce IV i V/VI (bo zmianę wnętrza robiono już w latach 1990., gdy wagony były czerwone) to oczywiście kolega Bodek ma rację, z tym, że mnie się wydaje (ale 100% pewności nie mam), iż przedziałów 2 klasy było 3, a nie 4.
I znowu "wizualizacja"...
Panie Andrzeju - dla mnie osobiście - gdy wagon 113A /BJwxz/ w kolorze oliwkowym pojawi się w klasycznej wersji, tj. z 4 przedziałami i resztą "knajpową" - będzie jego wiernym oddaniem. Były późniejsze "mutacje". Pamiętam z przełomu lat 2000 gdy całkowicie przerobione wagony tego typy zaczęły kursować w ekspresach Trójmiasto - Szczecin. Wnętrze, bez przedziałów wtedy robiło wrażenie. Ale ja, osobiście, oczekuję klasyki...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
gdy wagon 113A /BJwxz/ w kolorze oliwkowym pojawi się w klasycznej wersji, tj. z 4 przedziałami i resztą "knajpową" - będzie jego wiernym oddaniem
Też czekam na tę wersję. A co do liczby przedziałów (3 czy 4), będę jeszcze szukał informacji, bo pamięć bywa zawodna.
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
Też czekam na tę wersję. A co do liczby przedziałów (3 czy 4), będę jeszcze szukał informacji, bo pamięć bywa zawodna.
Osobiście pamiętam wersje z pociągów z Trójmiasta z lat 75, stacja Gdynia/ - cztery przedziały a później - jeden przedział zaczęto zastępować jako przedział dla obsługi personelu WARS. W tym "wyposażeniu" wagony jeździły w pociągach nocnych. I stamtąd można było kupić"deficytowe" napoje".;)
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Z całym szacunkiem dla kolegi Pawelec_PKP, wydaje mi się, że chodziło mu raczej o to, że na "wizualizacji" (też nie przepadam za tym słowem) wagonu oliwkowego w ogóle nie widać wnętrza baru, a raczej jest to standardowe wnętrze wagonu z przedziałami. Co do różnic między wnętrzem w epoce IV i V/VI (bo zmianę wnętrza robiono już w latach 1990., gdy wagony były czerwone) to oczywiście kolega Bodek ma rację, z tym, że mnie się wydaje (ale 100% pewności nie mam), iż przedziałów 2 klasy było 3, a nie 4.
Tak byłem zaniepokojony wizualizacją :confused: Ale też miałem na myśli różnice 113A fabryczną i po modernizacji ...
Liczę na tą barowy :cool: IVb Fabryczne Y-greki muszą być ....o_O:rolleyes:o_O
 

Elon

Użytkownik
Reakcje
34 0 0
Skoro jesteśmy przy temacie wagonów barowych/restauracyjnych 113A
Ma takie pytanie czy Naprawy główne z modernizacją tych wagonów przeprowadzał tylko ZNTK Nowy Sącz czy jeszcze jakieś odziały ZNTK?
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 0
Wbrew wcześniejszym deklaracjom kupiłem kuszetkę PKP IC Piko (w składzie będą dwie kuszetki i dwa sypialne, a całkowita jego długość będzie może i 10 wagonów) i słabe strony modelu widzę takie:
- oczywiście wnętrze bardzo niskobudżetowe,
- biały pas nadokienny zachodzący w 1/3 szerokości na dach,
- napisy przy dolnej krawędzi (rewizja, itd.) schodzą w dół (tego nikt chyba nie poruszał, tymczasem widać to nawet na firmowych zdjęciach).

Ale to wszystko jest dla mnie do zaakceptowania; najbardziej drażni mnie coś, co widać nawet i z trzech metrów - otóż pas podokienny i drzwi mają kolor biały mocno zabarwiony na granatowo.

Na zdjęciu - różnica względem śnieżnobiałego sypialnego Tilliga (w rzeczywistości jest o wiele bardziej rzucająca się w oczy).
20200215_141701~2.jpg
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
najbardziej drażni mnie coś, co widać nawet i z trzech metrów - otóż pas podokienny i drzwi mają kolor biały mocno zabarwiony na granatowo.
Na zdjęciu - różnica względem śnieżnobiałego sypialnego Tilliga
Jesteś pewny, że firma Tillig prawidłowo odwzorowała kolory? To właśnie nie powinien być śnieżnobiały, tylko taki szaro-niebieski. Dobrze to widać na poniższym zdjęciu, na którym kuszetki PKP IC stoją obok wagonu w malowaniu Kolei Mazowieckich:
https://flic.kr/p/NJvTyY
Konkretnie w schemacie malowania wagonów PKP Intercity stosowane są (a może raczej były bo ostatnio jakieś zmiany zachodzą) takie kolory:
A - niebiesko-szary jasny NCS S 0510-R70B
B - niebiesko-szary średni NCS S 1020-R70B
C - niebiesko-szary ciemny NCS S 2020-R70B
D - granatowy NCS S 4055-R70B / RAL 5002 (tylko D ma odpowiednik w palecie RAL)

Wagony klasy 1 i 2 malowane są kolorami A i C, natomiast kuszetki i sypialne kolorami B i D. Więc pas pod oknami i drzwi na kuszetce powinny mieć odcień pomiędzy jasnym a ciemniejszym kolorem na wagonach 1 lub 2 klasy. Pasek nad oknami kuszetki powinien być jaśniejszy: konkretnie w kolorze A i chyba dopuszczalny jest również biały (NCS S 0505-R80B lub RAL 9003).

Trudno mi powiedzieć, który model ma bardziej prawidłowo odwzorowane kolory, ale warto zwrócić uwagę, że nawet w oryginale różnie z tymi kolorami bywa. Obecnie trochę bardziej pilnuje się kolorystyki, ale kilka lat temu często występowały wyraźne różnice pomiędzy wagonami.
 

Podobne wątki