• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

janurat

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Witam. Co jest z tym kolorem dachu w wagonie połówkowym 104Af (Piko 97609) ? W katalogu Piko jest oliwkowy, sprzedawcy pokazują też oliwkowy a faktycznie jest szary !!!
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
Naprawdę? Czy mamy rozumieć, że wcześniejsza edycja też powinna była mieć szary?
Po pierwsze, nie było jeszcze wcześniejszej edycji wagonu 104Af, a po drugie, zupełnie nie rozumiem wątpliwości dotyczącymi koloru dachów wagonów osobowych PKP w epoce IV. Była już o tym mowa na tym Forum.
W tym samym okresie, wagony osobowe przechodzące naprawy okresowe w różnych ZNTK, miały dachy malowane na kolor szary (w różnych odcieniach!) lub na kolor nadwozia, czyli w tym przypadku, na kolor ciemnozielono-oliwkowy.
Wagon typu 104Af, który stał się pierwowzorem modelu PIKO, przeszedł naprawę w ZNTK Pruszków, a akurat wtedy ZNTK Pruszków malowały dachy wagonów osobowych na kolor jasnoszary...
Inne modele wagonów PIKO ze stacji Łódź Fabryczna mają dachy w kolorze nadwozia, ponieważ przechodziły wówczas naprawę np. w ZNTK Opole lub ZNTK Nowy Sącz. To oczywiście nie była żadna reguła! ZNTK Pruszków malowały np. wcześniej (i później też) dachy na kolor nadwozia, a ZNTK Opole - na kolor szary.
Obydwa warianty malowania dachów były zgodne z obowiązującą wówczas normą.
Wyjątkiem były wagony nowo zbudowane, które zawsze miały dachy malowane na kolor jasnoszary. Dotyczyło to zarówno wagonów produkowanych przez HCP, jak i przez Pafawag.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
Po pierwsze, nie było jeszcze wcześniejszej edycji wagonu 104Af, a po drugie, zupełnie nie rozumiem wątpliwości dotyczącymi koloru dachów wagonów osobowych PKP w epoce IV. Była już o tym mowa na tym Forum.
W tym samym okresie, wagony osobowe przechodzące naprawy okresowe w różnych ZNTK, miały dachy malowane na kolor szary (w różnych odcieniach!) lub na kolor nadwozia, czyli w tym przypadku, na kolor ciemnozielono-oliwkowy.
Wagon typu 104Af, który stał się pierwowzorem modelu PIKO, przeszedł naprawę w ZNTK Pruszków, a akurat wtedy ZNTK Pruszków malowały dachy wagonów osobowych na kolor jasnoszary...
Inne modele wagonów PIKO ze stacji Łódź Fabryczna mają dachy w kolorze nadwozia, ponieważ przechodziły wówczas naprawę np. w ZNTK Opole lub ZNTK Nowy Sącz. To oczywiście nie była żadna reguła! ZNTK Pruszków malowały np. wcześniej (i później też) dachy na kolor nadwozia, a ZNTK Opole - na kolor szary.
Obydwa warianty malowania dachów były zgodne z obowiązującą wówczas normą.
Wyjątkiem były wagony nowo zbudowane, które zawsze miały dachy malowane na kolor jasnoszary. Dotyczyło to zarówno wagonów produkowanych przez HCP, jak i przez Pafawag.
Mam do pana pytanie :cool: Będą w końcu Y-greki w fabrycznym malowaniu ?
Niech ktoś uchybi rąbka tajemnicy .... bo coś mam nadzieję że w końcu coś będzie :love:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Będą w końcu Y-greki w fabrycznym malowaniu ?
To znaczy w jakim? Malowanie po naprawach głównych, o których pisał kolega Krzysztof Koj, z szarym dachem, jest takie samo, jakie było fabrycznie. Jedyną różnicą mogą być szczegóły opisów, przede wszystkim daty rewizji.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Po pierwsze, nie było jeszcze wcześniejszej edycji wagonu 104Af, a po drugie, zupełnie nie rozumiem wątpliwości dotyczącymi koloru dachów wagonów osobowych PKP w epoce IV. Była już o tym mowa na tym Forum.
W tym samym okresie, wagony osobowe przechodzące naprawy okresowe w różnych ZNTK, miały dachy malowane na kolor szary (w różnych odcieniach!) lub na kolor nadwozia, czyli w tym przypadku, na kolor ciemnozielono-oliwkowy.
Wagon typu 104Af, który stał się pierwowzorem modelu PIKO, przeszedł naprawę w ZNTK Pruszków, a akurat wtedy ZNTK Pruszków malowały dachy wagonów osobowych na kolor jasnoszary...
Inne modele wagonów PIKO ze stacji Łódź Fabryczna mają dachy w kolorze nadwozia, ponieważ przechodziły wówczas naprawę np. w ZNTK Opole lub ZNTK Nowy Sącz. To oczywiście nie była żadna reguła! ZNTK Pruszków malowały np. wcześniej (i później też) dachy na kolor nadwozia, a ZNTK Opole - na kolor szary.
Obydwa warianty malowania dachów były zgodne z obowiązującą wówczas normą.
Wyjątkiem były wagony nowo zbudowane, które zawsze miały dachy malowane na kolor jasnoszary. Dotyczyło to zarówno wagonów produkowanych przez HCP, jak i przez Pafawag.
OK. Myślałem, że pisze pan o wznowieniu wydanego wcześniej 111A. Mimo wszystko dziękuję za odpowiedź.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Foty i info ze świata Modeli Rybnik:

PIKO nr kat. 97610:
Nr wagonu :
51 51 20-80 933-7
Stacja Łódź Fabryczna
97610.JPG

źródło obrazu: http://www.swiatmodeli.com/images/ACME/Zdjecia/97610.JPG

PIKO nr kat. 97609:
Nr wagonu :
51 50 39-80 084-8
Stacja Łodź Fabryczna
97609.JPG

źródło obrazu: http://www.swiatmodeli.com/images/ACME/Zdjecia/97609.JPG

Wydaje mi się, że to będzie wszystko jeśli chodzi o Łódź Fabryczną w epoce IVc.... (Włącznie z tymi mamy już 8 wagonów: dwie pierwsze klasy, trzy drugie klasy - w tym wspomniany 97610, jedna klasa 1/2 -ten 97609, oraz dwa wagony 120A)...
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
W ŚM Rybnik pokazał się jako dostępny wagon 111A z numerem katalogowym 97602-2, czyli wznowienie z innym numerem inwentarzowym. Na stronie PIKO cisza na ten temat. Czy ktoś się orientuje o co chodzi, że niektóre sklepy mają towar (ze wcześniejszymi wznowieniami było podobnie) nawet gdy na stronie producenta ów towar jest niedostępny ?

http://www.swiatmodeli.com/wagon-osobowy-111a-2kl-pkp-97602-2-epv-p-7614.html
 
Reakcje
95 8 0
W ŚM Rybnik pokazał się jako dostępny wagon 111A z numerem katalogowym 97602-2, czyli wznowienie z innym numerem inwentarzowym. Na stronie PIKO cisza na ten temat. Czy ktoś się orientuje o co chodzi, że niektóre sklepy mają towar (ze wcześniejszymi wznowieniami było podobnie) nawet gdy na stronie producenta ów towar jest niedostępny ?

http://www.swiatmodeli.com/wagon-osobowy-111a-2kl-pkp-97602-2-epv-p-7614.html
Ten wagon po prostu u producenta się wyprzedał.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Ja wiem...pierwsza edycja była na rynku kilka miesięcy. Nie wierzę, że druga sprzedała się na pniu.
Czyli jeszcze tylko czerwona jedyna ze wznowień z nowym numerem pozostała. PIKO mogło by na stronie informować jaki kolejny numer wydaje bo nie wiadomo czy wznowienie z nowym czy starym numerem...
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Mikołaj przyniósł, można rzucić okiem. Rewizja wagonu 104Af z epoki IVc nr kat. 97609:
88.04.18...
_20191225_124635.JPG


I poniżej 111Ap nr katalogowy 97610... 88.02. 15... Chyba... Albo 13.... Nie potrafię zrobić lepszego zdjęcia moim 'extra' telefonem....

_20191225_125347.JPG

_20191225_130608.JPG

Choć w tym drugim modelu (w sensie mój egzemplarz) nadruk z rewizją chyba jest mniej wyraźny...
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki