• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Bodek

Aktywny użytkownik
Dlatego bardzo proszę, aby osoby posiadające na ten temat dane spróbowały wskazać właściwą datę rewizji dla tych wagonów. Myślę, że łatwiej w tą stronę, niż dopasowywać stan wagonu do daty rewizji naniesionej na model (jak widać w grę musiało by wchodzić zmiana numeru, przydziału i może nawet malowania).

W przypadku 1 i 2 wiadomo już, że nie będzie to wcześniej niż 2013 rok. Ale czy dało by się bardziej dokładnie? No i czy w przypadku 110A i 113A też da radę takie dane zdobyć?
Kilkanaście postów wyżej (dwie strony wcześniej) wrzuciłem zdjęcia krakowskiej jedynki 50 51 19-78 255-3 ze szczegółami opisów - w tym data rewizji. Była to pierwsza naprawa rewizyjna tego wagonu z tym numerem - podczas tej naprawy nadano mu ten nowy numer).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
ogólnie ładne, ale mają kilka mankamentów:

- kuszetka z miejscami siedzącymi - cóż, podmieni się jak będzie lepszy wagon od konkurencji lub dorobi leżanki z drabinkami
- "dziury" w podłodze w barowym! Klapa jeżeli chodzi o wnętrze...
- brak tablic relacyjnych na burtę wagonu (miały je Y/B70 Roco) - trzeba będzie z trawionek zrobić
- koniecznie krótkie sprzęgi, żeby się ładnie prezentowały w gablocie ;)
Dziury w podłodze to faktycznie mały zgrzyt. Tablice relacyjne by się przydały, ale wiele innych firm też ich nie dodaje do modeli wagonów. Natomiast trudno nazwać mankamentem brak krótkich sprzęgów. Ze znanych mi firm tylko Roco do pełnowymiarowych wagonów pasażerskich daje krótkie sprzęgi (śledzie) zamiast standardowych oczkowych. Poza tym Märklin i Trix do wszystkich swoich modeli dodaje swoje sprzęgi, które z jednej strony pełnią rolę krótkich, a z drugiej łączą się z normalnymi oczkowymi. Tak, że krótkie sprzęgi trzeba sobie założyć samemu i nie należy akurat o to mieć pretensji do producenta. Ale skoro już w tym mówimy, to dla mnie mankamentem wszystkich modeli Piko są wysunięte dalej, niż w innych modelach gniazda sprzęgów. Przez to sprzęg wystaje dalej, niż w innych i nawet po założeniu krótkich (śledzi Roco czy sprzęgów Fleischmanna) i tak zostaje mały odstęp między zderzakami. Jest to celowe działanie producenta żeby zapewnić bezproblemową jazdę modeli po bardzo ciasnych łukach, o promieniach rzędu 360-400 mm.
 

CzarekBIPA

Nowy użytkownik
Dziury w podłodze to faktycznie mały zgrzyt. Tablice relacyjne by się przydały, ale wiele innych firm też ich nie dodaje do modeli wagonów. Natomiast trudno nazwać mankamentem brak krótkich sprzęgów. Ze znanych mi firm tylko Roco do pełnowymiarowych wagonów pasażerskich daje krótkie sprzęgi (śledzie) zamiast standardowych oczkowych. Poza tym Märklin i Trix do wszystkich swoich modeli dodaje swoje sprzęgi, które z jednej strony pełnią rolę krótkich, a z drugiej łączą się z normalnymi oczkowymi. Tak, że krótkie sprzęgi trzeba sobie założyć samemu i nie należy akurat o to mieć pretensji do producenta. Ale skoro już w tym mówimy, to dla mnie mankamentem wszystkich modeli Piko są wysunięte dalej, niż w innych modelach gniazda sprzęgów. Przez to sprzęg wystaje dalej, niż w innych i nawet po założeniu krótkich (śledzi Roco czy sprzęgów Fleischmanna) i tak zostaje mały odstęp między zderzakami. Jest to celowe działanie producenta żeby zapewnić bezproblemową jazdę modeli po bardzo ciasnych łukach, o promieniach rzędu 360-400 mm.
Ja zakładam sprzegi fleischmann i nie ma żadnego odstepu miedzy wagonami.
 

DRACULA

Znany użytkownik
ICCCCCCCC ....

Na podstawie dzisiejszej rozmowy telefonicznej : Główny Archiwista - Dracula ... :kawa::kawa:

Wagony były opracowywane w epoce VI przez PMR K.Koj na podstawie zdjęć wagonów z Krakowa z ok.2015r.
Twardym założeniem producenta nie podlegającym żadnej innej opcji było za wszelką cenę dopasowanie całego składu do elektrowozu EU07 - 323 PKP Inter City Zakład Południowy ep VI .
( elektrowóz stoi (?) w Krakowie od pewnego czasu )
W celu cofnięcia rewizji PMR konsultowalo się z 3 źródłami w samym IC m.in. we Wrocławiu.
Wszystkie 3 źródła IC pracując już w nowym systemie informacji dotyczących napraw wagonów nie posiadały danych
z lat odpowiadajacych eksploatacji EU07 - 323.
Pomimo - w wypadku cofania rewizji - ryzyka niezgodności samej rewizji , ryzyka niezgodności stacji macierzystej czy nawet numeru i kolorystyki . Producent nie ustapił z przyjętego założenia ...


Przyjmując datę za nadrzędną mamy szereg błędów jak wykazał kol.Krawatek...
Przyjmując za nadrzędne "pozostałe" 98% modelu ... mamy błędną rewizję .


Twarde stanowisko Piko oceniam jako przykład bezsensownego uporu ... przysłowiowy krakoski Kobierzyn ! ;)
Inna sprawa - abstrahując od daty rewizji - co ma teraz ciągnąć te powiązane w modelach malowania , numery i stację macierzystą ... ?
Może EP09 ... ? Piko ma tu szanse się zrehabilitować .


W obecnych dniach PMR ukończyło pracę nad dokumetacją ( tym razem bez nacisku producenta ! ) do Y-grek wagonów na 2020r .
Ale już w innym malowaniu niż popielate IC ...


PS I
Tak swoją drogą to zastanawiam się czy te parcie na "Kraków" to nie robota krakowskich namolnych mękołów ... :D
Przecież łażą na wystawach różne indywidua i formatują mózg i "poprawność produkcyjną" temu przedstawicielowi Piko ... ;)


PS II
Wybitny znawca taboru osobowego V i VI epoki , PKP i obcych zarządów, autor profesjonalnych wręcz wykładów w Świecie Kolei
Andrzej Etmanowicz wycofał się ze współpracy z Piko ze względu na nie dotrzymywanie przez Piko umowy .
Chodzi o nie otrzymywanie modelu autorskiego !
Naprawdę skandal ! I brak zainteresowania ze strony przedstawiciela Piko zaistniałą sytuacją ...
 
W tej całej dyskusji o poprawności rewizji i przydziałów jest pominięta dość istotna kwestia. Nie żebym pochwalał czy popierał Pjiko, ale jest coś bardziej istotnego przynajmniej dla mnie. Otóż swoje składy zestawiam z czterech wagonów, bo więcej nie mieści mi się w granicach przyzwoitości wizualnej. Konia z rzędem temu kto widział w latach piątej czy szóstej epoki skład wagonów PaFaWag z jednolitymi gładkimi dachami. Zawsze minimum jeden wagon to ryflowany dach H.C.P. Ja z tym problemem radzę sobie tak, że mieszam wszelkie zestawienia wagonami 120A i w ten sposób brak ryflowanych dachów wizualnie "ginie" poprzez przełamanie różnymi typami wagonów. Jeśli ktoś chce zestawić skład w 100% z wagonów Y PaFaWag, to dla mnie nie widział kolei 1:1 z tamtych lat. Bardzo często obserwowałem składy w barwach 1251 (dalej: PKP IC) i przeważnie w składach liczących 10-12 był jeden góra dwa wagony z kwadratowymi oknami, które z kolei dominowały w PKP PR. Także nawet w przypadku stuprocentowej zgodności rewizji to dalej tworzycie fikcyjne składy. Ja ze swoim skromnym ilostanem A+B+Bh+Bh w dowolnej konfiguracji dalej trzymam poziom realizmu bez względu na kolejność zestawienia i środek trakcyjny.
 
@KrawatArek, może w ramach małego testu (bez znaczenia statystycznego) wujo z wagonowni mógłby sprawdzić rewizje innych wagonów PKP IC segmentu TLK, których modele się ukazały:
- Roco 64880, 52 51 70-80 356-9, rewizja 5.02.2009,
- Tillig 74797, 52 51 70-80 055-7, rewizja 27.01.2010,
- Tillig 501270, 51 51 20-70 997-4, rewizja 21.05.2012,
- Robo 2112110, 50 51 19-78 232-2, rewizja 28.02.2012.
Robo sprawdzałem i jest ok, Roco też mam więc na 80% sprawdzałem i też ok, a Tillig to dla mnie szajs. ACME w malowaniu Intercity też ok.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Czy jest szansa na poznanie pierwotnych dat rewizji dla tej krakowskiej "feralnej czwórki"? Chociaż rok ?
To bardzo sensowne pytanie dla tych co uporają się samodzielnie ze zmianą daty rewizji np. przy pomocy kalkomanii .
Myślę że kol.KrawatArek* jest w stanie to ustalić z pomocą wuja . (y)
Ale to już prośba nie w moim imieniu ... Nie moja epoka te wagony ;)


* - sorki ale dopiero teraz doczytałem się że kol."Krawatek" to kol.KrawatArek ! :oops:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ja zakładam sprzegi fleischmann i nie ma żadnego odstepu miedzy wagonami.
A o jakich wagonach mowa? Ja mam łódzkie oliwkowe Y-ki Piko. Z oryginalnymi sprzęgami Piko:

IMG_6640a.JPG


Sprzęgi Fleischmanna - jednak mała przerwa zostaje:

IMG_6641a.JPG


"Śledzie" Roco - tu też jest przerwa, minimalnie większa, niż przy sprzęgach Fl:

IMG_6642a.JPG
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Kilkanaście postów wyżej (dwie strony wcześniej) wrzuciłem zdjęcia krakowskiej jedynki 50 51 19-78 255-3 ze szczegółami opisów - w tym data rewizji. Była to pierwsza naprawa rewizyjna tego wagonu z tym numerem - podczas tej naprawy nadano mu ten nowy numer).
Jeśli model (1kl) został wykonany na podstawie zdjęć to chyba odwzorowuje stan wagonu nie po pierwszej naprawie rewizyjnej po zmianie numeru, ale możliwe że drugiej. Przyjrzałem się modelowi i zdjęciom oryginału to różnią się jednym szczegółem.

Jeśli ta zmiana nastąpiła podczas naprawy rewizyjnej, a ta z kolei miała miejsce w normalnym terminie, to 1kl możliwe że powinna mieć rewizję z 2015 roku.
 

Załączniki

OLF

Aktywny użytkownik
Jeśli model (1kl) został wykonany na podstawie zdjęć to chyba odwzorowuje stan wagonu nie po pierwszej naprawie rewizyjnej po zmianie numeru, ale możliwe że drugiej.
Wygląda, że modele zostały opracowane na podstawie dostępnych Piko zdjęć z około 2015 roku i 'cofnięte' w oznaczeniach do 2009-2010, żeby dopasować do modelu lokomotywy. Ta podróż w czasie okazała się niezbyt udana, skończyła się w jednym ze światów równoległych.
Jak już w wątku udowodniono, wagony 1 i 2 klasy we wcześniejszym okresie miały inne numery taborowe oraz inne daty rewizji.
 
Jeśli model (1kl) został wykonany na podstawie zdjęć to chyba odwzorowuje stan wagonu nie po pierwszej naprawie rewizyjnej po zmianie numeru, ale możliwe że drugiej. Przyjrzałem się modelowi i zdjęciom oryginału to różnią się jednym szczegółem.

Jeśli ta zmiana nastąpiła podczas naprawy rewizyjnej, a ta z kolei miała miejsce w normalnym terminie, to 1kl możliwe że powinna mieć rewizję z 2015 roku.
Cały dolny pas oznaczeń jest rozmieszczony inaczej patrząc w stosunku do logo, okien, uchwytu promowego czy przełącznika elektrycznego
 
I jeszcze jeden mi się problem z pikolcami pojawił. Na mojej pseudomakietce są miniwzniesionka dostosowane uprzednio do sprzęgów fleischmannowych, testowane na Ygrekach Tillig, Robo czy węglarkach. Wagony Piko na sprzęgach Fleischmann robią cyk się się rozsprzęgają :confused: Ech, oglądam i oglądam nie wiem w czym tkwi przyczyna :mamdola:

I widzę, że temat został poszatkowany. Dziwna forma cenzurowania - wszystkie wypowiedzi dotyczyły Ygreków.
 

jabol

Aktywny użytkownik
Klasa 2...

PS Ostatnio zostałem atakowany że chwalę się „denaturatem”. Nie mam niestety żadnej innej lokomotywy która pasuje do ICC. Także nie chwalę się „denaturatem” i wagon Piko mi się podoba dlatego dodaję to zdjęcie. Nie jestem „hardcore” jeżeli chodzi o modele lokomotyw czy wagonów i numery na modelach wagonów nie mają dla mnie żadnego znaczenia. Wyjechałem z Polski do Kalifornii jak byłem bardzo młody i nie mam żadnego powiązania z Piko, Robo, czy SM. Od czasu do czasu jestem w Polsce i podróżuję kolejami i również pamiętam koleje z mojego dzieciństwa:)

4BDD3908-25C9-4F29-9A11-20BDD9F0375E.jpeg
 
Z informacji na stronie Przystaneksklep.pl wynika, że oliwkowe wagony i cała reszta dostępne będą od połowy grudnia. Tylko Husarz ma być po 20 listopada.
Nie wiem gdzie ty taką informację wyczytałeś, ale na stronie, o której piszesz jest - owszem - napisane, że wagon oliwkowy 111A ukaże się w grudniu, ale 2018 - bo coś pokiełbasili /i przy zdjęciu wagonu już wydanego to jest/. Przy zdjęciach wagonów, które mają się ukazać w tym 104A nie ma żadnych terminów podanych...
 

J1974H0

Znany użytkownik
https://przystaneksklep.pl/
Na głównej stronie na samym dole są : ZAPOWIEDZI - MOŻNA REZERWOWAĆ
I tam masz wyszczególnione modele i terminy :) No ale spokojnie niebawem wyjdą i będziemy się nimi delektować
Pozdrawiam Grześ
OK, nie zauważyłem. Czyli jest jakiś rozstrzał informacyjny jeśli chodzi o info z tego sklepu, gdyż producent podaje koniec listopada 2019...
 

Załączniki

Podobne wątki