• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Panowie, czy któryś z was montował już do wagonuo 112A dedykowane świetlenie (Piko 56284)? Sama płytka jest bardziej zaawansowana niż ta dla wagonów 120A. Posiada osobne oświetlenie przedziałów i korytarza, możliwość przylutowania dekodera ...
Po podłączeniu dekodera (jest możliwość podłączenia 4 wyjść) nie bardzo rozumiem, jaki był zamysł producenta płytki przy sterowaniu przez dekoder, ponieważ każde wyjście steruje całym oświetleniem, nie ma żadnych stref, chyba że coś u mnie jest nie tak, albo coś trzeba przerobić dodatkowo. Bo jeżeli faktycznie tak jest, to po co te 4 wyjścia z dekodera?
Ponadto jest problem z miejscem na dekoder, nie mieści się między płytką a dachem, trzeba go upchać gdzieś w środku.
 
Po podłączeniu dekodera (jest możliwość podłączenia 4 wyjść) nie bardzo rozumiem, jaki był zamysł producenta płytki przy sterowaniu przez dekoder, ponieważ każde wyjście steruje całym oświetleniem, nie ma żadnych stref, chyba że coś u mnie jest nie tak, albo coś trzeba przerobić dodatkowo. Bo jeżeli faktycznie tak jest, to po co te 4 wyjścia z dekodera?
Ponadto jest problem z miejscem na dekoder, nie mieści się między płytką a dachem, trzeba go upchać gdzieś w środku.
Piko, choć konstruktorzy bardzo się starają, w kwestii dokumentacji technicznej faktycznie nieco zaniża poziom...
Sprawdź jak podłączyłeś zasilanie. Przy podłączonym dekoderze powinno być WR/D oraz WL/D. D czyli Digital
 
Panowie, czy któryś z was montował już do wagonuo 112A dedykowane świetlenie (Piko 56284)? Sama płytka jest bardziej zaawansowana niż ta dla wagonów 120A. Posiada osobne oświetlenie przedziałów i korytarza, możliwość przylutowania dekodera oraz piny na 3(!) kondensatory podtrzymujące napięcie. Niestety próba podłączenia kondzia w miejsce zaznaczone na zdjęciu pozostaje bez efektu. Innych konfiguracji jeszcze nie próbowałem. Przypuszczam, że w którymś miejscu trzeba wlutować zworkę. Tylko w którym? Ktoś? Coś?

Zobacz załącznik 623564
Mój problem został rozwiązany! :) Otóż przy digitalnej szynie ale bez zastosowania dekodera kondensatory należy przylutować w miejsca wskazane na zdjęciu:

00.jpg

Ponadto należy zmostkować poniższy pin:

10.jpg
I wszystko działa jak należy. W przeznaczone dla nich miejsce idealnie pasują kondensatory 470uF/25V rozmiaru 8x12,5mm.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Ponadto jest problem z miejscem na dekoder, nie mieści się między płytką a dachem, trzeba go upchać gdzieś w środku.
Oryginalny dekoder funkcyjny od PIKO 56126 ma 2,5mm grubości. Przystosowany jest m.in. do oświetlenia wagonów.
Na pewno się zmieści. Montowałem trochę inny dekoder i nie było problemu.
Po podłączeniu dekodera (jest możliwość podłączenia 4 wyjść) nie bardzo rozumiem, jaki był zamysł producenta płytki przy sterowaniu przez dekoder, ponieważ każde wyjście steruje całym oświetleniem, nie ma żadnych stref, chyba że coś u mnie jest nie tak, albo coś trzeba przerobić dodatkowo. Bo jeżeli faktycznie tak jest, to po co te 4 wyjścia z dekodera?
I wszystkie cztery wyjścia mozna wykorzystać.
1 - oświetlenie przedziałów.
2 - oświetlenie korytarza i WC (w zależności od wersji).
3 i 4 - oświetlenie końca składu.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Ja zamontowałem dekoder od Karola, i nie potrafiłem zamknąć wagonu, może jest trochę grubszy.
A jeżeli chodzi o wykorzystanie wyjść, to nie bardzo wiem jak to zrobić, przylutowałem dekoder do płytki podłączając 4 wyjścia do odpowiednich miejsc na płytce, i każde z 4 wyjść dekodera załącza wszystkie światła (przedziały, korytarz, WC i przedsionki).
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
PIKO jakoś nie daje dokładnego opisu tej płytki, poza graficzna instrukcją montażu w wagonie. Prawdopodobnie odpowiednimi zworkami SJ należy odpowiednio ustawić podłączenia odpowiednich wyjść.
Ja zamontowałem dekoder od Karola
Niewiele to mówi. Karol ma dużo dekoderów. ;)
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Oliwki mają pasować do ET22-259 przydział Łódź. Skład pociągu ma być zestawiony z dwóch bonanz 120A i jednego wagonu 111A oraz jednego wagonu 112A. Z kolei wagony zielono-kremowe i czerwono-kremowe 111A i 112A mają mieć rewizję z roku 2000 oznaczenie PKP w wersji bez tzw. trumienki. Mają pasować pod EU07-345 lub SU45-165 od Piko
Hej. A czy te oliwki 120A oraz 111A i 112A mają stanowić jakiś konkretny skład z nazwy i numeru?
 

J1974H0

Znany użytkownik
Hej. A czy te oliwki 120A oraz 111A i 112A mają stanowić jakiś konkretny skład z nazwy i numeru?
Tak. Ja zbieram epokę IV więc o innych epokach się nie wypowiem, ale jeśli chodzi o IV.... to np. 120A, 111A, 112A z IV epoki z Łodzi pasują do ET22-259 z rewizją 1989 r (żółte czoło) z przydziałem Łódź Olechów. A te 120A z IV epoki z Wrocławia pasują do EU07-161 (niestety model już dostępny tylko z drugiej ręki). Planowane 120A ze stacji Lublin będą pasowały do zapowiadanej SP45-127 też z tej samej stacji (epoka chyba Va będzie, lub końcówka IVc). Podejrzewam, że i kolejne wagony z rodziny 111/112A też będą robione pod jakąś lokomotywę choć z tego co widziałem planowany jest jakiś 111A (epoka IV) ze stacji Białystok. Ten nie wiem do czego od PIKO podpiąć.
Do EU07-161 PIKO pasuje też Bipa (Rivarossi) z Wrocławia z epoki IV ze ściętym dachem, a do poznańskiej SP45 (IV epoka - nie pamiętam numeru, być może 082) od PIKO pasuje Bipa (epoka IV) ze ściętym dachem z Poznania. Podobnie jak swego czasu do dawno wydanej SP42-043 pasowała Bipa z prostym dachem Rivarossi z epoki IV (rewizja 1980 r.). Czyli chyba ktoś to pilotuje by dało się zrobić z tego realne składy. I dobrze. A czy dalej tak będzie? Mam nadzieję, że tak.
 
Ostatnio edytowane:
Tak. Np. 120A, 111A, 112A z IV epoki z Łodzi pasują do ET22-259 z rewizją 1989 r (żółte czoło) z przydziałem Łódź Olechów. A te 120A z IV epoki z Wrocławia pasują do EU07-161. Planowane 120A ze stacji Lublin będą pasowały do zapowiadanej SP45-127 też z tej samej stacji (epoka chyba Va będzie, lub końcówka IVc). Podejrzewam, że i wagony z rodziny 111/112A też są robione pod jakąś lokomotywę choć z tego co widziałem planowany jest jakiś 111A (epoka IV) ze stacji Białystok. Ten nie wiem do czego od PIKO podpiąć.
Do EU07-161 PIKO pasuje też Bipa (Rivarossi) z Wrocławia z epoki IV ze ściętym dachem, a do poznańskiej SP45 (IV epoka - nie pamiętam numeru) od PIKO pasuje Bipa (epoka IV) ze ścietym dachem z Poznania. Podobnie jak swego czasu do dawno wydanej SP42-043 pasowała Bipa z prostym dachem Rivarossi z epoki IV (rewizja 1980 r.).
SM wydało EU07 z przydziałem Białostockim z żółtym przodem ale mały nakład . Modele sa perspektywiczne ze względu na ich pospolitość jest szansa że ukażą się z różnym przydziałami nawet mniejszych wagonowni.Dla uzupełnienia całej masy modeli wagonów jakie ukazały się z przydziałem WWA-Grochów przydały by się choc pojedyńcze modele tego typu z tym przydziałem
 

J1974H0

Znany użytkownik
SM wydało EU07 z przydziałem Białostockim z żółtym przodem ale mały nakład .
A więc widać, że da się. Problemem od strony pasjonatów może być tylko dostępność dla nich modeli (głównie lokomotyw). Planujący zakup wagonów teraz, w przypadku gdy nakład tychże lokomotyw znikł rynku - jest problem. Wygląda więc to trochę jak "walka o ogień".... kto kupił wcześniej ten jest spokojny. Kto nie kupił.... cóż.... szukać, kombinować albo liczyć, że się znowu ukaże :) Jest jeszcze jedna opcja - koledzy z talentem w ręku do przemalowywania lokomotyw na inne epoki, czy numery i oznakowania.
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Tak. Ja zbieram epokę IV więc o innych epokach się nie wypowiem, ale jeśli chodzi o IV.... to np. 120A, 111A, 112A z IV epoki z Łodzi pasują do ET22-259 z rewizją 1989 r (żółte czoło) z przydziałem Łódź Olechów. A te 120A z IV epoki z Wrocławia pasują do EU07-161 (niestety model już dostępny tylko z drugiej ręki). Planowane 120A ze stacji Lublin będą pasowały do zapowiadanej SP45-127 też z tej samej stacji (epoka chyba Va będzie, lub końcówka IVc). Podejrzewam, że i kolejne wagony z rodziny 111/112A też będą robione pod jakąś lokomotywę choć z tego co widziałem planowany jest jakiś 111A (epoka IV) ze stacji Białystok. Ten nie wiem do czego od PIKO podpiąć.
Do EU07-161 PIKO pasuje też Bipa (Rivarossi) z Wrocławia z epoki IV ze ściętym dachem, a do poznańskiej SP45 (IV epoka - nie pamiętam numeru, być może 082) od PIKO pasuje Bipa (epoka IV) ze ściętym dachem z Poznania. Podobnie jak swego czasu do dawno wydanej SP42-043 pasowała Bipa z prostym dachem Rivarossi z epoki IV (rewizja 1980 r.). Czyli chyba ktoś to pilotuje by dało się zrobić z tego realne składy. I dobrze. A czy dalej tak będzie? Mam nadzieję, że tak.
Tak, tam. Ogólnie co z czym można łączyć to z grubsza wiem. Bardziej mi chodziło o to czy ktoś kto posiada odpowiednią dokumentację rozpracował już jaki przy użyciu tych 4 wagonów z Łodzi Fabrycznej (2x120, 1x111 i 1x112) można zestawić skład. Chodzi o mi konkretnie już o relację tego pociągu czy numer.
W przypadku białostockich już wiadomo jaki konkretnie (do Wrocławia ) można skład formować.
 

Podobne wątki