• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Wreszcie i do mnie trafiły dwa wagony Y Piko - oczywiście tylko te oliwkowe :). Wielkiego zaskoczenia nie było, bo już je widziałem na dwóch imprezach i Waszych zdjęciach. Całość ogólnie robi dobre wrażenie, zwłaszcza całkiem dobrze odwzorowane szczegóły i czysto i wyraźnie naniesione oznaczenia. Analizy porównawcze wózków i okien tu prowadzone znalazły potwierdzenie w naturze, więc niczego nowego tu już nie powiem (o grubości wału prądnicy czy drążków stabilizatora już tu mówiliśmy). Co do okien, to wydaje mi się, że wewnętrzna rama jest trochę za mała, co powoduje, że pozostaje minimalna szczelina między zewnętrzną a wewnętrzną częścią ramy, zwłaszcza na dole. Dodatkowo ta wewnętrzna jest trochę za gruba i w efekcie obu tych czynników powstaje wrażenie, że całość jest za gruba. Wrażenie grubości ram jest jeszcze spotęgowane grubszą, jak w oryginale, ramą górnej (w oryginale opuszczanej) szyby okna. Tego ostatniego elementu nie ma w modelach Heris i Robo, ale on także przyczynia się do ogólnego wrażenia.

Wnętrze jest jakie jest, ale w modelu za tę cenę nie należało się chyba spodziewać wiele więcej. Lepiej wykonane modele ACME, czy LS Models są prawie o połowę droższe. To, że wnętrza są w jednolitym kolorze już wiemy, teraz zobaczyłem, że podłoga jest dość wysoko i pasażerom trzeba będzie obcinać nogi. Jest to pewnie spowodowane umieszczeniem pod podłogą płytki dociążającej, ale podobnie jest w modelach Heris i Robo. W sumie oceniam jakość modelu wagonu Y Piko na podobnym, no może ciut wyższym poziomie, co Heris (pewne elementy są lepsze w jednym, inne w drugim), ale jednak niższym od Robo. Ale ma to też swoje odzwierciedlenie w cenie tych trzech modeli.

Ogólnie jednak jestem z zakupu zadowolony i czekam na dalsze wersje tych wagonów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Ale dlaczego mielibyśmy spodziewać się lepszych wnętrz? Nie sprawdzałem innych modeli Piko, ale w 120A wnętrze też jest zrobione chyba z jednej wypraski, a na pewno jest w jednolitym, czerwonym kolorze. Faktem jest, że w 120A nie ma tylu wewnętrznych ścianek i drzwi, więc to tak nie razi. A same siedzenia nie są tak źle zrobione, w 2 klasie są ławki 4-osobowe, w 1 klasie są po 3 fotele na każdej ścianie przedziału. Oczywiście, lepiej wyglądałoby to, gdyby zastosowano właściwe kolory do poszczególnych części wnętrza, a może i dodano pewne drobne elementy, ale to spowodowałoby wyższą cenę modeli, a Piko celuje w określony poziom jakości modelu i określony przedział cenowy. Jest już oddzielny wątek na temat polityki Piko, więc tu nie ma sensu się o tym rozpisywać.
 

puszo

Aktywny użytkownik
Ja również jestem zawiedziony lekko modelami zielono i czerwono- kremowymi . Oprócz słabego wnętrza na moich egzemplarzach ramki okien są delikatnie mówiąc SŁABE . Natomiast cała reszta jest ok. Właściwości jezdne bardzo dobre , malatura idealna, napisy czytelne.
3.jpg
9.jpg

Jeżeli chodzi o porównanie zielono-kremowych Piko i Roco to proszę bardzo
1.jpg


2.jpg


Jeżeli chodzi o OLIWKOWE to miodzioooooo :) Nie mam zastrzeżeń . Na uwagę zasługują stopnie wejściowe :)
5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg
 

ALB_ert

Nowy użytkownik
KKMK
Rzeczywiście, szczególnie w czerwonej jedynce widać jakby ramki były nierówno wymalowane. Ale może to jednostkowy przypadek, na zdjęciach widać że pozostałym wagonom nic nie brakuje...
 

el14

Nowy użytkownik
I jest zapowiedź wagonów w aktualnych barwach IC, jak można było się spodziewać. Szkoda, że dopiero III kwartał.

Mnie jednak ciekawią 110a i 113a. Brak tam informacji, że to nowa forma - chyba niemożliwe, żeby zostały wyklepane, jak wagony IC hobby? :p
 

ALB_ert

Nowy użytkownik
KKMK
Mnie jednak ciekawią 110a i 113a. Brak tam informacji, że to nowa forma - chyba niemożliwe, żeby zostały wyklepane, jak wagony IC hobby? :p
Ale przecież 110A i 113A są praktycznie analogiczne konstrukcyjnie do 111 i 112, więc dostosowanie ich konstrukcji do nowych modeli to nie powinien być duży problem.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki