• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów piętrowych typu "Görlitz 88" serii Bdhpun, Bdhpumn, Bmnopux

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
To nie jest brak. Po prostu ta seria 4 wagonów nie miała w założeniu tych zbiorników i prądnic. To nie jest niczyje niedopatrzenie, za które my musimy płacić.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
509 41 1
To nie jest brak. Po prostu ta seria 4 wagonów nie miała w założeniu tych zbiorników i prądnic. To nie jest niczyje niedopatrzenie, za które my musimy płacić.
Jak najbardziej zgadzam się z powyższym. Taka jest prawda, niestety. Ale...
Obiektywnie jednakże ujmując to w ostatecznym rozrachunku, to właśnie "my" ponosimy dodatkowe koszty uzupełnienia wagonów w prądnice i zbiorniki, które to są bardziej widoczne (a raczej ich brak) niż np: data rewizji i szkoda, że nie zostały one wyposażone w te części fabrycznie.
Szczęście w nieszczęściu jednak i bardzo dobrze, że nareszcie ktoś wpadł na pomysł, a raczej podjął decyzję, żeby można było te części sobie dokupić i doposażyć wagony (y)
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 0 0
Z najnowszych edycji tylko wagony Przewozów Regionalnych "mają braki". SK-Model posłuchało że chcemy "full opcje" i kolejne edycje mają kompletne wózki.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Dawno już nie aktualizowałem tabelki z wszystkimi modelami. Od czasu ostatniego podsumowania ukazały się już dwie kolejne edycje, więc wypadałoby dotrzymać tempa firmie PIKO, zatem prezentuję najnowsze zestawienie modeli wagonów piętrowych typu Görlitz 88 od PIKO:
tabela.png

Przepraszam jeśli już było ale czy wiadomo juz jaka jest data rewizji tego raciborskiego wagonu?
Myślę, że w powyższej tabelce znajdzie Pan odpowiedź na swoje pytanie ;).
Dlaczego jeden wagon może być doposażony, a drugi nie i dlaczego ta ja mam dodatkowo pokrywać koszty czyjegoś niedopatrzenia?
Wsyzstko zależy od założeń jakie przyjmie zamawiający/produkujący model. Edycje od I do IX włącznie, były produkowane na zamówienie SK Model i takie, a nie inne ich wykonanie było uzależnione od decyzji tejże firmy.
Po prostu ta seria 4 wagonów nie miała w założeniu tych zbiorników i prądnic. To nie jest niczyje niedopatrzenie za które my musimy płacić.
Zgadza się. Gdy oglądałem projekt, sam także zwróciłem uwagę, że takich elementów brakuje. Nie mniej jednak została wybrana wersja "oszczędna" - czy słusznie? Z naszego punktu widzenia nie. Z punktu widzenia dystrybutora już prędzej, bowiem wagony były trochę tańsze i miało to spowodować ich lepszą sprzedaż (podobne założenie zostało przyjęte w przypadku wagonów węglarek od RIVAROSSI - brak koła hamulcowego jest wynikiem "oszczędności"). Jak jednak czas pokazał - wagony nie sprzedawały się najlepiej i dość długo stały na półkach, ale do czasu, gdy zaczęły się pojawiać kolejne modele lokomotyw pasujące do nich. Na początku dostępna była tylko "Stonka" SM42-593, która w trasę raczej z tymi wagonami nie jeździła. Natomiast później ukazała się "Czekolada" EU07-169, Škoda 163 026-8 "Gabrysia", Škoda 163 029-2 "Beata", a teraz także "Strażak" SU45-079. W tzw. międzyczasie Świat Modeli z Rybnika wydał dwa modele lokomotyw serii SU42 w malowaniu spółki Przewozy Regionalne. Tak więc jeśli zsumować wszystkie modele lokomotyw, które mogą prowadzić pociąg złożony z tych wagonów lub skład m.in. z tymi wagonami, okaże się, że mamy już 7 pasujący modeli lokomotyw. Obecnie wagony są prawie niedostępne. Dla przykładu - w tej chwili na znanym portalu aukcyjnym dostępne są tylko dwa modele o nr kat. 97037. Będąc we Włocławku na I Włocławskiej Wystawie Modułowych Makiet Kolejowych (trochę zdjęć z wystawy można znaleźć tu i tu) widziałem w ofercie sklepu z Torunia, trzy modele. Jeden na pewno się sprzedał, ale jeśli ktoś takich szuka, warto się zorientować czy są jeszcze dostępne.
To dokładnie które numery modeli sà na "full wypasie" abym nie zrobił pomyłki przy kupnie?:)
Jeśli chodzi o modele z wszystkimi detalami na wózkach to mowa o modelach z edycji nr I, III, VIII, IX i X. Pozostałe edycje nr II, IV, V, VI, VII wymagają uzupełniania wózków.
 
Ostatnio edytowane:

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.297 23 0
Dawno już nie aktualizowałem tabelki z wszystkimi modelami. Od czasu ostatniego podsumowania ukazały się już dwie kolejne edycje, więc wypadałoby dotrzymać tempa firmie PIKO, zatem prezentuję najnowsze zestawienie modeli wagonów piętrowych typu Görlitz 88 od PIKO: ...
Inicjatywa cenna. Mam dwie uwagi:
1. Przy podawaniu oznaczenia przewoźnika, proponuję rozróżnić tzw. "trumienki", np. w ten sposób: <PKP>
2. Daty rewizji bywały pisane różnie, raz w jedną, raz w drugą stronę, więc proponuję jednak podawać epokę, w której wykonano opis modelu, bo tak, jak jest, to można odnieść wrażenie, że np wagony Rzeszowskie są z VI epoki (rewizja 2011), a nie V (2000), a nie każdy zna zawiłości związane ze zmianami serii wagonów.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
2. Daty rewizji bywały pisane różnie, raz w jedną, raz w drugą stronę, więc proponuję jednak podawać epokę, w której wykonano opis modelu, bo tak, jak jest, to można odnieść wrażenie, że np wagony Rzeszowskie są z VI epoki (rewizja 2011), a nie V (2000), a nie każdy zna zawiłości związane ze zmianami serii wagonów.
To prawda :). W takim razie zamieszczam tabelkę raz jeszcze, ale tym razem w wersji 2.0 ;):

tabela.2.png


Za granicę epoki V i VI przyjąłem rok 2009, jako w pewnym sensie rok przełomowy - m.in. wydzielenie się PKP Przewozy Regionalne z Grupy PKP i przekształcenie w samodzielną spółkę Przewozy Regionalne.
Tak jak wyżej zaproponował @ALA - symbol <PKP> oznacza cechę "PKP" w tzw. "trumience", którą zaczęto powszechnie stosować w 2001 roku.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Do sprzedaży trafiły kolejne modele wagonów piętrowych typu Görlitz 88. Są to zapowiedziane na ten rok modele o numerach katalogowych 97059 i 97060 w oznakowaniu Przewozów Regionalnych w błękitnym malowaniu z szarym pasem i żółtymi drzwiami, odwzorowujące pierwowzory z okresu 2012/2013-2014. Jednakże z tym odwzorowaniem jest... chyba jednak nie do końca dobrze. Pierwsza kwestia to:
Czyżby Bohuny były znowu bez wyposażenia wózków w zbiorniki i prądnice?o_O
Ponowny brak prądnic i zbiorników na wózkach, co słusznie zauważył @Engineer. Zatem jest to krok w tył w stosunku do poprzednich trzech edycji (VIII, IX, X), gdzie na szczęście te elementy (mam nadzieję, że także za moją sprawą) się pojawiły. Podejrzewam następujący scenariusz (wielce prawdopodobny) - firma PIKO mając projekt modeli wagonów w oznakowaniu Przewozów Regionalnych w malowaniu z szarym pasem (projekt opracowany za czasów SK Model), w którym brakowało "dodatkowych" elementów na wózkach, wykorzystała go i naniosła nań tylko nowe oznaczenia przesłane przez Pana Koja, w ten sposób powielając "niedokończone" modele, zamiast wykorzystać jeden z projektów następnie wydawanych "pełnych" modeli, którym rzecz jasna oprócz oznaczeń należałoby zmienić, także kolory malowania pudła wagonu. Tak się niestety nie stało i jest to prawdopodobnie pójście na łatwiznę albo tak jak w przypadku drugiego modelu (PIKO 59269) "Stonki" w barwach PKP Intercity, decyzja o podłożu "technicznym", a mówiąc szczerze raczej biurokratycznym, jednakże de facto ekonomicznym. Być może wykonanie obecnie wydanych modeli w "pełnej" wersji wiązałoby się z opracowaniem nowej dokumentacji (dodatkowe koszty) do wyprodukowania modelu, co oczywiście miałoby zostać uznane przez producenta za nieopłacalne, tak jak w przypadku wspomnianego wcześniej modelu lokomotywy serii SM42. Niestety ten scenariusz wydaje się być realny, tym bardziej, że tak jak w modelach z VII edycji zrezygnowano z wykonania imitacji listew (kawałków blach) przykręconych u dołu drzwi wejściowych do wagonu, co zdaje się potwierdzać moją teorię. Więcej w tej kwestii być może mógłby powiedzieć Pan @Krzysztof Koj.

Kolejną sprawą dotyczącą tych modeli jest sposób wykonania naklejek z przydziałem do stacji Leszno. Jak kiedyś pisałem, niemalże wszystkie wagony piętrowe w końcówce 2012 lub na przełomie 2012 i 2013 roku, otrzymywały naklejki z nowym przydziałem, właśnie do stacji Leszno. Wiązało się to z ich formalnym przeniesieniem (podobnie jak reszty taboru) do zakładu Przewozów Regionalnych w Lesznie. Ponieważ wagony wychodzące z napraw okresowych w większości (kilka egzemplarzy było przydzielonych do stacji Chojnice) miały już przydział do stacji Poznań (wagony piętrowe były grupowane w Wielkopolsce), aby dokonać szybkiej zmiany przydziału na wagonie, zdecydowano się na praktykowaną już wcześniej na innych wagonach metodę z naklejką z nowym przydziałem. Takie naklejki jak można było obserwować nie zawsze były naklejane równo (poziomo), często też miały inny wymiar niż biały prostokąt z poprzednim przydziałem, w związku z czym tenże często wystawał spod naniesionej naklejki z nowym przydziałem. Jeśli chodzi o same naklejki z napisem "Stacja LESZNO" to występowały dwie wersje - z herbem miasta oraz bez niego - i tu właśnie jest pies pogrzebany. Miałem to szczęście spotkać wagon z numerem 26-08 045 dnia 29 września 2012 roku w składzie pociągu relacji Toruń Główny - Poznań Główny. Wtedy jeszcze wagon posiadał przydział do stacji Poznań. Znana jest mi także fotografia tegoż samego wagonu z okresu późniejszego, mianowicie wykonana rok później, a także 2 maja 2014 roku, prawdopodobnie już po wyłączeniu z eksploatacji. Widać na nich, że naklejki herb Leszna posiadają, a tymczasem na modelu próżno go szukać. To samo dotyczy wagonu z numerem 26-08 066, który również na naklejce z przydziałem do Leszna herb miasta posiada. Co więcej jako jeden z kilku wagonów, posiada ustawiony w pionie, a nie w poziomie czarny prostokąt, podobnie jak wydany wcześniej model PIKO 97035 (26-08 068), którego pierwowzór również miał go tak umieszczonego:

- źródło: zbiory własne
- autor: @Remaj12
- opis: 19 września 2013 roku - stacja Toruń Główny - oznaczenia wagonu piętrowego 50 51 26-08 068-6 B16mnopux 1151 Stacja LESZNO

10.JPG

Mam nadzieję, że więcej błędów w oznaczeniach wagony nie posiadają. W obliczu tego co napisałem powyżej, zaczynam się zastanawiać czy projekt oznaczeń do wykonania tych modeli był robiony w oparciu o zdjęcia oryginałów. Zastanawiam się także czy możliwe było aby na początku naklejono naklejkę z przydziałem do Leszna bez herbu, a później kolejną z herbem lub ściągnięto tą bez herbu i nałożono nową z herbem. Wydaje się to jednak bez sensu, bo nikt z powodu braku herbu przy przydziale nie zmieniałyby naklejki czy też naklejał kolejnej. Jeżeli jednak taki niezwykły przypadek miał miejsce proszę o podzielenie się zdjęciem wagonów z przydziałem wyglądającym tak jak na modelach PIKO z obecnej XI edycji. Jeżeli jednak potwierdzi się moje podejrzenie o błędnie odwzorowanym przydziale przydałoby się wysłać modele np. do EKA Model aby tak jak w oryginalne, nałożyć nowy przydział, a przy okazji odwzorować wystający spod niego biały prostokąt starego przydziału.

Jeśli zaś chodzi o zaprzęgnięcie modeli na hak jakiejś lokomotywy to ze względu na posiadanie przez nie przydziału do Leszna, w pełni poprawne będzie zestawienie ich razem z modelem "Czekolady" EU07-169 (PIKO 96372), ze względu na zbieżne okresy kiedy pierwowzory wyglądały tak jak ich modele (okres od 04./05.2013 roku). Niestety również z tego względu (przydziału do Leszna) nie będą pasować do modelu "Strażaka" SU45-079 (PIKO 96302), gdyż w tym wypadku okresy kiedy pierwowzory wyglądały tak jak są odwzorowane w modelu zupełnie się rozmijają. "Fiat" w stanie jak w modelu wyglądał najpóźniej do początku maja 2012 roku, a jak wcześniej pisałem, naniesienie na wagony przydziału do Leszna to końcówka tegoż samego lub przełom 2012 i 2013 roku.

Tradycyjnie umieszczam zaktualizowaną tabelkę z wykazem modeli "Bohunów":

tabela_2017.jpeg


Jak widać pozwoliłem sobie na mały wybieg w przyszłość i umieszczenie w spisie kolejnej edycji, na którą ja i być może ktoś jeszcze z niecierpliwością czeka. Jeżeli wszystko pójdzie tak jak wskazują na to różnego rodzaju poszlaki, to mimo iż wagony pojawią się w zestawie startowym (PIKO 97914) z modelem lokomotywy serii SM42 w segmencie Hobby, prawdopodobnie będą wykonane jak w serii Expert. Z niecierpliwością czekam na zestaw aby dowiedzieć się jak ostatecznie będą wyglądać przygotowane przez Pana Koja wagony dedykowane do SU45-263.
Wydaje mi się, czy zdublowali numer Raciborza i Poznania (065-2) ?
Tak, modele z edycji VII i X z tym samym numerem 26-08 065 to dokładnie te same wagony, a w zasadzie wagon, tylko:
Pewnie ten sam wagon w różnych okresach użytkowania:)
Właśnie z dwóch różnych okresów eksploatacji - model z edycji X przedstawia pierwowzór z czasów kiedy stacjonował w Raciborzu i był po naprawie w PESIE (29.06.2000), zaś model z edycji VII to miniatura jednego z dwóch wagonów, które prawdopodobnie jako pierwsze otrzymały nowy - chyba nadal obowiązujący, mimo wprowadzenia nowych barw pociągów POLREGIO - schemat błękitnego malowania z szarym pasem i żółtymi drzwiami, naniesiony podczas napraw wykonanych przez zakłady w Krzyżu i Chojnicach (01.10.2011).
Ogólnie Piko "odleciało" z cenami wagonów Bdhpumn.
To prawda, też tak uważam. Dziwi to tym bardziej, że firma nieco "uporządkowała" swoje modele i starsze zostawiła w segmencie Hobby oraz przekształconym Classic na Classic Nostalgie, zaś nowsze przeniosła do segmentu Expert. Uważam, że tak samo należało poczynić z modelami pojedynczych wagonów piętrowych produkcji zakładów VEB Waggonbau Görlitz, które swoją premierę miały 20 lat temu i były wtedy oferowane w segmencie Classic. Obecnie - nawet wagony wykonywane w pełnej wersji (tylko na polski rynek) - odstają detalem od oferowanych razem z nimi w segmencie Expert innych wagonów pasażerskich. Sugerowałbym produkowanie ich tak jak dotąd w uproszczonej wersji w segmencie Hobby - co nadal ma miejsce i np. na ten rok zapowiedziano model (PIKO 57686) wagonu należącego do Kolei Czeskich (Českě dráhy):

piko_57686.jpg
- źródło: piko-shop.de

Zaś "pełne" modele w segmencie Classic Nostalgie, tym samym nawiązując do historii, a jednocześnie nie wrzucając ich razem z modelami o bogatszym detalu do wspólnego worka z napisem Expert (sam fakt byłby do przełknięcia/zrozumienia, gdyby nie obecna ceeeena).
Zapewne zalegną na półkach, a jak zalegną to może za jakiś czas cena spadnie. Pamiętam parowóz Oi1 Fleischmanna w DCC za ponad 2000 zł na starcie. Po roku ten sam kupiłem za niewiele ponad 1300...
To niestety tak nie działa. Owszem, Roco i Fleischmann przyzwyczaili nas do czekania aż obniżą cenę, ale w przypadku PIKO takie zjawisko praktycznie nie występuje - firma jest po prostu konsekwentna w swoim działaniu i nie psuje sobie rynku. Wagony będą najwyżej tak długo w ofercie aż się w końcu skończą, czyli zostaną wykupione u producenta, po czym być może, jeśli firma uzna, że rynek nadal jest chłonny wyda wznowienie lub modele wagonów w innym malowaniu/czasookresie, a pod tym względem jest jeszcze dużo "Bohunów", które można by odwzorować w modelu i bynajmniej nie mam na myśli takich, których podobnie jak niedawno wyprodukowanych modeli wagonów z przydziałem do stacji Racibórz nie będzie do czego podpiąć (w chwili obecnej), ale właśnie takie, które stanowiłyby uzupełnienie dla już wydanych wagonów lub powiększenie istaniejących składów albo pasowałyby do już wydanych lokomotyw.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Ja bym jednak nie powiedział, że jest to krok w tył z tymi modelami. Kluczowy wydaje mi się króciutki fragment z targów w Norymberdze, na którym dżentelmen w okularach wyraża się o nas jako cytuję: "nasi przyjaciele z Polski". Jakkolwiek w ustach przedstawiciela tejże nacji brzmią te słowa to jednak w tym przypadku chyba można uznać, że coś w nich jest. No bo jak nie wierzyć tym słowom skoro firma Piko postępuje dokładnie tak jak my chcemy, tak jak chcą "polscy przyjaciele". Ile lamentu było jak pojawiły się na rynku wagony ROBO. Co z tego, że te fantastycznie odwzorowane modele były na poziomie LS Models ? Nie, problemem było to, że mają taką samą cenę jak LSM....no bo jak to :confused: . Ileż było wówczas wpisów, że wagony super, ale my wolimy wagony słabiej odwzorowane, z mniejszą ilością detali - przede wszystkim tańsze. Przy lokomotywach Piko ciągle można czytać określenie "za tą cenę to super jakość". O samych Bohunach też było, że ich cena poszła do góry, zapewne przez lepiej odwzorowane wózki.

No to goście stwierdzili, że po co mają płacić więcej za wyprodukowanie modelu, jak w Polsce nie chcą płacić za jakość. Jak tu się dziwić słowom "przyjaciele z polski" skoro tylko na naszym rynku mogą się cofać wstecz i jeszcze być za to chwalonym.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Panowie, nie dysponujecie może zdjęciem jakiegoś pociągu REGIO lub innej kategorii złożonego z wagonu typu Görlitz 88 + 120A + SM42/SP42 - oczywiście epoka Vb (obiegowo określanej jako VI ;))?
 

piterson

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
61 0 0
Proszę. "Tur" w wersji Bohun z Bhp i "Tur" z 3x Bohun.... lepszych niestety nie ustrzeliłem.
 

Załączniki

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Panowie, nie dysponujecie może zdjęciem jakiegoś pociągu REGIO lub innej kategorii złożonego z wagonu typu Gorlitz 88 + 120A + SM42/SP42 - oczywiście epoka Vb (obiegowo określanej jako VI ;)) ?
Przejrzałem zbiór zdjęć z "Bohunami" z zakresu interesujących nas lat i niestety znalazłem tylko dwa uwiecznione przypadki składów pociągów złożonych z wagonu piętrowego typu Görlitz 88 i wagonów typu 120A prowadzonych lokomotywami serii SM42 (pociągi planowe, nie specjalne i nie turystyczne). Wyniki przedstawiam poniżej:

1. SM42-221:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,68490,0,FabLok_6D_SM42_221.html
- autor: Wojciech Koliński - Kolins
- opis: "30 czerwca 2012 - Pociąg osobowy relacji Gdynia Główna - Hel opuszcza Redę. Skład wyjeżdża na szlak do Mrzezina."
- komentarz: Pociąg REGIO nr 93539.

2012.06.30. - SM42-221 z poc. REGIO nr 93539 rel. Gdynia Gł. - Hel, opuszcza Redę.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,68437,0,FabLok_6D_SM42_221.html
- autor: Krystian Jacobson
- opis: "1 lipca 2012 - Gdańsk Orunia. SM42-221 z pociągiem osobowym relacji Hel - Chojnice mija kultowego Ikarusa ;-) "
- komentarz: Pociąg REGIO TUR nr 77432.

2012.07.01. - Gdańsk Orunia - SM42-221 z poc. REGIO ''Tur'' nr 77432 rel. Hel - Chojnice.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,74801,0,FabLok_6D_SM42_221.html
- autor: Tadeusz Kwaśniewski - Ta-dzik
- opis: "1 lipca 2012 - Pociąg Regio nr 93528 relacji Hel - Gdynia Głowna - Chojnice zbliża się szlakiem z Mrzezina do stacji Reda i kończy podróż linią 213."
- komentarz: Pociąg REGIO TUR nr 77432.

2012.07.01. - SM42-221 z poc. REGIO nr 93528 rel. Hel - Gdynia Gł..jpg

- źródło: http://www.fotokolej.pl/img-sm42-221-14792.htm
- autor: kapik9
- opis: "Stonka z pociągiem osobowym relacji Gdynia Główna - Hel jedzie szlakiem Puck - Władysławowo nie dawno wyjechała z p.o. Swarzewo."
- komentarz: 2 lipca 2012 roku.

2012.07.02. - szlak Puck - Władysławowo - SM42-221 z poc. REGIO rel. Gdynia Gł. - Hel.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,68503,0,FabLok_6D_SM42_221.html
- autor: Dawid Kosidowski
- opis: "3 lipca 2012 - Szlak Rytel - Chojnice, Regio Hel (10:52) - Chojnice (17:43)"
- komentarz: Pociąg REGIO TUR nr 77433.

2012.07.03. - szlak Rytel - Chojnice - SM42-221 z poc. REGIO ''Tur'' rel. Hel - Chojnice.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,68552,0,FabLok_6D_SM42_221.html
- autor: Artur
- opis: "5 lipca 2012 - Szlak Mrzezino- Reda. Stonka z Helu do Gdyni ucieka przed nadciągającą od Zatoki Gdańskiej mgłą."

2012.07.05. - szlak Mrzezino - Reda - SM42-221 z poc. REGIO nr 93538 rel. Hel - Gdynia Gł..jpg

- źródło: http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=9210
- autor: Lisek
- opis: "06.07.12 l Zebra z pociagiem Regio z Gdyni do Helu."

2012.07.06. - SM42-221 z poc. REGIO rel. Gdynia Gł. - Hel.jpg

- źródło: http://antygaleria.pl/details.php?image_id=11771&mode=search
- autor: nieznany
- opis: "SM42-221na czele pociągu 77428/9 „Tur”, z Chojnic do Gdyni. (Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana 2012-07-07)"

2012.07.07. - SM42-221 z poc. REGIO ''Tur'' nr 77428,9 rel. Chojnice - Gdynia Gł..JPG

- źródło: https://wrphoto.eu/details.php?image_id=28054&mode=search
- autor: Maro
- opis: "16.08.2012r. | SM42-221 ze składem Regio z Helu do Gdyni niespiesznie mija łuk przed przystankiem w Swarzewie."
- komentarz: Pociąg REGIO nr 93528.

2012.08.16. - SM42-221 z poc. REGIO rel. Hel - Gdynia Gł..jpg

2. SM42-349:

- źródło: http://www.fotokolej.pl/img16262.search.htm
- autor: tobimk
- opis: "Stonka należąca do pomorskiego ZPR mknie ze składem R-93534 rel. Hel-Gdynia Główna w kierunku wsi Żelistrzewo."
- komentarz: 14 lipca 2013 roku.

2013.07.14. - SM42-349 z poc. REGIO nr 93534 rel. Hel - Gdynia Gł..jpg

- źródło: http://www.fotokolej.pl/img15608.search.htm
- autor: Wojciech Koliński - Kolins
- opis: "Pociąg osobowy relacji Hel - Gdynia Główna na tle portu we Władysławowie (szlak Kuźnica - Władysławowo)"
- komentarz: 15 lipca 2013 roku.

2013.07.15. - szlak Kuźnica - Władysławowo - SM42-349 z poc. REGIO rel. Hel - Gdynia Gł..jpg

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=30927&mode=search
- autor: Maro
- opis: "16.07.2013r. | SM42-349 z pociągiem Regio Tur z Helu do Chojnic wyjechał ze Starogardu Gdańskiego i jedzie szlakiem do Zblewa."

2013.07.16. - SM42-349 z poc. REGIO ''Tur'' rel. Hel - Chojnice.jpg

Niestety nie da się bez dwóch kompromisów zestawić takiego pociągu na makiecie. Wagon piętrowy uwieczniony na fotografiach ma przydział do stacji Chojnice, podobnie lokomotywy (ZPR Gdynia). Jedynie modele "Bonanz" z Chojnic i Gdyni w miarę pasują. Gdyńska jest po naprawie zakończonej w 2013 roku, więc do zestawienia w pociągu z 2012 roku nadaje się średnio, jeśli zwracamy uwagę na takie szczegóły. Chojnicka natomiast jest po naprawie w pierwszej połowie 2012 roku, więc nie ma jakichkolwiek przeszkód by złożyć z nią taki skład. Problemem jest jeszcze "Stonka". Jak widać obie są lokomotywami z pierwszej serii produkcyjnej i posiadają inne ramy, wózki oraz trochę inaczej wyglądających detali pudła. Takiego modelu od PIKO nie ma. Pozostaje jeszcze kwestia przydziału.
Proszę. "Tur" w wersji Bohun z Bhp i "Tur" z 3x Bohun.... lepszych niestety nie ustrzeliłem
Kolega nie doczytał. @EC45 pytał o skład złożony z "Stonki"/"Kociołka", "Bohuna" i "Bonanzy". Na przedstawionych zdjęciach nie został uwieczniony pociąg w skład, którego wchodziłby wagon typu 120A.
No tak coś czułem, że taki zestaw nie był zbyt powszechny.
Niestety. Z reguły używano do prowadzenia pociągów REGIO lokomotyw serii SU42 (oczywiście poza SU45, SP32 na liniach niezelektryfikowanych). W Świecie Modeli z Rybnika można chyba zamówić sobie konwersję modelu "Stonki" na model "Strażaka"/"Polsata" nawet z przydziałem z Pomorza! Także może trzeba w tym kierunku kombinować? Poszukam później jakiś zestawień SU42+x*Görlitz 88+x*120A (gdzie x jest dowolną liczną naturalną ;)).

"Stonki" najczęściej zajmowały się tym do czego zostały powołane, to znaczy zbudowane ;), tj. po prostu manewrami. Ewentualnie wykorzystywano je do prowadzenia tzw. podsyłów. W porze letniej z braku lokomotyw liniowych mogły także prowadzić pociągi specjalne/turystyczne organizowane np. przez Turkol.

Czy dyskusja nie powinna zostać przeniesiona do innego tematu albo innego działu (np. Prawdziwa Kolej do tematu o SM/SP42)?
 
Ostatnio edytowane:

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
Panowie, nie dysponujecie może zdjęciem jakiegoś pociągu REGIO lub innej kategorii złożonego z wagonu typu Gorlitz 88 + 120A + SM42/SP42 - oczywiście epoka Vb (obiegowo określanej jako VI ;)) ?
Polecam "fejsa" Chojnickiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei: https://web.facebook.com/SMKChojnice/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf
Pobuszuj tam dobrze, jest sporo ciekawych fotek w temacie o który zapytałeś. Nie trzeba posiadać konta na FB aby przeglądać zdjęcia.
 

Podobne wątki