• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów krytych typu 401K

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
I trzeba dodać że lokomotywa Lxd2 raczej pozostaje na marginesie wąskich torów, a gdzie wszelkiej maści parowozy ongiś ciągnące składy wśród pól i łąk naszej ojczyzny, nikt ich nie wyprodukuje, może z wyjątkiem małych manufaktur, no a gdzie wagony motorowe, miłośnicy wąskich torów lekko nie mają.
Jak zapewne wiecie, Lxd2 pracowały na PKP od 1968 roku (począwszy od Górnego Śląska)... nie wiem jednak czy można powiedzieć, że jest na marginesie... wszak była ona całkiem popularna (168 sztuk kupiły PKP). Oczywiście były kolejki z których osobiście nie kojarzę tego "rumuna" - jak Bydgosko Wyrzyskie Koleje Dojazdowe (tu owszem, królowała trakcja parowa, ale i później była inna spalinówka - FAUR L30H).... ale na sporej ilości kolei dojazdowych w Polsce eksploatowano te lokomotywy. Nie bez powodu pojawił się wspomniany wyżej model od BEMO. Ktoś widać liczył, że z uwagi na popularność tej maszyny model się sprzeda (i chyba się sprzedał z tego co wiem) - a obecnie planowany jest kolejny....

Jednak generalnie trzeba się zgodzić, że taboru PKP w skali H0e jest tyle co kot napłakał. Były też zestawy do samodzielnego montażu wagonu 3Aw rozprowadzane swego czasu przez sklep Lokomotyw , który ostatnio z tego co widzę chyba jest jedynym miejscem, gdzie pojawia się czasami info o jakimś wagonie PKP w skali H0e (adaptacja z niemieckich konstrukcji).
Cóż.... kolekcjonerzy taboru PKP w skali H0e, którzy liczą na modele z zewnątrz, lekko nie mają, zaś częstotliwości pojawiania się ich raczej tylko pomaga w zebraniu ewentualnych funduszy, gdy już coś pojawi się na horyzoncie.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Nie wiem kiego grzyba uczepili się sprzedaży w setach po dwa... oby nie wydumali całego składu w jednej paczce...
Jeszcze jedno pytanie się nasuwa. Czy ten pojedynczy wagon z opisem ep.V a ten duet w ep.IV ? :niepewny: tak jak te wcześniej wydane.
To trzeba by już pytać kogoś w PIKO.... najlepiej chyba na profilu facebook PIKO Polska. Czasem doczekasz odpowiedzi /daty rewizji, numery wagonów/ (czego nie ma na stronie PIKO Shop, a i nierzadko w ulotkach, gdzie jest tylko ogólna informacja o epoce).
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Skąd ino ta pewność Waszmości że będą to nowe numery ... ?! :niepewny:
Taką odpowiedź otrzymałem na pytanie skierowane do przedstawiciela PIKO w Polsce.
Nie wiem kiego grzyba uczepili się sprzedaży w setach po dwa... oby nie wydumali całego składu w jednej paczce...
To źle, że są w zestawach :eek: !? Ja żałuję, że są tylko 2 :( , a nie 3 lub 4 w zestawie :oops: ... cieszę się, że wznawiają zestaw z IV epoki, bo dzięki temu jeszcze w tym roku będą już 4 modele wagonów typu 401K do pociągu z 1979 roku, jak mniemam wszystkie wpisane do OPW. W przyszłości modele na pewno będą wydawane i pojedynczo, więc trzeba po prostu poczekać :cenzura: . Jeżeli Kolega szuka jednego wagonu z IV epoki to proszę o pw. Tak na marginesie - naprawdę nie miałbym nic przeciwko :podstepny: , gdyby PIKO wydało zestaw 6-12 wagonów z różnymi numerami :gwizd: (tak jak robi to firma Roco), najlepiej w obniżonej cenie ;) ...
 
OP
OP
IKARUS

IKARUS

Aktywny użytkownik
Reakcje
227 4 0
Tak jak Koledzy wcześniej napisali w grudniu 2020 będzie druga seria wagonów.
Tylko zestaw 58375 nie będzie miał kolejnej edycji z nowymi numerami.

https://www.piko-shop.de/index.php?...g=de&suchtext=401k&b_warengruppe_id=0&x=0&y=0

Informacja ze sklepu shop.dcc24.eu:


Nowa edycja będzie miała inne numery inwentarzowe niż poprzednie wagony.

58376-2
https://shop.dcc24.eu/…/32116-piko-58376-2-zestaw-2-wagon%C…

58470-2
https://shop.dcc24.eu/…/32114-piko-58470-2-wagon-towarowy-k…

58471-2
https://shop.dcc24.eu/…/32115-piko-58471-2-wagon-towarowy-k…
 
Reakcje
120 1 0
Hello.
Sorry, that I'm not able to write in Polish :oops:, but I hope you are able to accept English :). I would appreciate if somebody is able and want to answere my questions.

PIKO announced:
58233 2er Set Großraumgüterwagen 401Ka Gags-tx, PKP Ep. IV
2er Set Großraumgüterwagen 401Ka Gags-tx PKP V Modelleisenbahn kaufen | PIKO Webshop (piko-shop.de)

They look similar to the old versions of that waggon (I know it's another type). But they have diagonal white stripes on the doors and big white letters at the sides.

Now my questions:
  • Why were the diagonal white stripes on the doors and big white letters at the sides used?
  • Where were this new waggons used? Travelled them to (East-) Germany?
  • Where this new waggons used only in complete trains? Or were they yoused in groups or as singe waggon in addition to other waggon-types in a train?
Of course you can answere in Polish ;) and I will translate it with „Google Translater“.


Thank you for your answeres.

greetings
Ralf Wittkamp
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
But they have diagonal white stripes on the doors and big white letters at the sides.
They are for transporting grain in bulk. The word “ZBOŻE” means “grain”. I have DR wagons with “Getreide” mark, too.
Also, see another manufacturer’s Gags for grain.

Wagons with [OPW] mark travelled across Soviet block including Poland and DDR. You may want to google for data whether Poland exported grain to DDR - I have no idea whether we did - if yes, you can assume it was transported in such wagons.
Hope it helps :)
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Though, the 58472 Großraumgüterwagen 401Ka Gags (KKyt) PKP OPW IV in era IVa is an "OPW" wagon and probably travelled across Central/Eastern European countries. Also, Piko 58376 (both editions) in era IVb are OPW wagons.
Nie chcę mieszać w głowie zagranicznego kolegi, więc pisze tylko po polsku. Wydaje mi się, że koledzy nie do końca rozumieją znaczenie skrótu OPW. Skrót OPW to Wspólny Park Wagonów krajów RWPG i oznaczał, że każdy zarząd kolejowy, należący do porozumienia, mógł eksploatować wagon tak, jak wagon własny, to znaczy nie musiał płacić kolei macierzystej czynszu za jego użytkowanie. Oczywiście wagon musiał mieć dopuszczenie do ruchu międzynarodowego. Nie jestem pewien, czy zakwalifikowanie do OPW automatycznie takie dopuszczenie oznaczało, ale z pewnością nie tylko wagony OPW mogły jeździć za granicę. Tak więc rzeczywiście wagon OPW najprawdopodobniej jeździł po całej Europie Wschodniej, ale za granicę jeździły nie tylko wagony OPW.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.498 35 1
Wagony posiadające znak RIV jeżdziły po calej Europie wschdniej jak i zachodniej, a te co miały dodatkowo OPW to jak kolega @Andrzej Harassek
wyjaśnił nie podlegały naliczaniu czynszu za uzytkowanie.
W praktyce wyglądało to tak, że wagon np. DR ze znakiem OPW jak trafił do Polski to nie był zwracany po wyładunku do Niemiec tylko był w dyspozycji PKP, natomiast wagon DR bez znaku OPW był zwracany do Niemiec jako próżny lub ładowny jak "najszybciej" bo za jego pobyt na torach PKP była naliczna opłata.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
Dzięki za wyjaśnienia. Czyli można przyjąć, że Gags PKP Piko, mające OPW, jeździły po torach Niemiec Wschodnich częściej/dłużej, niż pozostałe PKP.

Ale niekoniecznie wagony testowe - mam rację?
 

Podobne wątki