• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

Bardi78

Użytkownik
Reakcje
5 0 0
#41
Świetnie że Piko wypuści SU46 :)
Mam nadzieję że szybko doczekam się trzech malowań , które kupię czyli zielono-zielona (jak w SU45-100), Cargo granatowa i Cargo czerwona.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#45
Masz na myśli oliwkową Sukę? Nie takiej nie było... przynajmniej na zdjęciach nie widziałem
Nie było, podobnie jak nie było oliwkowych EU05, EU06, EU07, SP45, czy ET22 (oczywiście mam na myśli epokę IV, nie wykluczam, że w późniejszych czasach jakąś maszynę tak pomalowano). Tylko co z tego? Czy rzeczywiście oliwkowe malowanie było ładniejsze od późniejszego seledynowo-zielonego? Ale to już oczywiście tylko kwestia gustu...
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.474 33 0
#46
Nie było, podobnie jak nie było oliwkowych EU05, EU06, EU07, SP45, czy ET22 (oczywiście mam na myśli epokę IV, nie wykluczam, że w późniejszych czasach jakąś maszynę tak pomalowano). Tylko co z tego? Czy rzeczywiście oliwkowe malowanie było ładniejsze od późniejszego seledynowo-zielonego? Ale to już oczywiście tylko kwestia gustu...
Wg mnie także malowanie Suki na kolor oliwkowy wcale nie było by ładniejsze jak seledynowo-zielone :)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
#47
Oliwkowe malowanie ma powagę i tajemniczość ze szczyptą ponurości i ciepła. Jest to bardzo wyrafinowany kolor !
Pomarańczowe podwójne "V" czy choć pojedyńcze znakomicie ożywia i podkreśla oliwkowy kolor .
Natomiast malowanie seledynowo-zielone wnosi dużo radości i przestrzenności w architekturę konstrukcji.
Okazuje się być malowanie wysmakowanym ...
Do tego oliwkowe wagony osobowe i czerwień tlenkowa towarowych i mamy PIĘKNO KOLORYSTYKI KOLEI której nie powstydziliby się Mistrzowie Weneckiej Szkoły Malarstwa Europejskiego ...


Współczesne malowania to oderwana od tradycji niepokojąca psychoza tworzona przez zdeficytowanych psychopatów ...
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#48
Czytasz w moich myślach , każde zdanie Twoje to prawda. Kolory taboru należy rozpatrywać w kanonie : tradycja, kod przeznaczenia i smak plastyczny. Dopuszczam także krótkotrwałe oblepianie okazjonalne , ale tylko na krótko niczym wkładanie smokingu na wesele.
 

arkmyl

Użytkownik
Reakcje
7 4 7
#49
Patrząc na to jak z każdym kolejnym modelem naszej lokomotywy jakość wykonania, oświetlenie wewnętrzne (przedziału silnika) itp. jest na co raz wyższym poziomie To SU46 zapowiada się pyyyysznie..
Żeby tylko reflektory świeciły lepiej niż w ST44 ;) no i ŻADNYCH fabrycznych dekoderów z dźwiękiem..
Ten od ST44 skutecznie pokazał że jak dźwięki to od kolegów z forum
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#50
Ad vocem oliwki, pamiętam, że w latach 80 niektóre elektrowozy EU07 i ET22 w węźle łódzkim miały środkowy pas zieleni zbliżony barwą do oliwki. Górny i dolny pas miały barwy seledynowe. Ale wątek jest poświęcony SU46, więc tu, tak jak opisali to Koledzy powyżej, królowały barwy seledynowa, ciemnozielona i od roku 88/89? żółte czoło między oknami, a czołownicą.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#53
Myślę, że nieporozumienie wynika stąd, że w ulotce Piko (poprzednia strona) zamieszczono zdjęcie oryginału z żółtymi czołami, a to teoretycznie też może być IV epoka. Ale na stronie internetowej Piko jest teraz inna fotka, z lokomotywą całą seledynowo-zieloną.
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=27802&vw_name=detail
Zobaczymy, jaki będzie model, ja też liczę na to, że taki, jak na tej drugiej fotce.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
655 29 5
#54
Myślę, że nieporozumienie wynika stąd, że w ulotce Piko (poprzednia strona) zamieszczono zdjęcie oryginału z żółtymi czołami, a to teoretycznie też może być IV epoka. Ale na stronie internetowej Piko jest teraz inna fotka, z lokomotywą całą seledynowo-zieloną.
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=27802&vw_name=detail
Zobaczymy, jaki będzie model, ja też liczę na to, że taki, jak na tej drugiej fotce.
Andrzeju rozmwiałem w Poznaniu na targach z przedstawicielem Piko na ten temat i powtórzę to co napisałem na poprzedniej stronie-pierwsza SU46 od Piko ma mieć fabryczne malowanie to seledynowo-zielone. Ulotka, którą wspomniałeś również i mnie wprowadziła w błąd, ale przedstawiciel Piko wyraźnie podkreślił, że to ma być IV epoka w fabrycznym malowaniu
 

arkmyl

Użytkownik
Reakcje
7 4 7
#55
Doskonale. Sugerowałem się właśnie pierwszymi zdjęciami udostępnionymi przez Piko. Stąd moje przekonanie że pierwsza będzie miała żółte czoła.
Ta w fabrycznym malowaniu jest śliczna. Żeby tylko miała miejsce na kondensator UPS jak wcześniejsze
 

Podobne wątki