• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
Rozumiem, dziękuję za informację. Dziwna jest dla mnie ta polityka PIKO. Niby wznowienie (podobnie jak w przypadku wagonów z IV i V epoki), a w praktyce zupełnie inny model/numer.
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
Dla mnie SU46 to jedna z moich ulubionych lokomotyw. Czekałem 3 lata aż jeden z naszych Modelarzy mi ją zbuduje. Niestety nie doczekałem się. Międzyczasie doczekałem się wersji PIKO.
Pamiętam kursy Suczki z Kędzierzyna do Nysy, lecz nie pamiętam jakie wagony ciągnęła , być może piętruski, oczywiście nie te z dachem prostym.
Drugą moją ulubioną lokomotywą jest SM31, może się doczekam.
Teraz tylko chciałbym zwaloryzować i zmienić nr mojej Suczki, na ten który kiedyś widziano w moim mieście.
Tak jak już poprzednio pisałem mam dekoder montowany przez Elvisa i wartości przyspieszenia i hamowania są dobrane perfekcyjnie co dodaje modelowi majestyczności :) .
 
Reakcje
48 5 0
Rozumiem, dziękuję za informację. Dziwna jest dla mnie ta polityka PIKO. Niby wznowienie (podobnie jak w przypadku wagonów z IV i V epoki), a w praktyce zupełnie inny model/numer.
Wygląda na to, że PIKO tak właśnie zarządza numerami.
Przykład z mojej kolekcji - dwa talboty:
#54246 - zarząd DR - epoka III - numer i oznaczenie: 47-27-88 OOtru,
#54246-5 - zarząd DR - epoka III - numer i oznaczenie: 47-28-68 OOtru:
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=45&vw_name=detail.
Za to ten sam talbot ale w epoce IV:
#54249 - zarząd DR - epoka IV - numer i oznaczenie: 6770 642-8 Fadrr:
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=46&vw_name=detail.
Czyli numer katalogowy (dla każdej epoki inny) - numer kolejnej serii.
W przypadku SU46 może oznaczać to, że model będzie w epoce IV:
https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=27802&vw_name=detail
ale z innym numerem i przydziałem analogicznie jak przedstawione talboty powyżej.
Ciekawe czy SU46 w innych epokach będzie miało inny numer katalogowy?

Sprostowanie:

Akurat SU46-050 istniała wyłącznie w epoce IV:
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=lok&typ=7&seria=146&lok=5368&numer=50&title=SU46-050
Zatem raczej schemat malowania pozostanie ten sam (lub nieznacznie inny) co 039 i może z czarnymi szprychami.
 
Ostatnio edytowane:

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.477 56 5
O tyle ciekawe malowanie ,że przy zmianie przydziału na Słupsk lokomotywa wyglądała tak samo (przeszła po 2 latach) ,czyli północ zadowolona.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Piękny. ale od SU46-039 różni się tylko oznaczeniami.
Dokładnie. Malowanie identyczne. Jedyna różnica to numerek na budzie 050 zamiast 039 i przydział na białym prostokącie.

Smutna była też historia oryginału, który funkcjonował zaledwie (strzelam) 9 lat..... Pożar w 1986 roku (przypomnijmy - lokomotywa wyprodukowana w 1977 r.), skreślenie ze stanu w 1990, a fizyczna likwidacja zaledwie w 1991. Napisałem "strzelam", bo nie znalazłem info jaka była jej historia po wspomnianym spaleniu, ale wydaje mi się, że stała i czekała na remont..... ale się nie doczekała (poza likwidacją).

PS. Ciekawe czy poprawili błędne oznaczemnie długości lokomotywy, które występowało na 039. O błędzie tym wspominał jeden z kolegów.
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
991 2 1
Przy okazji zapytam czy ktoś się orientuje na jakie trasy mogły zapuszczać się te maszyny oprócz planowej obsługi wg rozkładu jazdy?
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Przy okazji zapytam czy ktoś się orientuje na jakie trasy mogły zapuszczać się te maszyny oprócz planowej obsługi wg rozkładu jazdy?
Przede wszystkim obsługiwały trasę nadbałtycką ze Szczecina do Gdyni z odnogami do Ustki i Kołobrzegu (przez Białogard), ale także od Świnoujścia w kierunku Zielonej Góry (nadodrzanką) oraz w okresie niewymagającym grzania składu pociągi regionalne do Pasewalku. Niemcy (DR) stwierdzili, że włączona prądnica grzewcza zakłóca ich systemy SRK i zabronili używania ogrzewania elekrycznego na swojej sieci, więc ta relacja zasadniczo obsługiwana była przez szczecińskie SP45.
Linia Poznań - Szczecin od lata 1978 była już zelektryfikowane, więc tam SUki od 1978 raczej się nie zapuszczały.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Dokładnie. Malowanie identyczne. Jedyna różnica to numerek na budzie 050 zamiast 039 i przydział na białym prostokącie.

Smutna była też historia oryginału, który funkcjonował zaledwie (strzelam) 9 lat..... Pożar w 1986 roku (przypomnijmy - lokomotywa wyprodukowana w 1977 r.), skreślenie ze stanu w 1990, a fizyczna likwidacja zaledwie w 1991. Napisałem "strzelam", bo nie znalazłem info jaka była jej historia po wspomnianym spaleniu, ale wydaje mi się, że stała i czekała na remont..... ale się nie doczekała (poza likwidacją).

PS. Ciekawe czy poprawili błędne oznaczemnie długości lokomotywy, które występowało na 039. O błędzie tym wspominał jeden z kolegów.
Sądzę że jeździła 050 krócej, a spaliła się Zaraz po pierwszej naprawie rewizyjnej.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Dokładnie. Malowanie identyczne. Jedyna różnica to numerek na budzie 050 zamiast 039 i przydział na białym prostokącie.

Smutna była też historia oryginału, który funkcjonował zaledwie (strzelam) 9 lat..... Pożar w 1986 roku (przypomnijmy - lokomotywa wyprodukowana w 1977 r.), skreślenie ze stanu w 1990, a fizyczna likwidacja zaledwie w 1991. Napisałem "strzelam", bo nie znalazłem info jaka była jej historia po wspomnianym spaleniu, ale wydaje mi się, że stała i czekała na remont..... ale się nie doczekała (poza likwidacją).

PS. Ciekawe czy poprawili błędne oznaczemnie długości lokomotywy, które występowało na 039. O błędzie tym wspominał jeden z kolegów.
Kolega @Remaj12 w temacie Nowości PKP 2019 - wybrane informacje napisał, że model SU46-050 ma dalej ten błąd. To chyba ponury żart... :ostrozny: . Ciekawe czy w ogóle w PIKO widzieli zdjęcie lub dokumentacje dot. tej lokomotywy czy tylko przewalili numer na inny.
 

Podobne wątki