Ale mnie szczujecie, zaciskam zęby, ale...
Zakładam, że następna Cargo '20, czyli grudzień, potem żółte czoło, potem....
No właśnie.
I tu mam stress.
Niepotrzebnie masz stress
Myślisz, że podejście do kolejnych malowań będzie jakoś szczególnie odbiegać od przyjętego np. w stosunku do serii 4E/303E?... raczej nie, więc zapewne pojawi się niebieskie spółki PKP Cargo, kilka żółtych czół z epok Va, Vb... z różnymi przydziałami, zielono zielone nowsze z lat 2000...
Zresztą tak samo było ze "stonkami". Da się jednak zauważyć, że najmniej wykonań jak na razie dotyczy epoki IV (IVa, IVb i IVc) --- w przypadku "stonek była z tego co kojarzę tylko jedna, w przypadku kociołków - tylko dwa (043 i 064). Seria 4E/303E - dwa modele (jeden 4E - 161, oraz jeden 303E - 348). SP45 wyszły dwie (jedna 'warszawska' nie ryflowana z epoki IVa - 082 z 1973 roku i jedna 'poznańska' ryflowana z epoki IVb). Obawiam się, że to koniec. No chyba że podciągniemy pod IVc numer 127. Nie ma na niej daty rewizji, a wiemy, że od początku istnienia do roku 1994 była w Lublinie, więc żółte czoło mogła dostać jeszcze w epoce IVc.
Dalej.... ET41 nie wyszła wcale w malowaniu z epoki IV, za to wyszły trzy żółte czoła z epok późnej Va, i dalej Vb...
ET22.... jeden model (no w sumie też drugi, 'łódzki', ale żółte czoło - czyli można uznać, że to model z epoki przejściowej IVc/Va - rewizja 1989).
W przypadku SU46 pewnie będzie podobnie. Ja bym jednak nie liczył za bardzo na kolejne malowania z epoki IVb w przypadku SU46 (039 to malowanie fabryczne 1977) jak i ciężko wydumać czy wyjdzie IVc (1980-1989). Myślę, że kolejne będą niebieskie, żółte czoła z epoki V i późniejsze tzw. zielono-zielone bo jak już ktoś wybadał popyt na epoki 'nowsze' jest spory. Nie wiem czy SU46 była używana przez prywaciarzy jak miało to miejsce w przypadku stonek, czy EU07 (stąd i kilka wykonań w tych modelach), ale ja nie bardzo znalazłem info na ten temat czy SU46 wykorzystywana była przez prywatnych przewoźników.
Proponuję więc uzbroić się w cierpliwość i po prostu zgarniać to co wychodzi i jednocześnie co najbardziej nam 'pasuje'. Ja ostatnio mam zacięcie do budowania realnych składów (głównie osobowych), więc bardzo mi pasuje jak do danej lokomotywy można dokupić odpowiednio pasujące wagony. Często tak jest jednak, że jak nie zgarniesz z rynku tego co jest na daną chwilę, to potem problem. Ja tak mam np. z ryflakami z Choszczna do SP42-064. Po prostu ich nie mam
....
Do tej SU46-039 chyba można podpiąć dostępną jeszczę Bipę od Rivarossi z Poznania (data rev 1975).