• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
Moim zdaniem bardzo bliskie położenie tych luster względem bocznej szyby w modelu jest jak najbardziej prawidłowe ....foto poniżej .
Może i tak, ale w modelu to wygląda tak, że w lusterku widać będzie tylko poręcz drzwi, co widać na moich zdjęciach. Poręcz pewnie wystaje trochę za bardzo, ale wtedy i lusterka powinny bardziej wystawać. Skala skalą, ale ważne jest ogólne wrażenie całości, czasem trzeba trochę przekłamać, żeby ogólny efekt był dobry. Przejrzałem na szybko parę zdjęć SU46 i stwierdziłem, że lusterka miały różną konstrukcję, a na kilku zdjęciach widać, że bardziej odstają. Zastanawia mnie też, czy przypadkiem lusterek się nie składało do jazdy - wtedy w modelu byłyby w pozycji "marszowej" - a na postoju się je odchyla w razie potrzeby (oczywiście ręcznie. Ale zgadzam się, że to już szczegół szczegółu...

IMG_5440b.JPG

IMG_5443a.JPG
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.935 5 0
Sądzę, że takie a nie inne ułożenie lusterek jest doskonałym przykładem "modelarskiego kompromisu". Zapewne trochę bardziej powinny odstawać od bryły nadwozia. Jednak nasze modelarstwo jest specyficzne. Waga modelu około 500 g sprawia, że podczas brania go w rękę przykłada się większą siłę aby go solidnie chwycić. Ze wzrostem siły spada czułość takiego "chwytaka" jaką jest ludzka dłoń. Przytulenie lusterek do budy będzie je chroniło przed przypadkowym uszkodzeniem. Dobrze obrazuje to ostatnie zdjęcie Andrzeja, gdzie widać, że lusterka swoim obrysem nie wykraczają poza zarys poręczy czy owiewek. Oczywiście gdyby zrezygnować z kompromisu, to w zestawie powinien znajdować się woreczek z dodatkowym kompletem lusterek, bardziej oddalonymi od nadwozia.
 

MarTnes

Użytkownik
Reakcje
41 1 0
A jak wygląda sprawa z dekoderem dźwiękowym do SU46? W sklepie Pana Ryszarda do wyboru są 2 opcje, tańsza (przypuszczam, że dek. fabryczny), i dekoder ESU (montowany przez Elvisa). Słyszał może ktoś te dźwięki? Która wersja jest lepsza?
 

MarTnes

Użytkownik
Reakcje
41 1 0
Ja nie słyszałem żadnego dekodera. Filmików w internecie też brak. Chciałbym chociaż wiedzieć, jakie dźwięki oferuje który dekoder (mam nadzieję że żadnych zapowiedzi stacyjnych...)
No i chciałbym wiedzieć, które są wierniejsze oryginałowi i lepszej jakości.
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
Spróbuję odpowiedzieć obu kolegom, też bez złośliwości, chociaż przyznam, że trochę mnie irytuje doszukiwanie się jakichś ukrytych złych intencji wobec akurat tylko polskich klientów - a tak to, może niesprawiedliwie, odbieram. Nie spotkałem się z takim rozwiązaniem u innych producentów, ale nie musi to oznaczać ani specjalnego, gorszego traktowania polskich klientów przez Piko (bo póki co, tylko Piko produkuje modele lokomotyw polskiej konstrukcji), ani posiadania przez Piko patentu na takie rozwiązanie. A dlaczego inni tego nie stosują, nie wiem, trzeba byłoby ich spytać, może na to nie wpadli, a może jednak faktycznie Piko ma na to patent?

Mnie się rozwiązanie Piko podoba, a stosowanie sprzęgów hakowych (Weinert) mnie akurat nie interesuje, bo w wagonach mam krótkie sprzęgi, z którymi hak się nie łączy, a chcę mieć czynne sprzęgi na obu końcach lokomotywy. Ale możliwość założenia pełnych zgarniaczy i haków w czołownicy istnieje w modelu SU46 i wtedy nic się nie będzie wychylać na łukach. A jeśli chodzi o wychylanie, to zgarniacz wychyla się tylko od strony sprzęgniętych z lokomotywą wagonów, od przodu lokomotywy nic się nie wychyla.

Porównanie SP/SU45, SU46 czy ET22 z M62/ST44 jest moim zdaniem nie bardzo trafione, bo ta ostatnia lokomotywa ma zgarniacz stanowiący jakby integralną część przedniej ściany pudła i tam przerwa między pudłem a zgarniaczem bardzo by raziła. Nasze lokomotywy mają zgarniacze wyraźnie oddzielone od pudła i lekko cofnięte wgłąb, więc wykonanie ich jako oddzielnych elementów (ruchomych lub nie) nie powoduje takich problemów, jak np. w ST44. Moim zdaniem taka jest przyczyna niezastosowania tego rozwiązania w "gagarinach", a nie urojona, moim zdaniem, złośliwość Piko w stosunku do polskich odbiorców.
Drogi kolego Andrzeju poprostu niektórym tu nie dogodzi się. Zapewne jak by model był idealny, lepszy od Wawrica, ale zrobiony przez Piko, to niestety też by tacy się czegoś doszukiwali. Typowy polaczek to tylko marudzi. Ja uważam, że Piko zrobił duży ukłon polskim zbieraczom modeli i jestem mu za to bardzo wdzięczny. Robią teraz bardzo ładne modele za niewielkie pieniądze. Także szanowni marudy niech trochę spuszczą z tonu i cieszą się z tego co jest, a jak wam nie odpowiada to nie musicie tego kupować. Szczerze to dostaje torsji jak czytam marudne wypowiedzi co niektórych tutaj.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
Verfügbarkeit:
zurzeit nicht lieferbar
Geplanter Liefertermin: Ende Juli 2019


czyli:

Dostępność: obecnie niedostępny
Planowany termin dostawy: koniec lipca 2019

Mam nadzieję, że to prawda, choć ja już swoją mam.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
283 39 11
Ten status jest od dawna i nie przypominam sobie, by ostatnio zmieniał się na "dostępny".
Jest jeszcze przed terminem jeśli chodzi o dostawę do sklepów - sklepy co zamówiły to dostaną, czy w oczekiwanej ilości to już inna sprawa.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.143 442 105
Ten status jest od dawna i nie przypominam sobie, by ostatnio zmieniał się na "dostępny".
Jest jeszcze przed terminem jeśli chodzi o dostawę do sklepów - sklepy co zamówiły to dostaną, czy w oczekiwanej ilości to już inna sprawa.
Ja obserwuje te stany bo mam takie hobby. Ostatnie 2-3 dni wszystkie świeciły się na zielono. Teraz tylko te w wersji AC.

Szczerze pozdrawiam.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
283 39 11
Ostatnie 2-3 dni wszystkie świeciły się na zielono.
Wczoraj nie widziałem, kłócić się nie będę....
A to oznacza jedno - towar jedzie do sklepów i nikt u producenta tego już nie może obecnie zamówić. A to też oznacza, że już za nie długo zacznie się wysyp w stylu "redukcja kolekcji" na pewnych portalach aukcyjnych....
Czyli kto nie zamówił już pewnie po rozsądnej cenie nie dostanie.
I mam nadzieję, ze na forum nie będzie swoistego "koncertu" w tym temacie.... Czy wznowią? Wznowią - na jesieni, przed świętami, ale wznowią.....
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.403 28 2
Intryguje mnie jedna rzecz... ile sztuk modeli Piko produkuje na taki premierowy wypust SU46. Znana jest choć orientacyjna liczba?
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.306 23 0
Montował ktoś już części dodatkowe ? Jestem ciekaw Jak prezentuje się model z pełnym zgarniaczem :)
Prezentuje się tak:

ALA_2019_10a.jpg


ALA_2019_10b.jpg


Przy montażu problem miałem jedynie z przewodem ogrzewania elektrycznego. Ten obcięty, zamontowany fabrycznie, siedział na tyle mocno (lub był przyklejony-?), że przy demontażu obłamał się i musiałem wiercić otwór, żeby zamontować kompletną atrapę.
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.098 19 0
SU46 została wyposażona w silnik spalinowy typu GMT A210 W2112SSF, który jest mocniejszą wersją silnika GMT A210 2112SSF montowanego w SU45. Czy porównując dźwięki pracy obydwóch jednostek silnikowych są słyszalne różnice dla normalnego fana kolei czy może to wyższa szkoła "słuchu", wychwytywana przez znawców tematu.
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
149 5 0
SU46 została wyposażona w silnik spalinowy typu GMT A210 W2112SSF, który jest mocniejszą wersją silnika GMT A210 2112SSF montowanego w SU45. Czy porównując dźwięki pracy obydwóch jednostek silnikowych są słyszalne różnice dla normalnego fana kolei czy może to wyższa szkoła "słuchu", wychwytywana przez znawców tematu.
Główna różnica między tymi silnikami, to była zastosowana turbosprężarka - w SP45 napędzana była z wału silnika, natomiast w SU46 zastosowano sprężarkę napędzaną silnikiem elektrycznym. W SU46 to "turbo" jest bardziej słyszalne.
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.935 5 0
Główna różnica między tymi silnikami, to była zastosowana turbosprężarka - w SP45 napędzana była z wału silnika, natomiast w SU46 zastosowano sprężarkę napędzaną silnikiem elektrycznym. W SU46 to "turbo" jest bardziej słyszalne.
Coś mi tu nie gra. Nie słyszałem o takich rozwiązaniach sprężarek we wspomnianych obydwu lokomotywach. Idea turbosprężarki polega na napędzaniu jej siłą wylatujących spalin. Sprężarki w silnikach spalinowych z innym napędem to już kompresory.
Patrząc na fotografie silników z SU45 i SU46 widać przy sprężarkach kanały spalinowe oraz powietrzne.
Wieczorem zerknę jeszcze do literatury.
 

Podobne wątki