• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Podobno zestawy monoblokowe znikły po rewizji podczas której przemalowano tą piękną lokomotywę na żółte czoło,
Obie SP47 w czasach żółtych czół miały koła szprychowe, typowe dla SU46.
Tyle, że nie jestem pewien, czy wymiana kół nastąpiła w tym samym czasie, co pomalowanie czół na żółto. SP47-001 była przemalowana na standardowe kolory (seledynowo-zielone) znacznie wcześniej, niż w 1988 roku, kiedy wprowadzono żółte czoła, a kiedy dostała szprychowe koła nie wiem. Jedno z drugim nie musiało mieć nic wspólnego. A SP47-002 od początku była zielona.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Koła lokomotyw i zespołów trakcyjnych nadają się do wymiany średnio co 250 tys. km - a w przypadku pojazdów pracujących na liniach górskich nawet częściej, więc podejrzewam, że SP47 wyrobiła ten przebieg w ciągu 3, może 4 pierwszych lat eksploatacji. A w pierwszych latach swojego życia maszyny te były dość mocno eksploatowane na liniach głównych / magistralnych, gdzie dobowo wykonywały nierzadko po około 800-1000 km prowadząc pociągi pospieszne i expressy.
Na tej podstawie można chyba przyjąć założenie, że po około 4 latach pracy konieczne były wymiany kół monoblokowych, na które, jak już wiemy, zabrakło środków. Poza tym, był to burzliwy okres i obie maszyny na kilka lat zakotwiczyły w ZNTK Poznań czekając na części zamienne i naprawy okresowe. Dlatego podejrzewam, że do wymiany monobloków na klasyczne zestawy kołowe, znane m.in. z SU46 doszło własnie podczas ich kilkuletnich przestojów w Poznaniu, czyli w połowie lat 80. Nadmieniam jednak, że jest to jedynie moje przypuszczenie, a nie informacja z pewnego źródła.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
774 78 3
Pierwsze słyszę aby obręcze wymieniano co 250000 km. Koła bose kręcą się cały czas, a wymienia się same obręcze. Tylko monoblokowe zestawy trzeba wymieniać w całości jak sama nazwa wskazuje, stanowią nierozerwalną całość.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Ale właśnie oryginalne koła w SP47 były monoblokowe importowane ze Szwecji.
W kraju nie było producenta który by posiadał technologię wytwarzania takich kół. Prawdopodobnie po osiągnięciu skrajnego zużycia profilu powierzchni tocznej bez możliwości przetoczenia na wymiar naprawczy trzeba było kola wymienić. Pewnie łatwiej i taniej było wymienić koła na krajowej produkcji szprychowe obreczowane. Co uczyniono w połowie lat 80 tych w SP47 002 i kilka lat później w SP47 001.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Chyba trochę odjechaliście od tematu "PIKO modele ..." z tymi dyskusjami o kołach w oryginałach. Ktoś wcześniej napisał już, że w tym pierwszym modelu PIKO jest OK.

A propos czerwonych szprych to jest o tym napisane w dokumentacji typu 301Db - "Kolor czerwony jasny: koła bose, obsady klocków hamulcowych, końcówki rączek zaworów i kurków hamulcowych."
Oprócz tego jest napisane, że "obręcze kół i brzegi tarcz zderzakowych" były malowane w fabryce na kolor biały, idąc tym tropem model SU46 oprócz czerwonych szprych powinien mieć też białe obręcze kół - ale tego nie jestem pewny.

Cytaty z książki "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP serii SP45, SU46, SP47" autorstwa Marka Ćwikły i Pawła Terczyńskiego.
Poza tym ten wpis chyba mówi że jest OK...

kkk.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
Nie chciał bym tu siać fermentu i jakiegoś nieporozumienia, ale obiło mi się o uszy coś o przesunięciu terminu wydania ,,Suczki,, . Czy ktoś może potwierdzić bądz zdementować tę informację ?
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Nie chciał bym tu siać fermentu i jakiegoś nieporozumienia, ale obiło mi się o uszy coś o przesunięciu terminu wydania ,,Suczki,, . Czy ktoś może potwierdzić bądz zdementować tę informację ?
Absolutnie nic podobnego !
Mamy bardzo ścisłe info. z samego Piko.
Kontenerowiec "Eleonora Maersk Line" wraz z kontenerem Maersk nr. MRKU 249 273 [8] 451 G 1 w którym jest dostawa modeli Piko z Chin a w niej pierwsza partia SU46 czeka na wejście do Hubu w Hamburgu ... ! :D
To kwestia 3-4 dni jak znajdzie się na jednej z kolejowych platform ( znając realia - stawiam na dwuczłonowy Sggmrs 715 (y) ) i wyruszy do Sonneberg'u.
A stąd już tylko 1 dzień jak znajdzie się na jednej z zabytkowych hal magazynowych Piko .
I w ciągu następnych dni nastąpi spedycja DHL'em do sklepów ...
Naprawdę dziś nie jest problemem śledzenie takich morskich przesyłek ... wystarczy troszkę ruszyć głową i grzebnąć w necie. :cool:
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
No jeszcze nie wyladowli na brzeg. Nie takie statki tonely ;);)
Zawsze istnieje ryzyko ...zatonięcia , pożaru czy zsunięcia się pojedyńczego konteneru..
Wg. zasad ładowania kontenerowców : kontenery najcięższe są ładowane w komorach pod pokładem a z najlżejszymi ładunkami są układane na sam wierzch nad pokładem. Oczywiście są mocowane przy pomocy specjalistycznych złączy i odciągów .
Ale te na samej górze są najbardziej narażone na zsunięcie się . Kontener z dostawą Piko niestety jest na górze pokładu Eleonory ...


Trzymajmy więc kciuki , odprawiajmy staro słowiańskie gusła , rabiniczne zabobony , prośmy o opiekę nad kontenerowcem boginię Gaję .
I niech SU46 nasyci nasze pożądania i rządze wyrafinowanej miniaturowej materii !
Niech się stanie Fetyszem ! Przedmiotem - Fascynatorem ! Niech pochłania Was radosny obłęd !
Oczekujcie na Fetysz-Fascynator w pokoju ... w łączności z Frankiem 1 .


Jako modlitwę-adorację Gai ... polecam pierwsze 20 min tego koncertu-ubóstwienia ...
Poddajcie się Bracia nastrojowi ubóstwienia Gai który przejdzie w ubóstwienie SU46 -tej
I nie żałujcie mocy głośnikom ...
Jaby co ;) ... to sex też jest formą modlitwy :cool:


SU Czterdziesta Szósta stoi u wejścia hamburskiego hubu ... ! .... :obcy: ....

 
Ostatnio edytowane:

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
155 4 1
Wg informacji z tego weekendu, PIKO będzie rozsyłać do sklepów model SU46 w połowie miesiąca - przed swoją przerwą urlopową.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
nie jestem sobie w stanie wyobrazić ..jeszcze nie,
ekstazy forumowej kiedy to jechać będą kontenery koleją z Chin do hubu kolejowego pod Łodzią z transportem Ol49.
Nie zdziwiłbym się , jak by ten pociąg byłby eskortowany jednostką bojowo-rowerową ,
na czele której będzie stał naczelny kolarz Dr. Qoola w stopniu sierżanta wojsk rowerowych OT.
Takie maszyny doprowadzają składy z Cina do Łodzi już od dawna.
 

Załączniki

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Hrabio coś chyba nie tak z tym informacjami wywiadu... obecna pozycja Eleonoray Maersk to :D

Zobacz załącznik 661916
Pan Baron ufa oficjalnie podawanej pozycji " Eleonory Maersk Line " ... ?
Ja mam większe zaufanie
do dziewcząt z St.Pauli ...
Myślę że one lepiej wiedzą co stoi na redzie , z czym i skąd ... i kto już się z nimi umawia na najbliższe wieczory :cool:
 

Podobne wątki