Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
To są dwa różne zestawy dźwięków. Z tego co mi wiadomo nie ma rozpowszechnionego innego zestawu, aczkolwiek na pewno istnieje jeszcze co najmniej jeden, zrobiony przed erą SM42 od Piko
Na DCC24 są dwa : od ESU i ZIMO. Tyle tylko, że prawie połowa schematu pomiędzy nimi jest różna. Ponadto Elvis też ma dźwięki w nowej edycji. Pytanie jakie źródło mają te trzy schematy, które np. pochodzą z sesji Schlesienmodelle ?
Oj przepraszam, pomyliło mi się. Ale nadal pozostaje pytanie, jakie źródło mają dwa schematy z DCC24 i ten od Elvisa (wiem o jednym ale może też jest więcej).
Na tapecie PIKO są teraz zapowiedziane modele SP45 i jeszcze w sprzedaży SU45, dlatego nie ma zapowiedzi dalszej kontynuacji SM42/SP42, przynajmniej w tym roku.
Swoją drogą zastanawiam się, dlaczego PIKO nie wypuściło modelu z okrągłymi zderzakami? Nie wymaga to praktycznie żadnych zmian w projekcie, a model się odróżnia od wcześniejszych i dla zbieraczy (tak jak ja) jest to nowość, którą trzeba mieć .
Tak jak wcześniej pisałem - rynek (sklepy) nie wykazał konkretnej potrzeby, w związku z czym podjęto decyzję o niewypuszczaniu kolejnego modelu. W zamian zgodzono się na propozycję wydania "Stonki" w zestawie startowym. Tak więc przystąpiono do przygotowania takiego zestawu. Zrobiono to trochę po kosztach, najprawdopodobniej wykorzystując już wyprodukowane modele SM42-894 (PIKO 59268) ewentualnie dodrukowując brakującą ilość i oczywiście uzupełniając o kolejną edycję wagonów piętrowych. Zestaw PIKO 97914 będzie wyglądał mniej-więcej tak:
Na tapecie PIKO są teraz zapowiedziane modele SP45 i jeszcze w sprzedaży SU45, dlatego nie ma zapowiedzi dalszej kontynuacji SM42/SP42, przynajmniej w tym roku.
Nie jest to prawda. Jedno i drugie wzajemnie się nie wyklucza. W zeszłym roku wydano dwa modele lokomotyw serii SM42 oraz dwa razy model serii SP45 (dwie edycje - pierwsza i wznowienie) oraz 4 modele serii SU45, tak więc w żadnym wypadku pojawienie się jakiegokolwiek modelu na rynku nie zależy wprost od tego czy inny model jest aktualnie produkowany.
Swoją drogą zastanawiam się, dlaczego PIKO nie wypuściło modelu z okrągłymi zderzakami? Nie wymaga to praktycznie żadnych zmian w projekcie, a model się odróżnia od wcześniejszych i dla zbieraczy (tak jak ja) jest to nowość, którą trzeba mieć .
Skąd taka informacja? Niestety nawet tak drobna zmiana w przypadku tak dużej firmy wymaga zmian w projekcie i de facto uwzględnienia ich jeszcze na etapie projektowania modelu. Tak na szczęście się stało dzięki Panu Krzysztofowi (@Krzysztof Koj). Z tego też względu możliwe było wyprodukowanie modelu z okrągłymi tarczami zderzakowymi, a była to miniatura SM42-2633 (PIKO 59475) w oryginale należąca do Huty Szkła Jarosław i podobnie jak pierwowzór również model miał okrągłe tarcze zderzakowe.
Kolejnym modelem, w którym z powodzeniem można by wykorzystać takie tarcze zderzakowe mogłaby być miniatura SM42-984 z okresu po naprawie rewizyjnej zakończonej 30 września 2003 roku w Nowym Sączu. Lokomotywa po tej naprawie posiadała okrągłe tarcze zderzakowe z obu stron. Jest nawet fotografia tej maszyny z Zakładu Taboru w Bydgoszczy, jak prowadzi pociąg relacji Grudziądz - Toruń Główny ciągnąc dwa wagony piętrowe, takie jak mają być w zestawie startowym - z przydziałem do stacji Toruń. Jest zatem idealnym kandydatem na zamianę modelu SM42-894, która pojawi się w zestawie. Dużo nie potrzeba aby mieć model SM42-984. Względem modelu z zestawu powinniśmy na pewno wymienić tarcze zderzakowe na okrągłe, obudowę komina na taką jak w modelu SM42-1021 (PIKO 59478), w ostateczności jeśli kolor nam nie odpowiada, można także przemalować model. Reszta to już oznaczenia - numer inwentarzowy, przydział, data ostatniej naprawy okresowej. Mając model tej lokomotywy możemy z wagonami z zestawu złożyć taki ładny skład jak w rzeczywistości:
- źródło: http://antygaleria.pl/details.php?image_id=7503
- autor: nieznany
- opis: "Bohuny jadące za SM42-984, jako pociąg osobowy z Grudziądza do Torunia Głównego, kilkaset metrów przed Toruniem Miasto. (Toruń 2004-07-19)"
Postanowiłem usystematyzować (wzorem kolegi @Remaj12) modele SM42 i SP42 od Piko. Bardzo proszę o uzupełnienie i poprawienie tego co się nie zgadza. Podobne zestawienie podałem dla SP/SU45.
Swoją drogą zastanawiam się, dlaczego PIKO nie wypuściło modelu z okrągłymi zderzakami? Nie wymaga to praktycznie żadnych zmian w projekcie, a model się odróżnia od wcześniejszych i dla zbieraczy (tak jak ja) jest to nowość, którą trzeba mieć .
Na tapecie PIKO są teraz zapowiedziane modele SP45 i jeszcze w sprzedaży SU45, dlatego nie ma zapowiedzi dalszej kontynuacji SM42/SP42, przynajmniej w tym roku.
Tyle, że 100 i 179 to lokomotywy dwóch różnych przewoźników, więc to nie tak do końca dublowanie. Czekasz na żółtą z ryflami i bez? Przecież obie są. To, że firma z ogromu lokomotyw danej serii nie wydała numeru lub przydziału który nas interesuje to nie zarzut, no ludzie !!!
Wybacz, ale to co napisałeś jest śmieszne. Podaj mi różnicę pomiędzy 100 a 174 oprócz numeru, kroju cyfr, daty naprawy okresowej i przydziału, którego na setce i tak nie ma, czytaj to oznacza, że model odzwierciedla lokomotywę już w PKP IC. Aha na 174 też nie ma przydziału...
To jest model. Model został odzwierciedlony pod względem oznaczeń tak jak oryginał. Oryginał w danym okresie czasu (pomimo braku oznaczeń) należał do danego przewoźnika, a nie innego o czym świadczy i na co wskazuje właśnie data naprawy okresowej. Czego nie kumasz?
W ogóle to weź napisz do Piko na jakie modele czekasz. Może stwierdzą, że warto je dla Ciebie zrobić. Spróbuj, do odważnych świat należy.
Panowie! Przecież to jest temat o Stonkach i Kociołkach, a Wy od kilkudziesięciu minut wpisujecie tu posty o Fiatach. To nie ten temat. Nie zaśmiecajcie...
Każdy oczywiście może mieć swoje zdanie - ale to wcale nie oznacza, że ma rację. Jest również drugi aspekt: dokumentacja do wykonania modelu. Jest i trzeci: nikomu się nie dogodzi, a jeśli się ktoś "uprze", to sobie .. przeznakuje - i to już jest modelarstwo.
A Ty niestety zawsze szukasz drugiego dna....
Też tak bym chciał, ale owa "większość" jest to ta druga... I tak jest niestety nie tylko u nas - odsetek nowych modeli z epok wcześniejszych z roku na rok spada. Co robić? Forum prawi o modelarstwie - więc raczej do roboty, wykorzystywać swoją wiedzę o oryginałach w wiadomym i słusznym celu. Bo myślę, że pisanie wciąż tylko w jednym - charakterystycznym dla Ciebie -tonie nie ma większego sensu....
Nie szukam drugiego dna, tylko staram się zrozumieć po co wyprodukowano model SP42-071. Lokomotywy, która bodajże w okresie swojej ostatniej naprawy nie ma nawet jednego zdjęcia w sieci z pociągiem pasażerskim! Jeżeli powiedzmy dekadę temu i wcześniej jeździłeś po Polsce, to są pewne numery lokomotyw wręcz oczywiste. Chyba nie muszę przytaczać tutaj konkretnych przykładów?
Nie jestem modelarzem, tylko kolekcjonerem lub jak wolisz zbieraczem. Do tego tak złośliwym, że jeżdżę SP42-118 z towosem w postaci ryflaka, węglarek i krytych, pod SU45-263 podpinam skarżyską bipę, a EU07 jeździ z braku sieci z opuszczonymi patykami pod dieslem.
Ja nie szukam drugiego dna. Nie potrzebuję mieć lokomotywy lokomotywy i wagonów zgodnych przydziałami i datami rewizji. Odtwarzam to co pamiętam, kolej za którą tęsknię i robię to wszelkimi dostępnymi środkami taborowymi.
[DOUBLEPOST=1499894124,1499893602][/DOUBLEPOST]
To jest model. Model został odzwierciedlony pod względem oznaczeń tak jak oryginał. Oryginał w danym okresie czasu (pomimo braku oznaczeń) należał do danego przewoźnika, a nie innego o czym świadczy i na co wskazuje właśnie data naprawy okresowej. Czego nie kumasz?
W ogóle to weź napisz do Piko na jakie modele czekasz. Może stwierdzą, że warto je dla Ciebie zrobić. Spróbuj, do odważnych świat należy.
Kolego chyba Ty czegoś nie kumasz. Lokomotywa SU45-174 wyszła z naprawy 29.02.2008. jako jedna z piętnastu fiatów PKP Cargo. Na stanie PKP PR znalazła się dopiero w połowie roku, a de facto pracę dla PR/IC w ramach wspólnego planu rozpoczęła od rozkładu 08/09, z kolei pracę tylko na rzecz Przewozów rozpoczęła od grudnia 2009. Na jakiej podstawie dalej twierdzisz, że data naprawy okresowej jednoznacznie określa przydział?