• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.692 58 9
mimo że wpisałem podane wyżej wartość to SM42- 894 dalej czka przy małych predkosciach
Kolega @garcia ramirez podał swoje ustawienia CV dla swojej lokomotywy. Wy to możecie potraktować jako pewien trop, punkt odniesienia. Każdy silnik jest inny. Jego ustawienia wcale nie muszą pasować do pozostałych lokomotyw. Ja mam inne ustawienia CV i wszystko pięknie jeździ. Proponuję wartości CV pozmieniać w dół lub w górę, powinno pomóc. Trzeba jednak przy tym wszystkim pamiętać by CV 53, CV 54, CV 55 były zmieniane jednocześnie.

Zawsze można spróbować zaprogramować lokomotywę automatycznie.

Dla dekoderów ESU
CV 54=0 wyjść z programowania i wcisnąć F1.
UWAGA!!! Potrzebne są min. dwa tory flex oraz sprawdzić trzeba kierunek jazdy na myszce. Lokomotywa wystartuje jak strzała.

Powodzenia.
 
Reakcje
35 0 0
Nie wiem czy to możliwe, ale odnoszę wrażenie, że Piko coś zmieniło w modelu SM42. Starsze modele miały problemy z jazdą, testowałem kilka egzemplarzy i bywało różnie, ale nie było idealnie. Natomiast ostatni model PKP Cargo jeździ doskonale.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
bez wymiany przekładni i silnika od razu, nic nie zmienisz.
Nie jest to prawdą. Powyżej podałem przykłady zmian które zasadniczo zmieniły jakość jazdy. Poza CV czasami potrzebna była zmiana dekodera. Ktoś tu już o tym wspominał, że starsze modele lepiej jeździły na Lenzach. Mogę potwierdzić. A te z najnowszych wypustów, jak np ostatnie Cargo jeżdżą bez najmniejszych zastrzeżeń, tak jak napisał @szymongodlewski
 

SantaFe

Aktywny użytkownik
Reakcje
611 30 7
Nie jest to prawdą. Powyżej podałem przykłady zmian które zasadniczo zmieniły jakość jazdy. Poza CV czasami potrzebna była zmiana dekodera. Ktoś tu już o tym wspominał, że starsze modele lepiej jeździły na Lenzach. Mogę potwierdzić. A te z najnowszych wypustów, jak np ostatnie Cargo jeżdżą bez najmniejszych zastrzeżeń, tak jak napisał @szymongodlewski
Co Esu, to muszę spróbować ustawień, natomiast Lenz jest dekoderem tylko jazdy, ja używam dekoderów dźwiękowych ESU/
Zimo i to jest tragedia.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
Przy moich SM42, SP42 z kim nie rozmaiwalem trzeba wymienić co już pisałem wyżej. Jeśli ktoś lubi by tabor smigal a nie toczył się jak to bywa obserwując na stacjach to mu to w sumie obojętne...
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
280 39 11
Jeśli ktoś lubi by tabor smigal a nie toczył się jak to bywa obserwując na stacjach to mu to w sumie obojętne...
O właśnie, o tym zapominamy - lokomotywa manewrowa, a więc może szanowni Koledzy rozszerzą / potwierdzą swoje wypowiedzi uwzględniając powyższe?
Niestety u mnie podobnie - na razie stoją, bo na manewrach się raczej nie sprawdzają.
Czy ktoś porównywał najnowsze wersje tych modeli ze starszymi pod względem np. zastosowanych elementów przekładni? Czy coś tu poprawiono?
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
774 78 3
Nie wiem czy właśnie odkryłem Amerykę, ale postanowiłem podzielić się tutaj swoimi spostrzeżeniami nt. SP42-049 i SU42.
Chciałem przerobić SP42-049 na SU42-502. Dzięki takiemu zabiegowi byłoby bardziej koszernie, ponieważ układ 049->502 był w rzeczywistości oraz dodatkowo mogłem ustrzec się przed błędami w układzie wywietrzników. No i proszę Państwa okazuje się, że SP42-049 ma źle odwzorowany układ wywietrzników pomiędzy kabiną maszynisty, a prądnicą główną. Widać to zarówno na zdjęciach SP42-049 oraz późniejszej SU42-502 w skali 1:1, że model ma o jeden wywietrznik za dużo. Ktoś tego nie dopatrzył, bo dla porównania 071 i 118 mają prawidłowo odwzorowane układy wywietrzników.
Jeżeli chodzi o SU42, to właściwie nie ma dwóch identycznych lokomotyw. Nie chce mi się analizować wszystkich czterdziestu sztuk, ale zasadniczo każda lokomotywa ma inny układ wywietrzników poprzez zastępowanie któregoś z nich pełną ścianą. Zakładając, że w Piko i SK Model analizowano możliwość uruchomienia produkcji polsatów, to wg mnie ktoś to zauważył, że zasadniczo trzeba mieć na każdy model nieco inną formę.
Na podstawie tego co napisałem śmiem twierdzić, że większość przerobionych SP42 na modele SU42 w tym aspekcie będzie pełna błędów. Niezmiernie trudno jest dopasować układ wywietrzników przedziału sprężarkowego, kotłowego oraz prądnicy głównej, a także osłony tłumika do konkretnego numeru.
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
A ja mam takie pytanie:
Stonka sprzedawana luzem jest w kategorii Expert. Stonka w zestawie startowym z piętrusami jest w kategorii Hobby.
Czy takie stonki i piętrusy czymś istotnym się różnią? Nie przypuszczam by PIKO chciało się robić oddzielne formy.
Nie miałem w ręku zestawu startowego więc pytam...
 

6Dg

Użytkownik
Reakcje
51 3 0
A ja mam takie pytanie:
Stonka sprzedawana luzem jest w kategorii Expert. Stonka w zestawie startowym z piętrusami jest w kategorii Hobby.
Czy takie stonki i piętrusy czymś istotnym się różnią? Nie przypuszczam by PIKO chciało się robić oddzielne formy.
Nie miałem w ręku zestawu startowego więc pytam...
Owszem, różnią się ceną ;) A tak na serio to są to identyczne modele, Piko niejednokrotnie "wrzucało" modele segmentu Expert do zestawów startowych, np.: BR 118, BR 119 DR czy V200 DB z wagonami UIC-X.
 

Enco

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
Mam pytanie, prośbę odnośnie SP 42 Piko.
Nabyłem ostatnio najnowszy wypust Piko wraz zainstalowanym dekoderem ESU LokSound V5.
Czy jest możliwość programowej korekty CV aby zmniejszyć intensywność świecenia czerwonych świateł?
Moim zdaniem oświetlenie (nie tylko czerwone ale i białe) jest zbyt silne, szczególnie w odniesieniu do innych modeli np SU 46 Piko.
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i Pozdrawiam .
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Tak, dekoder ESU ma możliwość regulacji jasności świateł. Można zmniejszyć jasność do 50% pełnej wartości. Sposób regulacji jest dość skomplikowany, jest opisany w instrukcji obsługi dekodera (do ściągnięcia ze strony ESU, w wersji niemieckiej i angielskiej). Z pewnością koledzy zajmujący się tymi sprawami zawodowo potrafią to opisać bardziej "łopatologicznie".
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.993 140 0
Nie jest to tak bardzo trudne, o ile pamiętam. Tyle, żeby przygasić światła, trzeba najpierw ustawić inną CV.
Z tego co na szybko patrzę w instrukcję, to
CV 32 ustawić na 0
CV 262 - przednie światła - ustawić w zakresie 1-31
CV 270 - tylne światła - ustawić w zakresie 1-31
AUX 1 do AUX 3 też można
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Trzeba tylko pamiętać, że normalnie wyjście "przednie światła" obsługuje białe światła z przodu lokomotywy i czerwone z tyłu, a wyjście "tylne światła" obsługuje białe światła z tyłu lokomotywy i czerwone z przodu. Tak więc należy ustawić taką samą wartość jasności w obu wyjściach. Chyba, że w danym modelu światła białe i czerwone są rozdzielone i czerwone są zasilane z innych wyjść dodatkowych (AUX).
 

Podobne wątki