Poniżej numer katalogowy i historia lokomotywy SP42-043 planowanej na luty 2014.
Ta lokomotywa dedykowana jest do pierwszej Bipy.
59473
Lokomotywa spalinowa pasażerska, typ 101D
SP42-043 PKP
epoka IV
Lokomotywa PKP SP42-043:
- typ: 101D,
- producent: Fablok, Chrzanów;
- nr fabryczny: 8745;
- rok budowy: 1973;
- pierwotny przydział: Lok. Gdynia, DOKP Gdańsk;
- od 1975: Lok. Gdynia, Północna DOKP;
- od 01.07.1991: Zakład Taboru w Gdyni.
Lokomotywa SP42-043 zbudowana została na zamówienie PKP (nr: CZT6-2042/13/72, z dnia 21.12.72).
Odbioru lokomotywy, po jeździe próbnej na odcinku Chrzanów Chybie -Chrzanów, dokonano 15 grudnia 1973 r. i w dniu 20.12.1973 r. lokomotywa ta rozpoczęła służbę w Lokomotywowni Pozaklasowej PKP w Gdyni, gdzie pozostała przez cały okres eksploatacji na PKP.
W ciągu ponad dwudziestoletniej służby na PKP, lokomotywa SP42-043 przeszła 1 naprawę główną, 9 napraw rewizyjnych i 1 naprawę awaryjną, osiągając całkowity przebieg 1 696 849 km!
Największy przebieg miesięczny tej lokomotywy odnotowano w listopadzie 1988 roku, kiedy w ciągu 30 dni przejechała łącznie 12 452 km (średni przebieg dobowy 415 km), co w przypadku lokomotywy
obsługującej lokalny ruch pasażerski jest przebiegiem znaczącym.
Ostatnią pracę pociągową lokomotywa ta wykonała w październiku 1994 roku.
Z ewidencji PKP została ostatecznie skreślona dnia 08.12.1998 roku.
Warto zaznaczyć, że w chwili przekazania do eksploatacji na PKP w roku 1973, lokomotywa SP42-043 nie była jeszcze wyposażona w górne reflektory, ani też nie posiadała urządzeń radiołączności pociągowej.
Dodatkowe górne reflektory założono na tej lokomotywie już podczas naprawy rewizyjnej (R2) wykonanej przez ZNTK Poznań dnia 10.04.1976 r., natomiast antenę radiotelefonu założono podczas naprawy rewizyjnej (R4) wykonanej przez ZNTK Nowy Sącz, ukończonej dnia 30.09.1979 r.
Ze względu na fakt, że w modelu tej lokomotywy odwzorowane zostały zarówno dodatkowe reflektory, jak i antena radiotelefonu, na modelu umieszczony zostanie napis: REV. NS. 30.9.79.
Na modelu wykonane będą także napisy dotyczące przydziału tej lokomotywy do MD Gdynia, w postaci stosowanej w drugiej połowie lat 70, a więc: "DOKP Północna, Lok. Gdynia".
Ta lokomotywa dedykowana jest do pierwszej Bipy.
59473
Lokomotywa spalinowa pasażerska, typ 101D
SP42-043 PKP
epoka IV
Lokomotywa PKP SP42-043:
- typ: 101D,
- producent: Fablok, Chrzanów;
- nr fabryczny: 8745;
- rok budowy: 1973;
- pierwotny przydział: Lok. Gdynia, DOKP Gdańsk;
- od 1975: Lok. Gdynia, Północna DOKP;
- od 01.07.1991: Zakład Taboru w Gdyni.
Lokomotywa SP42-043 zbudowana została na zamówienie PKP (nr: CZT6-2042/13/72, z dnia 21.12.72).
Odbioru lokomotywy, po jeździe próbnej na odcinku Chrzanów Chybie -Chrzanów, dokonano 15 grudnia 1973 r. i w dniu 20.12.1973 r. lokomotywa ta rozpoczęła służbę w Lokomotywowni Pozaklasowej PKP w Gdyni, gdzie pozostała przez cały okres eksploatacji na PKP.
W ciągu ponad dwudziestoletniej służby na PKP, lokomotywa SP42-043 przeszła 1 naprawę główną, 9 napraw rewizyjnych i 1 naprawę awaryjną, osiągając całkowity przebieg 1 696 849 km!
Największy przebieg miesięczny tej lokomotywy odnotowano w listopadzie 1988 roku, kiedy w ciągu 30 dni przejechała łącznie 12 452 km (średni przebieg dobowy 415 km), co w przypadku lokomotywy
obsługującej lokalny ruch pasażerski jest przebiegiem znaczącym.
Ostatnią pracę pociągową lokomotywa ta wykonała w październiku 1994 roku.
Z ewidencji PKP została ostatecznie skreślona dnia 08.12.1998 roku.
Warto zaznaczyć, że w chwili przekazania do eksploatacji na PKP w roku 1973, lokomotywa SP42-043 nie była jeszcze wyposażona w górne reflektory, ani też nie posiadała urządzeń radiołączności pociągowej.
Dodatkowe górne reflektory założono na tej lokomotywie już podczas naprawy rewizyjnej (R2) wykonanej przez ZNTK Poznań dnia 10.04.1976 r., natomiast antenę radiotelefonu założono podczas naprawy rewizyjnej (R4) wykonanej przez ZNTK Nowy Sącz, ukończonej dnia 30.09.1979 r.
Ze względu na fakt, że w modelu tej lokomotywy odwzorowane zostały zarówno dodatkowe reflektory, jak i antena radiotelefonu, na modelu umieszczony zostanie napis: REV. NS. 30.9.79.
Na modelu wykonane będą także napisy dotyczące przydziału tej lokomotywy do MD Gdynia, w postaci stosowanej w drugiej połowie lat 70, a więc: "DOKP Północna, Lok. Gdynia".
Załączniki
-
23 KB Wyświetleń: 330
Ostatnio edytowane: