1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Rozpoczynając temat w dziale Tabor prosimy o dołączenie prefixu z wielkością o której traktuje temat.
  3. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Wyłącz powiadomienie

PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42 - wybrane wpisy

Dyskusja w 'Tabor' rozpoczęta przez użytkownika Krzysztof Koj, 20 Stycznia 2008.

Status tematu:
Zamknięty, nie możesz umieszczać w nim kolejnych wpisów.
  1. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Poniżej numer katalogowy i historia lokomotywy SP42-043 planowanej na luty 2014.

    Ta lokomotywa dedykowana jest do pierwszej Bipy.

    59473


    Lokomotywa spalinowa pasażerska, typ 101D

    SP42-043 PKP

    epoka IV



    Lokomotywa PKP SP42-043:

    - typ: 101D,

    - producent: Fablok, Chrzanów;

    - nr fabryczny: 8745;

    - rok budowy: 1973;

    - pierwotny przydział: Lok. Gdynia, DOKP Gdańsk;

    - od 1975: Lok. Gdynia, Północna DOKP;

    - od 01.07.1991: Zakład Taboru w Gdyni.


    Lokomotywa SP42-043 zbudowana została na zamówienie PKP (nr: CZT6-2042/13/72, z dnia 21.12.72).

    Odbioru lokomotywy, po jeździe próbnej na odcinku Chrzanów Chybie -Chrzanów, dokonano 15 grudnia 1973 r. i w dniu 20.12.1973 r. lokomotywa ta rozpoczęła służbę w Lokomotywowni Pozaklasowej PKP w Gdyni, gdzie pozostała przez cały okres eksploatacji na PKP.


    W ciągu ponad dwudziestoletniej służby na PKP, lokomotywa SP42-043 przeszła 1 naprawę główną, 9 napraw rewizyjnych i 1 naprawę awaryjną, osiągając całkowity przebieg 1 696 849 km!

    Największy przebieg miesięczny tej lokomotywy odnotowano w listopadzie 1988 roku, kiedy w ciągu 30 dni przejechała łącznie 12 452 km (średni przebieg dobowy 415 km), co w przypadku lokomotywy

    obsługującej lokalny ruch pasażerski jest przebiegiem znaczącym.

    Ostatnią pracę pociągową lokomotywa ta wykonała w październiku 1994 roku.

    Z ewidencji PKP została ostatecznie skreślona dnia 08.12.1998 roku.


    Warto zaznaczyć, że w chwili przekazania do eksploatacji na PKP w roku 1973, lokomotywa SP42-043 nie była jeszcze wyposażona w górne reflektory, ani też nie posiadała urządzeń radiołączności pociągowej.

    Dodatkowe górne reflektory założono na tej lokomotywie już podczas naprawy rewizyjnej (R2) wykonanej przez ZNTK Poznań dnia 10.04.1976 r., natomiast antenę radiotelefonu założono podczas naprawy rewizyjnej (R4) wykonanej przez ZNTK Nowy Sącz, ukończonej dnia 30.09.1979 r.

    Ze względu na fakt, że w modelu tej lokomotywy odwzorowane zostały zarówno dodatkowe reflektory, jak i antena radiotelefonu, na modelu umieszczony zostanie napis: REV. NS. 30.9.79.

    Na modelu wykonane będą także napisy dotyczące przydziału tej lokomotywy do MD Gdynia, w postaci stosowanej w drugiej połowie lat 70, a więc: "DOKP Północna, Lok. Gdynia".
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 1
    • Wartościowa informacja Wartościowa informacja x 1
    Ostatnio edytowane: 24 Października 2013

  2. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Poniżej numer katalogowy i historia lokomotywy SP4M-2164 planowanej na marzec 2014.

    59474


    Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D

    SM42-2164 Rail Polska

    epoka VI



    Lokomotywa SM42-2164:

    - typ: 6D,

    - producent: Fablok, Chrzanów;

    - nr fabryczny: 8560;

    - rok budowy: 1972;

    - pierwotny właściciel: nieznany;

    - od 2001: PPUH Kolex Sp.z o.o, we Włosienicy;

    - od 2004: Rail Polska Sp.z o.o.


    Model przedstawia wygląd lokomotywy SM42-2164 bezpośrednio po naprawie rewizyjnej wykonanej przez NEWAG S.A. w Nowym Sączu, ukończonej dnia 28.10.2009 r.

    Obecnie lokomotywa jest oznaczona również numerem EVN: 92 51 3 620 065-1 PL-RAILP, który jednak nie zostanie odtworzony na modelu.

    Charakterystyczną cechą tej lokomotywy, która została odwzorowana w modelu, są obudowy dolnych reflektorów bez wsporników sygnałów końca pociągu, charakterystyczne dla wielu lokomotyw tej serii,

    które nie były budowane dla PKP.
     

    Załączniki:

    • Wartościowa informacja Wartościowa informacja x 3
    • Doceniam Doceniam x 1
    Ostatnio edytowane: 24 Października 2013
  3. ffox

    ffox Moderator Globalny Staff Member

    Dotychczasowe oraz znane przyszłe produkcje SM42/SP42 przez SK Model/Piko:

    2012 r.
    1. SM42-678 (niebieska, PKP Cargo) | CM Żurawica | Rev. 21.08.2008 (V) - wrzesień
    2. SP42-064 (oliwkowa, PKP) | MD Choszczno | Rev. 15.12.1988 (IV) - październik
    3. SM42-865 (zielona, PKP) | CM Gdynia | Rev. 29.10.2005 (ep. V) - listopad
    4. SM42-593 (czerwono-srebrna, PKP Przewozy Regionalne) | PR Poznań | Rev. ? (V) - grudzień

    2013 r.
    5. SP42-071 (zielona, PKP) | MZ Czerwieńsk | Rev. 30.07.1999 (V) - luty
    6. SM42-563 (niebieska, PKP InterCity) | BZ Gdynia | Rev. 25.05.2009 (V) - marzec
    7. SM42-1083 (oliwkowa, PKP) | MD Poznań | Rev. 28.02.1991 (V) - kwiecień
    8. SM42-2323 (czarna, prywatna: CTL Logistics) | Rev. 26.07.2010 (v) - wrzesień
    9. SP42-111 (oliwkowa, PKP) | MD Legnica lub MT Wrocław Zachód (?) | Rev. 31.10.1991 - październik
    10. SM42-567 (zielona, PKP) | CM Kraków | Rev. 11.04.2007 (V) - listopad
    11. SM42-822 (żółta, PKP Energetyka) | Kostrzyn nad Odrą | Rev. 08.12.2008 (V) - grudzień

    2014 r.
    12. SP42-043 (ciemno-zielona, PKP) | MD Gdynia | Rev. 30.9.1979 (IV) - luty
    13. SM42-2164 (bordowo-żółta, prywatna: Rail Polska) | Rev. 28.10.2009 (V) - marzec
    14. SM42-2633 (zielona, prywatna: Huta Szkła Jarosław) | Rev. 06.2013 (V) - kwiecień
    15. SP42-118 (zielona, PKP) | Bydgoszcz | Rev. 30.12.98 (V) | PIKO 59477 - wrzesień
    16. SM42-2211 (pomarańczowo-zielono-czarna, prywatna: Pol-Miedź Trans) | Rev. 24.02.09 (V) | PIKO 59476 - październik
    17. SP42-037 (zielona, PKP) | Skarżysko-Kamienna | Rev. 31.12.97 (V) | PIKO 59479 - listopad
    18. SM42-1021 (zielona, PKP) | Łódź | Rev. 31.03.00 (V) | PIKO 59478 - grudzień

    Jak coś namieszałem to proszę o poprawkę.
     
    • Doceniam Doceniam x 8
    Ostatnio edytowane: 17 Kwietnia 2014
  4. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Poniżej numer katalogowy i historia lokomotywy SM42-2633 planowanej na kwiecień 2014.

    Lokomotywa SM42-2633:

    - nr EVN: 98 51 8 620 597-9;

    - typ: Ls800P (6D);

    - producent: Fablok, Chrzanów;

    - nr fabryczny: 10492;

    - rok budowy: 1989;

    - właściciel: Huta Szkła Jarosław;


    Lokomotywa SM42-2633 jest typowym przykładem tzw. lokomotywy przemysłowej typu Ls800P (6D), w najbardziej charakterystycznym dla tych lokomotyw, zielonym malowaniu z pojedyńczymi długimi "V" na ścianach czołowych i bez jakichkolwiek oznaczeń właściciela, co odróżnia je od bliźniaczych lokomotyw serii SM42 budowanych dla PKP.

    Lokomotywy przemysłowe typu Ls800P (6D) były przez wiele lat eksploatowane niemal wyłącznie na bocznicach wielu zakładów przemysłowych, jednak w ostatnich latach są one również zatrudniane jako lokomotywy trakcyjne i coraz częściej pojawiają się na liniach kolejowych użytku publicznego.

    Model przedstawia wygląd lokomotywy SM42-2633 po naprawie rewizyjnej wykonanej przez NEWAG S.A. w czerwcu 2013 r., podczas której lokomotywa ta została dodatkowo oznaczona numerem EVN: 98 51 8 620 597-9.

    Zgodnie z oryginałem, model tej lokomotywy będzie wyposażony w zderzaki z okrągłymi tarczami.
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 1
    • Wartościowa informacja Wartościowa informacja x 1
    Ostatnio edytowane przez moderatora: 1 Grudnia 2013
Status tematu:
Zamknięty, nie możesz umieszczać w nim kolejnych wpisów.

Udostępnij