1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Rozpoczynając temat w dziale Tabor prosimy o dołączenie prefixu z wielkością o której traktuje temat.
  3. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Wyłącz powiadomienie

PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42 - wybrane wpisy

Dyskusja w 'Tabor' rozpoczęta przez użytkownika Krzysztof Koj, 20 Stycznia 2008.

Status tematu:
Zamknięty, nie możesz umieszczać w nim kolejnych wpisów.
  1. pepej

    pepej Znany użytkownik

    To było by za proste, wywaliłem wszystkie elementy LRC z obwodu silnika i zmiany można rozpatrywać co najwyżej w kategorii subiektywnych odczuć :D

    plytka-gola.jpg
     
    • Doceniam Doceniam x 1

  2. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    SP42 jazda z minimalną prędkością. Dekoder Zimo MX630, 28 kroków DCC. Nie zauważyłem żadnego szarpania.



    Zaraz nagram jeszcze 128 kroków. Na 14 krokach też bez szarpania.
     
    • Doceniam Doceniam x 3
  3. ffox

    ffox Moderator Globalny Staff Member

    SM42-678 - jazda z minimalną prędkością / dekoder Lenz Standard.


    Film 720p HD / te stuki w tle to nie lok.
    Lekko szarpie na minimalnej prędkości, co widać na buforach pomiędzy lokomotywą a wagonem.
    Mnie osobiście takie szarpanie kompletnie nie przeszkadza, choć wiadomo, że każdy (nawet ja) chciałby płynniejszej jazdy.
    Szarpanie jest bardziej widoczne, gdy lokomotywa pcha wagony, niż je ciągnie
     
    • Doceniam Doceniam x 3
  4. Grzes

    Grzes Moderator forum Sterowanie oraz Mikro-producenci. Staff Member BGM

    Te ustawienia podałem na stronie 40 i prosiłem o testy ......:confused:
    Ustawienia dotyczą całej rodziny dekoderów firmy LENZ , nie dotyczą w żadnym wypadku dekoderów innych firm !!!!
    Można podwyższyć CV2 do większej wartości - max.15
    Pod funkcją F3 jest dostępna jazda manewrowa .

    W dekoderze LENZ-a CV 113,114 mają bardzo duże znaczenie przy ustawieniu CV50 = 5 !!!!
    Czytajcie czasami te książeczki , które dostajecie z dekoderami ;)
    http://download.gbbkolejka.pl/doc/LenzGold_Blue.pdf


    Miłej i cichej jazdy życzę ;)
     
    • Doceniam Doceniam x 3
  5. Kuba

    Kuba Użytkownik

    Jazda pikowskiej SM42 wydaje się ciągle pozostawać wyzwaniem w DCC, więc dorzucę swoje ustawienia.
    Dekoder: ESU LokPilot V4.0 DCC; firmware 4.6.9134
    Ustawienia CV istotne dla pracy silnika: 49, 51-56, 124.
    W sofcie do współpracy z programatorem ESU pod zakładką 'Motor Settings' można wybrać opcję silnika 'Piko® Motor', wówczas powyższe CV otrzymują następujące wartości:
    CV49 19
    CV51 0
    CV52 20
    CV53 80
    CV54 30
    CV55 30
    CV56 255
    CV124 18
    Lokomotywa jeździ płynnie. Żadnych modyfikacji w elektronice.
    Posłużenie się programatorem jest oczywiście prostsze, ale wszystko można wpisać manualnie.
    W załączeniu kopia wszystkich CV z programatora.
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 3
  6. Bynio

    Bynio Znany użytkownik

    Taki mail otrzymały wszystkie sklepy współpracujące z S.K.MODEL
    _____________________________________________________________________________________________________
    Witam
    To jest bardzo ważna informacji dotycząca projektu SM/SP42.

    59462 - SM42 NIE PRZYJMUJEMY JUŻ ZAPISÓW NA TĘ LOKOMOTYWĘ - NAKŁAD WYPRZEDANY !!!!!!
    Proszę nie przesyłać nowych zamówień, dodatkowych zamówień i korekt zamówień.
    Nakład jest już wyczerpany. Redukcja zamówień dochodzi do 50%.

    59463 - SM42 Przewozy Regionalne - mamy jeszcze wolnych 120 sztuk na zapisy. Proszę składać zamówienia.
    Nie przyjmujemy zamówień od firm, które nie kupowało od nas innych modeli PIKO.

    Z powodów jakie podaliśmy powyżej chciałbym Państwu zaprezentować nowy skorygowany plan produkcyjny modeli SM/SP42
    na pierwsze półrocze 2013 (zdjęcia w załączniku) :

    59464 - SP-42-071 ZAKŁAD TABORU W CZERWIEŃSKU (zielono/pomarańczowo/czarna)- luty 2013
    59465 - SM42-563 PKP InterCity Zakład Północny - marzec 2013
    59471 - SM42- 1083 (ciemnozielona /pomarańczowo/czarna)- kwiecień 2013

    Cena prawdopodobnie wzrośnie o około 4%. Dokładną kalkulację prześlemy na przełomie roku.
    Bardzo proszę o przeanalizowanie tej propozycji i przystąpienia do składania zamówień.

    Za wszelkie uwagi i sugestie z góry bardzo dziękujemy.

    Pozdrawiam
    Zbigniew Kownacki
    -------------------------------
    SK-Model
    80-299 Gdańsk
    ul. Jednorożca 1A
    tel. (0048 58) 520 90 33
    fax (0048 58) 558 30 56
    www.sk-model.pl


    Liczba załączników: 3Pobierz wszystkie załączniki Pokaż wszystkie obrazy
    [​IMG] 05.(3c)_SP42-071_1.JPG
    656 KB Wyświetl Pobierz
    [​IMG] 06.(1c)_SM42-563_1.jpg
    352 KB Wyświetl Pobierz
    [​IMG] 15..jpg
    1536

    Witam. Może teraz się uda:
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 6
  7. tcy

    tcy Znany użytkownik

    Fotografia autorstwa duetu Werner & Hansjörg Brutzer przedstawia SM42-1083 w Poznaniu 02.09.1991 r.
    http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4029149522/
    4029149522_1d22670469_z.jpg

    =========
    Tomek
     
    • Doceniam Doceniam x 5
  8. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Tym razem oryginały na stronie sk-model.pl są mniejsze ale i tak większe niż to co można zobaczyć na stronie. Tak więc wklejam te większe zdjęcia.

    59462-01.JPG 59462-02.JPG 59462-04.JPG 59462-05.JPG 59462-06.JPG 59462-07.JPG 59462-08.JPG 59462-09.JPG 59462-10.JPG 59462-11.JPG 59462-12.JPG 59462-13.JPG 59462-14.JPG 59462-15.JPG 59462-16.JPG 59462-17.JPG 59462-18.JPG
     
    • Doceniam Doceniam x 4
  9. dgajus

    dgajus Moderator Grupy SKMK SKMK

    Jak podaje MD Kolejowa Klatka SM42-563 jest w barwach PKP INTERCITY od 2008 roku i została przydzielona do Gdyni. Od 2010 (nie wiem czy też wcześniej) obsługuje "wakacyjne" pociągi IC relacji Gdynia-Hel-Gdynia. Według mnie data jaką podał Bynio jest jak najbardziej zgodna z rzeczywistością. Zdjęcia pochodzą ze strony: Phototrans.Eu
    SM42-563_1.jpg SM42-563_2.jpg
     
    • Doceniam Doceniam x 6
  10. CoCu

    CoCu Znany użytkownik

    Uwaga, uwaga! Wracam do tematu napędu przy sterowaniu DCC.

    Dziś w moich rękach pojawił się dekoder Lenz Standard +. Nabyłem go celowo, gdyż z wniosków kilku forumowiczów wynikało, iż ten dekoder najlepiej sobie radzi z naszymi "esemkami". Poczułem silną chęć sprawdzenia tego samemu. Wyniki testów przedstawiłem na poniższych filmach.
    W każdym z trzech poniższych przypadków, ustawionych było 128 kroków prędkości, zaś model ruszał już na pierwszym. Starałem się by na filmie było słychać dźwięki towarzyszące jeździe, ale niezbyt to wyszło, gdyż słychać tylko czasami bardzo ciche cyknięcia, nie ma zaś żadnego buczenia czy innych głośnych i nieprzyjemnych dźwięków. Na wszystkich filmach model porusza się tylko na pierwszym kroku. We wszystkich przypadkach jak widać jazda nie jest idealnie płynna, ale pulsacyjna, jednak należy zwrócić uwagę, iż na filmie jest ogromne przybliżenie, zaś eksploatując model na makiecie nikt nie ma oczu przy samym modelu, zaś już z odległości 50 cm to zjawisko nie powinno być w ogóle widoczne. Dlatego zalecam filmy oglądać w okienku, a nie na pełnym ekranie! Sam jak patrzyłem z odległości kilkudziesięciu centymetrów, to uważam że jazda jest bardzo w porządku, a model "liczy podkłady". Kilka pierwszych kroków, tak do około 5 - 6-go to jazda pulsacyjna jak na pierwszym. Na następnych jazda staje się zupełnie płynna i w zasadzie bezszelestna.

    Poniżej filmy.

    na ustawieniach fabrycznych dekodera


    na ustawieniach zalecanych na naszym forum, przez użytkownika "Grzes"
    zestawienie CV do zmiany (takie użyto w filmie):
    CV2 - 4
    CV50 - 5
    CV113 - 0
    CV114 - 1


    na zmodyfikowanych ustawieniach zalecanych na naszym forum, przez użytkownika "Grzes", modyfikacja polega na zmniejszeniu do minimum prędkości startu (CV2)
    zestawienie CV do zmiany (takie użyto w filmie):
    CV2 - 0
    CV50 - 5
    CV113 - 0
    CV114 - 1


    Reasumując, uważam iż jazda jest więcej niż akceptowalna. Przy zmniejszeniu prędkości startu model porusza się bardzo powoli. Sam próbowałem ten model na innych dekoderach i to była naprawdę porażka. Na dekoderze Lenz jest naprawdę super. Poza tym, chyba też nie powinno się oczekiwać zbyt wiele od modelu za taką cenę. Jak dla mnie, problem jazdy uważam za rozwiązany.
     
    • Doceniam Doceniam x 11
  11. allder

    allder Nowy użytkownik

    59464
    Lokomotywa spalinowa pasażerska, typ 101D
    SP42-071 PKP
    epoka V, ZAKŁAD TABORU w CZERWIEŃSKU
    N.REV.NS. 99.07.30

    59465
    Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D
    SM42-563 PKP InterCity
    epoka VI, Zakład Północny 25.05.09

    59471
    Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D
    SM42-1083 PKP
    epoka V, ZNLS-Piła Napr. Rw. 28.02.01

    Kilka podstawowych informacji o lokomotywie PKP SM42-1038:
    - typ: 6D,
    - producent: Fablok, Chrzanów,
    - rok budowy 1986
    - nr fabryczny: 10417,
    - pierwotny przydział: Lok. Poznań Gł.,
    - od 01.11.1990: Lok. Poznań,
    - następnie: Zakład Taboru w Poznaniu,
    - od 01.01.2011: CT Tarnowskie Góry.
     
  12. Bynio

    Bynio Znany użytkownik

    Witam. Wszystkie firmy sprzedające lokomotywy SM/SP42 podpisały umowę, w której zobowiązały się do sprzedaży tych lokomotyw tylko w sklepach z pominięciem internetowych platform sprzedaży. Jeżeli świadomie złamią ten punkt umowy poniosą karę w wysokości 10 000,00 PLN. Jeżeli sprzedadzą te lokomotywy osobie, co do której zachodzi podejrzenie, że również będzie sprzedawać poprzez internetowe platformy handlowe również ponoszą taką odpowiedzialność. Bardzo proszę osoby, które nabyły te lokomotywy po tak zawyżonych cenach o podanie źródła, z którego je kupiły. Pomoże to na przyszłości ograniczyć tego rodzaju proceder a co za tym idzie lokomotywy będą bardziej dostępne dla kolekcjonerów.
     
    • Doceniam Doceniam x 9
  13. Bynio

    Bynio Znany użytkownik

    Witam
    Według prawa konsumenckiego kupujący ma prawo w ciągu 14 dni do zwrotu towaru i odzyskania wydanych pieniędzy.
    Jeżeli jednak wystawia produkt na internetowej platformie handlowej i uzyskuje bardzo wymierne korzyści z tego procederu to jego obowiązkiem, według obowiązującego prawa, jej zgłoszenie "dodatkowych" dochodów w odpowiednim Urzędzie Skarbowym i odprowadzenie od takiego zysku podatku. W przypadku kiedy tak nie robi to po prostu łamie prawo obowiązujące w tym pięknym Kraju.
     
  14. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Na wrzesień 2013, SK Model planuje wypuszczenie na rynek modelu lokomotywy w malowaniu firmy CTL Logistics. Poniżej dane tego modelu.

    Numer modelu: 59469
    Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D, SM42-2323 CTL Logistics, epoka VI


    Podstawowe informacje o lokomotywie SM42-2323 CTL Logistics:
    - typ: 6D,
    - producent: Fablok,
    - rok budowy: 1976,
    - nr fabryczny: 9291,
    - pierwotny przydział: ?,
    - CTL
    - (od 2009) CTL Logistics.
    - napr. REV. NS 26.07.10
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 4
  15. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Na październik 2013, SK Model planuje wypuszczenie na rynek modelu lokomotywy w malowaniu PKP - V epoka. Poniżej dane tego modelu.

    Numer modelu: 59472
    Lokomotywa spalinowa pasażerska, typ 6D, SP42-111 PKP, epoka V


    Podstawowe informacje o lokomotywie SM42-111 PKP:
    - typ: 6D,
    - producent: Fablok, Chrzanów
    - rok budowy: 1975,
    - nr fabryczny: 8953,
    - pierwotny przydział: Lok. Węgliniec
    - następnie: Lok. Legnica
    - od 01.07.1991: Zakład Taboru Wrocław Zachód.- napr. REV. NS 91.10.31

    Chociaż kolor nadwozia tej lokomotywy jest taki sam, jak w przypadku SP42-064, to jednak zarówno szczegóły oznakowania, jak i charakterystyczne (wręcz wyjątkowe) elementy malowania, odróżniają ten model zdecydowanie od wykonanego już wsześniej modelu ciemnooliwkowej SP42-064, i myślę, że to bardzo dobrze.
    Jak widać na załączonym zdjęciu, przynajmniej w ciagu pierwszych miesięcy eksploatacji po naprawie, również na tej lokomotywie nie był namalowany żaden przydział do MD i DOKP, chociaż lokomotywa ta była wówczas przydzielona do MD Legnica w Dolnośląskiej DOKP.

    10.(3aP)_SP42-111.jpg
     
    • Doceniam Doceniam x 2
  16. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Na listopad 2013, SK Model planuje wypuszczenie na rynek modelu lokomotywy w malowaniu PKP - V epoka. Poniżej dane tego modelu.

    Numer modelu: 59470
    Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D, SM42-567 PKP, epoka V


    Podstawowe informacje o lokomotywie SM42-567 PKP:
    - typ: 6D,
    - producent: Fablok, Chrzanów
    - rok budowy: 1973,
    - nr fabryczny: 8585,
    - przydział 2007: Zakład Taboru w Kraków
    - naprawa rewizyjna w ZNTK Nowy Sacz 11.04.2007


    - stacjonowała w Chabówce, prowadziła m.in. pociagi specjalne podczas "Parowozjady" 2009.


    11.(1cH)_SM42-567_1.jpg
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 4
  17. Uriel

    Uriel Znany użytkownik

    Proszę bardzo.

    Różnice, które zauważyłem: (każde zdjęcie można sobie powiększyć do rozmiaru 1200 x XXX pikseli ;) )
    20121031_122354a-vert.jpg
    20121031_122539a-vert.jpg
    20121031_122548a-vert.jpg
    20121031_122644a-vert.jpg

    Drzwi:
    20121031_122751a-vert.jpg

    Barierki:
    20121031_122819a-vert.jpg

    Różniące się szerokością bufory:
    20121031_123059a.jpg
     
    • Doceniam Doceniam x 10
  18. ffox

    ffox Moderator Globalny Staff Member

    Kolega corwin co chwilę opisuje nowości SM42/SP42 oferowane przez PIKO/SK-Model, które niestety gubią się w innych postach.
    Z informacji w tym wątku pozwoliłem sobie zrobić aktualną listę modeli jakie PIKO ma wypuścić w 2013 roku.
    Jak coś przeoczyłem lub namieszałem to proszę o informację.
    PikoSM42-1.jpg PikoSM42-2.jpg
     
    • Doceniam Doceniam x 14
  19. ffox

    ffox Moderator Globalny Staff Member

    Modele PIKO (SK-Model) SM42 / SP42 na rok 2012
    PikoSM42-0.jpg
     
    • Doceniam Doceniam x 3
  20. corwin

    corwin Administrator Staff Member

    Na grudzień 2013, SK Model planuje wypuszczenie na rynek modelu lokomotywy w malowaniu PKP Energetyka - VI epoka. Poniżej dane tego modelu.

    Numer modelu: 59466
    Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D, SM42-822 PKP Energetyka, epoka VI


    Podstawowe informacje o lokomotywie SM42-567 PKP:
    - typ: 6D,
    - producent: Fablok, Chrzanów
    - Data Naprawy Głównej NS.08.12.08

    07.(2a)_SM42-822_1.jpg
     

    Załączniki:

    • Doceniam Doceniam x 2
Status tematu:
Zamknięty, nie możesz umieszczać w nim kolejnych wpisów.

Udostępnij