• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42 - wybrane wpisy

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

corwin

Administrator
Zespół forum
#42
SP42 jazda z minimalną prędkością. Dekoder Zimo MX630, 28 kroków DCC. Nie zauważyłem żadnego szarpania.


Zaraz nagram jeszcze 128 kroków. Na 14 krokach też bez szarpania.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
#43
SM42-678 - jazda z minimalną prędkością / dekoder Lenz Standard.
Film 720p HD / te stuki w tle to nie lok.
Lekko szarpie na minimalnej prędkości, co widać na buforach pomiędzy lokomotywą a wagonem.
Mnie osobiście takie szarpanie kompletnie nie przeszkadza, choć wiadomo, że każdy (nawet ja) chciałby płynniejszej jazdy.
Szarpanie jest bardziej widoczne, gdy lokomotywa pcha wagony, niż je ciągnie
 

Grzes

Moderator forum Sterowanie oraz Mikro-producenci.
Zespół forum
BGM
#44
Mały update: U mnie pomogła wymiana dekodera z nowego ZIMO MX630 na nieco już przechodzonego ESU LokPilot 3 DCC, wyjętego z ER20 Roco. Efekt jest taki, że "Kociołek" rusza już od stopnia jazdy 1 (ze 126) i dostojnie sunie, licząc podkłady. Dziwne dźwięki z wózków też zniknęły, jak ręką odjął.
Zmiany CV-ek wg przepisu kolegi ffox na dekoderze MX630 nie przyniosły spodziewanego rezultatu, lok nadal skakał jak leniwa ropucha. Na szczęście to już przeszłość :D
Te ustawienia podałem na stronie 40 i prosiłem o testy ......:confused:
Ustawienia dotyczą całej rodziny dekoderów firmy LENZ , nie dotyczą w żadnym wypadku dekoderów innych firm !!!!
Można podwyższyć CV2 do większej wartości - max.15
Pod funkcją F3 jest dostępna jazda manewrowa .

Daj znać jakie wartości CV pozmieniałeś, gdy upłynnisz jazdę.
W moim Lenz Standard poustawiane są:
CV2=4
CV50=5
CV113=0
CV114=1
Choć w tym dekoderze CV113 jak i 114 raczej nie powinny mieć znaczenia:
Tutaj fajny spis poszczególnych wartości:
http://as.rumia.edu.pl/tt/dcc/sl75/SL75PL.pdf
W dekoderze LENZ-a CV 113,114 mają bardzo duże znaczenie przy ustawieniu CV50 = 5 !!!!
Czytajcie czasami te książeczki , które dostajecie z dekoderami ;)
http://download.gbbkolejka.pl/doc/LenzGold_Blue.pdf


Miłej i cichej jazdy życzę ;)
 
#45
Jazda pikowskiej SM42 wydaje się ciągle pozostawać wyzwaniem w DCC, więc dorzucę swoje ustawienia.
Dekoder: ESU LokPilot V4.0 DCC; firmware 4.6.9134
Ustawienia CV istotne dla pracy silnika: 49, 51-56, 124.
W sofcie do współpracy z programatorem ESU pod zakładką 'Motor Settings' można wybrać opcję silnika 'Piko® Motor', wówczas powyższe CV otrzymują następujące wartości:
CV49 19
CV51 0
CV52 20
CV53 80
CV54 30
CV55 30
CV56 255
CV124 18
Lokomotywa jeździ płynnie. Żadnych modyfikacji w elektronice.
Posłużenie się programatorem jest oczywiście prostsze, ale wszystko można wpisać manualnie.
W załączeniu kopia wszystkich CV z programatora.
 

Załączniki

Bynio

Znany użytkownik
#46
Taki mail otrzymały wszystkie sklepy współpracujące z S.K.MODEL
_____________________________________________________________________________________________________
Witam
To jest bardzo ważna informacji dotycząca projektu SM/SP42.

59462 - SM42 NIE PRZYJMUJEMY JUŻ ZAPISÓW NA TĘ LOKOMOTYWĘ - NAKŁAD WYPRZEDANY !!!!!!
Proszę nie przesyłać nowych zamówień, dodatkowych zamówień i korekt zamówień.
Nakład jest już wyczerpany. Redukcja zamówień dochodzi do 50%.

59463 - SM42 Przewozy Regionalne - mamy jeszcze wolnych 120 sztuk na zapisy. Proszę składać zamówienia.
Nie przyjmujemy zamówień od firm, które nie kupowało od nas innych modeli PIKO.

Z powodów jakie podaliśmy powyżej chciałbym Państwu zaprezentować nowy skorygowany plan produkcyjny modeli SM/SP42
na pierwsze półrocze 2013 (zdjęcia w załączniku) :

59464 - SP-42-071 ZAKŁAD TABORU W CZERWIEŃSKU (zielono/pomarańczowo/czarna)- luty 2013
59465 - SM42-563 PKP InterCity Zakład Północny - marzec 2013
59471 - SM42- 1083 (ciemnozielona /pomarańczowo/czarna)- kwiecień 2013

Cena prawdopodobnie wzrośnie o około 4%. Dokładną kalkulację prześlemy na przełomie roku.
Bardzo proszę o przeanalizowanie tej propozycji i przystąpienia do składania zamówień.

Za wszelkie uwagi i sugestie z góry bardzo dziękujemy.

Pozdrawiam
Zbigniew Kownacki
-------------------------------
SK-Model
80-299 Gdańsk
ul. Jednorożca 1A
tel. (0048 58) 520 90 33
fax (0048 58) 558 30 56
www.sk-model.pl


Liczba załączników: 3Pobierz wszystkie załączniki Pokaż wszystkie obrazy
05.(3c)_SP42-071_1.JPG
656 KB Wyświetl Pobierz
06.(1c)_SM42-563_1.jpg
352 KB Wyświetl Pobierz
15..jpg
1536

Witam. Może teraz się uda:
 

Załączniki

dgajus

Moderator Grupy SKMK
Zespół forum
SKMK
#49
Witam. PKP INTERCITY Zakład Północny, data :25.05.09.
Jak podaje MD Kolejowa Klatka SM42-563 jest w barwach PKP INTERCITY od 2008 roku i została przydzielona do Gdyni. Od 2010 (nie wiem czy też wcześniej) obsługuje "wakacyjne" pociągi IC relacji Gdynia-Hel-Gdynia. Według mnie data jaką podał Bynio jest jak najbardziej zgodna z rzeczywistością. Zdjęcia pochodzą ze strony: Phototrans.Eu
SM42-563_1.jpg
SM42-563_2.jpg
 

CoCu

Znany użytkownik
#50
Uwaga, uwaga! Wracam do tematu napędu przy sterowaniu DCC.

Dziś w moich rękach pojawił się dekoder Lenz Standard +. Nabyłem go celowo, gdyż z wniosków kilku forumowiczów wynikało, iż ten dekoder najlepiej sobie radzi z naszymi "esemkami". Poczułem silną chęć sprawdzenia tego samemu. Wyniki testów przedstawiłem na poniższych filmach.
W każdym z trzech poniższych przypadków, ustawionych było 128 kroków prędkości, zaś model ruszał już na pierwszym. Starałem się by na filmie było słychać dźwięki towarzyszące jeździe, ale niezbyt to wyszło, gdyż słychać tylko czasami bardzo ciche cyknięcia, nie ma zaś żadnego buczenia czy innych głośnych i nieprzyjemnych dźwięków. Na wszystkich filmach model porusza się tylko na pierwszym kroku. We wszystkich przypadkach jak widać jazda nie jest idealnie płynna, ale pulsacyjna, jednak należy zwrócić uwagę, iż na filmie jest ogromne przybliżenie, zaś eksploatując model na makiecie nikt nie ma oczu przy samym modelu, zaś już z odległości 50 cm to zjawisko nie powinno być w ogóle widoczne. Dlatego zalecam filmy oglądać w okienku, a nie na pełnym ekranie! Sam jak patrzyłem z odległości kilkudziesięciu centymetrów, to uważam że jazda jest bardzo w porządku, a model "liczy podkłady". Kilka pierwszych kroków, tak do około 5 - 6-go to jazda pulsacyjna jak na pierwszym. Na następnych jazda staje się zupełnie płynna i w zasadzie bezszelestna.

Poniżej filmy.

na ustawieniach fabrycznych dekodera

na ustawieniach zalecanych na naszym forum, przez użytkownika "Grzes"
zestawienie CV do zmiany (takie użyto w filmie):
CV2 - 4
CV50 - 5
CV113 - 0
CV114 - 1

na zmodyfikowanych ustawieniach zalecanych na naszym forum, przez użytkownika "Grzes", modyfikacja polega na zmniejszeniu do minimum prędkości startu (CV2)
zestawienie CV do zmiany (takie użyto w filmie):
CV2 - 0
CV50 - 5
CV113 - 0
CV114 - 1

Reasumując, uważam iż jazda jest więcej niż akceptowalna. Przy zmniejszeniu prędkości startu model porusza się bardzo powoli. Sam próbowałem ten model na innych dekoderach i to była naprawdę porażka. Na dekoderze Lenz jest naprawdę super. Poza tym, chyba też nie powinno się oczekiwać zbyt wiele od modelu za taką cenę. Jak dla mnie, problem jazdy uważam za rozwiązany.
 

allder

Nowy użytkownik
#51
59464
Lokomotywa spalinowa pasażerska, typ 101D
SP42-071 PKP
epoka V, ZAKŁAD TABORU w CZERWIEŃSKU
N.REV.NS. 99.07.30

59465
Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D
SM42-563 PKP InterCity
epoka VI, Zakład Północny 25.05.09

59471
Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D
SM42-1083 PKP
epoka V, ZNLS-Piła Napr. Rw. 28.02.01

Kilka podstawowych informacji o lokomotywie PKP SM42-1038:
- typ: 6D,
- producent: Fablok, Chrzanów,
- rok budowy 1986
- nr fabryczny: 10417,
- pierwotny przydział: Lok. Poznań Gł.,
- od 01.11.1990: Lok. Poznań,
- następnie: Zakład Taboru w Poznaniu,
- od 01.01.2011: CT Tarnowskie Góry.
 

Bynio

Znany użytkownik
#52
Witam. Wszystkie firmy sprzedające lokomotywy SM/SP42 podpisały umowę, w której zobowiązały się do sprzedaży tych lokomotyw tylko w sklepach z pominięciem internetowych platform sprzedaży. Jeżeli świadomie złamią ten punkt umowy poniosą karę w wysokości 10 000,00 PLN. Jeżeli sprzedadzą te lokomotywy osobie, co do której zachodzi podejrzenie, że również będzie sprzedawać poprzez internetowe platformy handlowe również ponoszą taką odpowiedzialność. Bardzo proszę osoby, które nabyły te lokomotywy po tak zawyżonych cenach o podanie źródła, z którego je kupiły. Pomoże to na przyszłości ograniczyć tego rodzaju proceder a co za tym idzie lokomotywy będą bardziej dostępne dla kolekcjonerów.
 

Bynio

Znany użytkownik
#53
Co do tego ma sprzedajacy ? Skad moze wiedziec ,czy kupujacemu nie odwidzi sie jej pozbyc 5 minut po zakupie ?
Witam
Według prawa konsumenckiego kupujący ma prawo w ciągu 14 dni do zwrotu towaru i odzyskania wydanych pieniędzy.
Jeżeli jednak wystawia produkt na internetowej platformie handlowej i uzyskuje bardzo wymierne korzyści z tego procederu to jego obowiązkiem, według obowiązującego prawa, jej zgłoszenie "dodatkowych" dochodów w odpowiednim Urzędzie Skarbowym i odprowadzenie od takiego zysku podatku. W przypadku kiedy tak nie robi to po prostu łamie prawo obowiązujące w tym pięknym Kraju.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
#54
Na wrzesień 2013, SK Model planuje wypuszczenie na rynek modelu lokomotywy w malowaniu firmy CTL Logistics. Poniżej dane tego modelu.

Numer modelu: 59469
Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D, SM42-2323 CTL Logistics, epoka VI


Podstawowe informacje o lokomotywie SM42-2323 CTL Logistics:
- typ: 6D,
- producent: Fablok,
- rok budowy: 1976,
- nr fabryczny: 9291,
- pierwotny przydział: ?,
- CTL
- (od 2009) CTL Logistics.
- napr. REV. NS 26.07.10
 

Załączniki

corwin

Administrator
Zespół forum
#55
Na październik 2013, SK Model planuje wypuszczenie na rynek modelu lokomotywy w malowaniu PKP - V epoka. Poniżej dane tego modelu.

Numer modelu: 59472
Lokomotywa spalinowa pasażerska, typ 6D, SP42-111 PKP, epoka V


Podstawowe informacje o lokomotywie SM42-111 PKP:
- typ: 6D,
- producent: Fablok, Chrzanów
- rok budowy: 1975,
- nr fabryczny: 8953,
- pierwotny przydział: Lok. Węgliniec
- następnie: Lok. Legnica
- od 01.07.1991: Zakład Taboru Wrocław Zachód.- napr. REV. NS 91.10.31

Chociaż kolor nadwozia tej lokomotywy jest taki sam, jak w przypadku SP42-064, to jednak zarówno szczegóły oznakowania, jak i charakterystyczne (wręcz wyjątkowe) elementy malowania, odróżniają ten model zdecydowanie od wykonanego już wsześniej modelu ciemnooliwkowej SP42-064, i myślę, że to bardzo dobrze.
Jak widać na załączonym zdjęciu, przynajmniej w ciagu pierwszych miesięcy eksploatacji po naprawie, również na tej lokomotywie nie był namalowany żaden przydział do MD i DOKP, chociaż lokomotywa ta była wówczas przydzielona do MD Legnica w Dolnośląskiej DOKP.

10.(3aP)_SP42-111.jpg
 

corwin

Administrator
Zespół forum
#56
Na listopad 2013, SK Model planuje wypuszczenie na rynek modelu lokomotywy w malowaniu PKP - V epoka. Poniżej dane tego modelu.

Numer modelu: 59470
Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D, SM42-567 PKP, epoka V


Podstawowe informacje o lokomotywie SM42-567 PKP:
- typ: 6D,
- producent: Fablok, Chrzanów
- rok budowy: 1973,
- nr fabryczny: 8585,
- przydział 2007: Zakład Taboru w Kraków
- naprawa rewizyjna w ZNTK Nowy Sacz 11.04.2007


- stacjonowała w Chabówce, prowadziła m.in. pociagi specjalne podczas "Parowozjady" 2009.


11.(1cH)_SM42-567_1.jpg
 

Załączniki

Uriel

Znany użytkownik
#57
A ktoś może wklei dobre zdjęcia tych lokomotyw( lewa strona, prawa, przód, tył, góra oryginał i model :gwizd:) ? Tak by porównać te wszystkie wersje żaluzji, malowań itp. I zrobi metryczki dla każdego z malowań :) Ktoś może ma jakieś doświadczenie poprawianiem napędu? Na razie rozwiązany jest problem dekodera i jego ustawień.
To co się dowiedziałem to SP a SM PIKO różni się malowaniem, barierką i brakiem tabliczki FABLOK.
Proszę bardzo.

Różnice, które zauważyłem: (każde zdjęcie można sobie powiększyć do rozmiaru 1200 x XXX pikseli ;) )
20121031_122354a-vert.jpg
20121031_122539a-vert.jpg
20121031_122548a-vert.jpg
20121031_122644a-vert.jpg

Drzwi:
20121031_122751a-vert.jpg

Barierki:
20121031_122819a-vert.jpg

Różniące się szerokością bufory:
20121031_123059a.jpg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
#58
Kolega corwin co chwilę opisuje nowości SM42/SP42 oferowane przez PIKO/SK-Model, które niestety gubią się w innych postach.
Z informacji w tym wątku pozwoliłem sobie zrobić aktualną listę modeli jakie PIKO ma wypuścić w 2013 roku.
Jak coś przeoczyłem lub namieszałem to proszę o informację.
PikoSM42-1.jpg PikoSM42-2.jpg
 

corwin

Administrator
Zespół forum
#60
Na grudzień 2013, SK Model planuje wypuszczenie na rynek modelu lokomotywy w malowaniu PKP Energetyka - VI epoka. Poniżej dane tego modelu.

Numer modelu: 59466
Lokomotywa spalinowa manewrowa, typ 6D, SM42-822 PKP Energetyka, epoka VI


Podstawowe informacje o lokomotywie SM42-567 PKP:
- typ: 6D,
- producent: Fablok, Chrzanów
- Data Naprawy Głównej NS.08.12.08

07.(2a)_SM42-822_1.jpg
 

Załączniki

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.