• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ST44

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
#23
Reflektory, dziwne jakieś, wypukłe soczewki czy "złudzenie apteczne"
Trochę za małe te wiadra lamp.
Wiem coś o architekturze tych reflektorów ponieważ miałem "średniej" przyjemności okazję...
Zamontowania ręcznie z zachowaniem ich geometrii w modelu . . . 396 sztuk takich "wiader" wytoczonych z mosiądzu ....
Słownie : Trzysta Dziewiędziesiąt Sześć Sztuk ...
Żeby nie być gołosłownym >>>>> patrz foto !


Te reflektory... baaardzo decydują o wizualnej stronie modelu.
Niestety na zdjęciu modelu Piko wyglądają dramatycznie-karykaturalne za małe...
Deprecjonując ten model ... Na ale poczekajmy do końca do emisji ST44 Piko


Na zdjęciu 63 sztuki pudeł ST44 z II edycji Drac.Wagg-Ind - na różnym etapie konwersji.
Krakowski Kazimierz , stara kamienica ul.Brzozowa 11 ...
I ten rozchodzący się po całym 90m mieszkaniu zapach palonego węgla w 2 piecach .... to były czasy !


P1090277.JPG
na różnym etapie
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
4.111 416 99
#24
Skoro już mowa po tych reflektorach... To ja pozwolę sobie na takie małe porównanie facjat. Roco vs PIKO (szukałem podobnego ujęcia do zdjęcia PIKO). Moje spostrzeżenie 'na szybko' jest takie, że patrząc na fotki poniżej można (też) powiedzieć, że u Roco są za grube...

compare_ST44_Roco_Piko.jpg


org.jpg

źródło fotek:

PIKO - Zdjęcie kolegi ALA - patrz wyżej - odwrócone w poziomie ( http://forum.modelarstwo.info/attachments/ala_2018_16d-jpg.604526/ )
Roco - stąd... http://www.modelmania.com.pl/pomoc.php?subject=14
Oryginał - https://ponurasty.flog.pl/wpis/10246988/st44788#w

Zwróćcie uwagę na odległość pomiędzy dołem okna czołowego (względem uchwytu pod oknem to lepiej widać), a górną częścią reflektora na jego styku do 'budy'... widać różnicę.

Specjaliści niech się wypowiedzą który model jest pod tym względem bliżej oryginału, ja tylko widzę tu rzeczywiście jakąś tam różnicę. Reflektory u Roco mają ewidentnie większą średnicę niż u PIKO.

Mimo wszystko cały czas rozważam sprzedaż kilku posiadanych modeli Roco (by zamienić je na PIKO) gdyż PIKO kusi jednak większą ilością detali i dodatków, np. podświetlany przedział maszynowy, czy czerwone światła w standardzie. :)
Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
4.111 416 99
#25
Dodam jeszcze, że patrząc na zdjęcia wyżej i wspomnianą odległość pomiędzy uchwytem pod oknem, a górą reflektora to z tej perspektywy 'patrzenia' jednak PIKO wydaje się na oko być bliżej oryginału. Podkreślam, że to tylko moje spostrzeżenie na podstawie oglądu zdjęć. Mając jednak na uwadze "laserowe" pomiary oryginału jakimi chwali się PIKO trudno byłoby jednak oczekiwać zwału w tym temacie po stronie tej firmy...
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#27
Panowie, mam pytanie, czy wszystkie modele ST44 od Roco mają złącze PLUX-22? Te wydane kilka lat temu (jak ST44-1028 jak i ostatni ST44-190)?
Pilę do tego czy jak się przełoży dekoder (dźwiękowy) z Roco do PIKO to będzie cycuś-glancuś? Z tego co widzę PIKO-lec ma mieć PLUX-22, a nie za bardzo znam się na tych złączach i ich rodzajach. Myślę sobie by opchnąć Roco i kupić PIKO, a dekodery przełożyć.
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#28
Stare miały 8pin, dopiero niedawno wprowadzili nową płytkę i zmienili dekoder. Od którego modelu konkretnie nie wnikałem, ale nie jest tego dużo, może dwa ostatnie.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
991 2 1
#29
Nasza buda jest aby osadzona na podwoziu niemieckiej wersji, o czym świadczy choćby siwy kolor.
Zgadza się, że w naszej wersji nie powinno być tego elementu i jest on zresztą niezbyt udanie odwzorowany. Poniżej małe porównanie o co chodzi i plus dla Ikarusa za spostrzegawczość;)
Pierwsze egzemplarze dla PKP na pewno tak miały, czego dowodem jest np. poniższe zdjęcie J. Szeligi.

Neg. 1380_ST44-003, pierwsza dostawa z ZSRR.jpg
 

SAXON0518

Aktywny użytkownik
Reakcje
294 6 3
#31
Stare miały 8pin, dopiero niedawno wprowadzili nową płytkę i zmienili dekoder. Od którego modelu konkretnie nie wnikałem, ale nie jest tego dużo, może dwa ostatnie.
modele Roco M62 / Rail Polska / oraz ST44 o numerach 003,008,199,650,717,895,985,1028 mają płytki z gniazdem na 8-pin
ale np. model Roco 2M62 RZD / 2-członowy / ma płytkę Plux 22
również model Roco ST44-190 ma płytkę Plux 22
także będzie problem z przełożeniem dekodera do starszych modeli ST44 z Piko do Roco ..

pozdrawiam
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#33
Po przeanalizowaniu zdjęć ze strony PIKO lokomotywy V200 podjąłem decyzję, że pora pozbyć się kilku ST44 od Roco. Stwierdzam, że model ST44 od PIKO jest niezaprzeczalnie lepszy, a ja nie mam zamiaru trzymać w szafie wszystkiego co popadnie i pozbywam się po prostu "gorszych" wykonań tego samego typu lokomotywy.... Podwozie (te wózki i 'pełne' siłowniki a nie poobcinane), szczegóły wykonania w części nadwozia, dach... poza tym oświetlenie (czoła + czerwone punktowe, ośw. kabiny, ośw. przedziału maszynowego), lepiej wyglądające imitacje przedziału widoczne przez szyby)... itp, itd...... nie ma co.... Poza tym nawiązując do dyskusji powyżej uważam, że reflektory w Roco są jednak za duże, a głosy za Roco w tej sprawie to raczej falstart wynikający z sentymentu do pierwszej "porządnej" ST44 jaka się ukazała. W PIKO są OK (ale to moje zdanie).
ST44 od Roco to naprawdę w porządku lokomotywa, ale ST44 od PIKO jest po prostu lepsza i tyle... Lifting w ST44-190 nie pomoże Roco (Plux22 czy delikatne zmiany w podwoziu). O cenie nie wspomnę. Klamka zapadła :)
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
#34
Od Roco posiadam 003, 008,717,985 i 1028. Żółtych czół nie zbieram. Wszystkie jak jeden mąż zostały pięknie spreparowane przez Telewizora, więc raczej ze mną zostaną. Ale wszystkie też , przez te cholernie cienkie blaszki odbioru prądu miały problemy z płynną jazdą. Stawały, mrugały.... Dopiero usunięcie jednej z dwóch par gumek pomogło, ale też nie do końca, bo nadal muszę je oczyszczać i podginac
. W podwójnym gagarze RZD problemu nie ma, bo blaszki są po prostu odpowiednie. No ale to model nie na nasz rynek. Ciekawe jak w modelu Piko ta kwestia będzie rozwiązana.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#35
Od Roco posiadam 003, 008,717,985 i 1028. Żółtych czół nie zbieram. Wszystkie jak jeden mąż zostały pięknie spreparowane przez Telewizora, więc raczej ze mną zostaną. Ale wszystkie też , przez te cholernie cienkie blaszki odbioru prądu miały problemy z płynną jazdą. Stawały, mrugały.... Dopiero usunięcie jednej z dwóch par gumek pomogło, ale też nie do końca, bo nadal muszę je oczyszczać i podginac
. W podwójnym gagarze RZD problemu nie ma, bo blaszki są po prostu odpowiednie. No ale to model nie na nasz rynek. Ciekawe jak w modelu Piko ta kwestia będzie rozwiązana.
Na stronie PIKO, którą wyżej zalinkowałem, czytamy o "solidnej konstrukcji, przemyślanym rozwiązaniom technicznym, doskonałym właściwościom jezdnym i dużej sile pociągowej". Gdzieś czytałem tez, że mają być w niej dwa koła zamachowe poprawiające własności jezdne.
Pożyjemy, zobaczymy jak się sprawuje.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
#37
nie mam zamiaru trzymać w szafie wszystkiego co popadnie i pozbywam się po prostu "gorszych" wykonań tego samego typu lokomotywy....
Bardzo słuszna decyzja ! :) Widzę że wyznajesz - Normę * ZZGT/1994 -
Złotą Zasadę ... Gradacji Technologicznej ! prof.Maseczki .
Co świadczy że nie jesteś śmiesznym kolekcjonerem starzejących się technologicznie ramoli tylko Wyrafinowanym Maniakiem, z całych sił starającym utrzymać się na czele Techno**Logicznego***Peletonu ! ... (y)
Zero litości dla ramoli ! Zerto sentymentu . I nie ma "zmiłuj" ... :D

Od Roco posiadam 003, 008,717,985 i 1028. ( ... )wszystkie (...)przez te cholernie cienkie blaszki odbioru prądu miały problemy z płynną jazdą. Stawały, mrugały.... Dopiero usunięcie jednej z dwóch par gumek pomogło, ale też nie do końca, bo nadal muszę je oczyszczać i podginac
. W podwójnym gagarze RZD problemu nie ma, bo blaszki są po prostu odpowiednie. No ale to model nie na nasz rynek. Ciekawe jak w modelu Piko ta kwestia będzie rozwiązana.
Osobiście dopiero tego lata ubrałem się w pierwszy roco'wski ST44 z dźw. Model leży nie wyjęty jeszcze ... !
Nie jeżdżony i raczej już nigdy u mnie jeździł nie będzie...przekonaliście mnie , przekonało mnie wykonanie Piko.

Stosunek ceny jest porażający !
Piko 588zł / Roco 795zł
Piko wersja dźw. 949zł / Roco wersja dźw. 1133zł

( Ceny na podstawie sklepu Loko Model )
I wynika z tego dramatyczne Równanie Szacunkowe ...
Jeśli model Piko kosztuje 588zł w takim wykonaniu technologicznym 2018 to ile powinien relatywnie kosztować model Roco w wykonaniu technologicznym ca.2005 ( rok opracowania modelu w DR ) ... ?????
Myślę że o przynajmniej 25 % mniej biorąc pod uwagę Poziom Technologiczny.
Stąd prosty Szacunek Wartości w postaci mnożenia :
588 x 0.75 = 441 zł Tyle jest wart technologicznie ST44 Roco.
Jeśli ktoś gotów jest dać więcej to oznacza że akceptuje wycenę "menadźmentu" producenta który Wartość Technologiczną powiększył o wartość Sentymentów Kupującego !
To tyle z tego co wyjaśniał mi dziś przy śniadaniu :kawa: prof.Maseczka ... :niepewny:

* Normę - proszę nie mylić z najsłynniejszym na Świecie transseksualistą "Normą" Jean Martenson vel "Normą" Jean Baker
znanym Światu jako ... Marylin Monroe ...
:ROFL:
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
#38
...a na ebayu zszedł właśnie rocowski ST44 PKP CARGO bez dźwięku za 350€ :) więc technologia to nie wszystko.
Co nie zmienia faktu, że Piko będzie miał lepszą konstrukcję - pytanie tylko, czy też lepszą jakość podzespołów.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#39
Co do tego, że model "Gagarina" od PIKO jest lepszy od modelu produkowanego przez Roco chyba już nikt nie ma wątpliwości - nawet najzagorzalsi przeciwnicy firmy z Sonnebergu i najwięksi zapaleńcy koncernu Ro/Fl. Modele firmy PIKO słyną z tego, że posiadają znakomite właściwości jezdne i można być wręcz pewnym, że i w przypadku modeli lokomotyw z rodziny M62 będzie tak samo. Niedawno ukazał się film promujący nowy model w wersji wschodnioniemieckiej:


"Nasz" model nie będzie się praktycznie niczym różnił poza zewnętrznym wykonaniem i opcjami oświetlenia umożliwiającymi wyświetlanie sygnałów stosowanych w Polsce :) .
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
113 16 3
#40
No tak. w przypadku ST44 Roco trzeba dodać koszty przerobienia reflektorów aby posiadały czerwone końcówki. Koszt 300 zł. A Piko ma to już w standardzie.
 

Podobne wątki