• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ST44

J1974H0

Znany użytkownik
W nowym ST44-324 uchwyty na pomostach są dodane, ale z takim efektem, że lepiej je zdemontować i zamontować po swojemu ciut dalej.
Zobacz załącznik 685068
Źródło: https://przystaneksklep.pl/lokomotywa-st44324-pkp-cargo-p-1561.html
Z uwagi na to, że temat dotyczy PIKO, dodajmy, że koledze chodzi o ST44 Roco... :)

Wg mnie tak jest, gdyż w Roco zarówno:

- umiejscowienie tych uchwytów na pomoście jest troszkę zbyt wąskie;
- reflektory w Roco mają za dużą średnicę (są lekko przeskalowane) ---> widać to w porównaniu z ST44 od PIKO;

Spójrzcie na rzeczywistość...

źródło zdjęcia: https://nonsensopedia.org/wiki/ST44

Jeśli chodzi o ST44 od Roco i części "wymiennie występujące w zależności od numeru i epoki", to ja mam takie osobiste spostrzeżenia:

- jedynie w modelach: ST44-008, ST44-013, ST44-190 nie ma żadnego byka, gdyż w tym przypadku w oryginale nie było ani uchwytu pod oknem (tylko listwa ozdobna - a ta w Roco jest OK), ani uchwytów przy reflektorach, zaś tarcze zderzaków były okrągłe, więc nie są przeskalowane jak w przypadku innych modeli z tarczami prostokątnymi. Powiedzmy, że uchwyty międzyokienne występujące od czasu do czasu były OK. Dodatkowym błędem jest wg mnie w przypadku ST44-985 dwie kratki nawiewu w części dachowej, a powinna być jedna w tym konkretnym numerze bocznym co zwertowałem sprawdzając numery lokomotyw około numeru 985.

W ST44-003 w podwoziu nie ma na wózku drążka napędu prędkościomierza (co widać w prototypie ST44 od PIKO - tak powinno być w 003), w innych modelach są przeskalowane tarcze zderzaków /prostokątne/, i jak pisałem wyżej uchwyty pod oknami są nieprawidłowo odwzorowane (ale w sensie, że zaczepione do budy w złych miejscach). Oczywiście można się czepiać dalej, ale to byłoby bez sensu. Napisałem tylko o elementach, które się zmieniają wraz z wersjami wypuszczanych modeli (uchwyt pod oknem lub listwa ozdobna, czy tarcze zderzaków okrągłe-prostokątne). W tych aspektach jedynie wspomniane modele "mają OK".

Ja zostawiłem sobie tylko ST44-190 od Roco z końca epoki IVc. Model jest moim zdaniem OK, co łatwo porównać z oryginałem ze strony www.sentymentalny.com . Dodatkowo zauważyłem, że producent wprowadził do modelu przestrzenne tabliczki (do doklejenia w miejsce namalowanych), a światła w wersji z dźwiękiem jaką mam, przygasają i zapalają się jak w prawdziwej lokomotywie w sensie, że nie nagle ale tak lekko, stopniowo. To ostatnie możecie sprostować. Ja mam takie odczucie i wydaje mi się, że to jest inaczej niż we wcześniejszych wersjach /fajniej/.

Pytanie: Wydaje mi się, czy w numerze ST44-324 (Cargo) Roco zmniejszyło tarcze zderzaków? (konkurencja PIKO nie śpi :) )
 
Ostatnio edytowane:
W jakich latach to się odbywało? Ta VI epoka i tak mi nie pasuje do tego schematu, ale nie wiedziałem o w/w fakcie.
Po sprawdzeniu danych na stronie https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=serie&typ=7&seria=179&title=ST44 oraz zdjęć na licznych galeriach fotograficznych wyszło mi takie zestawienie:

313 - rew. 28.12.2007 - zielony -> 05.2008 - żółte czoła + żółte trójkąty

358 - rew. 13.05.2008 - zielony -> 09.2008 - żółte czoła + żółte trójkąty

360 - rew. 12.09.2008 - zielony -> 06.2009 - żółte czoła + żółte trójkąty

854 - w trakcie eksploatacji - zielony + żółte czoła-> 2003 - zielone czoła + żółte trójkąty -> 03.07.2006 po wypadku skreślony ze stanu

859 - rew. 31.05.1999 - zielony + żółte czoła -> 2010 - żółte czoła + żółte trójkąty -> 30.09.2011 modernizacja

862 - rew. 06.11.2006 - zielony -> 07.2008 - żółte czoła + żółte trójkąty

1074 - w trakcie eksploatacji - zielony + żółte czoła -> 06.2006 - żółte czoła (kowadła) + żółte trójkąty

1076 - rew. 06.11.1996 - zielony + żółte czoła -> 2008 - żółte czoła (kowadła) + żółte trójkąty + reflektory zez

1079 - rew. 30.10.1988 - zielony + żółte czoła + listwy ozdobne -> 07.2006 - żółte czoła (kowadła) + żółte trójkąty + listwy ozdobne

1110 - rew. 11.10.2006 - zielony -> 05.2008 - żółte czoła (kowadła) + żółte trójkąty

2023 - rew. 10.11.2007 (?) - zielony -> 07.2008 - żółte czoła + żółte trójkąty


Wydaje mi się że te malowanie powstało równolegle z malowaniem LHS-u.

862 jeździł w tym malowaniu do końca świadectwa sprawności technicznej - 31.05.2017, więc VI epoka.

Wbrew temu, co sugeruje numer, 2023 nigdy nie pracował na szerokim torze.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Ze strony PIKO:
”We will carry out and deliver your orders at the usual speed.
All our products are still available for order - let our website inspire you and please stay healthy.”

Model ma być pod koniec kwietnia. W sumie ich podziwiam za próby utrzymania produkcji w obecnej sytuacji. Ciekawe jak sobie poradzi ACME mając na ten rok sporo nowości w planach.
 
Żółte trójkąty zaczęły pojawiać się masowo na zamojskich ST44 razem ze ściąganiem "trupów". Bodajże w 2005 gagarin 854 zsunął się ze skarpy (w Izbicy?), później była chwilowa przerwa w trójkątach na normalnotorowych ST44 do wakacji 2006.
Wobec braku napraw okresowych od jesieni 2005 zaczęto ściągać gagariny i samodzielnie przywracać do ruchu. Pierwszy był odolanski 1074, później kolejne, następnie żółte trójkąty malowano również przy okazji przybycia lokomotywy po naprawie okresowej w Pesie.
Tak było w drugiej połowie lat dwutysięcznych, Zamość zgarniał wszystkie ST44 nadające się do uruchomienia bez wykonywania naprawy okresowej, a Chojnice SP42 i SU45.
 

Podobne wątki