• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ST44

OP
OP
IKARUS

IKARUS

Użytkownik
Model PIKO 52812-2 będzie dostępny z nowym numerem od 18 listopada 2019 roku.
Nowy numer to ST44-1231 PKP Cargo Północny Zakład Spółki w Gdyni.
Jest to lokomotywa, która przed modernizacją nosiła numer ST44-859.

ST44-1231-1232.jpg
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Model PIKO 52812-2 będzie dostępny z nowym numerem od 18 listopada 2019 roku.
Nowy numer to ST44-1231 PKP Cargo Północny Zakład Spółki w Gdyni.
Jest to lokomotywa, która przed modernizacją nosiła numer ST44-859.
Czy zatem nie będzie to taki pierwszy przypadek na polskim rynku modelarskim, gdzie będzie można mieć model tej samej lokomotywy w wersji sprzed i po modernizacji :D ? Jak rozumiem model PIKO 52812-2 to ST44-1231 (ex. ST44-859), a model PIKO 52804-2 to ST44-859 :) ? Przydałby się w takim razie jeszcze model ST44-859 w fabrycznym malowaniu :podstepny: i wówczas mielibyśmy prawie wszystkie malowania w jakich występował :gwizd: - brakowałoby tylko zielonego malowania z żółtym czołem i żółtym trójkątem na ścianie bocznej, które lokomotywa ST44-859 otrzymała niespełna półtora roku przed modernizacją i tu ciekawostka - pomalowano ją, ale chyba nie w ramach naprawy rewizyjnej tylko jako odświeżenie i nie naniesiono pozostałych oznaczeń :eek: , a tylko oznaczenie serii i numeru inwentarzowego :oops: ! Szacuję, że mniej-więcej po 3-4 miesiącach od odmalowania (niestety nie udało mi się bardziej zawęzić tego okresu :ostrozny: ) lokomotywa otrzymała jeszcze tylko przydział - biały prostokąt z czarnymi napisami, a poza nim do czasu modernizacji jeździła "goła i wesoła" :p . Poniżej dwa zdjęcia maszyny we wspomnianym malowaniu :) :

- źródło: http://sigman.kolej.org.pl/foto/nowe27.html
- autor: Sigman
- opis: "22.04.2010 - ST44 - 859 na czele pełnego "Połańca" odjeżdża ze stacji Lublin Zemborzyce."

2010.04.22. - Lublin Zemborzyce - ST44-859 na czele pełnego ''Połańca'' odjeżdża ze stacji.jpg

- źródło: https://szczepko-i-tonko.flog.pl/wpis/11788100/st44--859#w
- autor: Szczepko i Tonko
- opis: "ST44 - 859 na terenie lokomotywowni Lublin 19 lutego 2011 r."

2011.05.19. - Lublin - ST44-859 na terenie lokomotywowni.jpg

Jak zatem widać na powyższych zdjęciach, bardzo łatwo można wykonać konwersję na model w tym malowaniu. Odpowiedni dawca niedługo będzie ;) , a reszta to w zasadzie tylko malowanie i naniesienie trawionych oznaczeń serii i numeru inwentarzowego i gotowe :D - mamy model lokomotywy ST44-859 z okresu po przemalowaniu :) . Jeśli kto jednak chciałby "przesunąć w czasie" okres odwzorowywania pierwowzoru musi jeszcze "dorzucić" przydział, a więc o zgrozo :eek: , aż dwie kalki :p ! Strasznie dużo roboty go czeka ;) ...
 
Tak możesz sobie zamówić. Napisz email do sklepu modelmania.

Numer katalogowy obudowy ST44 to: 52804 - 04
Jak potrzebujesz innych części serwisowych to masz tutaj:

https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=25688&vw_name=detail

Pozdrawiam
Dzięki. Moje pytanie nie było na teraz. Bardziej kombinuję, że jak wyjdzie druga edycja z numerem 1231 to kupic ta budę do mojego 1240 i podmienić zamiast kupować od nowa nowa lokomotywę :)
 

J1974H0

Znany użytkownik
Pan Ryszard ze sklepu Świat Modeli Rybnik zamieścił na stronie sklepu już nowe zdjęcia lokomotywy ST44-859.
Jest to model 52804-2 (610 zł) i 52805-2 z dźwiękiem (1000 zł).

http://www.swiatmodeli.com/szukaj.html/szukaj=St44/opis=tak/nrkat=tak/kodprod=tak

Zobacz załącznik 660614

Zobacz załącznik 660615
Znowu zaczynają tluc żółte czoła jeden po drugim jak w przypadku ET41.... Ciekawe czy i trzecie wyjdzie, a IV epoki nie będzie.... Oby nie.
 

michu88

Aktywny użytkownik
"Model PIKO 52812-2 będzie dostępny z nowym numerem od 18 listopada 2019 roku."
Czym się różni od 52812 (bez dwójki)?
Z tego co już napisano, po prostu będzie to inny numer inwentarzowy-zamiast 1240 ma być 1231. Oprócz tego inny przydział i rewizja. Może różnić się kolorem buforów, bo na zdjęciu widziałem, że ma czerwone. Ale poza tym to będzie wznowienie wyprzedanego modelu 1240 z innym numerem. Nic więcej.
 

xsara

Nowy użytkownik
Dzięki. Podobny model oferuje ROCO (Spalinowóz ST44, PKP Cargo (Roco 73778)). Czy może ktoś ma doświadczenia z jakością - który lepszy Pico czy Roco?
 

J1974H0

Znany użytkownik
Dzięki. Podobny model oferuje ROCO (Spalinowóz ST44, PKP Cargo (Roco 73778)). Czy może ktoś ma doświadczenia z jakością - który lepszy Pico czy Roco?
Oba są na podobnym poziomie wykonania, z tym że w PIKO jest coś, czego nie ma w Roco fabrycznie... Czerwone światła, oświetlenie kabiny i przedziału maszynowego. Reszta to sprawa odbioru osobistego danego kupującego. Gdybym ja miał wybierać, kupiłbym PIKO.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
3 serie lokomotyw w podobnym malowaniu za 1200zł. i dziwisz się że wszystkiego nie wykupiono? Jakoś z EU/EP06/07 nie ma takiego problemu, o fiatach nawet nie wspomnę...
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Gwoli ścisłości, to ta ostatnia ET41-171 pojawia się w sklepach i znika. Onegdaj jej poszukiwałem i nie było, wziąłem skądś ostatni model (parę miesięcy temu). Teraz znowu jest - dodrukowali jak Tillig swoje wagony PKP IC. I to chyba nie pierwszy raz...
Dobrze by było wiedzieć jaki jest faktyczny nakład tego modelu i ile go zeszło. Stąd to "zalega" niekoniecznie musi oznaczać, że nikt modelu nie chce ;-)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Gwoli ścisłości, to ta ostatnia ET41-171 pojawia się w sklepach i znika. Onegdaj jej poszukiwałem i nie było, wziąłem skądś ostatni model (parę miesięcy temu). Teraz znowu jest ...
Brak i obecność na przemian w sklepie czy w sklepach nie świadczy o wyczerpaniu nakładu.
Brak u producenta - tak.
Z mojej wiedzy każda edycja modeli Piko czy to lokomotyw czy wagonów czy setów wagonów liczy dokładnie 500 szt.
Też mnie zastanawia stosunkowo mała popularność ET41 ... ? Przecież to b. ciekawy dwuczłon .
Być może że kluczem jest obecność i popularność modeli wagonów osobowych i stąd duże wzięcie EU06/07/08 , EP07 .

Wagonów do ciężkich mono-wahadeł towarowych pasujących do ET41 - brak ....

c.d. powyższego postu :
Natomiast dobrze sprzedawała się ET41 w malowaniu Cargo . I to już 2 edycje .
Ale tu mamy dużą ofertę węglarek Cargo : Eaos , Eanos i talbotów wagonopodobnych .
Z których można zestawić mono-wahadła .
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Z mojej wiedzy każda edycja modeli Piko czy to lokomotyw czy wagonów czy setów wagonów liczy dokładnie 500 szt.
Dawno i nieprawda. Tak było za czasów dystrybucji modeli PKP przez SK Model. Obecnie nakłady polskich nowości są dużo wyższe.
Jak Hrabia sobie wyobraża nakład 500 szt. modelu SU46 razem w wersji analog i dcc??? To całość wykupiły by trzy poznańskie sklepy plus może jeszcze jedno miasto. A gdzie reszta Europy? Wiele sklepów niemieckich oferuje na bieżąco modele PKP i cieszą się one zainteresowaniem klientów.
Piko dokładnie wie, ile egzemplarzy danego modelu jest zamówionych przez każdy sklep (z którym ma umowę dystrybucji i sprzedaży modeli) od początku pojawienia się możliwości jego zakupu (tj. np. od czasu pojawienia się katalogu nowości oraz danej pozycji w piko-shop). Może zatem kształtować ilość nakładu na różnych poziomach, aż do momentu rozpoczęcia jego produkcji.
Przy okazji kilka fotek ST44-859 z przydziałem Zakład Taboru w Lublinie.

WP_20190701_19_22_43_Pro.jpg WP_20190701_19_22_50_Pro.jpg WP_20190701_19_22_55_Pro.jpg WP_20190701_19_23_47_Pro.jpg WP_20190701_19_23_56_Pro.jpg WP_20190701_19_24_31_Pro.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki