• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
Pomysł na model lokomotywy pokrytej podkładem malarskim uważam za dość oryginalny, ale dziwne malowanie nosiła maszyna o numerze 154 podczas swojego pobytu w Węglińcu.


Ponoć chłopaki z szopy nie mieli co zrobić z farbą i wymyślili takiego potworka. Barwy długo się nie utrzymały, bowiem "góra" szybko się dowiedziała o fakcie i stwierdziła, że zbyt odstaje to od powszechnie przyjętej identyfikacji wizualnej. Jak widać, oryginalnością przebijało to dekoracje na żagańskich SU46, które również są uważane za ekstrawagancję.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 6 3
Pomysł na model lokomotywy pokrytej podkładem malarskim uważam za dość oryginalny, ale dziwne malowanie nosiła maszyna o numerze 154 podczas swojego pobytu w Węglińcu.


Ponoć chłopaki z szopy nie mieli co zrobić z farbą i wymyślili takiego potworka. Barwy długo się nie utrzymały, bowiem "góra" szybko się dowiedziała o fakcie i stwierdziła, że zbyt odstaje to od powszechnie przyjętej identyfikacji wizualnej. Jak widać, oryginalnością przebijało to dekoracje na żagańskich SU46, które również są uważane za ekstrawagancję.
Straszna masakra....
 

DJs

Znany użytkownik
Reakcje
804 0 0
W końcu czas po festiwalu w Sosnowcu spowolnił i jest chwila na pokazanie "Łaciatej".
Jeszcze raz opis co przerobione jest w modelu.
Pełne, oświetlone kabiny, oświetlone pulpity. Pełne E1.
Szybki z folii, ramki okien z blachy trawionej, otwarte okna z obu stron w pierwszej kabinie, lusterka i osłony (choć inaczej niż w oryginale, bo tak bezpieczniej dla lusterek w modelu).
Właściwe ramki reflektorów.
W sieci niestety są fotki tylko jednego boku, więc drugi bok to moja inwencja twórcza.
Piersze fotki kabiny i puliptu jeszcze przy za małej wartości oporników.
Dodatkowe, plenerowe fotki będa w relacji z festiwalu w Sosnowcu 2019.

SU45-070 H0 01.jpg SU45-070 H0 02.jpg SU45-070 H0 03.jpg SU45-070 H0 04.jpg SU45-070 H0 05.jpg SU45-070 H0 06.jpg SU45-070 H0 07.jpg SU45-070 H0 08.jpg SU45-070 H0 09.jpg SU45-070 H0 010.jpg SU45-070 H0 011.jpg SU45-070 H0 012.jpg SU45-070 H0 013.jpg SU45-070 H0 014.jpg SU45-070 H0 015.jpg SU45-070 H0 016.jpg
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Czy ktoś z Was dysponuje może zdjęciem oryginału SP45-127 z okresu jaki prezentuje model Piko?
Googlam, googlam i jedyne jakie znalazłem to stan "totalny szrot" z 1997 roku, ale jednak z czerwoną tabliczką z numerem na czole a nie zieloną.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Wcześniej koledzy pisali o kolorach (i ja się do tego odnosiłem) ale stwierdzam, że PIKO jednak źle pomalowało ten model. Zdjęcia R. Boduszka, do których odniósł się kolega Rysiek, to zdjęcia SP45-127 z roku 1993. Wtedy lokomotywa ta była przydzielona do Lok. Lublin. Widać na nich tak jak piszesz w całości obudowy reflktorów pomalowane na żółto (i zatarte białe obwoluty na zderzakach). Białe obwoluty na reflektorach wokół części świecącej jak i brak czerwieni w tle pod napisem na czole miała ta lokomotywa być może wcześniej (w Lok. Lublin od 1976 roku). Na pewno później miała i białe obwolutki na reflektorach i czerwień w tle napisu na czole. Tutaj na zdjęciu z 1999 roku to widać. Wypłowiałą zieleń jaką nadała jej PIKO w swoim modelu stawia model bliżej 1999 roku niż 1993, na którym zieleń jest jeszcze w miarę zielona :) Można więc było by powiedzieć, że PIKO pokazało SP45-127 z roku 1994 bo do tego czasu była ona w Lok. Lublin..... skoro na zdjęciach z 1993 roku zieleń jest jeszcze zielona, a na modelu PIKO nie..... No ale czy zdążyła by tak zmarnieć powłoka lakiernicza?? :) No i przy takich założeniach nie zgadza się znowu brak tego czerwonego tła na czole (napis). Więc 1993 i 1994 odpada - czyli co, lata wcześniejsze..... (w październiku 1994 była ona przydzielona do MD Kuno... a nie do Lublina). W takim układzie należy przyjąć, że albo model jest źle pomalowany, albo lokomotywa ta wyglądała tak przed rokiem 1993 (1989-1992)??? No ale tak to jest jak się maluje modele z ogólnego schematu, a nie ze zdjęć. Kolejny model bez potwierdzenia z oryginału. No chyba, że wypłynął jakieś nowe foty z początku epoki żółtych czół. Bo kolorystycznie rzeczywiście się nie zgadza do zdjęć które już tu ujawniono.

Biorąc powyższe pod uwagę strzelam, że z założenia okres jaki przedstawia lokomotywa SP45-127 od PIKO to okres 1989-1992 (epoka IVc/Va). IVc mocno naciągnięte bo nie wiem kiedy pomalowano jej żółte czoło.

127.jpg


W grudniu 1998 roku lokomotywę ta skreślono ze stanu PKP....
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
To kurcze muszę poszukać innej nietypowo pomalowane "45".
Oprócz tego co pokazano wcześniej (wraz z niestrawnym dla mnie malowaniem numeru bocznego 154), można by zaproponować jeszcze następujące... kilka nietypowych "malowań" lokomotywy SU45:
--> PKP http://rail.phototrans.eu/14,11471,0,HCP_301Db_SU45_141.html
--> SKPL http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=22644
--> T.K. (Karpiel - Brzesk) https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=39974
--> (Unikol Railway Workshop - Kostrzyn) https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=38846

Co ciekawe, lokomotywa SU45-141 z pierwszego i ostatniego linku miała szczęście do "inności". To ten sam sprzęt w różnych czasach.
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Czy ktoś mógłby podjąć się wyjaśnienia z jakiego powodu SP45-204 i SP45-127 nie mają żadnych dat rewizji?

Jako zbieracz taboru z lat ok. 1980-1992 kupiłem SP45-127, ponieważ jest to jedyna przedstawicielka tej serii z gładkimi ścianami, pasująca do wymienionego okresu.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.559 386 20
Czy ktoś mógłby podjąć się wyjaśnienia z jakiego powodu SP45-204 i SP45-127 nie mają żadnych dat rewizji?

Jako zbieracz taboru z lat ok. 1980-1992 kupiłem SP45-127, ponieważ jest to jedyna przedstawicielka tej serii z gładkimi ścianami, pasująca do wymienionego okresu.
A czy nie są to czasami wersje lokomotyw, które są bezpośrednio po wyprodukowaniu i jeszcze nie miały naprawy rewizyjnej?
 

Podobne wątki