• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Niestety ST45 wymaga wprowadzania dość dużej liczby zmian chociaż na pierwszy rzut oka różnicę widać w oprawach reflektorów. Dalsze zmiany to jeszcze jedna dolna żaluzja układu chłodzenia, na dachu inna obudowa wentylatora chłodzenia. W kabinie zmieniono okna boczne i jeszcze parę drobiazgów, także są inne cylindry hamulcowe na wózkach. To tyle co potrafię wymienić z pamięci. Niestety nie liczył bym na produkcję wielkoseryjną. Jeśli już to trzeba by coś wystrugać samemu na bazie modelu PIKO.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
Na ile mi wiadomo, to poza zdjęciami nie ma nigdzie dostępnych "opracowań" czy jakichkolwiek danych na temat dodatkowej żaluzji na maszynie 009. Pewien trop rzuca tu fakt że była to lokomotywa z drugiej informacyjnej serii produkcyjnej (pierwsza seria 001-006, lokomotywy z silnikami włoskimi, wyprodukowane na przełomie 1970/71; druga seria 007-016 dostarczona od czerwca 1971 do końca października 1971; trzecia seria 017-031 od marca 1972, następne już dostarczane w wykonaniu możnaby to nazwać docelowym, dostały zmodyfikowane obudowy reflektorów i kilka innych zmienionych detali). Maszyny 007-011 zostały wpisane na stan PKP około czerwca lipca, 012-016 około września-października, z jednym wyjątkiem. Maszyna 009 została dopisana we wrześniu na stan PKP (czyli z około 3 miesięcznym opóźnieniem w stosunku do egzemplarzy 008 i 010), co sugeruje testy tej maszyny. W tym czasie różne maszyny tej serii dostawały pojedyncze modyfikacje względem serii celem przetestowania innych rozwiązań konstrukcyjnych, przed uruchomieniem masowej produkcji serii SP45. Na lokomotywie 015 testowano inny kocioło ogrzeczy (czeski PG500), a na 023 testowano impulsowy regulator wzbudzenia Tupex-1 zamiast seryjnie montowanej wzbudnicy BA5-72U. Prawdopodobnie więc, maszyna 009, miała nietypowy układ żaluzji celem np większej podaży powietrza do chłodzenia maszyn pomocniczych. W wyniku badań zapewne nie stwierdzono znaczącej różnicy miedzy rozwiązaniem seryjnym, a tym zastosowanym na 009, i zapewne dlatego jako jedyna (aż do modernizacji typu 301Dd- ST45) miała taki układ żaluzji na pudle.
 

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
458 15 0
Ponieważ przeglądnięcie 76 stron tematu zajęło by troszkę czasu, a być może była już o tym mowa, to pominę czytanie i zapytam wprost.
Czy któryś z kolegów ma wiedzę lub informacje na temat tego, czy firma Piko planuje wydanie modelu ST45 w barwach Cargo ?
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Witam, czy ktoś mógłby doradzić czy opolska Bipa od Rivarossi mogłaby być ciągnięta przez SU45-165 jak na powyższym zdjęciu? rewizja Bipy z tego co kojarzę to rok 1995 zas 165-tka była w delegacji na Opolszczyźnie/ Dolnym Slasku w 2003
Nie będzie to "koszerny" skład z dwóch powodów. Po pierwsze jest to różnica w okresie odwzorowania pierwowzorów oraz czasie stacjonowania w tym samym regionie - zespół wagonów po naprawie w 1995 roku, lokomotywa w delegacji od lutego 2003 roku. Z tego też wynika, że w 2003 roku, jeśli zespół wagonów piętrowych o numerach 26-19 352 i 26-19 356 pozostawał nadal w ruchu, to przez tych 8 lat, mógł przejść jeszcze dwie lub trzy naprawy okresowe, a na pewno w 2003 roku miał już cechę PKP w tzw. "trumience". Jeśli więc komuś zależy na "względnej koszerności" może dołożyć "trumienkę" i zmienić datę naprawy, a jeśli ktoś "nie widzi" oznaczeń, to w ogóle nie ma się czym przejmować ;).
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Jak zwykle wielkie podziękowania za wpis dla kolegi @Remaj12. Czy ktoś byłby w stanie podzielić się informacją na temat daty napraw powyższych wagonów (50 51 26-19 352-1 i 50 51 26-19 356-2) pomiędzy 1995 i 2003 bądź wagonów wchodzących w skład pociągu nr 9937 uwiecznionego na fotografii wykonanej w 2003 roku?
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Czy ktoś się może pochwalić przeróbkami SP45/SU45 od PIKO przy użyciu elementów fototrawionych od Ostbahn'a? Chodzi mi o przeróbki ponad to co zostało już tu pokazane, czyli trąbki i obręcze reflektorów, a może inne serie lokomotyw też ubogaciliście zestawami od Ostbahn'a?
 

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
871 60 10
Obiecane fotki.

Sp45-184 st.Wrocław - nr 3D, oczy i lusterka. No i zamalowane/skrócone żółte czoło.
d1.jpg


d2.jpg


SU45-036 st. Wrocław - nr 3D i oczy.
d3.jpg


Pozostałe 45 czyli 204,100, 079, 165 mają oczy i nr 3D.
 

Podobne wątki