Info dla ortodoksów od dat rewizji / przydziałów / napraw itd.
Według mojej zdjęciowej analizy, model SU45-161 odwzorowuje lokomotywę pracującą w bardzo krótkim przedziale czasowym.
Otóż na modelu jest naniesiona data: 29.10.2007 r., zatem ustaliłem, że:
1) W styczniu 2006 r. oryginał miał pełny napis na bocznej ścianie PKP SU45-161, szare obwódki ramek reflektorów, data rewizji naniesiona pod przydziałem Zakład Taboru w Gdyni,
2) W październiku 2007 r. brak napisu PKP na bocznej ścianie, (tak jak na modelu, aczkolwiek nie znalazłem fotografii z tego okresu)
3) W maju 2008 r. malatura odświeżona (m.in. białe obwódki ramek reflektorów), przydział umieszczony w środkowej części pudła Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni.
Darku, model odwzorowuje lokomotywę po naprawie zakończonej 29 października 2007 roku. Lokomotywa z "czerwonymi" elastomerowymi zderzakami, z szarymi obwódkami reflektorów, z napisem PKP przez serią i numerem, z datą naprawy na lewo od przydziału umieszczonego na prawym końcu ramy. Poniżej zdjęcie pierwowzoru z tego okresu:
- źródło:
http://rail.phototrans.eu/14,106284,0,HCP_301D_SU45_161.html
- autor:
Jacek Wysocki @Meggido
- opis:
"3 czerwca 2008 - Chojnice. Taki portret Fiacika sprzed 8 lat. Jeszcze pachnący farbą Fiat ze składem relacji Łódź Kaliska - Kołobrzeg, jeśli dobrze pamiętam zapowiedź."
Między
3 czerwca, a
5 września nastąpiło przeniesienie oznaczenia przydziału na środek ramy, zatem należy stwierdzić, że model odwzorowuje następujący okres eksploatacji pierwowzoru - od zakończenia naprawy
19 października 2007 roku najpóźniej do 4 września. Formalnie
14 maja 2008 roku lokomotywa przeszła ze spółki PKP Cargo na stan spółki PKP Przewozy Regionalne. Zawężenie okresu odwzorowywania pierwowzoru przez model byłoby możliwe, gdybyśmy mieli jakieś zdjęcie z okresu 3 czerwca - 5 września albo chociaż inne ujęcie od Kolegi
@Meggido - jest bowiem pewne niezerowe prawdopodobieństwo, że 3 czerwca lokomotywa już miała zmieniony (naniesiony nowy) przydział na środku ramy, z tym że tak się akurat złożyło, że uwieczniony na zdjęciu pan mechanik oraz dyżurny ruchu idealnie wręcz zasłaniają ten fragment ramy, na którym później jest widoczny nowy przydział, więc w sumie nie ma pewności czy między
5 maja, a
3 czerwca (lub
5 września) nie nastąpiło naniesienie nowego przydziału po przekazaniu lokomotywy 14 maja.
Co jednak nie ulega wątpliwości - niewielkimi nakładami pracy można w łatwy sposób "przesunąć" okres odwzorowania pierwowzoru przez model na czas, kiedy lokomotywa pracowała najpierw w spółce PKP Przewozy Regionalne, później Przewozy Regionalne, a także kiedy była delegowana do PKP Intercity i zatrudniana do prowadzenia pociągów TLK.
Fotografia została wykonana 2 maja 2006 roku, a więc ponad rok przed naprawą, po której stan odwzorowuje model. Model posiada właściwe zderzaki - może nie najpiękniejsze, ale takie wówczas miał pierwowzór, z resztą nie on sam. Pozostałe modele z "tego wariantu" (SU45-100, SU45-174) też je miały, zgodnie z rzeczywistością.