• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Tak, przy czym 218, a później 219 (U-booty) obsługiwały pociągi z/do Szczecina w/z kierunku Pasewalku i dalej Lubeki i zapewne z tamtejszej lokomotywowni pochodziły. Natomiast kierunek Angermuende i Berlin do końca, tj. do czasu zmonopolizowania tej relacji przez pojazdy serii 628, obsługiwały Ludmiły.
Na przełomie stuleci można więc było w Szczecinie spotkać co najmniej dwie serie niemieckich diesli, często nawet jednocześnie, bo w kilku przypadkach, pociągi z obu niemieckich kierunków przyjeżdżały w podobnych godzinach..
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Masz rację. To w sumie całkiem logiczne, bo DB Regio też chyba miało swoje oddziały regionalne, odpowiadające obsługiwanym regionom.
Rostock leżący w Meklemburgii Pomorzu Przednim pasuje do obsługi tej linii bardziej niż Lubeka, która leży już w kraju Szlezwik Holsztyn. A że Meklemburgia PP graniczy z woj. zachodniopomorskim to nie dziwi, że Szczecin był w zasięgu działania tego oddziału DB Regio.
Później powstał większy oddział ponadregionalny o nazwie DB Regio - Region NordOst, ale nie jestem pewien gdzie miał siedzibę - czy nie był to czasem Schwerin, albo Berlin?

Maszyny serii 218 planowo kursowały do Szczecina stosunkowo krótko - przez dwa lub trzy lata. Zastąpione zostały rumunami serii 219, które wówczas były świeżo po naprawach głównych. Te kursowały do Szczecina także przez kilka lat, ale myślę, że nie więcej niż 5. Co ciekawe, w składzie miały wagon sterowniczy, więc w Szczecinie nie robiły tradycyjnego oblotu składu.
 
Ostatnio edytowane:

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
571 3 2
PIKO na ten miesiąc ma zaplanowane wznowienie modelu 96301. Chyba pierwszy raz polski model będzie wznawiany po raz trzeci. Z uzyskanych informacji - będzie to lokomotywa SU45-161. Niestety nie mam na razie daty rewizji.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
PIKO na ten miesiąc ma zaplanowane wznowienie modelu 96301. Chyba pierwszy raz polski model będzie wznawiany po raz trzeci. Z uzyskanych informacji - będzie to lokomotywa SU45-161. Niestety nie mam na razie daty rewizji.
Pierwszy model PIKO 96300, czyli SP45-204 był wznawiany dwa razy (czyli łącznie trzy wypusty), z tym że bez zmiany numeru inwentarzowego. Model PIKO 96301 teraz będzie wznowiony drugi raz, czyli będzie to trzeci wypust modelu w takiej wersji wykonania (malowanie, część detali), ale za to już z trzecim numerem. Dla przypomnienia:
PIKO 96301 to SU45-100 PKP Intercity
PIKO 96301-2 to SU45-174 PKP Przewozy Regionalne
PIKO 96301-3 to SU45-161 (z jakiego okresu/należąca do jakiego przewoźnika - jeszcze nie wiem)
 

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 32 8
Pierwszy model PIKO 96300, czyli SP45-204 był wznawiany dwa razy (czyli łącznie trzy wypusty), z tym że bez zmiany numeru inwentarzowego. Model PIKO 96301 teraz będzie wznowiony drugi raz, czyli będzie to trzeci wypust modelu w takiej wersji wykonania (malowanie, część detali), ale za to już z trzecim numerem. Dla przypomnienia:
PIKO 96301 to SU45-100 PKP Intercity
PIKO 96301-2 to SU45-174 PKP Przewozy Regionalne
PIKO 96301-3 to SU45-161 (z jakiego okresu/należąca do jakiego przewoźnika - jeszcze nie wiem)
Wychodzi że będzie cała zielona.
 
Ł

Łukasz31

Gość
Remku a zapytam z innej beczki może jakieś masz / słyszałeś , wieści w sprawie ST45 ? Swojego czasu wysyłałem zdjęcie do Przedstawiciela Firmy Piko w Polsce takowej lokomotywy . Uprzejmie dziękuje za wszelkie informacje również od Innych Użytkowników Mam świadomość , że wiązałoby to się ze zmianami konstrukcyjnymi więc tą polemikę sobie podarujmy.
Łącze pozdrowienia
Łukasz
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
774 78 3
Pierwszy model PIKO 96300, czyli SP45-204 był wznawiany dwa razy (czyli łącznie trzy wypusty), z tym że bez zmiany numeru inwentarzowego. Model PIKO 96301 teraz będzie wznowiony drugi raz, czyli będzie to trzeci wypust modelu w takiej wersji wykonania (malowanie, część detali), ale za to już z trzecim numerem. Dla przypomnienia:
PIKO 96301 to SU45-100 PKP Intercity
PIKO 96301-2 to SU45-174 PKP Przewozy Regionalne
PIKO 96301-3 to SU45-161 (z jakiego okresu/należąca do jakiego przewoźnika - jeszcze nie wiem)
Jak wznowienie 96301 to nie spodziewałbym się nic innego jak barwy po naprawie 2R1, choć wolałbym po G2 ;)
Tak czy siak portfel zaboli, bo na wszystkich trzech jeździłem i czaiłem się w krzakach z aparatem i statywem :ROFL:
 

Podobne wątki