• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Pomysł na model lokomotywy pokrytej podkładem malarskim uważam za dość oryginalny, ale dziwne malowanie nosiła maszyna o numerze 154 podczas swojego pobytu w Węglińcu.


Ponoć chłopaki z szopy nie mieli co zrobić z farbą i wymyślili takiego potworka. Barwy długo się nie utrzymały, bowiem "góra" szybko się dowiedziała o fakcie i stwierdziła, że zbyt odstaje to od powszechnie przyjętej identyfikacji wizualnej. Jak widać, oryginalnością przebijało to dekoracje na żagańskich SU46, które również są uważane za ekstrawagancję.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Pomysł na model lokomotywy pokrytej podkładem malarskim uważam za dość oryginalny, ale dziwne malowanie nosiła maszyna o numerze 154 podczas swojego pobytu w Węglińcu.


Ponoć chłopaki z szopy nie mieli co zrobić z farbą i wymyślili takiego potworka. Barwy długo się nie utrzymały, bowiem "góra" szybko się dowiedziała o fakcie i stwierdziła, że zbyt odstaje to od powszechnie przyjętej identyfikacji wizualnej. Jak widać, oryginalnością przebijało to dekoracje na żagańskich SU46, które również są uważane za ekstrawagancję.
Straszna masakra....
 

DJs

Aktywny użytkownik
W końcu czas po festiwalu w Sosnowcu spowolnił i jest chwila na pokazanie "Łaciatej".
Jeszcze raz opis co przerobione jest w modelu.
Pełne, oświetlone kabiny, oświetlone pulpity. Pełne E1.
Szybki z folii, ramki okien z blachy trawionej, otwarte okna z obu stron w pierwszej kabinie, lusterka i osłony (choć inaczej niż w oryginale, bo tak bezpieczniej dla lusterek w modelu).
Właściwe ramki reflektorów.
W sieci niestety są fotki tylko jednego boku, więc drugi bok to moja inwencja twórcza.
Piersze fotki kabiny i puliptu jeszcze przy za małej wartości oporników.
Dodatkowe, plenerowe fotki będa w relacji z festiwalu w Sosnowcu 2019.

SU45-070 H0 01.jpg SU45-070 H0 02.jpg SU45-070 H0 03.jpg SU45-070 H0 04.jpg SU45-070 H0 05.jpg SU45-070 H0 06.jpg SU45-070 H0 07.jpg SU45-070 H0 08.jpg SU45-070 H0 09.jpg SU45-070 H0 010.jpg SU45-070 H0 011.jpg SU45-070 H0 012.jpg SU45-070 H0 013.jpg SU45-070 H0 014.jpg SU45-070 H0 015.jpg SU45-070 H0 016.jpg
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Czy ktoś z Was dysponuje może zdjęciem oryginału SP45-127 z okresu jaki prezentuje model Piko?
Googlam, googlam i jedyne jakie znalazłem to stan "totalny szrot" z 1997 roku, ale jednak z czerwoną tabliczką z numerem na czole a nie zieloną.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik

J1974H0

Znany użytkownik
Wcześniej koledzy pisali o kolorach (i ja się do tego odnosiłem) ale stwierdzam, że PIKO jednak źle pomalowało ten model. Zdjęcia R. Boduszka, do których odniósł się kolega Rysiek, to zdjęcia SP45-127 z roku 1993. Wtedy lokomotywa ta była przydzielona do Lok. Lublin. Widać na nich tak jak piszesz w całości obudowy reflktorów pomalowane na żółto (i zatarte białe obwoluty na zderzakach). Białe obwoluty na reflektorach wokół części świecącej jak i brak czerwieni w tle pod napisem na czole miała ta lokomotywa być może wcześniej (w Lok. Lublin od 1976 roku). Na pewno później miała i białe obwolutki na reflektorach i czerwień w tle napisu na czole. Tutaj na zdjęciu z 1999 roku to widać. Wypłowiałą zieleń jaką nadała jej PIKO w swoim modelu stawia model bliżej 1999 roku niż 1993, na którym zieleń jest jeszcze w miarę zielona :) Można więc było by powiedzieć, że PIKO pokazało SP45-127 z roku 1994 bo do tego czasu była ona w Lok. Lublin..... skoro na zdjęciach z 1993 roku zieleń jest jeszcze zielona, a na modelu PIKO nie..... No ale czy zdążyła by tak zmarnieć powłoka lakiernicza?? :) No i przy takich założeniach nie zgadza się znowu brak tego czerwonego tła na czole (napis). Więc 1993 i 1994 odpada - czyli co, lata wcześniejsze..... (w październiku 1994 była ona przydzielona do MD Kuno... a nie do Lublina). W takim układzie należy przyjąć, że albo model jest źle pomalowany, albo lokomotywa ta wyglądała tak przed rokiem 1993 (1989-1992)??? No ale tak to jest jak się maluje modele z ogólnego schematu, a nie ze zdjęć. Kolejny model bez potwierdzenia z oryginału. No chyba, że wypłynął jakieś nowe foty z początku epoki żółtych czół. Bo kolorystycznie rzeczywiście się nie zgadza do zdjęć które już tu ujawniono.

Biorąc powyższe pod uwagę strzelam, że z założenia okres jaki przedstawia lokomotywa SP45-127 od PIKO to okres 1989-1992 (epoka IVc/Va). IVc mocno naciągnięte bo nie wiem kiedy pomalowano jej żółte czoło.

127.jpg


W grudniu 1998 roku lokomotywę ta skreślono ze stanu PKP....
 
Ostatnio edytowane:

J1974H0

Znany użytkownik
To kurcze muszę poszukać innej nietypowo pomalowane "45".
Oprócz tego co pokazano wcześniej (wraz z niestrawnym dla mnie malowaniem numeru bocznego 154), można by zaproponować jeszcze następujące... kilka nietypowych "malowań" lokomotywy SU45:
--> PKP http://rail.phototrans.eu/14,11471,0,HCP_301Db_SU45_141.html
--> SKPL http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=22644
--> T.K. (Karpiel - Brzesk) https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=39974
--> (Unikol Railway Workshop - Kostrzyn) https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=38846

Co ciekawe, lokomotywa SU45-141 z pierwszego i ostatniego linku miała szczęście do "inności". To ten sam sprzęt w różnych czasach.
 
Ostatnio edytowane:
Czy ktoś mógłby podjąć się wyjaśnienia z jakiego powodu SP45-204 i SP45-127 nie mają żadnych dat rewizji?

Jako zbieracz taboru z lat ok. 1980-1992 kupiłem SP45-127, ponieważ jest to jedyna przedstawicielka tej serii z gładkimi ścianami, pasująca do wymienionego okresu.
 

Podobne wątki