• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

teigrekty2

Znany użytkownik
Panowie, woleli Byście zobaczyć takiego "Fiata" na chodzie, czy zielonego będącego ciętego na szrocie? Malowanie oczywiście "nie właściwe", ale trzeba przyznać że ktoś czystą robote zrobił. Przypominają mi się narzekania amerykańskich miłośników kolei o elektrowozach GG1 pomalowanych "cyrkowym" schematem, ale co ja bym dał aby zobaczyć taki elektrowóz w pełnym locie z 20 wagonami osobowymi:D
 

J1974H0

Znany użytkownik
Kilka zdjęć kolejnej (tym razem ryflowanej) SP45 od PIKO ze strony PIKO POLSKA (FB):

f5.jpg

f0.jpg

f3.jpg


f2.jpg


f1.jpg


f4.jpg


f8.jpg


f6.jpg

96306

Lokomotywa spalinowa do ruchu pasażerskiego SP45-234
- typ: 301Db
- numer fabryczny: 301Db-236
- producent: H. Cegielski, Poznań
- rok budowy: 1976
- właściciel: PKP


Model tej lokomotywy przedstawia ją w stanie fabrycznym, kiedy przydzielona została z dniem 4 kwietnia 1976 roku do DOKP Poznań i Lokomotywowni Poznań Gł., gdzie (niezależnie od zmian restrukturyzacyjnych, zachodzących na PKP od roku 1990) pozostawała do 7 lipca 1991 roku.
Od stycznia 1992 roku, po rekonstrukcji, lokomotywa ta otrzymała oznaczenie SU45-234 i pracowała w Zbąszynku.
Ostatecznie, po 22 latach służby na PKP, została skreślona z inwentarza dnia 22.12.1998 roku, z przebiegiem 1 728 388 km...
źródło:
https://www.facebook.com/PIKO.Modelekolejowe/

Od siebie dodam, że z takim przebiegiem, to na księżyc pojechała by 5 razy :)
 
Ostatnio edytowane:

Flotoma

Znany użytkownik
W przypadku pokazanego wyżej nowego "Fiata" od PIKO sugerowałbym dokładniej obejrzeć model. Na trzy kupione razem z kolegami egzemplarze w każdym był jakiś problem. Coś niedobrego dzieje się z urządzeniem do maskowania budy podczas malowania. Dolna linia łączenia jasnej i ciemnej zieleni jest rozmyta. Widać to nawet na załączonych powyżej zdjęciach z FB. Poza tym występowały niedopylenia ciemnej zieleni lub uskok na linii łączenia kolorów. W dwóch egzemplarzach były kłopoty z reflektorami. W jednym brakowało czerwonego światłowodu. W drugim zamontowano niedolany wkład reflektora dolnego. Piszę te uwagi mając porównanie do poprzednich wypustów modeli lokomotyw tej serii, przy których wspomniane problemy nie występowały.
 

FENIX

Znany użytkownik
Ja bym się przyjrzał strukturze molekularnej farby pod mikroskopem elektronicznym, podobnie zastosował bym kamerę termowizyjna do analizy wpływu grzania motoru na napięcia liniowe obudowy w zakresie linii środkowej .
 

Flotoma

Znany użytkownik
Ja bym się przyjrzał strukturze molekularnej farby pod mikroskopem elektronicznym, podobnie zastosował bym kamerę termowizyjna do analizy wpływu grzania motoru na napięcia liniowe obudowy w zakresie linii środkowej .
Gdybyśmy w naszych trzech modelach znaleźli problemy do których konieczne byłoby wykorzystanie Twojej metody analizy, to uwierz, że nie strzępiłbym tu klawiatury.
 

Jacek765

Znany użytkownik
Od niedzieli jestem posiadaczem SP45 234 i wszystko jest w tym modelu w porządku. Jedynie trochę denerwuje mnie "znikający" napis na czole lokomotywy. Użyto chyba srebrnej farby która odbija światło tylko w jedną stronę. Gdy model stoi na ciemnym podłożu napis staje się malo widoczny. Wystarczy położyć białą kartkę i napis staje się wyraznie widoczny. Tego problemu nie ma w modelu SP45 082.
Czyżby ten model najleiej by sie prezentował w zimowej scenerii;);)
20180703_134219.jpg
20180703_134247.jpg
20180703_134724.jpg
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Nie jest prawdą to co piszesz. Spośród 265 sztuk SP45, przebudowy na SU45 doczekało się 190 sztuk. Do 1995 roku, SP45 nie były jakimś szczególnie trudnym do spotkania typem, potem powoli w miarę odstawiania kolejnych nie przewidzianych już do przebudowy, ich liczba malała. Za rok graniczny ich występowania masowego na sieci PKP przyjąłbym rok 1997/98. W tym czasie w odstawkę poszła większość jeszcze czynnych. 032- Leszczyńska, 039, 076- Gnieźnieńskie, 024, 059, 068 Czeremszańskie, dość długo jeździły chyba Gdyńskie 014, 015, 020. Najdłużej Sierpeckie 139 (odstawiona jako pierwsza z ostatnich czterech), potem w odstawkę poszła 086, następnie już w 1999 odstawiono w styczniu 252, i czewrcu 1999 jako ostatnia SP45 poszła w krzaki 158. Tak w dużym uproszczeniu i zapewne z kilkoma przejęzyczeniami
No kolego zapomniałeś całkowicie o gdyńskich SP45-149 i 061 które przyjeżdżały do Bydgoszczy przez Kościerzynę i w między czasie były jeszcze wykorzystane przez bydgoskie drużyny w pociągach osobowych do Chełmży, a 061 była ostatnią przebudowaną w ZNTK Poznań.
SP45-149 z MD Gdynia Grabówek z os. do Chełmży przy peronie 1 stacji Bydgoszcz Główna 13.04.1997 Fot. Paweł Winnicki z WRP
SP45-149.jpg
 

Podobne wątki