• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Model lokomotywy SU45-174 (PIKO 96301-2) odwzorowuje swój pierwowzór z okresu po usunięciu przydziału (na białym prostokącie), które nastąpiło zapewne w połowie maja 2008 roku (kiedy maszyna przeszła na stan PKP Przewozy Regionalne) do momentu zdjęcia liter PKP, które miało miejsce między lutym, a lipcem 2010 roku (niestety nie udało mi się póki co bardziej zawęzić tego okresu). Z pasującego taboru, można by wymienić przede wszystkim następujące modele:

- PIKO 96010 - 50 51 26-08 039-7 Bdhpumn Stacja Poznań [REV|911|28.02.07]
- PIKO 96011 - 50 51 26-08 137-9 Bdhpumn Stacja Poznań [REV|911|28.02.07]
- PIKO 96642 - 50 51 21-18 153-9 Bh Stacja POZNAŃ [REV|2000|30.04.09]
- PIKO 96643 - 50 51 21-18 355-0 B11p Stacja POZNAŃ [REV|2000|29.05.09]
- PIKO 96655 - 50 51 21-18 309-7 Bht Stacja LESZNO [REV|915|27.04.07]

Możliwe, że pasowałby także jeszcze ten model:

- PIKO 96654 - 50 51 21-18 315-4 Bh Stacja LESZNO [REV|915|28.10.05]

Jednakże nie wiem kiedy jego pierwowzór miał kolejną naprawę rewizyjną - jeśli po dwóch latach, to nie pasuje, jeśli po nie mniej niż 31 miesiącach, to tak. Innych pasujący modeli sobie nie przypominam.

Poniżej zdjęcie sprzed usunięcia przydziału (maszyna należy jeszcze do PKP Cargo):

- źródło: http://www.trakcja.one.pl/5.04.2008 Wroclaw, Glogow/glogow.html
- autor: www.trakcja.one.pl
- opis: "2008.04.05. - SU45-174 po naprawie stoi na stacji w Głogowie z pociągiem 67332 do Leszna."

2008.04.05. - Głogów - SU45-174 z poc. os..JPG

Dalej kilka zdjęć z interesującego nas okresu, z którego jest odwzorowany pierwowzór modelu:

- źródło: https://vik87.flog.pl/wpis/6223371/su45147-#w
- autor: Olaf - vik87
- opis: "22.06.2008 - Leszno - SU45 z piętrusem stoi przy peronie w Lesznie."

2008.06.22. - Leszno - SU45-174 z Bohunem.jpg

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=14225&mode=search
- autor: J.Remisiewicz - Remik
- opis: "26.06.2008 | Lasocice | SU45-174 z poc. osobowym 76333 rel. Leszno - Głogów"

2008.06.26. - Lasocice - SU45-174 z poc. os. nr 76333 rel. Leszno - Głogów.jpg

- źródło: https://www.flickr.com/photos/treineninhetnoorden/8372720357
- autor: Treinen in het noorden
- opis: 9 lipca 2008 roku - SU45-174 z jednym "Bohunem" na stacji Leszno.

2008.07.09. - Leszno - SU45-174.jpg

- źródło: http://pro.ovh.net/~gmfkezdl/cpg144/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=44586#top_display_media
- autor: Gruha
- opis: Leszno 23.07.2008 - SU45-174 podstawiona do osobowego 76333 relacji Leszno - Głogów odpoczywa przy peronie 4 leszczyńskiego dworca. Z tyłu czai się szynobus SA108-xxx do Ostrowa Wlkp. Po odjeździe stoósemki SM42-341 odprowadzi widoczny za Bohunem wagon Bh do wagonowni.

2008.07.23. - SU45-174 z poc. os. nr 76333 rel. Leszno - Głogów.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,18969,0,HCP_301D_SU45_174.html
- autor: bodziu
- opis: "29 lipca 2008 - Głogów, osobowy Zielona Góra - Leszno."

2008.07.29. - Głogów - SU45-174 z poc. os. rel. Zielona Góra - Leszno, w tle SU45-147.jpg

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=23922&mode=search
- autor: Kerims
- opis: "03-08-2008 | Poranny pociąg osobowy 76331 rel. Leszno - Głogów wyjeżdża ze stacji Wschowa."

2008.08.03. - SU45-174 z poc. os. nr 76331 rel. Leszno - Głogów, wyjeżdża ze stacji Wschowa.jpg

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=15268&mode=search
- autor: Quentin
- opis: "05.08.2008 || Stare Drzewce - Wschowa || Pociąg rel. Głogów - Leszno na wjeździe do Wschowy. W zielsku po prawej leży linia do Lipinki Głogowskiej."

2008.08.05. - szlak Stare Drzewce - Wschowa - SU45-174 z poc. os. rel. Głogów - Leszno.jpg

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=15285&mode=search
- autor: Pedro
- opis: "7-09-2008, 15:53, Lasocice, poc. 76333 Leszno - Głogów"

2008.09.07. - Lasocice - SU45-174 z poc. os. nr 76333 rel. Leszno - Głogów.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,23718,0,HCP_301D_SU45_174.html
- autor: Tomasz Skupin - tilo
- opis: "25 listopada 2008 - Wschowa .Osobowy do Zielonej Góry."

2008.11.25. - Wschowa - SU45-174 z poc. os. nr 77331 rel. Leszno - Zielona Góra.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,40049,0,HCP_301D_SU45_174.html
- autor: pedro
- opis: "4 grudnia 2008 - 15:52, Lasocice, poc. 76333 Leszno - Głogów"

2008.12.04. - Lasocice - SU45-174 z poc. os. nr 76333 rel. Leszno - Głogów.jpg

- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=16295&mode=search
- autor: Pedro
- opis: "13-12-2008, 16:56, Leszno, poc. 67332 z Głogowa skończył bieg. Dziś ostatni dzień kursowania klasycznych składów między Lesznem a Głogowem."

2008.12.13. - SU45-174 z poc. os. nr 67332 rel. Głogów - Leszno, skończył bieg.jpg
 

EC45

Znany użytkownik
Chciałbym zakupić sobie model lokomotywy SP45-204 (epoka Va, żółte czoło). Jednak z tego co czytam dość szybko bo w 1993 roku lokomotywa ta została przebudowana na typ SU45. Chętnie bym poczekał na model SP45 który w rzeczywistości jeździł troszkę dłużej w 5 epoce lecz nie wiem czy w ogóle jest na co, bo nie wiem do jakich lat użytkowane były lokomotywy tego typu nim były przebudowane na SU45. Czy ktoś posiada takie informacje ?
 
Chciałbym zakupić sobie model lokomotywy SP45-204 (epoka Va, żółte czoło). Jednak z tego co czytam dość szybko bo w 1993 roku lokomotywa ta została przebudowana na typ SU45. Chętnie bym poczekał na model SP45 który w rzeczywistości jeździł troszkę dłużej w 5 epoce lecz nie wiem czy w ogóle jest na co, bo nie wiem do jakich lat użytkowane były lokomotywy tego typu nim były przebudowane na SU45. Czy ktoś posiada takie informacje ?
Ostatnią SP45 przebudowano na SU45 w 1997 roku. Jedynie SP45-139 jeździła do 1999 roku i została zachowana do teraz w skansenie w Kościerzynie ;)
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Ostatnią SP45 przebudowano na SU45 w 1997 roku. Jedynie SP45-139 jeździła do 1999 roku i została zachowana do teraz w skansenie w Kościerzynie ;)
Nie jest prawdą to co piszesz. Spośród 265 sztuk SP45, przebudowy na SU45 doczekało się 190 sztuk. Do 1995 roku, SP45 nie były jakimś szczególnie trudnym do spotkania typem, potem powoli w miarę odstawiania kolejnych nie przewidzianych już do przebudowy, ich liczba malała. Za rok graniczny ich występowania masowego na sieci PKP przyjąłbym rok 1997/98. W tym czasie w odstawkę poszła większość jeszcze czynnych. 032- Leszczyńska, 039, 076- Gnieźnieńskie, 024, 059, 068 Czeremszańskie, dość długo jeździły chyba Gdyńskie 014, 015, 020. Najdłużej Sierpeckie 139 (odstawiona jako pierwsza z ostatnich czterech), potem w odstawkę poszła 086, następnie już w 1999 odstawiono w styczniu 252, i czewrcu 1999 jako ostatnia SP45 poszła w krzaki 158. Tak w dużym uproszczeniu i zapewne z kilkoma przejęzyczeniami
 

J1974H0

Znany użytkownik
Info ze strony Facebook Piko Polska dot. SU45-234:

"dostępne w drugiej połowie maja!"

...oraz taka informacja na temat oryginału:

"96306 Lokomotywa spalinowa do ruchu pasażerskiego SP45-234 - typ: 301Db - numer fabryczny: 301Db-236 - producent: H. Cegielski, Poznań - rok budowy: 1976 - właściciel: PKP Model tej lokomotywy przedstawia ją w stanie fabrycznym, kiedy przydzielona została z dniem 4 kwietnia 1976 roku do DOKP Poznań i Lokomotywowni Poznań Gł., gdzie (niezależnie od zmian restrukturyzacyjnych, zachodzących na PKP od roku 1990) pozostawała do 7 lipca 1991 roku. Od stycznia 1992 roku, po rekonstrukcji, lokomotywa ta otrzymała oznaczenie SU45-234 i pracowała w Zbąszynku. Ostatecznie, po 22 latach służby na PKP, została skreślona z inwentarza dnia 22.12.1998 roku, z przebiegiem 1 728 388 km..."
 

norbis97

Znany użytkownik
Dosyć ciekawie prezentuje się SU45 w nowych barwach POLREGIO ;)
Byłby ktoś chętny na taką wersję?

Foto pochodzi z aukcji na popularnym serwisie aukcyjnym, jest to model produkcji PIKO stosowanie przemalowany w nowe barwy.
SU45 POLREGIO.jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Oczywiście kwestia gustu, ale dla mnie paskudztwo... szkoda tej suki...
Pierwotnie, z racji licencji, SU45 (SP45) nazywano Fiatami. To brzydkie przezwisko, które przytoczyłeś przyporządkowano SU46 (notabene ciekawe dlaczego - czy była taka wierna? czy jest to tylko kwestia SU?). Wiem, że teraz wszystko ma znaczenie i nic nie ma znaczenia, że pojawiły się "Małe Suki" i "Duże Suki". Jednak może warto odnieść się do jakichś tradycji choćby tylko po to aby przy okazji nawiązać do historii powstawania i eksploatacji tych bardzo ciekawych lokomotyw. To jest matka polskich liniowych lokomotyw spalinowych. SU46 czy SP47 to tylko rozwinięcia tej konstrukcji. Już choćby przez to nie wypada nazywać ją suką. No bo jak wtedy nazwać SU46 i SP47? "Sukincórkami"?;)
 

Podobne wątki