• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

EC45

Znany użytkownik
Chciałbym zakupić sobie model lokomotywy SP45-204 (epoka Va, żółte czoło). Jednak z tego co czytam dość szybko bo w 1993 roku lokomotywa ta została przebudowana na typ SU45. Chętnie bym poczekał na model SP45 który w rzeczywistości jeździł troszkę dłużej w 5 epoce lecz nie wiem czy w ogóle jest na co, bo nie wiem do jakich lat użytkowane były lokomotywy tego typu nim były przebudowane na SU45. Czy ktoś posiada takie informacje ?
 

SP47-001

Aktywny użytkownik
Chciałbym zakupić sobie model lokomotywy SP45-204 (epoka Va, żółte czoło). Jednak z tego co czytam dość szybko bo w 1993 roku lokomotywa ta została przebudowana na typ SU45. Chętnie bym poczekał na model SP45 który w rzeczywistości jeździł troszkę dłużej w 5 epoce lecz nie wiem czy w ogóle jest na co, bo nie wiem do jakich lat użytkowane były lokomotywy tego typu nim były przebudowane na SU45. Czy ktoś posiada takie informacje ?
Ostatnią SP45 przebudowano na SU45 w 1997 roku. Jedynie SP45-139 jeździła do 1999 roku i została zachowana do teraz w skansenie w Kościerzynie ;)
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Ostatnią SP45 przebudowano na SU45 w 1997 roku. Jedynie SP45-139 jeździła do 1999 roku i została zachowana do teraz w skansenie w Kościerzynie ;)
Nie jest prawdą to co piszesz. Spośród 265 sztuk SP45, przebudowy na SU45 doczekało się 190 sztuk. Do 1995 roku, SP45 nie były jakimś szczególnie trudnym do spotkania typem, potem powoli w miarę odstawiania kolejnych nie przewidzianych już do przebudowy, ich liczba malała. Za rok graniczny ich występowania masowego na sieci PKP przyjąłbym rok 1997/98. W tym czasie w odstawkę poszła większość jeszcze czynnych. 032- Leszczyńska, 039, 076- Gnieźnieńskie, 024, 059, 068 Czeremszańskie, dość długo jeździły chyba Gdyńskie 014, 015, 020. Najdłużej Sierpeckie 139 (odstawiona jako pierwsza z ostatnich czterech), potem w odstawkę poszła 086, następnie już w 1999 odstawiono w styczniu 252, i czewrcu 1999 jako ostatnia SP45 poszła w krzaki 158. Tak w dużym uproszczeniu i zapewne z kilkoma przejęzyczeniami
 

J1974H0

Znany użytkownik
Info ze strony Facebook Piko Polska dot. SU45-234:

"dostępne w drugiej połowie maja!"

...oraz taka informacja na temat oryginału:

"96306 Lokomotywa spalinowa do ruchu pasażerskiego SP45-234 - typ: 301Db - numer fabryczny: 301Db-236 - producent: H. Cegielski, Poznań - rok budowy: 1976 - właściciel: PKP Model tej lokomotywy przedstawia ją w stanie fabrycznym, kiedy przydzielona została z dniem 4 kwietnia 1976 roku do DOKP Poznań i Lokomotywowni Poznań Gł., gdzie (niezależnie od zmian restrukturyzacyjnych, zachodzących na PKP od roku 1990) pozostawała do 7 lipca 1991 roku. Od stycznia 1992 roku, po rekonstrukcji, lokomotywa ta otrzymała oznaczenie SU45-234 i pracowała w Zbąszynku. Ostatecznie, po 22 latach służby na PKP, została skreślona z inwentarza dnia 22.12.1998 roku, z przebiegiem 1 728 388 km..."
 

norbis97

Znany użytkownik
Dosyć ciekawie prezentuje się SU45 w nowych barwach POLREGIO ;)
Byłby ktoś chętny na taką wersję?

Foto pochodzi z aukcji na popularnym serwisie aukcyjnym, jest to model produkcji PIKO stosowanie przemalowany w nowe barwy.
SU45 POLREGIO.jpg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Oczywiście kwestia gustu, ale dla mnie paskudztwo... szkoda tej suki...
Pierwotnie, z racji licencji, SU45 (SP45) nazywano Fiatami. To brzydkie przezwisko, które przytoczyłeś przyporządkowano SU46 (notabene ciekawe dlaczego - czy była taka wierna? czy jest to tylko kwestia SU?). Wiem, że teraz wszystko ma znaczenie i nic nie ma znaczenia, że pojawiły się "Małe Suki" i "Duże Suki". Jednak może warto odnieść się do jakichś tradycji choćby tylko po to aby przy okazji nawiązać do historii powstawania i eksploatacji tych bardzo ciekawych lokomotyw. To jest matka polskich liniowych lokomotyw spalinowych. SU46 czy SP47 to tylko rozwinięcia tej konstrukcji. Już choćby przez to nie wypada nazywać ją suką. No bo jak wtedy nazwać SU46 i SP47? "Sukincórkami"?;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
Panowie, woleli Byście zobaczyć takiego "Fiata" na chodzie, czy zielonego będącego ciętego na szrocie? Malowanie oczywiście "nie właściwe", ale trzeba przyznać że ktoś czystą robote zrobił. Przypominają mi się narzekania amerykańskich miłośników kolei o elektrowozach GG1 pomalowanych "cyrkowym" schematem, ale co ja bym dał aby zobaczyć taki elektrowóz w pełnym locie z 20 wagonami osobowymi:D
 

J1974H0

Znany użytkownik
Kilka zdjęć kolejnej (tym razem ryflowanej) SP45 od PIKO ze strony PIKO POLSKA (FB):

f5.jpg

f0.jpg

f3.jpg


f2.jpg


f1.jpg


f4.jpg


f8.jpg


f6.jpg

96306

Lokomotywa spalinowa do ruchu pasażerskiego SP45-234
- typ: 301Db
- numer fabryczny: 301Db-236
- producent: H. Cegielski, Poznań
- rok budowy: 1976
- właściciel: PKP


Model tej lokomotywy przedstawia ją w stanie fabrycznym, kiedy przydzielona została z dniem 4 kwietnia 1976 roku do DOKP Poznań i Lokomotywowni Poznań Gł., gdzie (niezależnie od zmian restrukturyzacyjnych, zachodzących na PKP od roku 1990) pozostawała do 7 lipca 1991 roku.
Od stycznia 1992 roku, po rekonstrukcji, lokomotywa ta otrzymała oznaczenie SU45-234 i pracowała w Zbąszynku.
Ostatecznie, po 22 latach służby na PKP, została skreślona z inwentarza dnia 22.12.1998 roku, z przebiegiem 1 728 388 km...
źródło:
https://www.facebook.com/PIKO.Modelekolejowe/

Od siebie dodam, że z takim przebiegiem, to na księżyc pojechała by 5 razy :)
 
Ostatnio edytowane:

Flotoma

Znany użytkownik
W przypadku pokazanego wyżej nowego "Fiata" od PIKO sugerowałbym dokładniej obejrzeć model. Na trzy kupione razem z kolegami egzemplarze w każdym był jakiś problem. Coś niedobrego dzieje się z urządzeniem do maskowania budy podczas malowania. Dolna linia łączenia jasnej i ciemnej zieleni jest rozmyta. Widać to nawet na załączonych powyżej zdjęciach z FB. Poza tym występowały niedopylenia ciemnej zieleni lub uskok na linii łączenia kolorów. W dwóch egzemplarzach były kłopoty z reflektorami. W jednym brakowało czerwonego światłowodu. W drugim zamontowano niedolany wkład reflektora dolnego. Piszę te uwagi mając porównanie do poprzednich wypustów modeli lokomotyw tej serii, przy których wspomniane problemy nie występowały.
 

Podobne wątki