• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Dabas

Aktywny użytkownik
Nie wydaje mi się by PIKO mogło wyprodukować model w niebieskim malowaniu. ST45 ma inne reflektory i zlikwidowane gniazda wielokrotnego sterowania (i zapewne wiele innych różnic) i wątpię by PIKO przerabiało posiadaną formę. Nie znam też żadnej maszyny serii SU45, którą by pomalowano w niebieski schemat przed przebudową. Poza tym, w przypadku innych lokomotyw PIKO, model w niebieskich barwach PKP Cargo był zawsze jednym z pierwszych wydanych, więc gdyby PIKO chciało wydać niebieską SU45, to już ona by się dawno ukazała.
 

Jacek765

Znany użytkownik
Niestety ST45 wymaga wprowadzania dość dużej liczby zmian chociaż na pierwszy rzut oka różnicę widać w oprawach reflektorów. Dalsze zmiany to jeszcze jedna dolna żaluzja układu chłodzenia, na dachu inna obudowa wentylatora chłodzenia. W kabinie zmieniono okna boczne i jeszcze parę drobiazgów, także są inne cylindry hamulcowe na wózkach. To tyle co potrafię wymienić z pamięci. Niestety nie liczył bym na produkcję wielkoseryjną. Jeśli już to trzeba by coś wystrugać samemu na bazie modelu PIKO.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Na ile mi wiadomo, to poza zdjęciami nie ma nigdzie dostępnych "opracowań" czy jakichkolwiek danych na temat dodatkowej żaluzji na maszynie 009. Pewien trop rzuca tu fakt że była to lokomotywa z drugiej informacyjnej serii produkcyjnej (pierwsza seria 001-006, lokomotywy z silnikami włoskimi, wyprodukowane na przełomie 1970/71; druga seria 007-016 dostarczona od czerwca 1971 do końca października 1971; trzecia seria 017-031 od marca 1972, następne już dostarczane w wykonaniu możnaby to nazwać docelowym, dostały zmodyfikowane obudowy reflektorów i kilka innych zmienionych detali). Maszyny 007-011 zostały wpisane na stan PKP około czerwca lipca, 012-016 około września-października, z jednym wyjątkiem. Maszyna 009 została dopisana we wrześniu na stan PKP (czyli z około 3 miesięcznym opóźnieniem w stosunku do egzemplarzy 008 i 010), co sugeruje testy tej maszyny. W tym czasie różne maszyny tej serii dostawały pojedyncze modyfikacje względem serii celem przetestowania innych rozwiązań konstrukcyjnych, przed uruchomieniem masowej produkcji serii SP45. Na lokomotywie 015 testowano inny kocioło ogrzeczy (czeski PG500), a na 023 testowano impulsowy regulator wzbudzenia Tupex-1 zamiast seryjnie montowanej wzbudnicy BA5-72U. Prawdopodobnie więc, maszyna 009, miała nietypowy układ żaluzji celem np większej podaży powietrza do chłodzenia maszyn pomocniczych. W wyniku badań zapewne nie stwierdzono znaczącej różnicy miedzy rozwiązaniem seryjnym, a tym zastosowanym na 009, i zapewne dlatego jako jedyna (aż do modernizacji typu 301Dd- ST45) miała taki układ żaluzji na pudle.
 

krzy.lok

Znany użytkownik
Ponieważ przeglądnięcie 76 stron tematu zajęło by troszkę czasu, a być może była już o tym mowa, to pominę czytanie i zapytam wprost.
Czy któryś z kolegów ma wiedzę lub informacje na temat tego, czy firma Piko planuje wydanie modelu ST45 w barwach Cargo ?
 

mikl

Znany użytkownik

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Witam, czy ktoś mógłby doradzić czy opolska Bipa od Rivarossi mogłaby być ciągnięta przez SU45-165 jak na powyższym zdjęciu? rewizja Bipy z tego co kojarzę to rok 1995 zas 165-tka była w delegacji na Opolszczyźnie/ Dolnym Slasku w 2003
Nie będzie to "koszerny" skład z dwóch powodów. Po pierwsze jest to różnica w okresie odwzorowania pierwowzorów oraz czasie stacjonowania w tym samym regionie - zespół wagonów po naprawie w 1995 roku, lokomotywa w delegacji od lutego 2003 roku. Z tego też wynika, że w 2003 roku, jeśli zespół wagonów piętrowych o numerach 26-19 352 i 26-19 356 pozostawał nadal w ruchu, to przez tych 8 lat, mógł przejść jeszcze dwie lub trzy naprawy okresowe, a na pewno w 2003 roku miał już cechę PKP w tzw. "trumience". Jeśli więc komuś zależy na "względnej koszerności" może dołożyć "trumienkę" i zmienić datę naprawy, a jeśli ktoś "nie widzi" oznaczeń, to w ogóle nie ma się czym przejmować ;).
 

mikl

Znany użytkownik
Jak zwykle wielkie podziękowania za wpis dla kolegi @Remaj12. Czy ktoś byłby w stanie podzielić się informacją na temat daty napraw powyższych wagonów (50 51 26-19 352-1 i 50 51 26-19 356-2) pomiędzy 1995 i 2003 bądź wagonów wchodzących w skład pociągu nr 9937 uwiecznionego na fotografii wykonanej w 2003 roku?