1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Rozpoczynając temat w dziale Tabor prosimy o dołączenie prefixu z wielkością o której traktuje temat.
  3. Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
    Wyłącz powiadomienie

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Dyskusja w 'Tabor' rozpoczęta przez użytkownika Bynio, 30 Grudnia 2015.

  1. januszewski20

    januszewski20 Ostrzeżony

    Witam,

    Czy któryś z kolegów ma może wiedzę na temat czy PIKO planuje wyprodukowanie ST45 w niebieskim malowaniu PKP Cargo?

    Pozdrawiam
     

  2. Dabas

    Dabas Aktywny użytkownik Donator forum

    Nie wydaje mi się by PIKO mogło wyprodukować model w niebieskim malowaniu. ST45 ma inne reflektory i zlikwidowane gniazda wielokrotnego sterowania (i zapewne wiele innych różnic) i wątpię by PIKO przerabiało posiadaną formę. Nie znam też żadnej maszyny serii SU45, którą by pomalowano w niebieski schemat przed przebudową. Poza tym, w przypadku innych lokomotyw PIKO, model w niebieskich barwach PKP Cargo był zawsze jednym z pierwszych wydanych, więc gdyby PIKO chciało wydać niebieską SU45, to już ona by się dawno ukazała.
     
    • Popieram Popieram x 3
    • Wartościowa informacja Wartościowa informacja x 1
  3. januszewski20

    januszewski20 Ostrzeżony

    Aczkolwiek szkoda, bo ST45 też fajnie wyglądają...
     
  4. Jacek765

    Jacek765 Znany użytkownik

    Niestety ST45 wymaga wprowadzania dość dużej liczby zmian chociaż na pierwszy rzut oka różnicę widać w oprawach reflektorów. Dalsze zmiany to jeszcze jedna dolna żaluzja układu chłodzenia, na dachu inna obudowa wentylatora chłodzenia. W kabinie zmieniono okna boczne i jeszcze parę drobiazgów, także są inne cylindry hamulcowe na wózkach. To tyle co potrafię wymienić z pamięci. Niestety nie liczył bym na produkcję wielkoseryjną. Jeśli już to trzeba by coś wystrugać samemu na bazie modelu PIKO.
     
    • Popieram Popieram x 1
  5. KacperWKK

    KacperWKK Aktywny użytkownik

    Czy ST45 jeżdżą z pociągami towarowymi do Niemiec?
     
  6. Meggido

    Meggido Znany użytkownik ŁKMK

    O ktorych zaluzjach piszesz?
     
  7. Zbigniew Gałczyński

    Zbigniew Gałczyński Znany użytkownik

  8. Szymon32

    Szymon32 Aktywny użytkownik KSK Wrocław

    Ta dodatkowa żaluzja w lokomotywach nie zmodernizowanych występowała tylko w SP45-009 a po co było tylko w 009 ?
    SP009.jpg
     
  9. SP45-166

    SP45-166 Aktywny użytkownik

    Na ile mi wiadomo, to poza zdjęciami nie ma nigdzie dostępnych "opracowań" czy jakichkolwiek danych na temat dodatkowej żaluzji na maszynie 009. Pewien trop rzuca tu fakt że była to lokomotywa z drugiej informacyjnej serii produkcyjnej (pierwsza seria 001-006, lokomotywy z silnikami włoskimi, wyprodukowane na przełomie 1970/71; druga seria 007-016 dostarczona od czerwca 1971 do końca października 1971; trzecia seria 017-031 od marca 1972, następne już dostarczane w wykonaniu możnaby to nazwać docelowym, dostały zmodyfikowane obudowy reflektorów i kilka innych zmienionych detali). Maszyny 007-011 zostały wpisane na stan PKP około czerwca lipca, 012-016 około września-października, z jednym wyjątkiem. Maszyna 009 została dopisana we wrześniu na stan PKP (czyli z około 3 miesięcznym opóźnieniem w stosunku do egzemplarzy 008 i 010), co sugeruje testy tej maszyny. W tym czasie różne maszyny tej serii dostawały pojedyncze modyfikacje względem serii celem przetestowania innych rozwiązań konstrukcyjnych, przed uruchomieniem masowej produkcji serii SP45. Na lokomotywie 015 testowano inny kocioło ogrzeczy (czeski PG500), a na 023 testowano impulsowy regulator wzbudzenia Tupex-1 zamiast seryjnie montowanej wzbudnicy BA5-72U. Prawdopodobnie więc, maszyna 009, miała nietypowy układ żaluzji celem np większej podaży powietrza do chłodzenia maszyn pomocniczych. W wyniku badań zapewne nie stwierdzono znaczącej różnicy miedzy rozwiązaniem seryjnym, a tym zastosowanym na 009, i zapewne dlatego jako jedyna (aż do modernizacji typu 301Dd- ST45) miała taki układ żaluzji na pudle.
     
    • Wartościowa informacja Wartościowa informacja x 9
  10. EC45

    EC45 Aktywny użytkownik

    Czy ma ktoś możliwość postawienie obok siebie modeli z numerami 100, 174 oraz 263 i zrobienia w dobrym świetle zdjęcia porównawczego ?
     
  11. KAROLeski2

    KAROLeski2 Aktywny użytkownik

    A co dokładnie potrzeba... co chcesz porównywać?
    100 mam gdzieś jeszcze fabryczną, a 174 i 263 mam z pewnymi przeróbkami (ale bez patyny)
    Jak dasz znać co potrzeba to spróbuję Ci to sfocić.
     
  12. EC45

    EC45 Aktywny użytkownik

    Chciałbym porównać odcienie zieleni na tych trzech. Dlatego prosiłem o zdjęcie całej trójki jednocześnie aby nie było różnic w oswietleniu.
     
  13. krzy.lok

    krzy.lok Znany użytkownik

    Ponieważ przeglądnięcie 76 stron tematu zajęło by troszkę czasu, a być może była już o tym mowa, to pominę czytanie i zapytam wprost.
    Czy któryś z kolegów ma wiedzę lub informacje na temat tego, czy firma Piko planuje wydanie modelu ST45 w barwach Cargo ?
     
  14. Pantograf

    Pantograf Znany użytkownik

    Było. Odpowiedź brzmi "Nie".
     
    • Popieram Popieram x 2
    • Doceniam Doceniam x 1
  15. ffox

    ffox Moderator Globalny Staff Member

    Prawdopodobieństwo wydania modelu ST45 przez PIKO wynosi 0%.
     
    • Popieram Popieram x 2
  16. krzy.lok

    krzy.lok Znany użytkownik

    Dziękuję :).
     
  17. mikl

    mikl Znany użytkownik

    Witam, czy ktoś mógłby doradzić czy opolska Bipa od Rivarossi mogłaby być ciągnięta przez SU45-165 jak na powyższym zdjęciu? rewizja Bipy z tego co kojarzę to rok 1995 zas 165-tka była w delegacji na Opolszczyźnie/ Dolnym Slasku w 2003
     
    • Popieram Popieram x 1
  18. Remaj12

    Remaj12 Moderator Forum Tabor i Imprezy Staff Member T M M

    Nie będzie to "koszerny" skład z dwóch powodów. Po pierwsze jest to różnica w okresie odwzorowania pierwowzorów oraz czasie stacjonowania w tym samym regionie - zespół wagonów po naprawie w 1995 roku, lokomotywa w delegacji od lutego 2003 roku. Z tego też wynika, że w 2003 roku, jeśli zespół wagonów piętrowych o numerach 26-19 352 i 26-19 356 pozostawał nadal w ruchu, to przez tych 8 lat, mógł przejść jeszcze dwie lub trzy naprawy okresowe, a na pewno w 2003 roku miał już cechę PKP w tzw. "trumience". Jeśli więc komuś zależy na "względnej koszerności" może dołożyć "trumienkę" i zmienić datę naprawy, a jeśli ktoś "nie widzi" oznaczeń, to w ogóle nie ma się czym przejmować ;).
     
    • Wartościowa informacja Wartościowa informacja x 2
  19. mikl

    mikl Znany użytkownik

    Jak zwykle wielkie podziękowania za wpis dla kolegi @Remaj12. Czy ktoś byłby w stanie podzielić się informacją na temat daty napraw powyższych wagonów (50 51 26-19 352-1 i 50 51 26-19 356-2) pomiędzy 1995 i 2003 bądź wagonów wchodzących w skład pociągu nr 9937 uwiecznionego na fotografii wykonanej w 2003 roku?
     
    • Popieram Popieram x 1
  20. EC45

    EC45 Aktywny użytkownik

    Ponawiam prośbę. Może ma ktoś chociaż 263 oraz 100 lub 174 i mógłby zrobić zdjęcie porównawcze. Będę bardzo wdzięczny.
     

Udostępnij