Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Pociągi do Przemyśla jeździły również ze zmianą czoła w Skarżysku. Jeździł również pociąg San. Jeździły EP05 z Opolaninem na haku Pt47 na odcinku bez druta. Wiele ciekawostek było.
Mówimy o wczesnej epoce IV, czyli latach siedemdziesiątych XX wieku, a wtedy "Karpaty" były jedynym pociągiem do Przemyśla, jadącym tą trasą. Drugim pociągiem relacji Warszawa - Przemyśl był "San", który jeździł przez Lublin przez całą epokę IV (co było później, nie wiem). Nawiasem mówiąc, "San" został wprowadzony jako drugie połączenie Warszawy z Przemyślem po zmianie trasy "Karpat", które dawniej jeździły właśnie przez Lublin. Nie było innych pociągów z Warszawy do Przemyśla. "Karpaty" zaczęły wjeżdżać do Skarżyska m.in. po to, by zmienić lokomotywę z elektrycznej na spalinową lub parową (różnie to było w kolejnych latach), ale nie powiem teraz od którego roku to było. Ciekawostek było rzeczywiście wiele, choćby same "Karpaty" - ostatni międzynarodowy pociąg w Europie prowadzony trakcją parową (dyskutowaliśmy o tym w innym wątku), ale co z tego...
Nie jestem przekonany co do naniesienia na pudło napisów Rew. 1973 ZNTK
W modelarstwie jestem zwolennikiem zasady, że lepiej czegoś nie dopowiedzieć niż umieścić za dużo.
W modelach "z przemysłu masowego" jestem zwolennikiem zasady, że lepiej dodać coś więcej niż o czymś zapomnieć.
Bo wtedy nawet średnio zaawansowany - podkreślam - modelarz da sobie z tym radę. Kropelka "magicznego" płynu, delikatny i szybki ruch dobrej jakości wacikiem i gotowe.
Żaden... fakt.
Napis ZNTK - czyli sam skrót, bez podania miejscowości - po prostu .. istniał. I istniał na lokach fabrycznych dość długo - również z wpisem "Napr. rew." linię niżej. Istniał jeszcze na fabrycznych np. "byczkach" z serii 900, które swego czasu widywałem na swoich pierwszych kursach od razu z towarowymi z Brochowa do Szczecina Portu Centralnego.....
Przepraszam, że tak na biegu ale raczej: Karpaty pierwotnie jeździły przez Lublin, później przez SKO. W miejsce Karpat pojawiła się SOLINA, a uzupełnieniem Karpat w trasie przez Skarżysko był SAN:
Rzeczywiście, pomyliłem nazwy i pisząc o "Sanie" miałem na myśli "Solinę". A "San" w mojej pamięci kojarzył się zawsze z połączeniem Warszawy z Rzeszowem, nie pamiętałem o tych wagonach do Przemyśla (swoją drogą, dość karkołomna trasa, z Warszawy przez Rzeszów do Przemyśla, gdzie docierał dobrze po północy). Dzięki za sprostowanie.
Miło, że ta krótka galeria się Wam podoba, dzięki za pozytywne komentarze i oceny. Rozstawianie tych minimodułów w ogrodzie skończyło się częściową destrukcją strażnicy przejazdowej, ale na szczęście nie widać tego na zdjęciach.
Jrx rewelacyjna prezentacja. Na kilku zdjęciach ciężko rozpoznać czy to modele czy już 1:1 szczególnie to ujęcie z tyłu pociągu. Ja tylko zazdroszczę jeśli ktoś ma możliwości robienia zdjęć w naturalnym świetle, sztuczne nigdy tego nie odda.
Fotki Jrx'a rozbiły mnie psychicznie! Patrzcie i uczcie się, droga młodzieży. To jest prawdziwy klimat polskiej kolei na makiecie. Jak najmniej pierdół na makiecie tworzy TEN klimat.
Minęło już trochę czasu od premiery modelu SU45-263 (PIKO 96304), ale nikt nie pokusił się o zobrazowanie poniższej tabelki :
Ponieważ wszystko potrzebne (może poza jedną fotografią) udało mi się zgromadzić, toteż wykorzystując wolną chwilę zrobiłem kilka zdjęć. Poniżej zestawienie, które mniej więcej pokazuje o co mi chodziło :
Poniżej odwzorowanie w miniaturze pociągu z powyższej fotografii ! W składzie oczywiście:
- PIKO 96304:
SU45-263
- PIKO 97914:
50 51 26-08 088-4
50 51 26-08 097-5
Niestety nie znalazłem fotografii prezentującej "Bipę" w niebiesko-żółtym malowaniu wraz z SU45-263 . Nie mniej kujawsko-pomorskie "Fiaty" jeździły z niebiesko-żółtą toruńską "Bipą" , stąd też prezentuję inną lokomotywę z właściwym zespołem wagonów piętrowych:
Poniżej brakujące zdjęcia przedstawiające SU45-263 z toruńską "Bipą", ale w miniaturze (może ktoś posiada fotografię z pierwowzorami w tym zestawieniu). W składzie:
- PIKO 96304:
SU45-263
- Rivarossi HRS4237:
50 51 26-19 515-3
50 51 26-19 516-1
50 51 26-19 517-9
50 51 26-19 518-7
Teraz znowu "Bohuny", ale już w "nowym" malowaniu wprowadzonych przez PESĘ:
Remaj12, a co z zestawieniem SU45-263 z wagonami 120a z Grudziądza od Piko?
O ile dobrze pamietam to rewizje tych wagonow są ok.2-3 lata starsze od rewizji SU45, ale przy założeniu, że lokomotywa jest świeżo po rewizji a wagony noszą dość intensywną patynę to moim zdaniem jest to skład jak najbardziej realny rownież jako pociag osobowy Toruń Gł -Grudziądz i taki właśnie składzik odtworzyłem sobie.
To że wagony z Grudziądza jeździły w tej relacji już ustaliłem wcześniej wertując internet.