• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Pociągi do Przemyśla jeździły również ze zmianą czoła w Skarżysku. Jeździł również pociąg San. Jeździły EP05 z Opolaninem na haku Pt47 na odcinku bez druta. Wiele ciekawostek było.
Mówimy o wczesnej epoce IV, czyli latach siedemdziesiątych XX wieku, a wtedy "Karpaty" były jedynym pociągiem do Przemyśla, jadącym tą trasą. Drugim pociągiem relacji Warszawa - Przemyśl był "San", który jeździł przez Lublin przez całą epokę IV (co było później, nie wiem). Nawiasem mówiąc, "San" został wprowadzony jako drugie połączenie Warszawy z Przemyślem po zmianie trasy "Karpat", które dawniej jeździły właśnie przez Lublin. Nie było innych pociągów z Warszawy do Przemyśla. "Karpaty" zaczęły wjeżdżać do Skarżyska m.in. po to, by zmienić lokomotywę z elektrycznej na spalinową lub parową (różnie to było w kolejnych latach), ale nie powiem teraz od którego roku to było. Ciekawostek było rzeczywiście wiele, choćby same "Karpaty" - ostatni międzynarodowy pociąg w Europie prowadzony trakcją parową (dyskutowaliśmy o tym w innym wątku), ale co z tego...
 
P

ps

Gość
W modelarstwie jestem zwolennikiem zasady, że lepiej czegoś nie dopowiedzieć niż umieścić za dużo.
W modelach "z przemysłu masowego" jestem zwolennikiem zasady, że lepiej dodać coś więcej niż o czymś zapomnieć.
Bo wtedy nawet średnio zaawansowany - podkreślam - modelarz da sobie z tym radę. Kropelka "magicznego" płynu, delikatny i szybki ruch dobrej jakości wacikiem i gotowe.

No fakt. Skoro jest to model lokomotywy fabrycznej, to dlaczego na pudle widnieje napis ZNTK?
Żaden... fakt.
Napis ZNTK - czyli sam skrót, bez podania miejscowości - po prostu .. istniał. I istniał na lokach fabrycznych dość długo - również z wpisem "Napr. rew." linię niżej. Istniał jeszcze na fabrycznych np. "byczkach" z serii 900, które swego czasu widywałem na swoich pierwszych kursach od razu z towarowymi z Brochowa do Szczecina Portu Centralnego.....
 

wojtek_

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 16 1
@ Andrzej Harassek:

Przepraszam, że tak na biegu ale raczej: Karpaty pierwotnie jeździły przez Lublin, później przez SKO. W miejsce Karpat pojawiła się SOLINA, a uzupełnieniem Karpat w trasie przez Skarżysko był SAN:

1. Karpaty + San w środku ep.IV
Rozkład Polska 1982-1983, Str. 254-255, Tab. 115
https://www.bazakolejowa.pl/timetables/81/254-578f20764b4b5.jpg
2. Solina
Rozkład Polska 1982-1983, Str. 878-879, Tab. 555
https://www.bazakolejowa.pl/timetables/81/878-578f20808ab14.jpg
pzdr
wj
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Rzeczywiście, pomyliłem nazwy i pisząc o "Sanie" miałem na myśli "Solinę". A "San" w mojej pamięci kojarzył się zawsze z połączeniem Warszawy z Rzeszowem, nie pamiętałem o tych wagonach do Przemyśla (swoją drogą, dość karkołomna trasa, z Warszawy przez Rzeszów do Przemyśla, gdzie docierał dobrze po północy). Dzięki za sprostowanie.
 

Jrx

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
Miło, że ta krótka galeria się Wam podoba, dzięki za pozytywne komentarze i oceny. Rozstawianie tych minimodułów w ogrodzie skończyło się częściową destrukcją strażnicy przejazdowej, ale na szczęście nie widać tego na zdjęciach.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Jrx rewelacyjna prezentacja. Na kilku zdjęciach ciężko rozpoznać czy to modele czy już 1:1 :) szczególnie to ujęcie z tyłu pociągu. Ja tylko zazdroszczę jeśli ktoś ma możliwości robienia zdjęć w naturalnym świetle, sztuczne nigdy tego nie odda.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
Fotki Jrx'a rozbiły mnie psychicznie! Patrzcie i uczcie się, droga młodzieży. To jest prawdziwy klimat polskiej kolei na makiecie. Jak najmniej pierdół na makiecie tworzy TEN klimat.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Minęło już trochę czasu od premiery modelu SU45-263 (PIKO 96304), ale nikt nie pokusił się o zobrazowanie poniższej tabelki :gwizd: :

Modele wagonów pasażerskich pasujących do SU45-263 — kopia.jpeg


Ponieważ wszystko potrzebne (może poza jedną fotografią) udało mi się zgromadzić, toteż wykorzystując wolną chwilę zrobiłem kilka zdjęć. Poniżej zestawienie, które mniej więcej pokazuje o co mi chodziło ;) :

- źródło: https://photos.google.com/share/AF1...?key=WWcxTXUwQUUtREhCRUJUR2FybjBEb21TVDVOZzBR
- autor: W. Drozdowski
- opis: "SU45-263, Toruń Główny - Grudziądz {Toruń Miasto; 2003-09-08}"

2003.09.08. - Toruń Miasto - SU45-263 z poc. os. rel. Toruń Gł. - Grudziądz.JPG

Poniżej odwzorowanie w miniaturze pociągu z powyższej fotografii :love: ! W składzie oczywiście:
- PIKO 96304:
SU45-263​
- PIKO 97914:
50 51 26-08 088-4​
50 51 26-08 097-5​

DSC_0528.JPG DSC_0544.JPG DSC_0535.JPG

Niestety nie znalazłem fotografii prezentującej "Bipę" w niebiesko-żółtym malowaniu wraz z SU45-263 :niepewny: . Nie mniej kujawsko-pomorskie "Fiaty" jeździły z niebiesko-żółtą toruńską "Bipą" :) , stąd też prezentuję inną lokomotywę z właściwym zespołem wagonów piętrowych:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,12260,0,HCP_301D_SU45_210.html
- autor: Przemysław Strzyżewski - Przemas
- opis: "19 czerwca 2006 - Szlak Ostaszewo Tor. - Chełmża. 5521 rel. Toruń Gł. - Malbork."

2006.06.19. - SU45-210 z poc. os. nr 5521 rel. Toruń Gł. - Malbork.jpg

Poniżej brakujące zdjęcia przedstawiające SU45-263 z toruńską "Bipą", ale w miniaturze (może ktoś posiada fotografię z pierwowzorami w tym zestawieniu). W składzie:
- PIKO 96304:
SU45-263​
- Rivarossi HRS4237:
50 51 26-19 515-3​
50 51 26-19 516-1​
50 51 26-19 517-9​
50 51 26-19 518-7​

DSC_0525.JPG DSC_0547.JPG DSC_0538.JPG

Teraz znowu "Bohuny", ale już w "nowym" malowaniu wprowadzonych przez PESĘ:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,12332,0,HCP_301D_SU45_263.html
- autor: Przemysław Strzyżewski - Przemas
- opis: "20 maja 2007 - Chyba najładniejszy bydgoski fiat z poc. 55026 między Wrocławkami, a Chełmżą."

2007.05.20. - SU45-263 z poc. 55026 między Wrocławkami, a Chełmżą.jpg

Skład w miniaturze tworzą:
- PIKO 96304:
SU45-263​
- PIKO 96010-2:
50 51 26-08 099-1​
- PIKO 96011-2:
50 51 26-08 196-7 (powinno być 096)​

DSC_0526.JPG DSC_0545.JPG DSC_0537.JPG

- źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:SU45-263_Grudziadz_Poc._Grudziadz_-_Torun_Gl.jpg
- autor: Sebastianm
- opis: "SU45-263 z poc. os. Grudziądz - Toruń Gł. Stacja Grudziądz."

2007.07.15. - Grudziądz - SU45-263 z poc. os. rel. Grudziądz - Toruń Gł..jpg

W zasadzie tak jak wyżej, tylko bez wagonu z błędnym numerem:
- PIKO 96304:
SU45-263​
- PIKO 96010-2:
50 51 26-08 099-1​

DSC_0527.JPG DSC_0541.JPG DSC_0536.JPG

Na razie to tyle. Może w przyszłości uda się skompletować jeszcze inne składy, pasujące do "najładniejszego" "Fiata" z Grudziądza :podstepny: .
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Remaj12, a co z zestawieniem SU45-263 z wagonami 120a z Grudziądza od Piko?

O ile dobrze pamietam to rewizje tych wagonow są ok.2-3 lata starsze od rewizji SU45, ale przy założeniu, że lokomotywa jest świeżo po rewizji a wagony noszą dość intensywną patynę to moim zdaniem jest to skład jak najbardziej realny rownież jako pociag osobowy Toruń Gł -Grudziądz i taki właśnie składzik odtworzyłem sobie.

To że wagony z Grudziądza jeździły w tej relacji już ustaliłem wcześniej wertując internet.
 

Podobne wątki