Oj wielokrotnie mogły się takie mieszanki wagonów pojawiać. Osobiście pamiętam pociąg IR Portowiec Szczecin - Warszawa w okolicach 2010 roku, w którego składzie były wagony ze stacji Poznań, Leszno, Olsztyn i Chojnice. Jedyna różnica polegała na tym, że część z nich była wagonami z rodziny 111A.
- 2011:
- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,57191,0,FabLok_101D_SU42_508.html
- autor: Kolins
- opis: "12 sierpnia 2011 - "Tur" jadący z Helu do Chojnic rusza z p.o. Reda Rekowo (szlak Mrzezino - Reda). Tym razem 42 minuty w plecy..."
- 2012:
- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,68134,0,FabLok_101D_SU42_533.html
- autor: Maro
- opis: "16 czerwca 2012 - SU42-533 z pociągiem Regio Tur z Chojnic do Gdyni przejeżdża przez zmodernizowaną już część stacji Gdańsk Południowy."
- 2013:
- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,82457,0,FabLok_101D_SU42_534.html
- autor: Tomasz Smukała
- opis: "14 sierpnia 2013 - Starogard Gdański | SU42-534 z pociągiem osobowym "Tur" rel. Chojnice - Hel mija grupę semaforów kształtowych na wschodniej głowicy stacji. Za chwilę przejedzie pod wiaduktem w ciągu drogi numer 222 (ul. Gdańska)."
- 2014:
- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,91200,0,FabLok_101D_.html
- autor: Kolins
- opis: "1 sierpnia 2014 - Czarna Woda, stację opuszcza "Tur" (Władysławowo - Chojnice)."
Wszystkie te składy były zestawione z wagonów z przydziałem Chojnice, Gdynia lub ich mieszanką. Proszę mnie uświadomić gdzie jeszcze jeździły składy złożone z kilku (przynajmniej czterech) "Bonanz"? Czy były takie składy ciągnięte przez EU07? Owszem, były takie składy (z samych "Bonanz", ale czy z czterema różnymi przydziałami?):
- źródło: http://www.kwszp.info/galeria/displayimage.php?album=19&pid=1873#top_display_media
- autor: Rafał Nowakowski
- opis: "Szklarska Poręba Górna 25.01.2014 EU07-187 z pociągiem Kamieńczyk"
- źródło: https://darkman.flog.pl/wpis/8559762/eu07185#w
- autor: Dariusz
- opis: "25.02.2014 Regio 76910 "Kamieńczyk" Poznań Gł.-Szklarska Poręba G. Wjeżdża w perony stacji Leszno"
- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,89090,0,PaFaWag_4E_EU07_187.html
- autor: Bartosz Dziubecki
- opis: "3 maja 2014 - |Oborniki Śląskie -> Pęgów| EU07-187 z pociągiem osobowym relacji: Poznań Główny ->Szklarska Poręba G. mija miejscowość Golędzinów kierując się w stronę Wrocławia."
- źródło: http://www.kwszp.info/galeria/displayimage.php?album=19&pid=2055#top_display_media / http://wroclawskakomunikacja.pl/galerie/kolej/kolej-2014/zdjecie-3079
- autor: Patrycja Urbaniak
- opis: "Jelenia Góra Sobieszów 01.06.2014 EU07-124 prowadzi Kamieńczyka do Poznania"
Niestety (a właściwie "stety"), zestawienie z tych wagonów jednego składu pociągu jest możliwe i to w dodatku praktycznie ! (a nie tylko teoretycznie).
Jako przykład podam poc. nr 67900 ze Szklarskiej Poręby G. do Poznania Gł., który w dniu 30.03.2014 r. zestawiony był wyłącznie z wagonów PR typu 120A, następujących stacji mac.:
Lublin (B11p), Chojnice (Bpv), Gdynia (B11p), Leszno (B11p). Pociąg prowadzony był lokomotywą EU07-187, w "czekoladowym" malowaniu PR.
Jako przykład podam poc. nr 67900 ze Szklarskiej Poręby G. do Poznania Gł., który w dniu 30.03.2014 r. zestawiony był wyłącznie z wagonów PR typu 120A, następujących stacji mac.:
Lublin (B11p), Chojnice (Bpv), Gdynia (B11p), Leszno (B11p). Pociąg prowadzony był lokomotywą EU07-187, w "czekoladowym" malowaniu PR.
Tak więc, to co wydaje się być teoretycznie niemożliwe, w praktyce okazuje się możliwe, a wręcz - przynajmniej w określonych latach - typowe !
robo napisał(a):
Obecnie składy pociągów są wymieszane i nie należy się przejmować, czy zwracać uwagę na stacje macierzyste.
Podsumowując - będzie można zestawić realny skład pociągu REGIO KAMIEŃCZYK kursującego pomiędzy Poznaniem Głównym i Szklarską Porębą Górną w wyglądzie odpowiadającym oryginałowi z I kwartału 2014 roku, kiedy zdarzało się, że zestawiony był z czterech wagonów typu 120A, gdzie każdy wagon nosił inny przydział [!]. Skład pociągu na makiecie będą stanowić:
- EU07-169 Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu (PIKO 96372)
- PL-PREG 50 51 21-18 142-2 B11p 1151 Stacja LUBLIN (PIKO 96644)
- PL-PREG 50 51 21-18 339-4 B11p 1151 Stacja GDYNIA (PIKO 96645)
- PL-PREG 50 51 84-18 003-0 B9pv 1151 Stacja CHOJNICE (PIKO 96646)
- PL-PREG 50 51 84-18 007-1 B9pv 1151 Stacja POZNAŃ (PIKO 96647)
Są to modele francuskich elektrycznych zespołów trakcyjnych (z rodziny Z2) typu Z 9600 i Z 7300 zbudowanych dla SNCF przez zakłady Alstom - odpowiednio - w latach 1984-1987 i 1980-1985. PIKO póki co zapowiedziało cztery modele: trzy w oznakowaniu SNCF z epoki V i VI oraz jeden w oznakowaniu CFL również z epoki VI.
- źródło: http://www.piko.de/KAT_PDF/99506.pdf
Czyżby jeszcze nie wszędzie PIKO miało wolną rękę ?
Ostatnio edytowane: