• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Oj wielokrotnie mogły się takie mieszanki wagonów pojawiać. Osobiście pamiętam pociąg IR Portowiec Szczecin - Warszawa w okolicach 2010 roku, w którego składzie były wagony ze stacji Poznań, Leszno, Olsztyn i Chojnice. Jedyna różnica polegała na tym, że część z nich była wagonami z rodziny 111A.
Jak najbardziej :). Ja też widziałem wiele różnych mieszanek, jeśli chodzi o przydziały wagonów spółki Przewozy Regionalne znajdujących się w jednym składzie, ale uważam - proszę pokazać, że się mylę - że w jednym składzie - czterech "Bonanz" [!] - nie znalazłyby się wagony z czterech różnych zakładów. Jeżeli już się zdarzały takie długie składy pociągów złożone z "Bonanz" to były to w zasadzie wagony o identycznym przydziale - patrz choćby składy "Bonanz" jeżdżących na Hel:

- 2011:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,57191,0,FabLok_101D_SU42_508.html
- autor: Kolins
- opis: "12 sierpnia 2011 - "Tur" jadący z Helu do Chojnic rusza z p.o. Reda Rekowo (szlak Mrzezino - Reda). Tym razem 42 minuty w plecy..."

57191.jpg

- 2012:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,68134,0,FabLok_101D_SU42_533.html
- autor: Maro
- opis: "16 czerwca 2012 - SU42-533 z pociągiem Regio Tur z Chojnic do Gdyni przejeżdża przez zmodernizowaną już część stacji Gdańsk Południowy."

68134.jpg

- 2013:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,82457,0,FabLok_101D_SU42_534.html
- autor: Tomasz Smukała
- opis: "14 sierpnia 2013 - Starogard Gdański | SU42-534 z pociągiem osobowym "Tur" rel. Chojnice - Hel mija grupę semaforów kształtowych na wschodniej głowicy stacji. Za chwilę przejedzie pod wiaduktem w ciągu drogi numer 222 (ul. Gdańska)."

82457.jpg

- 2014:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,91200,0,FabLok_101D_.html
- autor: Kolins
- opis: "1 sierpnia 2014 - Czarna Woda, stację opuszcza "Tur" (Władysławowo - Chojnice)."

91200.JPEG

Wszystkie te składy były zestawione z wagonów z przydziałem Chojnice, Gdynia lub ich mieszanką. Proszę mnie uświadomić gdzie jeszcze jeździły składy złożone z kilku (przynajmniej czterech) "Bonanz"? Czy były takie składy ciągnięte przez EU07? Owszem, były takie składy (z samych "Bonanz", ale czy z czterema różnymi przydziałami?):

- źródło: http://www.kwszp.info/galeria/displayimage.php?album=19&pid=1873#top_display_media
- autor: Rafał Nowakowski
- opis: "Szklarska Poręba Górna 25.01.2014 EU07-187 z pociągiem Kamieńczyk"

20140125RN05.jpg

- źródło: https://darkman.flog.pl/wpis/8559762/eu07185#w
- autor: Dariusz
- opis: "25.02.2014 Regio 76910 "Kamieńczyk" Poznań Gł.-Szklarska Poręba G. Wjeżdża w perony stacji Leszno"

8559762_eu07185.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,89090,0,PaFaWag_4E_EU07_187.html
- autor: Bartosz Dziubecki
- opis: "3 maja 2014 - |Oborniki Śląskie -> Pęgów| EU07-187 z pociągiem osobowym relacji: Poznań Główny ->Szklarska Poręba G. mija miejscowość Golędzinów kierując się w stronę Wrocławia."

89090.jpg

- źródło: http://www.kwszp.info/galeria/displayimage.php?album=19&pid=2055#top_display_media / http://wroclawskakomunikacja.pl/galerie/kolej/kolej-2014/zdjecie-3079
- autor: Patrycja Urbaniak
- opis: "Jelenia Góra Sobieszów 01.06.2014 EU07-124 prowadzi Kamieńczyka do Poznania"

20140601PU01.jpg
Niestety (a właściwie "stety"), zestawienie z tych wagonów jednego składu pociągu jest możliwe i to w dodatku praktycznie ! (a nie tylko teoretycznie);).
Jako przykład podam poc. nr 67900 ze Szklarskiej Poręby G. do Poznania Gł., który w dniu 30.03.2014 r. zestawiony był wyłącznie z wagonów PR typu 120A, następujących stacji mac.:
Lublin (B11p), Chojnice (Bpv), Gdynia (B11p), Leszno (B11p). Pociąg prowadzony był lokomotywą EU07-187, w "czekoladowym" malowaniu PR.
Szczerze :) - liczyłem na Pana w tej kwestii (y). Jestem bardzo mile zaskoczony ;) (skąd u licha wzięły się tam "Bonanzy" z :eek: Gdyni, Chojnic i Lublina!? Wiem, że w obliczu braków taborowych wypożyczano wagony z innych zakładów, ale żeby się :eek: taka kombinacja trafiła, to jak trafić "6" w totka :D). Bardzo cieszę się, że odniósł się Pan do konkretnego przypadku (y). Nie jest to w prawdzie dokładnie to czego byśmy chcieli, ale jest to na pewno ciekawy przypadek, na podstawie którego można dalej prowadzić dyskusje o tego typu zdarzeniach - podkreślam - wyjątkowych i jednostkowych! Czasem w skali tygodnia, miesiąca czy kwartału - mogło się to powtarzać - to bardzo rzadka sytuacja, ale jednak możliwa - coś o tym wiem.
Tak więc, to co wydaje się być teoretycznie niemożliwe, w praktyce okazuje się możliwe, a wręcz - przynajmniej w określonych latach - typowe :) !
Dlatego też uważam, że nie należy stawiać tak mocnej hipotezy, iż było to typowe! To tak jak stwierdzenie Pana Roberta:
robo napisał(a):
Obecnie składy pociągów są wymieszane i nie należy się przejmować, czy zwracać uwagę na stacje macierzyste.
Z którym się nie zgadzałem i udowodniłem, że nie jest to regułą. Mam nadzieję, że w tym przypadku nie będę musiał tego znowu robić :niepewny:. Jeszcze raz dziękuję za ten informację o tym ciekawym przypadku. Czy dla zaspokojenia mojej prywatnej ciekawości, mógłby Pan podać numery wagonów oraz - jeśli znane są Panu - również daty ostatnich napraw okresowych?

Podsumowując - będzie można zestawić realny skład pociągu REGIO KAMIEŃCZYK kursującego pomiędzy Poznaniem Głównym i Szklarską Porębą Górną w wyglądzie odpowiadającym oryginałowi z I kwartału 2014 roku, kiedy zdarzało się, że zestawiony był z czterech wagonów typu 120A, gdzie każdy wagon nosił inny przydział [!]. Skład pociągu na makiecie będą stanowić:
- EU07-169 Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu (PIKO 96372)
- PL-PREG 50 51 21-18 142-2 B11p 1151 Stacja LUBLIN (PIKO 96644)
- PL-PREG 50 51 21-18 339-4 B11p 1151 Stacja GDYNIA (PIKO 96645)
- PL-PREG 50 51 84-18 003-0 B9pv 1151 Stacja CHOJNICE (PIKO 96646)
- PL-PREG 50 51 84-18 007-1 B9pv 1151 Stacja POZNAŃ (PIKO 96647)
Są to modele francuskich elektrycznych zespołów trakcyjnych (z rodziny Z2) typu Z 9600 i Z 7300 zbudowanych dla SNCF przez zakłady Alstom - odpowiednio - w latach 1984-1987 i 1980-1985. PIKO póki co zapowiedziało cztery modele: trzy w oznakowaniu SNCF z epoki V i VI oraz jeden w oznakowaniu CFL również z epoki VI.
Co ciekawe, mimo iż modele będą dostępne tylko we Francji (tak jak wcześniej nasze SM42/SP42, EU06/EU07/EP07/EP08/ET41, 120A, Görlitz 88) ukazały się w głównym katalogu zawierającym pełną ofertę producenta:

PIKO96400_PIKO96403.JPEG
PIKO96405.jpg
PIKO96407.JPEG
- źródło: http://www.piko.de/KAT_PDF/99506.pdf
Czyżby jeszcze nie wszędzie PIKO miało wolną rękę :gwizd:?
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Jak najbardziej :). Ja też widziałem wiele różnych mieszanek, jeśli chodzi o przydziały wagonów spółki Przewozy Regionalne znajdujących się w jednym składzie, ale uważam - proszę pokazać, że się mylę - że w jednym składzie - czterech "Bonanz" [!] - nie znalazłyby się wagony z czterech różnych zakładów. Jeżeli już się zdarzały takie długie składy pociągów złożone z "Bonanz" to były to w zasadzie wagony o identycznym przydziale - patrz choćby składy "Bonanz" jeżdżących na Hel:

- 2011:
- 2012:
- 2013:
- 2014:

Wszystkie te składy były zestawione z wagonów z przydziałem Chojnice, Gdynia lub ich mieszanką. Proszę mnie uświadomić gdzie jeszcze jeździły składy złożone z kilku (przynajmniej czterech) "Bonanz"? Czy były takie składy ciągnięte przez EU07? Owszem, były takie składy (z samych "Bonanz", ale czy z czterema różnymi przydziałami?):
Przede wszystkim myślę że nie można porównywać składów pociągów lokalnych (regionalnych) typu Chojnice - Gdynia albo Gdynia - Hel, kursujących w obrębie jednego zakładu PR z pociągami tego przewoźnika kursującymi w ruchu dalekobieżnym, mimo że w obu kategoriach pociągów pojawiały się wagony tych samych typów.
W pociągach IR albo Regio o zasięgu ponadregionalnym (jak choćby przytoczony Kamieńczyk) wagony często pochodziły z różnych stacji, gdyż pociągi te ze względu na wysoką frekwencję i długi czas podróży były traktowane przez przewoźnika priorytetowo jeśli chodzi o zapewnienie odpowiedniej ilości miejsc siedzących. Z tego względu często ściągano wagony z innych zakładów lub z pociągów regionalnych, byle zabezpieczyć potrzeby tych długodystansowców. Najczęściej do tego typu sytuacji dochodziło w okresach zimowych, kiedy częste awarie ogrzewania elektrycznego potrafiły wyłączyć z ruchu ponad pół składu pociągu, a poza tym ze względu na przeglądy wagonów podstawowo kursujących na tych pociągach.
Podsumowując - z pewnością takie wymieszane zestawienia składów nie były codziennością, ani tym bardziej przewidziane w odpowiednim dodatku dotyczącym zestawień planowych, ale pojawiały się bardzo często, powiedziałbym nawet, że dość regularnie (szczególnie zimą) z przyczyn podanych przeze mnie wyżej.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Faktycznie IR "Kamieńczyk" jest dość wyjątkowy jeśli o to chodzi. Znalazłem na YT (za to lubię epokę 5b :)) takie dwa filmy przedstawiające skład gdzie każdy wagon jest z innej parafii (1) oraz drugi na którym widać wagony z 3 różnych parafii, w tym dwa wagony o numerach wagonów "pikowskich" a trzeci z pasującym przydziałem. Nie znalazłem natomiast takiego który w całości można by złożyć z wagonów "pikowskich", ani takiego w którym były by dwa wagony z przedziałem rowerowym.

1

2
 

OLF

Aktywny użytkownik
Podsumowując - będzie można zestawić realny skład pociągu REGIO KAMIEŃCZYK kursującego pomiędzy Poznaniem Głównym i Szklarską Porębą Górną w wyglądzie odpowiadającym oryginałowi z I kwartału 2014 roku, kiedy zdarzało się, że zestawiony był z czterech wagonów typu 120A, gdzie każdy wagon nosił inny przydział [!]. Skład pociągu na makiecie będą stanowić:
- EU07-169 Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu (PIKO 96372)
- PL-PREG 50 51 21-18 142-2 B11p 1151 Stacja LUBLIN (PIKO 96644)
- PL-PREG 50 51 21-18 339-4 B11p 1151 Stacja GDYNIA (PIKO 96645)
- PL-PREG 50 51 84-18 003-0 B9pv 1151 Stacja CHOJNICE (PIKO 96646)
- PL-PREG 50 51 84-18 007-1 B9pv 1151 Stacja POZNAŃ (PIKO 96647)
Z taką mieszanką przydziałów przez większość kwietnia 2014, jakby patrzyć na model z odległości co najmniej 1 metra to czekoladowa EU07 + 4 x 120A to typowe zestawienie R76911/R67900 w I półroczu 2014 roku

Konkretnie 19.04.2014 skład (w kierunku Szklarskiej Poręby) to:
EU07-133 Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu P5 26.06.2012 ZNTKiM w Gdańsku
PL-PREG 50 51 84-18 003-0 Bpv Stacja CHOJNICE REV 2002 30.04.12 (bez indeksu przedziałów w serii!)
PL-PREG 50 51 21-18 042-4 B11p Stacja GDYNIA REV 2002 24.04.13
PL-PREG 50 51 21-18 003-6 B11p Stacja LUBLIN REV 2002 21.06.12
PL-PREG 50 51 21-18 096-0 B11p Stacja LESZNO REV 2002 19.04.13
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
W Toruniu dziś właśnie poza premierą SP45 odbyła się również premiera EU07-169. Jak dla mnie to wygląda bardzo ciekawie. Parę fotek.

IMG_1419.jpg

IMG_1420.jpg

IMG_1422.jpg

IMG_1424.jpg

Parę fotek z prezentacji na modułach kolejowych:

IMG_1409.jpg

IMG_1410.jpg

IMG_1412.jpg

IMG_1413.jpg

IMG_1414.jpg

IMG_1415.jpg
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Ale to już było...
Lecz zostało tyle...
Chociaż jeszcze na makiecie się ostanie chwile dwieeee...:

20160213_200242.jpg 20160213_200159.jpg 20160213_201128(0).jpg 20160213_201110(0).jpg

Przepraszam za jakość zdjęć, ale niestety podczas pracy byłem zmuszony użyć deski do krojenia do ich zrobienia.

Bardzo cieszy fakt, że pojawił się kolejny (drugi) model lokomotywy w oznakowaniu Przewozów Regionalnych. Stwarza to powoli coraz większe możliwości odwzorowywania na makiecie różnych pociągów tej spółki. Standardowy skład niedużego pociągu REGIO np. w relacji Poznań Gł. - Toruń Gł. - Poznań Gł. - jak wyżej. Skład pociągu REGIO Kamieńczyk relacji Poznań Gł. - Szklarska Poręba Górna - Poznań Gł. - zaprezentował @pptasinski. Do obsługi wspomnianego można zamiennie z "Czekoladą" użyć Škody.

Osobiście, najchętniej model "Czekolady" zaprzągłbym, do któregoś z tych składów:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,78319,0,PaFaWag_4E_EU07_217.html
- autor: bisik
- opis: "15 kwietnia 2013 - Szlak Paczyna - Pyskowice. EU07-217 wraz z pociągiem specjalnym zorganizowanym dla kibiców Lecha udaje się do Gliwic na spotkanie z Piastem."

78319.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,80749,0,PaFaWag_4E_EU07_217.html
- autor: pedro
- opis: "21 czerwca 2013 - Czempiń - Iłówiec, poc. 77727 Leszno - Poznań Gł."

80749.jpg

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,87868,0,PaFaWag_4E_EU07_223.html
- autor: Cinas
- opis: "29 marca 2014 - Szlak Poznań Wschód - Poznań Antoninek. EU07-223 prowadzi specjalny pociąg pospieszny "Wiara Lecha" z Poznania Głównego do Warszawy Zachodniej. Składem tym podrózowała grupa 1700 kiboli Lecha Poznań udających się na mecz swojej drużyny z warszawską Legią."

87868.jpg


- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,88408,0,PaFaWag_4E_EU07_217.html
- autor: Tekaj
- opis: "9 kwietnia 2014 - Poznań | EU07-217 z pociągiem w relacji Poznań Główny - Leszno, rozpędza się po krótkim postoju na przystanku osobowym Poznań Dębiec."

2014.04.09. - EU07-217 z poc. rel. Poznań Gł. - Leszno.jpg

Pojawia się tylko jeden mały problem :gwizd:... skąd wziąć tyle "Bohunów" :(? Przydałyby się kolejne numery, ale patrząc na sprzedaż, która nie należała do najlepszych (n) oraz na obecne :eek: ceny tych modeli - 260 zł :confused: - nic nie wskazuje na to by zanosiło się na reedycję "Bohunów" w oznakowaniu Przewozów Regionalnych :niepewny:, a szkoda, bo oprócz wydanych dwóch schematów malowania jest jeszcze trzeci ciekawy schemat, który pojawił się tylko na dwóch wagonach, ale to temat na inną rozmowę.

Liczę, że zgodnie z dawnymi zapowiedziami, również Schlesienmodelle wyda zapowiedziane "Czekoladki", aczkolwiek pisząc to, wiem że się naraziłem wielu :ninja:, gdyż i tak większość czeka na - zapowiedziane jeszcze wcześniej - modele typu 303E serii 400+, nie mówiąc już nawet o serii 300-399, a tym bardziej typie 4E :kawa:.

Ciekawe czy doczekamy się kiedyś modelu "Papugi" (EP07P-200X) o_O? Może za kilka lat @Robert Reschka ją zrobi - tak jak kiedyś napisał - pod warunkiem, że sprzeda się 4E (może jednak obiecał?), do której zdaje się jeszcze daleka droga :niepewny:...
 
Ostatnio edytowane:

avecez

Aktywny użytkownik
ET41 już była (nawet trzykrotnie).
Nie było wersji zielono-zielonej niestety. Może już ktoś pisał, ale pomimo przewertowania dość sporej ilości stron forum, nie znalazłem informacji czy ET41 będzie w tym najpopularniejszym niegdyś malowaniu. Może ktoś wie coś na ten temat? Mam nadzieję że zdążę z zakupem wersji CARGO. Żółte czółka jak i 07 w kolorze czekolady to jak dla mnie niezbyt dobre pomysły na malowania loków.
 
Nie było wersji zielono-zielonej niestety. Może już ktoś pisał, ale pomimo przewertowania dość sporej ilości stron forum, nie znalazłem informacji czy ET41 będzie w tym najpopularniejszym niegdyś malowaniu. Może ktoś wie coś na ten temat? Mam nadzieję że zdążę z zakupem wersji CARGO. Żółte czółka jak i 07 w kolorze czekolady to jak dla mnie niezbyt dobre pomysły na malowania loków.
Nie było malowania "zielono-zielonego" ET41 z różnych powodów, nazwijmy to ogólnie... "organizacyjno-techniczych" ;).
Natomiast absolutnie nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że "żółte czółka" oraz "07 w kolorze czekolady" były złymi pomysłami.
Wręcz przeciwnie, okazuje się, że z marketingowego punku widzenia, były pomysłami bardzo dobrymi :).
Myślę, że najwyższy czas, aby przestać patrzeć na to, co produkują producenci polskich modeli, wyłącznie przez pryzmat własnych, indywidualnych preferencji.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Panowie...
Tak z innej beczki.
Posiada ktoś zdjęcie kabiny "czekoladowej" EU07? Chodzi mi o kolor pulpitu i tapicerki siedzeń.
Proszę. Specjalnie na tą okazję ;) Kabina EU07-187. Wybaczyć proszę mały "burdelik" :p

Jeśli potrzebujesz inne foto to proszę daj znać na PW :)
 

Załączniki

Merlin

Moderator Działu Makieta i moduł oraz Tabor
Zespół forum
BGM
H0e
Czekolady po "tuningu" to chyba jeszcze w tym wątku nie było? ;)
EU07-169 po wymianie reflektorów :cool:
Model piękny, niestety nie mój (n)


4.JPG



PS: Dopiero na zdjęciach zauważyłem, że szyby trzeba przetrzeć z odcisków ;)
 

Załączniki

  • 153,3 KB Wyświetleń: 254
  • 158,4 KB Wyświetleń: 255
  • 125,4 KB Wyświetleń: 260

Merlin

Moderator Działu Makieta i moduł oraz Tabor
Zespół forum
BGM
H0e
Niestety odbłyśniki są lekko matowe. Taka partia przyszła do Kluby, a ja jestem od niego uzależniony. Natomiast te są już po polerowaniu,a w rzeczywistości nie wyglądają źle :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Tak, tylko tam są dwa światła na górze i trzecie na dole po prawej stronie. Moim zdaniem górne czerwone w niektórych (starszych) lokomotywach PKP to pozostałość po dawnych E 1, gdzie koniec pociągu składającego się z lokomotywy luzem mógł być oznaczony jednym, czerwonym światłem w górnej części pojazdu. Po wprowadzeniu zasady, że muszą być dwa światła i zainstalowaniu czerwonych lamp w dolnych reflektorach to trzecie, górne czerwone światło stało się niepotrzebne.
 

Podobne wątki