• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
266 1 1
Taka mała ciekawostka... Kilka tygodni temu jadąc przez Głogów widziałem czekoladową siódemkę PR podłączoną do węglarek (byłem trzeźwy:)). Niestety nie byłem na to zupełnie przygotowany i nie odczytałem żadnych oznaczeń (węglarki, z tego co kojarzę, od jakiegoś prywatnego przewoźnika). Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? Ktoś mógłby stworzyć dość nietypowy skład..
Dwie EU07 w malowaniu brązowym zostały wypożyczone od Przewozów Regionalnych na potrzeby prywatnego przewoźnika towarowego Landkol. Do tego dwie SU42. Pięknie to razem się nieraz przedstawia :)
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/19000-21999/20151009_19411.jpg
 

asap2u

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 2 0

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 32 8
Ponieważ mam dwie siódemki 314 i 348 pytanie do znawców. Dysponuje wagonami starej produkcji schichta sypialne Wars i 1 i 2 klasa , ile wagonów sypialnych było jednorazowo podczepiane i do jakich wagonów i na jakich trasach. Rozumiem iż to trochę nie w temacie ale chciałbym wejść na bardziej realne wątki mojej zabawy :) I co lepiej wygląda 348 czy 314 z z tymi wagonami.Dziękuje za odpowiedzi.
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
Posiadasz lokomotywy ze schyłku epok IV i V, gdy trapezy zamalowywano żółtymi czołami. Moim zdaniem nie ma większej różnicy, jaką lokomotywę podczepisz, bo w tamtych czasach oba malowania były spotykane. Natomiast co oko wybierze, to już sprawa oka! ;)
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
97 2 0
Dzięki a ile Warsów sypialnych śmigało w standardowych składach?
Słynny Polonez miał do 12 pudeł, w końcowym okresie kursowania jako samodzielny skład (bez grupy do Terespola) miał 5-6. Inne składy, jak np. Karpaty pod koniec obsługi parowozem miały doczepiane 4-5 wagonów z tyłu. Były też Nocne Ekspresy, ale te miały jeszcze w składzie kuszetki lub nawet bagażowe, więc odpadają.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Dzięki a ile Warsów sypialnych śmigało w standardowych składach?
Też jestem fanem nocnej kolei, a co za tym idzie wagonów WLAB i Bc. Gdybyś rozszerzył trochę rozszerzył krąg zainteresowana właśnie o wagony Bc (kuszetki) to już jest całkiem nieźle. Ja na przykład będę składał "Tetmajera". To jest o ile się nie mylę skład złożony z samych WLAB i Bc. Czy ktoś ma namiary na takie pociągi ?
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
Możesz jeszcze wziąć pod uwagę pociągi np: do Gdyni, Kołobrzegu, oraz podobnych całorocznych relacji, wydłużanych w sezonie letnim m.in o sypialne i kuszety do Helu i Łeby.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
A co stoi za "czekolada", bonanza?
Tak. PIKO myśli, że jest sprytne :cool: i twierdzi, że do tego modelu dedykowane są wszystkie :confused: "Bonanzy" w oznakowaniu Przewozów Regionalnych:
PIKO Spielwaren GMbH napisał(a):
H0 Expert E-Lok EU 07-169 Przewozów Regionalnych #96372

Das Modell der elektrischen Universallokomotive EU07-169 der Przewozów Regionalnych...
[...]
Die EU07 ist die ideale Zuglokomotive für die PIKO Personenwagen 120A der PR #96644 bis #96647.
- co jest - moim zdaniem :cool: - wciskaniem kitu klientom (n) i chęcią zarobienia jak najwięcej - co w obliczu obecnych działań i polityki - wcale mnie nie dziwi :kawa:. Modele mają 4 różne przydziały - każdy z innej strony Polski (y) - są to bowiem: Lublin (PIKO 96644), Gdynia (PIKO 96645), Chojnice (PIKO 96646) oraz Poznań (PIKO 96647). Zestawienie z tych wagonów jednego składu jest niemożliwe - przynajmniej teoretycznie ;).
A co to za zespoły trakcyjne w tle?
Są to modele francuskich elektrycznych zespołów trakcyjnych (z rodziny Z2) typu Z 9600 i Z 7300 zbudowanych dla SNCF przez zakłady Alstom - odpowiednio - w latach 1984-1987 i 1980-1985. PIKO póki co zapowiedziało trzy modele: dwa w oznakowaniu SNCF z epoki V i VI oraz jeden w oznakowaniu CFL również z epoki VI.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Oj wielokrotnie mogły się takie mieszanki wagonów pojawiać. Osobiście pamiętam pociąg IR Portowiec Szczecin - Warszawa w okolicach 2010 roku, w którego składzie były wagony ze stacji Poznań, Leszno, Olsztyn i Chojnice. Jedyna różnica polegała na tym, że część z nich była wagonami z rodziny 111A.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
(...) Modele mają 4 różne przydziały - każdy z innej strony Polski (y) - są to bowiem: Lublin (PIKO 96644), Gdynia (PIKO 96645), Chojnice (PIKO 96646) oraz Poznań (PIKO 96647). Zestawienie z tych wagonów jednego składu jest niemożliwe - przynajmniej teoretycznie ;).
Niestety (a właściwie "stety"), zestawienie z tych wagonów jednego składu pociągu jest możliwe i to w dodatku praktycznie ! (a nie tylko teoretycznie);).
Jako przykład podam poc. nr 67900 ze Szklarskiej Poręby G. do Poznania Gł., który w dniu 30.03.2014 r. zestawiony był wyłącznie z wagonów PR typu 120A, następujących stacji mac.:
Lublin (B11p), Chojnice (Bpv), Gdynia (B11p), Leszno (B11p). Pociąg prowadzony był lokomotywą EU07-187, w "czekoladowym" malowaniu PR.
Tak więc, to co wydaje się być teoretycznie niemożliwe, w praktyce okazuje się możliwe, a wręcz - przynajmniej w określonych latach - typowe :) !
 

Podobne wątki