• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

krzys.

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Minął już rok od wypuszczenia pierwszej EU07 od Piko, a ja w dalszym ciągu nie mam części zapasowych do swojego egzemplarza.
W moim przypadku są to poręcze do EU07 PKP Cargo i stopień na czołownicy ET41 (bo jeden był nieprawidłowy).
Czy ktoś z Was zamawiał takie części i już je otrzymał?
Trochę porażka.
Ja zamawiałem w lokomodel trochę się czeka ale wszystko da sie zamowić i dostać z części zapasowych
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Minął już rok od wypuszczenia pierwszej EU07 od Piko, a ja w dalszym ciągu nie mam części zapasowych do swojego egzemplarza.
W moim przypadku są to poręcze do EU07 PKP Cargo i stopień na czołownicy ET41 (bo jeden był nieprawidłowy).
Czy ktoś z Was zamawiał takie części i już je otrzymał?
Trochę porażka.
Mam identyczną sytuację. Również reklamacja. Pisałem wielokrotnie do Pana Ryszarda z SMR i często moje pytania pozostawały bez odpowiedzi. Po kilku "przypominajkach" uzyskiwałem jakąś odpowiedź ale niestety nie wnosiła nic nowego do tematu. Pan Ryszard tłumaczył to tym, że został "ukarany" za sprzedaż modeli eu07 drugiego producenta (SM) i teraz ma "pod górkę". Pisał, że będzie próbował pozyskać te części w inny sposób ale jak kolega zauważył minął już rok i nie zanosi się na to aby w końcu się coś zmieniło na lepsze :(
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
Mała aktualizacja planu wydawniczego EU07

Plan produkcyjny obejmuje 30 lokomotyw:
- EU06 - 2 lokomotywy (wyprodukowano 1: EU06-10)
- EU07 (4E) - 8 lokomotyw (wyprodukowano 2: EU07-193 PKP Cargo, EU07-171)
- EP07 (4E) - 2 lokomotywy (wyprodukowano 2: EP07-187, EP07-198 PKP InterCity)
- EP08 (102E) - 3 lokomotywy (wyprodukowano 1: EP08-006)
- EU07 (303E) - 7 lokomotyw (wyprodukowano 3: EU07-348, EU07-345, EU07-314)
- EP07 (303E) - 3 lokomotywy (wyprodukowano 0)
- ET41 (203E) - 5 lokomotyw (wyprodukowano 2: ET41-152, ET41-144 + nie wiadomo czy doliczać do planu ET41-149)

Z dzisiejszą zapowiedzią ET41-144 powstało już 11+1 lokomotyw (+1 czyli ET41-149).
 
OP
OP
B

Bynio

Znany użytkownik
Reakcje
125 2 0
Witam,

Zapowiedzi na pierwsze półrocze 2016:

Luty 2016 - PIKO 96372

Lokomotywa elektryczna, uniwersalna, typ 4E, EU07-169
Przewozy Regionalne
Oddział Wielkopolski
z siedzibą w Poznaniu
epoka VI
ZNTKiM w Gdańsku
Poz. utrzym. P5 08.11.2012

Kwiecień 2016 - PIKO 96373

Lokomotywa elektryczna, uniwersalna, typ 4E, EU07-161, PKP
DOKP Dolnośląska
Lok. Wrocław Gł.
epoka IVb
Napr. rew. 26.5.78

Pozdrawiam
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
Witam
Numer katalogowy "zarezerwowany", ale z różnych względów przełożona na później.
Zostanie zaprezentowana w dalszej kolejności.
Trzeba również uwzględnić nowy projekt SP/AU45
Pozdrawiam
Mam prośbę - zapewne nie tylko ja.
Jeśli będzie Pan gotowy z bliższym omówieniem projektu SP45/SU45, prosiłbym o założenie nowego wątku dedykowanego właśnie dla tej lokomotywy.
Myślę, że będzie Pan najbardziej odpowiednią osobą, do rozpoczęcia dyskusji nt. SP45/SU45 od Piko.
 
OP
OP
B

Bynio

Znany użytkownik
Reakcje
125 2 0
Mam prośbę - zapewne nie tylko ja.
Jeśli będzie Pan gotowy z bliższym omówieniem projektu SP45/SU45, prosiłbym o założenie nowego wątku dedykowanego właśnie dla tej lokomotywy.
Myślę, że będzie Pan najbardziej odpowiednią osobą, do rozpoczęcia dyskusji nt. SP45/SU45 od Piko.
Witam
Nasza firma jest tylko "sprzedawcą" tych modeli.
Bez zgody pomysłodawców jak i osób podejmujących decyzje w kwestii kolejności modeli nie mogę udzielić takich informacji.
Postaram się w ciągu tego tygodnia uzyskać odpowiednie informacje i je Państwu przedstawić.
Pozdrawiam.
 

BorekT

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
41 1 0
Taka mała ciekawostka... Kilka tygodni temu jadąc przez Głogów widziałem czekoladową siódemkę PR podłączoną do węglarek (byłem trzeźwy:)). Niestety nie byłem na to zupełnie przygotowany i nie odczytałem żadnych oznaczeń (węglarki, z tego co kojarzę, od jakiegoś prywatnego przewoźnika). Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? Ktoś mógłby stworzyć dość nietypowy skład..
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Obstawiam, że EU07-169 będzie wyglądać mniej więcej tak ;)
Owszem :), lokomotywa będzie miała naniesione na ściany boczne logo spółki ją wynajmującej i duży napis "Przewozy Regionalne". Nie od razu bowiem nosiła je na sobie.
Nie wiem tylko jakie do niego wagony kompletować.
No cóż :gwizd:, generalnie to wagony w oznaczeniach spółki Przewozy Regionalne z tego samego okresu eksploatacji co lokomotywa, czyli mniej więcej po kwietniu 2013 roku, bo pomiędzy 3 kwietnia, a 3 maja 2013 roku (dokładna data nie jest mi znana) EU07-169 dostała właśnie logo i napis Przewozy Regionalne. Wcześniej, czyli od 15 listopada 2012 roku (data przekazania lokomotywy wynajmującemu przewoźnikowi), jeździła bez nich. Jeżeli więc szukamy wagonów, które spełniają kryterium: eksploatacja od maja 2013 roku - to warunek ten na pewno nie spełniają póki co trzy modele:

PIKO 97037 - B16mnopux PL-PREG 50 51 26-08 150-2 1151 Stacja POZNAŃ REV 2002 28.07.11
PIKO 96642 - Bh PL-PKPPR 50 51 21-18 159-3 1151 Stacja POZNAŃ REV 2000 30.04.09
PIKO 96643 - B11p PL-PKPPR 50 51 21-18 355-0 1151 Stacja POZNAŃ REV 2000 29.05.09

"Bohun" - niestety zimą 2013 roku uległ kolizji z jakimś pojazdem drogowym i tym sposobem w kwietniu 2013 roku (a więc wtedy kiedy EU07-169 jeszcze nie miał logo i napisu Przewozów Regionalnych) wyglądał tak:

- źródło: http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=9441
- autor: m0ke
- opis: "27.04.2013 || Leszno || Wagon 50 51 26-08 150-2 B16mnopux, st. mac. Poznań, odstawiony na terenie stacji Leszno"

bohun152leszno.jpg

"Bonanzy" - przedstawiają wygląd pierwowzorów po rewizji w 2009 roku... następną więc najpóźniej mogły odbyć w 2012 roku. Tak się jednak nie stało, bo wagon 50 51 21-18 159-3 miał dopuszczenie do ruchu obowiązujące do 30 kwietnia 2011 roku, zaś drugi o nr 50 51 21-18 355-0 mógł jeździć do 29 maja 2011 roku. Także pomijając już nawet brak logo i napisu "Przewozy Regionalne", to wagony po prostu w takim wyglądzie nie miały prawa spotkać się z EU07-169 pomalowaną na brązowo, a nie mówiąc już nawet o tym aby miała na sobie logo i napis wynajmującej ją spółki Przewozy Regionalne.

Tak zaś wyglądał pierwowzór modelu PIKO 96642 (50 51 21-18 159-3):

- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8349&mode=search
- autor: @kilanziom - kilanziom
- opis: "Bezprzedziałowy wagon osobowy 2 klasy typu 120A odstawiony na terenie grupy towarowej w Lesznie. Kolejna ofiara braku funduszy na naprawę główną. 23.02.2013, Leszno."

21-18-133.jpg

Tak więc w chwili obecnej do modelu PIKO 96372 (EU07-169 Przewozy Regionalne) mogę polecić trzy modele wagonów:

PIKO 97034 (PL-PREG 50 51 26-08 065-2 B16mnopux 1151 Stacja POZNAŃ)
PIKO 97035 (PL-PREG 50 51 26-08 068-6 B16mnopux 1151 Stacja POZNAŃ)
PIKO 96036 (PL-PREG 50 51 26-08 042-1 B16mnopux 1151 Stacja POZNAŃ)

W prawdzie wyżej wymienione modele swoim wykonaniem nie będą w 100% odpowiadać wyglądowi ich pierwowzorów z interesującego nas okresu eksploatacji EU07-169, bowiem mniej więcej od końca 2012 roku niemalże wszystkie wagony sukcesywnie były przenoszone do stacji Leszno (zmieniał się przydział) - otrzymywały naklejki z napisem: "Stacja LESZNO", czasem poprzedzonym także herbem Leszna. Owe wagony piętrowe też takie naklejki dostały, także do pełni szczęścia trzeba by przebić przydziały z Poznania na Leszno.

Już nie długo dołączy do nich model "Bonanzy" - PIKO 96647 (PL-PREG 50 51 84-18 007-1 B9pv 1151 Stacja POZNAŃ):

- źródło: http://forum.modelarstwo.info/threads/modele-wagonów-typu-120a-firmy-piko-sk-model.27053/page-14#post-497340
- autor: @Bynio, @Krzysztof Koj
- opis: "Piko 96647 Wagon pasażerski 2 klasy typu 120A, PL-PREG 50 51 84-18 007-1 1151, serii B9pv, PKP Przewozy Regionalne, stacja Poznań, epoka VI, REV.2002.13.07.13 z przedziałem na rowery,"

96647.jpg

Dodatkowo fotografia pierwowzoru wykonana 3 dni po naprawie rewizyjnej :):

- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=10717&mode=search
- autor: SU46-024
- opis: "Poznań Główny | Wagon 50 51 84-18 007-1 B9pv, czyli bonanza z jednym z przedziałów przystosowanym do przewozu rowerów, sfotografowana tuż po powrocie z naprawy okresowej na terenie bocznicy PR "umywalnia" na stacji Poznań Główny. [16.07.2013.]"

50_51_84-18_007-1_B9pv_16072013_1.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
509 41 1
A jednak coś z nimi było. Ja mam te Rzeszowskie jak się nie mylę i przed zakupem ktoś mi pisał, że te są właśnie poprawione itp. To w końcu mam rozumieć, że wcześniejsze wagony nie są zbyt dobrej jakości, bo już całkiem głupi jestem. Może i dobrej, ale bez tych dodatków o których mowa.
[DOUBLEPOST=1449668781][/DOUBLEPOST]http://www.swiatmodeli.com/wagon-pietrowy-pr-97034-p-4513.html czy to to?
Najprościej i pokrótce, wszystkie oprócz tych w zestawach startowych m.in. z fikcyjną SU29 (z numerami 082 i 092 - brak wnętrza i dodatkowych elementów na wózkach - prądnice, zbiorniki powietrzne, brak namalowanych ramek w oknach, uszczelek i klamek w drzwiach, oraz klap inspekcyjnych na bokach wagonu), oraz tych jasno niebieskich z żółtymi drzwiami (tutaj wnętrza są, ale są też powyższe uproszczenia); natomiast jedne z nowszych z napisem Przewozy Regionalne, wszystko jak w najbogatszej wersji Classic, ramki i klamki malowane, klapy, uszczelki, ale brak prądnic i zbiorników.
Rzeszowskie i Czeremchowskie są pełną wersją ze wszystkimi dodatkami, tak jak pierwsze toruńskie wypusty z poczatku produkcji z numerami 086, 090, 003 i 038 są idealne, posiadają wnętrza ramki i uszczelki okien, klapy inspekcyjne i wyposażenie wózków w prądnice i zbiorniki.

Po udanym debiucie i latach produkcji modeli wagonów Bdhpun i Bdhpumn oraz wprowadzeniu kilku numerów taborowych (właśnie 086 i 090 orz późniejszch 003 i 038)pod tym samym numerem katalogowym, przez pewien czas PIKO nie produkowało już tych wagonów. Dopiero jakiś czas później (po latach) wznowiło produkcję tych piętrusów ale niestety w uboższej wersji Hobby, innym malowaniu (jasnoniebieskie z żółtymi drzwiami) i innymi numerami taborowymi i katalogowymi, ale z tych samych form, które jak najbardziej są prawidłowe.
Produkowano w ten sposób wagony odzwierciedlające oryginały eksploatowane w różnych krajach, nie tylko Polski (PKP), ale także m.in. Niemieckich DR i DB, Czeskich i Czechosłowackich CD i CSD.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki