• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Nie znając faktycznego popytu raczej wątpliwe, aby już kilka lat wcześniej wiadomo było ile będzie wznowień danego modelu. Z tego względu raczej bym nie brał po uwagę, do tej liczby 30 wersji, ukazanych wznowień. Trzeba też mieć na względzie, że plan wydawniczy mógł na przestrzeni lat ulegać zmianom, gdy już wiadomo było jakie malowania, wersję, epoki idą lepiej a które gorzej.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
356 4 2
Tak gwoli ścisłości, prowadzę taką swoją statystykę, według której do tej pory (razem z tymi tegorocznymi) wydano 24 modele (w tym ET41) z pierwotnie zakładanego planu produkcyjnego 30 szt.
....

Zobacz załącznik 842732
Z EU07(303E) w Twoim zestawieniu brakuje dwóch wydań 96378(nr 323) i 96378-2(nr 343). Obie PKP IC. Kiedy były one wydane nie mam pojęcia... Łącznie było ich 9szt wydanych, a nie 7szt...;)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Pytanie: Ile modeli do wydania zostało z zapowiadanych 30? Czy do już wydanych należałoby wliczać reedycje ET41, czy EU07 PKP IC?
Nikt nie kieruje się tym limitem, ani żadną listą, która wcześniej została opracowana. Modele dobierane są na bieżąco w zależności od życzeń klientów - sklepy zbierają informacje od klientów (czego oczekują, co ich interesuje), sklepy przekazują informacje producentowi, producent zbiera też sygnały z mediów społecznościowych i podejmuje decyzje jaki model wydać. Następnie zaczyna się szukanie materiałów, które pozwoliłyby na opracowanie dokumentacji do wykonania modelu, który został przyjęty jako nowość na następny rok. Ile modeli zostanie wydanych - nikt nie wie. Wszystko będzie zależeć od popytu. Jak widać po poniższej liście, dotychczas wyprodukowane modele nie trzymają się przedstawionego niegdyś w Świecie Kolei planu wydawniczego opracowanego przez SK Model.

Dla zainteresowanych - lista dotąd wydanych przez firmę PIKO modeli lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 i ET41:

nr kat., nr lok., przewoźnik, przydział i/lub miejsce wykonania naprawy, data naprawy

96360 EU07-193 PKP Cargo CT Wielkopolski Napr. rew. 07.08.09
96361 EP07-187 PKP Cargo [ Zakład Taboru w Żurawicy ] ZNTK Oleśnica Napr. rew. 31.05.01
96362 EU07-348 PKP [ Lok. | Zachodnia DOKP ] ZNTK | Napr. rew.
96363 ET41-152 PKP/PKP Cargo [ ZAKŁAD TABORU OSTRÓW WLKP. ] Zakł.Tab.Zd.Wola-Karsznice Napr.rew.3012.2000r.
96363-2 ET41-149 PKP/PKP Cargo [ ZAKŁAD TABORU WROCŁAW ] Zakł.Tab.Zd.Wola-Karsznice Napr.rew.02.10.2000r.
96364 EU07-171 PKP Cargo [ Zakład Taboru w Krakowie ] ZNLE Gliwice Napr. rew. 2002.03.21
96365 EP07-198 PKP Intercity [PKP Intercity S.A. | Zakład Centralny ] ZNTK Oleśnica S.A. Napr. rew. 13 05 09
96366 EP08-006 PKP Cargo/PKP Intercity [ Zakład Taboru w Warszawie ] ZNTK Oleśnica S.A. Napr. rew. 28 02 07
96367 EU07-345 PKP/PKP Cargo [ Zakład Taboru w Białymstoku ] ZNTK Oleśnica Napr. rew. 07 06 00
96368 EU06-10 PKP Cargo [ Zakład Taboru w Krakowie ] ZAKŁAD TABORU w KRAKOWIE Napr. rew. 05.10.07
96369 EU07-314 PKP [ ZAKŁAD TABORU w OLSZTYNIE ] ZNTK Lubań Napr. rew. dn 98.07.09
96370 ET41-144 PKP Cargo ZNTKiM w Gdańsku Napr. rew. 19.01.2009
96371 ET41-171 PKP [ Zakład Taboru Zduńska Wola Karsznice ] ZNTK Lubań Napr. rew. dn 97.10.14
96372 EU07-169 PR [ Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu ] ZNTKiM w Gdańsku Poz.utrzym.P5 08.11.2012
96373 EU07-161 PKP DOKP Dolnośląska Lok.Wrocław Gł. ZNLE Gliwice Napr.rew.26.5.78
96374 EU07-342 PKP Intercity [ PKP Intercity S.A. | Zakład Południowy ] ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew.191108
96375 EP08-010 PKP [ Lok. Olszynka-Grochowska | DOKP Centralna ] ZNLE Gliwice Napr.rew.910722
96376 EU07-327 Captrain ZNTK OLEŚNICA SA P5 1.07.2015
96377 EU06-08 PKP [ Lok. Kraków Prokocim | DOKP Południowa ] ZNLE Gliwice Napr.rew.910917
96378 EU07-323 PKP Intercity [ PKP Intercity S.A. | Zakład Południowy ] ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew.29 10 08
96378-2 EU07-343 PKP Intercity [ PKP Intercity S.A. | Zakład Południowy ] ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew.050109
96379 ET41-130 PKP Cargo [ Zakład Taboru w Skarżysku-Kamiennej ] ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew.31 05 07
96380 EU07-123 PKP [ Lok. Gliwice | DOKP ŚLĄSKA ] ZNLE Gliwice Napr.głów.86.12.31
96381 EU07-364 PKP Intercity [ Zakład Taboru w Katowicach ] ZAKŁAD TABORU w KATOWICACH Napr rew. 06.05.08
96382 EU07-336 PKP Cargo PÓŁNOCNY ZAKŁAD SPÓŁKI ????? POZIOM ? 24.04.2015
96383 EP08-013 PKP Intercity ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew. 31.10.07

Podsumowując (ze względu na typ i serię) - wydanych zostało:
- EU06 - 2 modele
- 4E:
- EU07: 5 modeli​
- EP07: 2 modele​
- 102E (EP08): 3 modele
- 203E (ET41): 5 modeli
- 303E:
- EU07: 9 modeli​
- EP07: 0 modeli​
- łącznie: 26 modeli

Podsumowując (ze względu na epokę) - wydanych zostało:
- IV - 3 modele
- V - 8 modeli
- V/VI - 5 modeli
- VI - 8 modeli
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.939 133 7
Nikt nie kieruje się tym limitem, ani żadną listą, która wcześniej została opracowana. Modele dobierane są na bieżąco w zależności od życzeń klientów - sklepy zbierają informacje od klientów (czego oczekują, co ich interesuje), sklepy przekazują informacje producentowi, producent zbiera też sygnały z mediów społecznościowych i podejmuje decyzje jaki model wydać. Następnie zaczyna się szukanie materiałów, które pozwoliłyby na opracowanie dokumentacji do wykonania modelu, który został przyjęty jako nowość na następny rok. Ile modeli zostanie wydanych - nikt nie wie. Wszystko będzie zależeć od popytu. Jak widać po poniższej liście, dotychczas wyprodukowane modele nie trzymają się przedstawionego niegdyś w Świecie Kolei planu wydawniczego opracowanego przez SK Model.
Kolego @Remaj12 - bardzo przydatna lista - dzieki.
Co do kolejnych edycji danego modelu - Oby tak bylo, bo jak wiemy z Bipami od Rivarossi lista niestety "byla swieta" i wyprodukowano wersji tyle ile SK Model zapowiedzial. I tu Rivarossi robi blad.
Z drugiej strony, w sklepach zawsze powien byc dostepny "na polce" kluczowy tabor PKP, bez wzgledu na zapotrzebowanie, bo taki towar predzej czy pozniej zejdzie. Przeciez sa osoby, ktore nie sledza forum czy FB i nie chodza do sklepow, w celu znalezienia sie na "liscie zapotrzebowania". Sklepy o tym nie informuja otwarcie, ze prowadza taka ankiete, wiec juz tutaj nie wylapuje sie wszystkich zainteresowanych kupnem. Zatem taka lista zapotrzebowania jest nie do konca miarodajna i jest niedoszacowana. A sa jeszcze osoby, ktore wchodza w modelarstwo i to wlasnie sklep jest zrodlem inspiracji i trudno takim osobom wejsc w hobby jak zobacza puste polki, bo liczba modeli jaka zostala wyprodukowana sie rozeszla zgodnie z zapotrzebowaniem. Wreszcie sa osoby, ktore w pierwszych edycjach nie chcialy/nie mogly kupic danego modelu, a teraz chca i nie moga, bo modele zostaly juz wyprodukowane w scislej liczbie sztuk okreslonej iles lat temu i basta (ostatnie zdanie do ogrodka Rivarossi). To nie jest dobra polityka. Powinno byc tak jak np. w Niemczech, gdzie zawsze sa pewne modele do kupienia, niezaleznie od tego czy ktos przegapi okienko czy sie zalapie na model.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Tak... zorientowałem się (przypomniałem sobie) jak już wyłączyła się możliwość edycji wpisu, zatem, aby już niczego nie brakowało, podaję spis raz jeszcze:

- lista modeli lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 i ET41, wydanych przez firmę PIKO:

nr kat., nr lok., przewoźnik, przydział i/lub miejsce wykonania naprawy, data naprawy

96360, EU07-193, PKP Cargo, CT Wielkopolski Napr. rew. 07.08.09
96361, EP07-187, PKP Cargo, [ Zakład Taboru w Żurawicy ], ZNTK Oleśnica Napr. rew. 31.05.01
96362, EU07-348, PKP, [ Lok. | Zachodnia DOKP ], ZNTK | Napr. rew.
96363, ET41-152, PKP/PKP Cargo, [ ZAKŁAD TABORU OSTRÓW WLKP. ], Zakł.Tab.Zd.Wola-Karsznice Napr.rew.3012.2000r.
96363-2, ET41-149, PKP/PKP Cargo, [ ZAKŁAD TABORU WROCŁAW ], Zakł.Tab.Zd.Wola-Karsznice Napr.rew.02.10.2000r.
96364, EU07-171, PKP Cargo, [ Zakład Taboru w Krakowie ], ZNLE Gliwice Napr. rew. 2002.03.21
96365, EP07-198, PKP Intercity, [PKP Intercity S.A. | Zakład Centralny ], ZNTK Oleśnica S.A. Napr. rew. 13 05 09
96366, EP08-006, PKP Cargo/PKP Intercity, [ Zakład Taboru w Warszawie ], ZNTK Oleśnica S.A. Napr. rew. 28 02 07
96367, EU07-345, PKP/PKP Cargo, [ Zakład Taboru w Białymstoku ], ZNTK Oleśnica Napr. rew. 07 06 00
96368, EU06-10, PKP Cargo, [ Zakład Taboru w Krakowie ], ZAKŁAD TABORU w KRAKOWIE Napr. rew. 05.10.07
96369, EU07-314, PKP, [ ZAKŁAD TABORU w OLSZTYNIE ], ZNTK Lubań Napr. rew. dn 98.07.09
96370, ET41-144, PKP Cargo, ZNTKiM w Gdańsku Napr. rew. 19.01.2009
96371, ET41-171, PKP, [ Zakład Taboru Zduńska Wola Karsznice ], ZNTK Lubań Napr. rew. dn 97.10.14
96372, EU07-169, PR, [ Oddział Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu ], ZNTKiM w Gdańsku Poz.utrzym.P5 08.11.2012
96373, EU07-161, PKP, DOKP Dolnośląska Lok.Wrocław Gł., ZNLE Gliwice Napr.rew.26.5.78
96374, EU07-342, PKP Intercity, [ PKP Intercity S.A. | Zakład Południowy ], ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew.191108
96375, EP08-010, PKP, [ Lok. Olszynka-Grochowska | DOKP Centralna ], ZNLE Gliwice Napr.rew.910722
96376, EU07-327, Captrain, ZNTK OLEŚNICA SA P5 1.07.2015
96377, EU06-08, PKP, [ Lok. Kraków Prokocim | DOKP Południowa ], ZNLE Gliwice Napr.rew.910917
96378, EU07-323, PKP Intercity, [ PKP Intercity S.A. | Zakład Południowy ], ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew.29 10 08
96378-2, EU07-343, PKP Intercity, [ PKP Intercity S.A. | Zakład Południowy ], ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew.050109
96379, ET41-130, PKP Cargo, [ Zakład Taboru w Skarżysku-Kamiennej ], ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew.31 05 07
96380, EU07-123, PKP, [ Lok. Gliwice | DOKP ŚLĄSKA ], ZNLE Gliwice Napr.głów.86.12.31
96381, EU07-364, PKP Intercity, [ Zakład Taboru w Katowicach ], ZAKŁAD TABORU w KATOWICACH Napr rew. 06.05.08
96382, EU07-336, PKP Cargo, PÓŁNOCNY ZAKŁAD SPÓŁKI ????? POZIOM ? 24.04.2015
96383, EP08-013, PKP Intercity, ZNTK Oleśnica S.A. Napr.rew. 31.10.07

Podsumowując (ze względu na typ i serię) - wydanych zostało:
- EU06 - 2 modele
- 4E:
- EU07: 5 modeli​
- EP07: 2 modele​
- 102E (EP08): 3 modele
- 203E (ET41): 5 modeli
- 303E:
- EU07: 9 modeli​
- EP07: 0 modeli​
- łącznie: 26 modeli

Podsumowując (ze względu na epokę) - wydanych zostało:
- IV - 3 modele
- V - 8 modeli
- V/VI - 5 modeli
- VI - 8 modeli

Podsumowując (ze względu na przewoźnika): wydanych zostało:
- PKP - 7 modeli
- PKP/PKP Cargo - 3 modele
- PKP Cargo - 7 modeli
- PKP Cargo/PKP Intercity - 2 modele
- PKP Intercity - 5 modeli
- PR - 1 model
- Captrain - 1 model

Powyższe podsumowanie ze względu na przewoźnika jest nieco umowne, bo być może modele PKP/PKP Cargo należałoby od razu zaliczyć do PKP Cargo, a PKP Cargo/PKP Intercity do PKP Intercity, ale formalnie to tak się to przedstawia.
Na tą chwilę jednak wydaje się, że wszystko idzie zgodnie z "planem":
Zobacz załącznik 842743
Myślę, że to zbieg okoliczności, wszak część wydanych modeli na pewno nie była planowana w 2013 roku, kiedy ów listę opracowało SK Model, choćby z tego względu, że pierwowzory niektórych modeli są z 2015 roku... a sam wiem, że jeden model lokomotywy typu 4E został wypuszczony zamiast miniatury maszyny typu 303E, także naprawdę nie przywiązywałbym się do tej listy. Co więcej oznaczałoby to, że zostanie wydany jeszcze tylko 1 model lokomotywy typu 303E i 3 modele lokomotyw typu 4E, a nie sądzę, aby nasz rynek chciał na tym poprzestać... a tym bardziej producent.
Co do kolejnych edycji danego modelu - Oby tak bylo, bo jak wiemy z Bipami od Rivarossi lista niestety "byla swieta" i wyprodukowano wersji tyle ile SK Model zapowiedzial. I tu Rivarossi robi blad.
Nawet jeśli była taka lista (nie kojarzę) to nie z tego powodu wstrzymano kolejne edycji modeli "Bip". Po za tym nie wydano wszystkich, które były planowane, także...
Z drugiej strony, w sklepach zawsze powien byc dostepny "na polce" kluczowy tabor PKP, bez wzgledu na zapotrzebowanie, bo taki towar predzej czy pozniej zejdzie. Przeciez sa osoby, ktore nie sledza forum czy FB i nie chodza do sklepow, w celu znalezienia sie na "liscie zapotrzebowania". Sklepy o tym nie informuja otwarcie, ze prowadza taka ankiete, wiec juz tutaj nie wylapuje sie wszystkich zainteresowanych kupnem. Zatem taka lista zapotrzebowania jest nie do konca miarodajna i jest niedoszacowana. A sa jeszcze osoby, ktore wchodza w modelarstwo i to wlasnie sklep jest zrodlem inspiracji i trudno takim osobom wejsc w hobby jak zobacza puste polki, bo liczba modeli jaka zostala wyprodukowana sie rozeszla zgodnie z zapotrzebowaniem. Wreszcie sa osoby, ktore w pierwszych edycjach nie chcialy/nie mogly kupic danego modelu, a teraz chca i nie moga, bo modele zostaly juz wyprodukowane w scislej liczbie sztuk okreslonej iles lat temu i basta (ostatnie zdanie do ogrodka Rivarossi). To nie jest dobra polityka. Powinno byc tak jak np. w Niemczech, gdzie zawsze sa pewne modele do kupienia, niezaleznie od tego czy ktos przegapi okienko czy sie zalapie na model.
To niestety tak nie działa. Nawet w Niemczech poszczególne modele pojawiają się w ofercie i z niej wypadają. Każdy producent produkuje pewien nakład danego modelu, wyprzedaje, jeśli jest popyt doprodukowuje, a jak popyt maleje to kończy i model wypada z oferty. Za kilka lat być może znów pojawi się w tym malowaniu, ale już z innym numerem/przydziałem, a w tzn. międzyczasie, zostaną wydane modele tego typu w innych malowaniach. Nie ma chyba takiego modelu, nawet najprostszego, który w niezmienionej wersji, byłby wciąż dostępny na rynku. Po prostu to się nie opłaca producentowi. Niestety specyfika produkcji na rynki modelarstwa kolejowego polega na krótszych bądź dłuższych, ale seriach, edycjach - nie ma czegoś cały czas w ofercie, jak w "spożywce". Z resztą nie dotyczy to tylko branży "przemysłu kolejkowego". W Niemczech też - jeśli przegapiłeś edycję tego modelu sprzed kilku lat to zapomnij teraz o kupieniu go w sklepie. Nawet jeśli producent wypuści podobny, to nie będzie ten sam co wtedy. Pozostaje rynek wtórny. Takie zasady rządzą na rynkach modelarstwa kolejowego. Mi też niekoniecznie się to podoba, ale ma to też dobre strony - modele (generalnie) zyskują na wartości. Kolekcjonerzy/pasjonaci szukają modeli z wcześniejszych edycji, a Ci którzy je zakupili w momencie, gdy były w sprzedaży, mogą bez starty lub z zyskiem, odsprzedać je dalej. Gdyby model był cały czas dostępny w sklepie, nikt by nie kupił takiego modelu z drugiej ręki, bo nawet za nieco wyższą cenę kupiłby fabrycznie nowy, z ważną gwarancją, itd. Tak to stety/niestety działa, czy się nam to podoba czy nie.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Racja, tylko jak potraktować reedycje 96363-2 i 96378-2?
Jak to jak :) ? Jeśli według Ciebie PIKO trzyma się sztywno tego programu, to po prostu reedycja "wypchnęła" z listy inny model ;) , który przez to nie powstanie :podstepny: ... oczywiście nie ma co na to patrzeć :gwizd: . To że "teoretycznie" wszystko się zgadza, nie oznacza, że tak jest - to po prostu zbieg okoliczności :D .
 
Reakcje
211 85 35
A ja myślę,że Piko będzie wydawać EU/EP07, robić formę dla 30 modeli? Plan był 30 modeli,jak zakładało SKModel,po zerwaniu współpracy Piko robi samowolkę i wydaje loki,które się sprzedają,stąd pewnie wznowienia Intercity,na razie uzupełniają składy z przydziałem krakowskim, wydali bar z Gdyni,więc za jakiś czas będzie w barwach ICC z Zakładu Północnego. Wydania nie są już tak intensywne gdyż jest SP/SU45, SM42,SU46,ET21,ST44,a zaraz EN57
 
Reakcje
4.111 416 99
Ponadto nie ma żadnego modelu ET-41 w malowaniu z epoki IV (z lat 1977-90).
Chyba nie tylko ja liczę na chociaż jeden ET41 (najlepiej z lat 80-89).... jakoś się ociągają z jego wydaniem, co jest trochę dziwne biorąc pod uwagę fakt, że epoka IV była często wydawana na początku.

Pamiętam, że było tak w przypadku:

SP42 -> jedne z początkowych modeli to były SP42-043 IVb, SP42-064 IVc (potem w międzyczasie wypuścili jedną SM42 z epoki IVc);
EU07 -> jako drugi model po niebieskiej Cargo ukazał się EU07-348 IVc /fabryczny z 1984 roku/, a niedługo potem EU07-161 z epoki IVb;
SP45 -> jedne z pierwszych SP45-082 epoka IVa, SP45-234 epoka IVb;
SU46 -> jako pierwsze SU46-039 epoka IVb i zaraz po niej SU46-050 też IVb;
ET22 -> jako pierwsza ET22-259 późna epoka IVc. Niedługo potem ukazał się model z pierwszej połowy epoki IVc (numer boczny 357);
planowany model ET21 --> jako drugi ET21-442 epoka IVb po modelu z numerem bocznym 157 z epoki V, który ukazał się jako pierwszy wypust tej serii;
planowany model EN57 --> z tego co podaje PIKO na swojej stronie jako pierwszy i być może jedyny ma być z epoki IV (podejrzewam, że rok 1988/1989 mając na uwadze info na stronie PIKO, że to epoka IV i to, o czym pisano na forum - późne modyfikacje tej serii uwzględnione w modelu)...

...czemu więc z ET41 z epoki IV tak się ociągają....? Nie wiem.... tym bardziej, że /z tego co widzę/ modele z epoki IV aż tak nie zalegają na półkach sklepowych. Może w planach jakie ukażą się w 2022 będzie....
 
Ostatnio edytowane:

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.482 35 1
a tu coś z planów opublikowanych na tym forum:
http://forum.modelarstwo.info/threa...w-serii-eu06-eu07-ep07-ep08.20758/post-402552

Bardzo proszę :)

Plan wydawniczy EU07
2014 r.


1. 2014.09: EU07-193 (4E) (Piko 96360) | niebieska | PKP Cargo | CT Wielkopolski | Rev. 07.08.2009 (VIa)
2. 2014.10: EP07-187 (4E) (Piko 96361) | zielona (żółte czoło) | PKP | CM Żurawica | Rev. 31.05.2001 (Vb)
3. 2014.11: EU07-348 (303E) (Piko 96362) | zielona | PKP | Ep. IVc
4. 2014.12: ET41-152 (203E) (Piko 96363) | zielona (żółte czoła) | PKP | Ostrów Wielkopolski | Ep. Vb

2015 r.

5. 2015.02: EU07-171 (4E) (Piko 96364) | zielona | PKP | Kraków | Ep. Vc
6. 2015.04: EP07-198 (4E) (Piko 96365) | szaro-niebieska | PKP InterCity | Ep. VIa
7. 2015.06: EP08-006 (102E) (Piko 96366) | pomarańczowa | PKP | Ep. Vc
8. 2015.??: EU06-17 (Piko 96368) | oliwkowa | PKP | Kraków | Ep. Vb
9. 2015.??: EU07-167 (4E) (Piko 96371) | zielona | PKP | Poznań | Ep. Vb
 

Podobne wątki