• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

Reakcje
62 0 0
Mam pytanie do osób posiadających ET22 PKP Cargo. Zauważyłem wczoraj po kilku minutach jazdy, że lokomotywa się nagrzewa. Nie jest to może nagrzanie takie, że nie można jej dotknąć, ale czuć wyraźnie, że jest ciepła. Czy u Was też jest tak samo i po prostu ten typ tak ma? Czy może mam się niepokoić? Dodam, że inne lokomotywy podczas jazdy w tym samym czasie pozostawały zimne.
 

darekgol

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
400 4 1
Mam pytanie do osób posiadających ET22 PKP Cargo. Zauważyłem wczoraj po kilku minutach jazdy, że lokomotywa się nagrzewa. Nie jest to może nagrzanie takie, że nie można jej dotknąć, ale czuć wyraźnie, że jest ciepła. Czy u Was też jest tak samo i po prostu ten typ tak ma? Czy może mam się niepokoić? Dodam, że inne lokomotywy podczas jazdy w tym samym czasie pozostawały zimne.
Wymieniłem już plastik pod płytką elektroniczną...... ale moim zdaniem to była wina dekodera Piko
 

darekgol

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
400 4 1
dekorder Piko to też jest ESU, więc moża jakas seria trefnych silników?
przyjdzie dekoder z reklamacji to przetestuję model
ps
Elvis mnie uprzedził o ułamek sekundy ;)
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Film od @Elvis udostępniony na youtube ukazujący różne dźwięki przy zastosowaniu dekodera dźwiękowego ZIMO.
Trochę mi tu nie pasuje sprężarka, zwłaszcza brakuje dudnienia po jej wyłączeniu, jak również przy rozruchu nie słychać dźwięku wentylatorów oporów rozruchowych :niepewny::ostrozny:
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Film od @Elvis udostępniony na youtube ukazujący różne dźwięki przy zastosowaniu dekodera dźwiękowego ZIMO.
Trochę mi tu nie pasuje sprężarka, zwłaszcza brakuje dudnienia po jej wyłączeniu, jak również przy rozruchu nie słychać dźwięku wentylatorów oporów rozruchowych :niepewny::ostrozny:
Bo w byku nie słychać dźwięku wentylatorów podczas rozruchu. Odgłos wentylatorów jest raczej charakterystyczny z EU06/07.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Słychać, bardzo podobnie jak na 06/07/08 bo to konstrukcyjnie bardzo podobne maszyny, a opory trzeba jakoś chłodzić ;)
Wcale nie, konstrukcyjnie podobne ukladem napednym- silnikami, kołami, układem napednym. Czas wybrać się na stacje. EU wyje zaraz podczas startu, ET22 wcale tak nie wyje, jest dosyć cicha, prawie jak ET21.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
Wcale nie, konstrukcyjnie podobne ukladem napednym- silnikami, kołami, układem napednym. Czas wybrać się na stacje. EU wyje zaraz podczas startu, ET22 wcale tak nie wyje, jest dosyć cicha, prawie jak ET21.
Aha, czyli ja nie wiem czym jeździłem :D 07 i Byk to po za budą ta sama lokomotywa (no zawieszenie jeszcze inne jest). Wyje, wyje, bo jak opory inaczej zostaną schłodzone? Pierwszy lepszy film na YT jest dowodem w sprawie ;)
Od 1:00 proponuje zacząć ;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Aha, czyli ja nie wiem czym jeździłem :D 07 i Byk to po za budą ta sama lokomotywa (no zawieszenie jeszcze inne jest). Wyje, wyje, bo jak opory inaczej zostaną schłodzone? Pierwszy lepszy film na YT jest dowodem w sprawie ;)
Od 1:00 proponuje zacząć ;)
Wyje bo wyje, ale tak jak napisalem; wcale nie tak głośno jak EU i wcale nie tak długo. W tym przypadku widać że maszynista mocno dał "gazu" i raptem kilka sekund wycia (8 sekund). EU07 nawet z krótkim składem wyje głośniej i dłużej, masa lokomokywy robi swoje.
 

Podobne wątki