• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
242 16 3
Czas nieco odświeżyć temat ET22. W sumie 55 lokomotyw otrzymało w latach 90-tych malowanie z żółtym pasem (zamiast całego czoła), w tym36 sztuk miało reflektory lustrzane, ale zaledwie trzy sztuki są możliwe do odtworzenia w seryjnych modelach.
Czy doczekamy się od Piko jednej z trzech lokomotyw o numerach 273, 766 lub 1118?
Malowanie występowało (w ruchu) co najmniej w okresie dwunastu lat 31.08.1993-12.08.2005 i pasuje właściwie pod każdy rodzaj taboru do zapięcia na hak.
 
Reakcje
11 1 0
Czy rzeczywiście większość modeli et22 ma w realu takie pantografy z pojedyńczym "ślizgaczem" czy piko montuje tańsze odpowiedniki?
Podwójny mam tylko w pierwszej edycji cargo.W siódemkach też taki trend...
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
440 13 5
Czy rzeczywiście większość modeli et22 ma w realu takie pantografy z pojedyńczym "ślizgaczem" czy piko montuje tańsze odpowiedniki?
Podwójny mam tylko w pierwszej edycji cargo.W siódemkach też taki trend...
Stosunkowo od niedawna stosowane są na PLK podwójne ślizgi z grafitową nakładką. Jeszcze ok 2010 roku był to pojedyńczy ślizg miedziany. Także ślizg w pantografie zależy od rewizji danej lokomotywy. Siódemki Schlesienmodelle też w znakomitej większości mają pojedyńcze ślizgi, a jedynie malowania Cargo z numerami EVN i EU07-433 mają podwójny ślizg. Marketkę i EU07-539 mają mieszane ślizgi ze względu na dopuszczenie na jazdę po czeskiej sieci trakcyjnej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.245 156 21
W realu wszystkie lokomotywy i zespoły trakcyjne miały dawniej pojedyncze ślizgacze z miedzianymi nakładkami. Od kilkunastu lat (nie powiem z pamięci, dokładnie od kiedy) istniej obowiązek stosowania ślizgaczy z nakładkami węglowymi (grafitowymi), co wiąże się z wprowadzeniem szerokich, podwójnych ślizgaczy. Tak że zależnie od okresu, z jakiego ma być model, powinien mieć pantografy z pojedynczymi lub podwójnymi ślizgaczami.
PS. Kolega @michu88 był szybszy...
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
140 3 0
Dawniej na PKP stosowane były dwa rodzaje pantografów typ AKP4E i typ 5ZL. Obydwa posiadały ślizgacz pojedynczy.
Podstawowa różnica to taka, że AKP4E stosowany był na taborze o max prędkości 120 km/h, a 5ZL do prędkości 160 km/h.
Pozostałych różnic nie chce mi się opisywać.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.245 156 21

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.331 76 18

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
252 14 8
Czy rzeczywiście większość modeli et22 ma w realu takie pantografy z pojedyńczym "ślizgaczem" czy piko montuje tańsze odpowiedniki?
Podwójny mam tylko w pierwszej edycji cargo.W siódemkach też taki trend...
A tak drzewiej bywało w pikolandzie. Te pantografy są doskonałą ilustracją postępu w produkcji miniatur kolejowych.

BB4D7F3D-AC84-49F3-9450-4BE399F29070.jpeg
 

J1974H0

Znany użytkownik
Reakcje
2.234 232 89
Czy rzeczywiście większość modeli et22 ma w realu takie pantografy z pojedyńczym "ślizgaczem" czy piko montuje tańsze odpowiedniki?
Podwójny mam tylko w pierwszej edycji cargo.W siódemkach też taki trend...
A jak TUTAJ masz? Zrobili tak, by przypominało oryginał. W modelu PIKO 96330 PIKO użyło innych ślizgów na pantografach z tej samej przyczyny.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.245 156 21
A tak drzewiej bywało w pikolandzie.
Tylko, że "drzewiej" w Niemczech też stosowano pojedyncze ślizgacze. Drzewiej, czyli jakieś 50 lat temu i dawniej, ale ten model pochodzi właśnie z tamtych czasów. Inna sprawa, że ten pantograf jest faktycznie bardzo uproszczony...
 
Reakcje
11 1 0
Z tego zatem wynika że z tymi pantografami jest jak trzeba.Piko się stara,oby tak dalej.Czasem się słyszy na temat modeli tu na forum że to czy tamto nie takie jak w oryginale i dlatego takie pytanie.Cóż, może niezgodności,jeśli się trafią to dotyczą bardziej innych producentów.
 

Podobne wątki