• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.909 111 7
Wszyscy się kiedyś "nawrócicie" na IV i III epokę ... :obcy:
Herezja" żółtych przodów i afro-semicka stylistyka korpokolej z VI epoki zaniknie w ciągu 10 lat ... i będzie zakazana ustawowo ! :cenzura:
Każdy z Was będzie miał w domu "ołtarzyk"-model TRAKCJI PAROWEJ i pomniejsze "bóstwa spalinowo-elektryczne" z IV epoki. :devil:
Tezy o Supremacji Trakcji Parowej będziecie mieć zawsze przy sobie niczym książeczki Mao Tse-Tunga ... :podstepny:
Wspomnienie o korpokolei będzie budzić oburzenie :niepewny::mad: i lincz opętanego ! :D
Miejmy nadzieje;)
 

puszo

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 3 3
Jednym podobają się blondynki innym brunetki . To tak jakby napisać, że jedyną prawdziwa kobieta jest brunetka.
Moim zdaniem najładniejsze malowanie posiada ET22 259 z ŻÓŁTYM CZOŁEM.
Miłego dnia życzę wszystkim III i IV epokowcą :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
Ja zbieram tylko epokę III i IV (w zasadzie, są wyjątki), ale podobają mi się również niektóre współczesne malowania, na PKP IC. Jednym z wyjątków w mojej kolekcji jest właśnie EU07 SM w malowaniu IC. Może kupię ten najnowszy model ET22, ale tak naprawdę to czekam na wersję oryginalną w takim samym malowaniu, z osłoniętymi (nie z okrągłymi, jak tu) reflektorami.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
Tak, była o tym mowa wcześniej w tym wątku (str. 17). Pierwsze serie ET22, do numeru 281 miały reflektory w tych ozdobnych obudowach, ale już w połowie lat 70. XX wieku Pafawag uprościł sobie robotę i montował okrągłe reflektory, jak w tym ostatnim modelu. Te obudowy znikały też w trakcie napraw, tak, że nawet lokomotywy z niskimi numerami jeździły (i niektóre jeżdżą do dziś) z okrągłymi lampami.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.909 111 7
Jednym podobają się blondynki innym brunetki . To tak jakby napisać, że jedyną prawdziwa kobieta jest brunetka.
Moim zdaniem najładniejsze malowanie posiada ET22 259 z ŻÓŁTYM CZOŁEM.
Miłego dnia życzę wszystkim III i IV epokowcą :)
To raczej bardziej jak by piękna kobieta, blondynka czy brunetka, umorusała się czarną szminką i ciemno granatowymi plamami pod oczętami:X3:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Tak, była o tym mowa wcześniej w tym wątku (str. 17). Pierwsze serie ET22, do numeru 281 miały reflektory w tych ozdobnych obudowach, ale już w połowie lat 70. XX wieku Pafawag uprościł sobie robotę i montował okrągłe reflektory, jak w tym ostatnim modelu. Te obudowy znikały też w trakcie napraw, tak, że nawet lokomotywy z niskimi numerami jeździły (i niektóre jeżdżą do dziś) z okrągłymi lampami.
Yyyyyy !!! .....
Czyli biorąc pod uwagę wersje z obudowanymi reflektorami i nieobudowanymi okrągłymi oraz wersje z 3 lub 1 oknem między drzwiami + żółty przód w IV epoce + dźwięki , kondensatory ...to wyjdzie docelowo ze 4szt ET22 ! .... 5 k zł :LOL: Gehenna ! :eek:
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Mnie, jako kolekcjonera modeli "nie kolei" czyli epoki korpospółeczek zasadniczo nie interesuje epoka IV, ale wyjątkowo ładnie ten model wygląda, a na żywo będzie wyglądał jeszcze 2 razy lepiej. Dlatego rozważam jego zakup ale pod kątem pociągu pasażerskiego z IV epoki, najlepiej międzynarodowego. Czy mój zamiar miał w przeszłości jakieś pokrycie (nie musiała to być rzecz jasna dokładnie ta sama lokomotywa, chodzi o typ) ?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.909 111 7
Mnie, jako kolekcjonera modeli "nie kolei" czyli epoki korpospółeczek zasadniczo nie interesuje epoka IV, ale wyjątkowo ładnie ten model wygląda, a na żywo będzie wyglądał jeszcze 2 razy lepiej. Dlatego rozważam jego zakup ale pod kątem pociągu pasażerskiego z IV epoki, najlepiej międzynarodowego. Czy mój zamiar miał w przeszłości jakieś pokrycie (nie musiała to być rzecz jasna dokładnie ta sama lokomotywa, chodzi o typ) ?
W roku 1985 wracałem z ciotką z Suwałk do Warszawy, wtedy elektrowóz przejmował skład w Białymstoku. Dostaliśmy właśnie ET22 który gnał chyba swoją maksymalną dozwoloną po prostej do Warszawy:p. Nie zdziwił bym się za tem, że czasami trzeba było skorzystać z mocy Byka na międzynarodowym. Może kto inny lepiej pomoże, ale są na forum zdjęcia nawet ze Sputnikiem zamiast np. EP05.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Mnie, jako kolekcjonera modeli "nie kolei" czyli epoki korpospółeczek zasadniczo nie interesuje epoka IV, ale wyjątkowo ładnie ten model wygląda, a na żywo będzie wyglądał jeszcze 2 razy lepiej. Dlatego rozważam jego zakup ale pod kątem pociągu pasażerskiego z IV epoki, najlepiej międzynarodowego. Czy mój zamiar miał w przeszłości jakieś pokrycie (nie musiała to być rzecz jasna dokładnie ta sama lokomotywa, chodzi o typ) ?
Co do pociągów międzynarodowych nie będę się wypowiadał .
Natomiast pamiętam że spotkałem mnóstwo pociągów osobowych , pośpiesznych z ET22 w latach 80.
Natomiast w latach 90 to była już wręcz palga różnych osobowych relacji z ET22 !
Kuriozum w latach 90 stanowiły expresy Warszawa - Kraków zastępczo z ET22 !
Te sytuacje budziły moją pogardę i kpiny... Potrafiłem podchodzić do maszynisty i pytać :
" Kierowniku lecimy jako towarowy przyspieszony ?... to od razu Ty2 ! Po co ten byk ?! ...Ha ! Ha ! Ha ! "
Dziś za relację z ET22 z normalnymi wagonami z korytarzami i otwieranymi do Jeleniej Góry zamiast Dartem lub Pendolino ...dopłaciłbym 50% !
 
Reakcje
41 1 0
Mnie, jako kolekcjonera modeli "nie kolei" czyli epoki korpospółeczek zasadniczo nie interesuje epoka IV, ale wyjątkowo ładnie ten model wygląda, a na żywo będzie wyglądał jeszcze 2 razy lepiej. Dlatego rozważam jego zakup ale pod kątem pociągu pasażerskiego z IV epoki, najlepiej międzynarodowego. Czy mój zamiar miał w przeszłości jakieś pokrycie (nie musiała to być rzecz jasna dokładnie ta sama lokomotywa, chodzi o typ) ?
Nie pamiętam dokładnie w którym to było roku - stawiam że około 1987-1989, ale wówczas to właśnie lokomotywa ET22 prowadziła skład pociągu pośpiesznego relacji Wrocław - Świnoujście. Ale lokomotywa ta podczepiana była dopiero w Poznaniu. Do Poznania była EU07. Pociąg jeździł chyba tylko w wakacje. Na 100% były do niego doczepiane we Wrocławiu wagony Czechosłowackie oraz jeden z ZSRR (do dzisiaj pamiętam ten jego fascynujący mnie rozmiar i malowanie ciemno zielone z żółtym pasem). Pamiętam to dosyć dokładnie, bo tego dnia gdy jechałem z tatą w trasę (był kierownikiem pociągu) w Poznaniu podczepił się ET22 z fascynującym numerem 1001. Mechanik, miły gość pozwolił mi małemu brzdącowi obejrzeć wnętrze lokomotywy oraz przejechać w kabinie kilkadziesiąt kilometrów. Pamiętam herbatę pitą ze słoików... W kabinie"Byka" jednak czasami trochę mocno bujało :)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
W kabinie"Byka" jednak czasami trochę mocno bujało :)
Cóż, nie bez powodu przezwisko "Byk" wzięło się od sformułowania - jazda jak na byku ;) ... chociaż i tak chyba nic nie przebije hasła: kubek w dłoń :D !

Pan @Andrzej Harassek chyba marzy o modelu mniej-więcej takiego ET22, a wcale dużo nie odbiegającego od pierwowzoru modelu obecnie trafiającego do sprzedaży :) :

- źródło: www.flickr.com/photos/52467480@N08/7915581108
- autor: George Woods
- opis: 30. września 1975 roku - ET22-122 z pociągiem towarowym na stacji w Lublinie.

1975.09.30. - Lublin - ET22-122 z poc. tow..jpg

Model PIKO 96332 odwzorowuje "starszego brata" (ET22-357) "Byka" ET22-495 widocznego na poniższym plakacie (widać zmianę obudowy względem widocznego wyżej ET22-122, nieco inny odcień koloru zielonego):

- źródło: http://forum.modelarstwo.info/threads/et22-zdjęcia-i-inne-ciekawostki-z-tematu-byczek.18915/page-43#post-659937
- autor: nieznany
- opis: plakat Pafawagu, prawdopodobnie 1979 rok

1979 - ET22-495.jpg

Inna fotografia przedstawiająca "Byka" w malowaniu zbliżonym do fabrycznego z pierwotną wersją obudów reflektorów:

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/24376001379
- autor: W. + H. Brutzer
- opis: 12. sierpnia 1984 roku - ET22-258 na manewrach w Pabianicach.

1984.08.12. - Pabianice - ET22-258 PKP.jpg

Ciągnąc dalej temat - jeszcze jedna wersja "uproszczona":

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/24448116040
- autor: W. + H. Brutzer
- opis: 30. maja 1977 roku - ET22-298 z pociągiem towarowym odstawiony na stacji Lipno Nowe.

1977.05.30. - Lipno Nowe - ET22-298 PKP.jpg

Jako, że w zeszłym roku ukazał się model SP45-082 ("gładki Fiat"), a w tym roku ukazał się model SP45-234 ("ryflowany Fiat") można przypuszczać, że skoro model ET22-357 już skończył się u producenta, zostanie w przyszłym roku wyprodukowany również model ET22 z pierwotnymi obudowami reflektorów. PIKO w tym roku postawiło na modele z epoki IV robiąc tym samym ukłon w stronę miłośników tej epoki. Od dobrej sprzedaży czwartoepokowych modeli zależy to czy w przyszłym roku ukaże się model ET41 w malowaniu i oznakowaniu z tejże epoki. Na dobrą sprawę w tym roku brakuje tylko kolejnej edycji EU07 w czwartoepokowym malowaniu fabrycznym lub zbliżonym do fabrycznego, ale nadal z IV epoki np. takim pięknym z zielonym dachem...:

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/5545608997/in/photolist-9s3Gme-RLRdZt-RcmGiN-P5rQja-NAp2ZJ
- autor: W. + H. Brutzer
- opis: 12. sierpnia 1984 roku - EU07-233 z pociągiem pasażerskim na stacji Sośnie Ostrowskie.

1984.08.12. - Sosnie Ostrowskie - EU07-233 PKP.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
Pan @Andrzej Harassek chyba marzy o modelu mniej-więcej takiego ET22, a wcale dużo nie odbiegającego od pierwowzoru modelu obecnie trafiającego do sprzedaży
Można powiedzieć, że ten ostatni model jest "prawie" taki, na jaki czekam (mówienie o marzeniu jest może małą przesadą), ale w tym wypadku jednak "prawie" robi różnicę. ;) Ja jednak wolę taki, jak ten z pierwszego zdjęcia kolegi Remaj12.
nieco inny odcień koloru zielonego
Wydaje mi się, że ta różnica może być spowodowana przekłamaniem zdjęcia albo skanu. Kolory tej fotki w ogóle są trochę za zielone, nawet niebo i obramowania okien czołowych, które są jasno szare.
 

Zoom

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Pytanie laika. Zastanawiam się nad kupnem tej lokomotywy i nie wiem który dekoder dźwiękowy wybrać oryginalny Piko, czy też ESU.
Który ma ładniejsze dźwięki?
 

Podobne wątki