• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ET22

Rafał_A

Nowy użytkownik
A ja mam jakieś dziwne wrażenie graniczące z pewnością, że zdjęcie modelu ET22-357 to tak naprawdę jest przerobione zdjęcie modelu ET22-259. Ta zieleń na czole jest taka jakby ktoś niedoświadczony przemalowywał w photoshopie, a poza tym wyjaśniało by to sprawę świateł. Oglądnijcie jeszcze z uwagą napis na przodzie loka - jest naniesiony dokładnie poziomo (względem obrazka), co w efekcie wygląda jakby na modelu leżał krzywo. Do tego zderzak, zwłaszcza ten bliżej nas, też jakoś dziwnie wygląda.
Podsumowując: na zdjęcie modelu ET-357 musimy jeszcze poczekać ;-)
 

J1974H0

Znany użytkownik
I właśnie taka wersja, z okrągłymi reflektorami, znajdzie zastosowanie w modelu lokomotywy ET22-357 firmy PIKO :).
Akurat to mogę potwierdzić.
Super. Rozwiewa wszelką wątpliwość podzielenie tą wiedzą na forum :) Była bowiem nadzieja na mniejszy numer i wykonanie jak na wizualizacji...
Też mam ten dylemat. Gdyby to człowiek jeszcze wiedział czy pojawi się wersja z IV epoki bez żółtego czoła z numerem poniżej 282.... w ostateczności jest ta zspaćkana na żółto 259 :)
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Fiałka

Użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Nie rozumiem dlaczego nie pokażą całego planu produkcyjnego. Katalog na początku produkcji, tak jak zrobił to SM (i nie było ważne ile czasu to trwało i ile było zakrętów, każdy kupił to co zaplanował). Zdecydowalibyśmy który model wybieramy i potem pozostało by oczekiwanie. Obserwuję w ofercie chaos, jest model, jest epoka, są lampy, ale wszystko jakoś wymieszane. Moim zdaniem, logiczne byłoby wypuszczenie modeli z epoki IV z reflektorami trapezowymi, a z V z okrągłymi, a tu wygląda, że wczesna IV będzie miała okrągłe, IV-V trapezowe, VI jest ok. Brakuje mi również w opisach modeli przydziału, daty rewizji, a przecież nie jest to takie trudne, wystarczy wejść na stronę ilostan pojazdów trakcyjnych i wybrać. I byłoby profesjonalnie, bez dywagacji, domyślania się, dylematów, może będzie za rok a może nie, kupić teraz czy może czekać.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Moim zdaniem, logiczne byłoby wypuszczenie modeli z epoki IV z reflektorami trapezowymi, a z V z okrągłymi, a tu wygląda, że wczesna IV będzie miała okrągłe, IV-V trapezowe, VI jest ok.
Wersje z okrągłymi reflektorami zaczęły się pojawiać w 1976 r z tego co kumam.... a więc epoka IVb jak najbardziej charakteryzowała się obecnością tych elektrowozów z takimi także reflektorami, a nie tylko trapezowymi.
 

Ciemny

Aktywny użytkownik
Żeby fajnie wypełnić epokę IV w byki PIKO musiałoby wypuścić najfajniejszy jak dla mnie układ pudła w tej serii lokomotyw, jednak z takim układem i garami w tamtych czasach byków pojawiło się najwięcej
 
Nie rozumiem dlaczego nie pokażą całego planu produkcyjnego. Katalog na początku produkcji, tak jak zrobił to SM (i nie było ważne ile czasu to trwało i ile było zakrętów, każdy kupił to co zaplanował). Zdecydowalibyśmy który model wybieramy i potem pozostało by oczekiwanie. Obserwuję w ofercie chaos, jest model, jest epoka, są lampy, ale wszystko jakoś wymieszane.
To prawda. Ja napalam się co wieczór na zdjęcia et22 tego z zółtym czołem, ale koniec końców nie kupuję, bo może jeszcze wyjdzie jakiś, który bedzie jeszcze łaniejszy? Dosyć wyczerpujące to jest. A orientuje się ktoś, czy te numerki w katalogu II/III przy lokomotywkach oznaczają miesiące, czy kwartały?
 

czacza

Aktywny użytkownik
Też o tym pisałem w wielkim poście z dołączoną historią i zdjęciami, aż dziw,że kolega nie wychwycił....
MD Dębica.

Krótka prezentacja nowo zapowiedzianych modeli od PIKO:



ET22-357, epoka IV

Wizualizacja wskazuje na reflektory wiadrowe, ale zgodnie z numeracją sądzę,że reflektory będą już okrągłe.

Z forum kolejowego możemy wyczytać:
1977-**-** - 1997 MD Dębica
1997-07-01 MT Tarnów
1999-04-01 MZ Tarnów
1999-09-01 Zakład Taboru w Żurawicy
2001-10-01 Zakład Taboru w Żurawicy PKP Cargo S.A.
2009-01-01 PKP Cargo Podkarpacki Zakład Spółki w Przemyślu PKP Cargo S.A.
2010-06-30 Modernizacja --> ET22-2027

Malowanie fabryczne: zielone Reflektory: Zwykłe, Listwy ozdobne

A więc model będzie przedstawiał malowanie fabryczne z reflektorami okrągłymi, przydział MD Dębica.

Więcej: http://forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=4&lok=2960&numer=357&title=ET22-357



ET22-271 Epoka V

1976-**-** MD Łódź Olechów
1992-02-01 MT Karsznice
1999-04-01 MZ Karsznice
1999-09-01 Zakład Taboru w Łodzi
1999-11-01 Zakład Taboru w Ostrowie Wielkopolskim
2001-10-01 Zakład Taboru w Ostrowie Wielkopolskim PKP Cargo S.A.
2009-01-01 PKP Cargo Wielkopolski Zakład Spółki w Poznaniu
2011-12-28 Skrśeœlenie ze stanu

Model będzie przedstawiał wersję zielono-zieloną z wiadrowymi reflektorami i listami ozdobnymi, przydział lokomotywy: Zakład Taboru w Ostrowie Wielkopolskim

Więcej: http://forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=4&lok=2793&numer=271&title=ET22-271

 
Dzisiaj po raz pierwszy widziałem oba et22 w sklepie, tzn ten niebieski i zielony. Muszę przyznać, że zielony się znakomicie prezentuje. Lampy-wiadra , mimo że w realu wolę te okrągłe, na tym piko wyglądają bardzo ładnie, chyba nawet ładniej niż na normalnej lokomotywie 1:1.
 
Mógłby mi ktoś w końcu wyjaśnić?

Wiadra = okrągłe (jak w wersji Cargo od PIKO)
Telewizor = kwadratowe (jak żółte czoło)

???

Widzę że jest jakiś misz-masz jeśli chodzi o te nazwy...
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Mógłby mi ktoś w końcu wyjaśnić?

Wiadra = okrągłe (jak w wersji Cargo od PIKO)
Telewizor = kwadratowe (jak żółte czoło)

???

Widzę że jest jakiś misz-masz jeśli chodzi o te nazwy...
Zapewne większość użytkowników tego forum odróżnia "wiadra" od "telewizorów", w taki sam sposób jak odróżnia "tor" od "torowiska". To taka nasza polska przypadłość... Brak szacunku dla języka polskiego... :(
 
Postaram się to jakoś uporządkować :).
Proponuję przyjąć następującą "nomenklaturę":
- reflektory okrągłe (jak w modelu PIKO, w wersji PKP Cargo)
- reflektory graniaste lub "kanciaste" (jak w modelu PIKO z żółtym czołem)
Reflektory "telewizor", to jeszcze inna wersja (prostokątna), która nie występuje w modelach PIKO.
 
Też o tym pisałem w wielkim poście z dołączoną historią i zdjęciami, aż dziw,że kolega nie wychwycił....
MD Dębica.
No tak, ale w tej historii nie ma daty naprawy okresowej, która będzie widniała na modelu ET22-357 PIKO :).
Otóż będzie to: ZNLE Gliwice Napr. śred. 29.03.83
Data ta nie została wybrana przypadkowo, podobnie jak sam przydział lokomotywy, i pasuje wręcz idealnie do wagonu typu 401Zb serii Eamos-tx PIKO.
 

Podobne wątki