• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ET22

PX48-28

Aktywny użytkownik
Wcale nie, konstrukcyjnie podobne ukladem napednym- silnikami, kołami, układem napednym. Czas wybrać się na stacje. EU wyje zaraz podczas startu, ET22 wcale tak nie wyje, jest dosyć cicha, prawie jak ET21.
Aha, czyli ja nie wiem czym jeździłem :D 07 i Byk to po za budą ta sama lokomotywa (no zawieszenie jeszcze inne jest). Wyje, wyje, bo jak opory inaczej zostaną schłodzone? Pierwszy lepszy film na YT jest dowodem w sprawie ;)
Od 1:00 proponuje zacząć ;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
Aha, czyli ja nie wiem czym jeździłem :D 07 i Byk to po za budą ta sama lokomotywa (no zawieszenie jeszcze inne jest). Wyje, wyje, bo jak opory inaczej zostaną schłodzone? Pierwszy lepszy film na YT jest dowodem w sprawie ;)
Od 1:00 proponuje zacząć ;)
Wyje bo wyje, ale tak jak napisalem; wcale nie tak głośno jak EU i wcale nie tak długo. W tym przypadku widać że maszynista mocno dał "gazu" i raptem kilka sekund wycia (8 sekund). EU07 nawet z krótkim składem wyje głośniej i dłużej, masa lokomokywy robi swoje.
 

EC45

Aktywny użytkownik
Jest jeszcze alternatywa . Ja będę za tydzień zamawial dekoder do Et22 . Na Hobby rozmawiałem z P.Arturem który sprzedaje i montuje te dekodery do EU07 i ET22 posluchalem i dla mnie to Et22 na sto procent . Nagrywali to w Czechowicach
Posiada już kolega ten dekoder? Jeśli tak to jakie wrażenia?
Jak tak słucham na filmie tych dźwięków to mam wrażenie że dźwięki były nagrywane gdy lokomotywa jechała luzem.
 

Wyrwiząb

Aktywny użytkownik
KKMK
Bo dźwięki były nagrywane dla symulatora, gdy modelu jeszcze nie było.
A tu jeszcze jeden:
Leszek czyli prawie napewno masz jeszcze moje dźwięki, a te na potrzeby symulatora w formacie wave nagrywałem Z KABINY, do tego jeszcze starym sprzętem i są dość mocno zaszumione. Oczywiście trudno będzie nagrać z zewnątrz czysto np przekładnie silników trakcyjnych, więc mogę Ci podesłać oryginalny nieobrobiony dźwięk
nagrany na korytarzu podczas jazdy z wyłączonymi przetwornicami, ale wolałbym to zrobić jeszcze raz bo mam inny sprzęt. Z resztą ten plik jest chyba do dziś. Dźwięki które nagrywałem na LHS ma np Tomek Małkowski (gagar cztorosuwowy i dwusuwowy) i do dziś ich używa, wtedy wspólnie nagrywaliśmy to moim rejestratorem z wykorzystaniem bardzo dobrego mikrofonu.
Do dziś mam jeszcze spore znajomości i możliwość przebywania w kabinie elektrowozów, mam też zdecydowanie lepszy sprzęt do rejestracji dźwięków (nagrywam ptaki w lasach), myślę że coś mogę ogarnąć i poprosić któregoś ze znajomych maszynistów o pomoc, tylko u mnie z czasem baaaardzo krucho, więc mże dopiero po nowym roku?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Panowie, jedna sprawa odnośnie zaokrąglonej szybki na czołach lokomotywy.
Na wielu zdjęciach wydaje się, że szybka mocno wystaje lub ledwo się trzyma.
Jest to bardzo ciekawe złudzenie tylko na zdjęciach, gdyż w rzeczywistości wszystko jest w normie.
Sprawdziłem to u siebie i widać to tylko pod odpowiednim kątem.
ET22 Szybka.jpg
 

czacza

Aktywny użytkownik
Każdy z nowych włascicieli Et22 napewno głowi się, z jakim składem puścić byczka. Ja mam pytanie dotyczące pociągów pasażęrskich. ET22 pojawiały się z pociągami pośpiesznymi, osobowymi. Czy byki z żółtym czołem prowadziły składy wagonowe InterREGIO?
 

tokarz76

Aktywny użytkownik
Bzdury opowiadasz. Ja pamiętam Inter Regio relacji Berlin - Gdynia przed 1997 rokiem... na przykład Mare Balticum. Planowo prowadzone szczecińskim EU07. Ale awaryjnie zdarzały się słupskie ET22.
 

techno

Aktywny użytkownik
Bzdury opowiadasz. Ja pamiętam Inter Regio relacji Berlin - Gdynia przed 1997 rokiem... na przykład Mare Balticum. Planowo prowadzone szczecińskim EU07. Ale awaryjnie zdarzały się słupskie ET22.
Tylko "Mare Balticum" to takie lipne IR. IR to on był po stronie niemieckiej, a u nas zwykły międzynarodowy pospieszny. Tu wydaje mi się, chodzi o pociągi IR uruchamiane przez spółkę Przewozy Regionalne, czyli zdecydowane o czasy od 2009.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Bardzo ładny jest ten model. Ciekawy jestem w jakim malowaniu Piko wypuści jeszcze ET22 z tymi dużymi reflektorami.
Tego to nikt nie wie, zresztą podobnie jak z ET41.... ktoś pisał kiedyś do Piko w tej sprawie, odpowiedź była coś w ten deseń.... "informujemy, że dokładamy wszelkich starań aby modele jak najwiernirej odpowiadały oryginałom a klient był zadowolony, o wszelkich nowościach zawsze staramy się powiadamiać na bieżąco"... czyli tyle sie dowiedział co i nic... Pozostaje więc cierpliwie czekać i liczyć na nasze ulubione 'malowanie'...

Jedno jest pewne, za czsów współpracy z SK Model, ta druga firma informowała na bieżąco z wyprzedzeniem jakie wyjdą stonki i kociołki a i nieraz okraszono wypust historią oryginału (na stronie SK). Teraz z tym informowaniem trochę gorzej.
 
Ostatnio edytowane:

puszo

Aktywny użytkownik
Paczka z dekoderem dźwiękowym firmy Digitools dziś dotarła więc parę słów mogę napisać.
Zestaw składa się z dekodera i głośnika.
20171110_144300.jpg

Głośnik należy przylutować samodzielnie do płytki elekroniki. Lutownice posiadam więc zajęło mi to około 40 sekund :)
Dekoder realizuje 28 funkcji i na wstępie wyszło ograniczenie multimausa, który to obsługuje tylko 20. Byczek na tory i jazda! Piękny dźwięk sprężarki uwielbiam go. Tak jak na filmiku z youtuba wszystko działa dobrze, lokomotywa jeździ bardzo płynnie i jak dla mnie dźwięk ruszania jest świetny i na 100% jest to dźwięk Et22 . Przetestowalem to dziś z 50 razy i nadal morda mi się cieszy :) Ogólnie bardzo pozytywnie jestem ustosunkowany do tego produktu . Nie mam porównania z Esu czy Zimo więc nie wiem czy lepsze czy gorsze . Również na Plus zasługuje kontakt z Panem Arturem .