• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
262 4 2
Napotkałem się z problemem krzywych reflektorów w moim egzemplarzu ostatniego zielonego byka ET 22.
Czy ktoś ma pomysł czy można to samemu jakoś poprawić wyciągając reflektor i włożyć z powrotem prosto?
Wydaję mi się ,że może być trudno gdyż po zajrzeniu od środka lampy wydaja się być wklejone albo zgrzane z resztą obudowy i nie będzie można ich wyciągnąć bez ich uszkodzenia i w efekcie tego wymiany na nowe
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

TORONCIAK

Aktywny użytkownik
Reakcje
474 24 2
Napotkałem się z problemem krzywych reflektorów w moim egzemplarzu ostatniego zielonego byka ET 22.
Czy ktoś ma pomysł czy można to samemu jakoś poprawić wyciągając reflektor i włożyć z powrotem prosto?
Wydaję mi się ,że może być trudno gdyż po zajrzeniu od środka lampy wydaja się być wklejone albo zgrzane z resztą obudowy i nie będzie można ich wyciągnąć bez ich uszkodzenia i w efekcie tego wymiany na nowe
Jaki tu jest problem? Przesuń aby dolegał do budy... palcami.
 

rprail

Aktywny użytkownik
Reakcje
904 43 1
Napotkałem się z problemem krzywych reflektorów w moim egzemplarzu ostatniego zielonego byka ET 22.
Czy ktoś ma pomysł czy można to samemu jakoś poprawić wyciągając reflektor i włożyć z powrotem prosto?
Wydaję mi się ,że może być trudno gdyż po zajrzeniu od środka lampy wydaja się być wklejone albo zgrzane z resztą obudowy i nie będzie można ich wyciągnąć bez ich uszkodzenia i w efekcie tego wymiany na nowe
Reflektory można wyjąć i ustawić właściwie bez żadnego problemu. Wychodzą łatwiej niż w EU07. Na początek proponuję zapoznać się z instrukcją.
IMG_20231018_173608.jpg
 

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
262 4 2
Instrukcje znam aczkolwiek miałem obawy mocno się siłować z reflektorami gdyż przy umiarkowanej sile nie chciały drgnąć. Czasami części mogą być wklejone co nie zawsze widać w instrukcji .Rozumiem w takim razie że należy je odpowiednio mocno wypchnąć od środka i włożyć ponownie niż próbować przekręcić z zewnątrz żeby je naprostować
 

rprail

Aktywny użytkownik
Reakcje
904 43 1
Instrukcje znam aczkolwiek miałem obawy mocno się siłować z reflektorami gdyż przy umiarkowanej sile nie chciały drgnąć. Czasami części mogą być wklejone co nie zawsze widać w instrukcji .Rozumiem w takim razie że należy je odpowiednio mocno wypchnąć od środka i włożyć ponownie niż próbować przekręcić z zewnątrz żeby je naprostować
Ja wypychałem patykiem do szaszłyków. Obudowę najlepiej trzymać w okolicy dachu i przednich szyb.
Wyjęte reflektory po prostu trzeba równo ustawić i wcisnąć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.371 463 29
Zaniepokojony Waszymi spostrzeżeniami obejrzałem dokładnie swój egzemplarz ET22-245. Faktycznie, dwa reflektory były minimalnie przekrzywione, ale tak mało, że przy pierwszym obejrzeniu modelu w sklepie i później w domu, gdy porównywałem nowy nabytek z wcześniej wydanym ET22-357 z IV epoki (z okrągłymi lampami), tego nie zauważyłem. Na szczęście bez problemu dało się je wyprostować palcami bez rozbierania modelu, więc problem został usunięty.
 

Podobne wątki