• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.271 28 2
Szanowni Koledzy raczą pisać o "huku" których wentylatorów?,bo jest ich na tej lokomotywie dwa rodzaje:"chłodzenia oporów rozruchowych" i "chłodzenia silników trakcyjnych".Obydwa te rodzaje wentylatorów pracują autonomicznie (niezależnie od siebie). Wszak warto wiedzieć o czym się publicznie pisze.:niepewny:
Uwielbiam takiego szukania dziury w całym... ale jak chcesz mnie sprawdzić, czy wiem o czym piszę, to odpowiem. Otóż chodzi o wentylatory silników trakcyjnych zamontowane na wałach silników przetwornic. Napisałem "huk wentylatorów przetwornic", więc powinieneś już wiedzieć, że chodzi o wentylatory silników trakcyjnych jeśli sam wiesz, a wiesz skoro jesteś maszynistą. Piszesz, że wentylatory te są niezależne od siebie, ale poniekąd są zależne, bo oporowe napędzane są jednym silnikiem prądu stałego 110V zasilanym przez rzeczone przetwornice (nie pamiętam, z której są zasilane). Więc nie do końca są autonomiczne. Oczywiście wentylator oporów włącza się z pulpitu niezależnie, jak przetwornice, ale bez włączonej przetwornicy nie będzie pracował oporowy, więc jego autonomiczność bierze w łeb. Zresztą kiedy wentylatory silników trakcyjnych już huczą, dudnią i przewalają dziesiątki, setki metrów sześciennych powietrza z tuby i dalej do miechów wentylacyjnych i ramami wózków po chwili wpadają w silniki trakcyjne, to dźwięk wentylatora oporów rozruchowych jest już praktycznie niesłyszalny. Piszemy oczywiście o klasycznych lokomotywach ET21 PKP, bo 3E-100 DB mają już te układy zmodernizowane.
 

puszo

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 3 3
Istnieją poważne obawy, że tegoroczna grudniowa wersja ET21 będzie właśnie z żółtym czołem. Chociaż znając PIKO, nie dowiemy się tego, dopóki lok nie trafi do sklepów. Wkurza mnie to trzymanie tajemnicy, w praktyce uniemożliwiające planowanie zakupów :( ale pozostaje poczekać.
Istniała obawa że wyjdzie z IIIc czy IVa ale całe szczęście będzie ŻÓŁTE CZOŁO z Va ...
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Co do mnie to napisałem ...
HUK ! Wentylatorów ! ET21 !
Nie doprecyzowując jakiego rodzaju są to wentylatory ...
Kolega 102 Bolesław doprecyzowywuje ...

na osi przetwornicy umocowany jest wentylator chłodzenia silników trakcyjnych.Maszynista uruchamiając przetwornicę uruchamia równocześnie ten właśnie wentylator,który w sposób wymuszony chłodzi wszystkie trzy (cały wózek) silniki.
HUK ! Wentylatorów ! chłodzenia silników trakcyjnych ET21 !
Który powinniśmy wyraźnie słyszeć w wersji Piko ET21 Smart 4.1 .... :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja::ninja:
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.841 86 0
Istniała obawa że wyjdzie z IIIc czy IVa ale całe szczęście będzie ŻÓŁTE CZOŁO z Va
Ale od PIKO pochodzą 3 sprzeczne informacje - skąd pewność, że którakolwiek z nich jest prawdziwa?
1. Epoka IIIc/IVa wg katalogu 2020 (może zmienili zdanie, a katalogu nie uaktualnili...).
2. Epoka IV cały czas figuruje na stronie PIKO (tu chyba najłatwiej uaktualnić - zwłaszcza, że to sklep).
3. Epoka Va podobno wg przedstawiciela (informacja świeża, ale brzmi jak plotka).

Sorry, ale te 3 różne dane nie mogą jednocześnie być prawdziwe. Zatem: albo ktoś kłamie, albo zmienia zdanie, albo nie wie. W każdym z tych 3 przypadków nie widzę najmniejszej różnicy pomiędzy tym, co dostajemy, a "utrzymywaniem tajemnicy".

"taką wiedzę będziemy mieli jak model się pojawi" - cytat z właściciela jednego z najbardziej znanych sklepów. I tylko jemu wierzę :)
 
Ostatnio edytowane:

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
... żeby większość z Was była tak dobra w budowaniu modeli....
Nie ma tutaj nikogo kto nie jest „dobry w budowaniu modeli”. Każdy wkłada dużo pracy i serca w swoje hobby. Jedni budują modele od podstaw, inni mogą kolekcjonować składy pociągów lub konstruować makiety.
Najważniejsze by mieć z tego satysfakcję, spędzić pożytecznie wolne chwile, zrelaksować po dniu pracy lub zwyczajnie gapić się na miniaturową kolej.
Nie zajmujmy się co nas dzieli, tylko tym co nas łączy.
K...wa, .............. jak w tym bezsensownym pisaniu..
Miejmy więcej szacunku dla innych. Podstawa zwykłej przyzwoitości. Kolega @Bolesław 102 jest wieloletnim pracownikiem ruchu na polskich szlakach. Mechanik, pierwszy po Bogu, odpowiedzialny za wszystko. To ciężki kawałek chleba.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.841 86 0
@Remaj12 nie miałem nic osobistego na myśli, pisząc "plotka". Masz informacje od przedstawiciela, ale ta sama (?) firma pisze też inne rzeczy. Po prostu plączą się w zeznaniach i w takim razie nie są wiarygodni. Myślę jednak, że jest drugorzędną sprawą, jaka rewizja/malowanie wyjdzie teraz, a jakie za rok czy dwa. Na pewno będą różne. Mega pozytywne jest to, że w końcu doczekaliśmy tego modelu. I to jak podali w filmiku, z fototrawionymi elementami :)
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Nie wiem, czy było już tu pisane.... wpadł mi dziś w ręce ostatni numer miniREPLIKI i tam jest artykuł o ET21. Autor wspomniał, że w modelu PIKO ma być trochę bajerów nie spotykanych dotychczas w modelach PKP od PIKO..... np. poswietlany pulpit maszynisty.....:eek: ... no ładnie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Nie wiem, czy było już tu pisane.
No to wypadałoby sprawdzić. Wprawdzie o artykule niczego nie było, ale o samej lokomotywie już sporo, łącznie z informacją o podświetlanym pulpicie. Wystarczy zajrzeć na początek wątku i obejrzeć film Piko:
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-lokomotyw-serii-et21.51120/#post-888637
a potem ewentualnie doczytać w naszych wpisach, co na tym filmie pokazano i o czym mówiono. A podświetlany pulpit to w ogóle nowość w modelach Piko, nie tylko PKP. Jako pierwszy miał to chyba model elektrowozu 120 005 DB, a potem "Laminatka". Nie wiem, czy taki bajer był jeszcze w innych modelach Piko.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
W laminatce są chyba 4 ledy po kazdej stronie lokomotywy na wysokości dolnej krawędzi budy. Może będzie podobna koncepcja.
Były takie cuda w oryginale?
 

Podobne wątki