• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.867 86 0
#82
Nie chce zaśmiecać ale może ktoś coś usłyszał o możliwej dacie wydania wersji z żółtym czołem?
Istnieją poważne obawy, że tegoroczna grudniowa wersja ET21 będzie właśnie z żółtym czołem. Chociaż znając PIKO, nie dowiemy się tego, dopóki lok nie trafi do sklepów. Wkurza mnie to trzymanie tajemnicy, w praktyce uniemożliwiające planowanie zakupów :( ale pozostaje poczekać.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#83
Aczkolwiek wydaje mi się ze sukces ET21 będzie podparty nowym typem polskich węglarek od PIKO, o których kol Dracula gdzieś wspominał. I możliwe ze te dwa projekty są ze sobą ściślej powiązane niż nam się wydaje
Bardzo dobra analiza ... ! (y)
A jeśli okaże się że w 2021r zadebiutują ...
dwa typy węglarek 4 os. ... :podstepny:
Jedna obecna na PKP od końca epoki IVb do VI ( 408W) i druga w wersji obecnej na PKP od IIIc od Va ... ? :D


Poniżej ET21 w VI epoce .... w różnych odcieniach seledynu i zieleni i przy różnych pociągach ...






 
Ostatnio edytowane:

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.403 28 2
#84
obawiam się, że kolejne modele, bardzo do siebie podobne a różniące się tylko numerem, przydziałem i paroma detalami wcale nie muszą się sprzedawać dobrze.
To jakby za 2 lata stwierdzono, że na ST43 nie będzie popytu, bo już od paru lat nie jeżdżą. Wszystkie były zielone bez korpokolorow Cargo. I chyba nikt tego nie weźmie... ja uważam zupełnie przeciwnie. Z kolei, jakby faktycznie ET21 miały się nie sprzedawać, to pewne jest, że Piko nie wejdzie w parowozy, czy inne serie lokomotyw sprzed epoki korpokolei. Rynek sam się zweryfikuje i ja wierzę, że sputnik rozejdą się na pniu podobnie, jak laminatki.

Sam mam tylko jednego ET22, bo mnie mocno przycisnęła chęć posiadania tej serii, ale moja "konfiguracja" się nie pojawiła. ET41 z tymi badziewnymi reflektorami nie kupię! Tak postanowiłem! O! Niech to poprawia, to wezmę taki model. Wszystkie malowania poza biało niebieskim podobają mi się na ET21 i aż się boję, co będą wypuszczać i ile z nich będę musiał zgarnąć

Uwielbiam huk wentylatorów przetwornic tej serii. Człowiek jeszcze nie wyszedł zza rogu hali, a już wiadomo, że to sputnik tam stoi. Lokomotywy proste w budowie, ale mimo wszystko nie lubiłem ich naprawiać. Niezniszczalna rama wózka, czy wężyki powietrzne mające zapewnić odparowanie przedniej szyby. Smarowniczki i kanały smarne niczym w trakcji parowej. Taborety i różne cuda w kabinach. Ależ klimat! Bardzo cieszy mnie też poprawienie reflektorów. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że ten model będzie dopracowany i go nabędę. Wierzę, że takich, jak ja jest zdecydowanie więcej i pokaże to sile fanów prawdziwej kolei żelaznej ;)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#87
Istnieją poważne obawy, że tegoroczna grudniowa wersja ET21 będzie właśnie z żółtym czołem.
Dobrze, jeśli człowiek ma w życiu tylko takie obawy ;) ... ale wracając do powodu tych obaw :p - potwierdzam :) - model będzie w malowaniu z żółtym czołem.
Chociaż znając PIKO, nie dowiemy się tego, dopóki lok nie trafi do sklepów. Wkurza mnie to trzymanie tajemnicy, w praktyce uniemożliwiające planowanie zakupów :( ale pozostaje poczekać.
Dlaczego :confused: ? Przecież wystarczy zapytać przedstawiciela firmy :D . Dziś zapytałem i dostałem odpowiedź :) . Prosto i bez problemu ;) . Nie wiem skąd pomysł, że będą to "trzymać w tajemnicy" :rolleyes: , także skoro "już" wiadomo :D to można spokojnie planować przedświąteczne zakupy ;) ...
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.867 86 0
#89
Dzięki za sprawdzenie :) Skoro teraz PIKO twierdzi inaczej, niż kiedyś (parę miesięcy temu była informacja o IIIc/IVa), to zakładam, że ta nowsza informacja jest bardziej prawdopodobna i zaczynam planować, co w takim razie zrobić z niepotrzebnie zamówionym modelem ;)

Może po prostu potrzymam go w tubie, niech nacieszy oko, a jak pojawi się z mojej epoki, to ten sprzedam na Allegrze za -20% ;)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#91
(...) Uwielbiam huk wentylatorów przetwornic tej serii. (...)
Pisząc poprzedni post chciałem o tym napisać ... ale kompletnie nie mogłem znaleźć odpowiedniego określenia ? :rolleyes:
Ryk ? zgiełk ? warkot ? harmider ? ...Łomot ?! :rolleyes:
A to było takie proste !


HUK ! Wentylatorów ! ET21 ! :eek:
i ich podmuch zerwał nam z twarzy "maseczki" ... :p
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#92
Szanowni Koledzy raczą pisać o "huku" których wentylatorów?,bo jest ich na tej lokomotywie dwa rodzaje:"chłodzenia oporów rozruchowych" i "chłodzenia silników trakcyjnych".Obydwa te rodzaje wentylatorów pracują autonomicznie (niezależnie od siebie). Wszak warto wiedzieć o czym się publicznie pisze.:niepewny:
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#96
ET21 jest w ofercie na Amerykę Północną (na dodatek taniej niż w Reichu - niższe podatki) co wskazuje, że ten model ma przyszłość. Szkoda, linia Classic nie doczeka się polskiego tematu siły pociągowej. Z resztą oferta na 2020 klasyków jest lichutka.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#98
Szanowni Koledzy raczą pisać o "huku" których wentylatorów?,bo jest ich na tej lokomotywie dwa rodzaje:"chłodzenia oporów rozruchowych" i "chłodzenia silników trakcyjnych".Obydwa te rodzaje wentylatorów pracują autonomicznie (niezależnie od siebie). Wszak warto wiedzieć o czym się publicznie pisze.:niepewny:
Może przetwornice 3000/110V też mają własny wentylator?
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#99
Może przetwornice 3000/110V też mają własny wentylator?
Może przetwornice 3000/110V też mają własny wentylator?
Co to są "przetwornice 3000/110V" bo nie bardzo rozumiem (jako maszynista a 43 letnim stażem) o czym piszesz?o_O:niepewny:
Natomiast znam przetwornice prądu stałego przetwarzające wysokie napięcie 3000V prądu stałego na niskie napiecie 110V prądu stałego potrzebne do zasilenia obwodów rozrządu,sterowania i oświetlenia.A to nie jest tożsame z tym o czy piszesz. Gdzieś zasłyszałeś mowę potoczną i ją powtarzasz.Co ma wspólnego przetwornica z wentylatorami poza tym że wentylator jest osadzony na jej osi? To są dwa różne urządzenia przeznaczone do innych celów. Tak, jak pisałem wyżej na osi przetwornicy umocowany jest wentylator chłodzenia silników trakcyjnych.Maszynista uruchamiając przetwornicę uruchamia równocześnie ten właśnie wentylator,który w sposób wymuszony chłodzi wszystkie trzy (cały wózek) silniki.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
To może kolega Bolesław 102 zechce nam wszystkim wyjaśnić, dlaczego urządzeń, określonych jako
przetwornice prądu stałego przetwarzające wysokie napięcie 3000V prądu stałego na niskie napiecie 110V prądu stałego
nie wolno w skrócie nazwać przetwornicami 3000/110 V?
Nie wszyscy na tym forum są fachowcami i niekoniecznie muszą znać ścisłe, fachowe nazewnictwo, choć oczywiście jeśli ktoś się czymś interesuje, to powinien również znać właściwą terminologię. Jednak ja, jako kolejarz (choć nie maszynista), nie widzę w określeniu "przetwornice 3000/110 V" niczego nagannego.
 

Podobne wątki