• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#61
Moim zdaniem wypuszczenie na nowo opracowanego modelu czy zmodernizowanie który już Piko ma w ofercie , to tylko kwestia oceny popytu przez dr.Rene i jego zespołu . W tym sensie absolutnym kandydatem nr 1 jest hobby rodzinka EU06/EU07/EP08/ET41 ...
Szybkie już wyczerpanie repertuaru lokomotyw elektr i spalin PKP i nie podjęcie produkcji trakcji parowej spowoduje przepracowanie tych serii.
Choć uważam że Piko bez względu na okoliczności o których piszę i tak powinno jak najszybciej opracować te serie od nowa nie oglądając się na nic ! Puki histeria cov.19 i jej ekonomiczne skutki + demografia nie zdusi popytu ... :podstepny:

Z tych powodów mam tylko po jednej sztuce EU07 , EP08 i ET41 ...


Wracając do ET21 to ...zamierzam popłynąć ... :D
Biorę większość wypustów PKP od epoki IVa aż do VI bo w VI ET21 miało malowanie niczym nie różniące się od IV epoki !

+ Schenker Polska ponieważ właścicielem Schenker Polska jest Schenker DB a tego 100% akcji posiada skarb państwa niemieckiego.
W przeciwieństwie do Cargo PKP gdzie PKP ma tylko 30 % !
Dlatego ET21 Schenker Polska jest w mojej subiektywnej ocenie malowaniem krajowym, niemieckim a nie korporacyjnym ...
Mam nadzieję że ET21 Schenker Polska
ukaże się już w przyszłym roku . ;)
Zachwytów nad modelem Sputnika nie ma końca :love:
Ja wezmę pewnie tylko jeden egzemplarz - żółte czoło o_O tylko i aż jeden egzemplarz ....
Dla mnie to najbrzydsza, że aż piękna polska lokomotywa :p
Mam pytanko :) skoro mowa o sputnikach to jestem ciekaw: czy PIKO wypuści dwa ,,historyczne,, fabryczne malowania..?
1602426923476.png

1602426826580.png

Mógłby zostać wydany ,,okolicznościowy,, model ET21-57 w dwóch odmiennych malowaniach :love:
Albo w model ET21 z pierwszych partii produkcyjnej i prehistorycznych reflektorach...w III epoce :love:
Co panowie o tym sądzicie ..?
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#68
Zachwytów nad modelem Sputnika nie ma końca :love:
Ja wezmę pewnie tylko jeden egzemplarz - żółte czoło o_O tylko i aż jeden egzemplarz ....
Dla mnie to najbrzydsza, że aż piękna polska lokomotywa :p
Mam pytanko :) skoro mowa o sputnikach to jestem ciekaw: czy PIKO wypuści dwa ,,historyczne,, fabryczne malowania..?
Zobacz załącznik 760266
Zobacz załącznik 760265
Mógłby zostać wydany ,,okolicznościowy,, model ET21-57 w dwóch odmiennych malowaniach :love:
Albo w model ET21 z pierwszych partii produkcyjnej i prehistorycznych reflektorach...w III epoce :love:
Co panowie o tym sądzicie ..?
Wydaje mi się, że były trzy wersje malowania fabrycznego.
Ta trzecia, nie pokazana na zdjęciu,, to malowanie zielone w układzie jasny - ciemny - jasny, czyli takie samo jak w przypadku EU07 typu 4E.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#69
Zachwytów nad modelem Sputnika nie ma końca :love:
Ja wezmę pewnie tylko jeden egzemplarz - żółte czoło o_O tylko i aż jeden egzemplarz ....
Dla mnie to najbrzydsza, że aż piękna polska lokomotywa :p
Mam pytanko :) skoro mowa o sputnikach to jestem ciekaw: czy PIKO wypuści dwa ,,historyczne,, fabryczne malowania..?
Zobacz załącznik 760266
Zobacz załącznik 760265
Mógłby zostać wydany ,,okolicznościowy,, model ET21-57 w dwóch odmiennych malowaniach :love:
Albo w model ET21 z pierwszych partii produkcyjnej i prehistorycznych reflektorach...w III epoce :love:
Co panowie o tym sądzicie ..?
Chyba tak jak z "Rządową" Suką, raczej własna ingerencja. Chociaż jak to zauważył inny Kolega, w barwach DB całkiem możliwe.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#70
Wydaje mi się, że były trzy wersje malowania fabrycznego.
Ta trzecia, nie pokazana na zdjęciu,, to malowanie zielone w układzie jasny - ciemny - jasny, czyli takie samo jak w przypadku EU07 typu 4E.
Wiem :cool: Ale wypuszczenie sputnika w ostatnim fabrycznym malowaniu to jest chyba... oczywista oczywistość ;)
Bardziej mnie interesują fabryczne malowania pierwszej partii produkcyjnej typu 3E produkowanej w ilości 70 sztuk :love:
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
#71
Malowanie DB niemal pewne. Aż dziwne, patrząc na rynek niemiecki, że pierwsza nie jest własnie czerwona. Mam nadzieję, że to z szacunku do polskich miłośników choć o niemieckim szacunku można by dyskutować. Pozostaje sie tylko cieszyć :) Nie ma co sie oszukiwać, to kolejna maszyna do bicia zysków. Seria 07/41 na tej formie już się zestarzała i nie schodzi jak jeszcze dwa, trzy lata temu. Wcale sie nie zdziwię, jak powstanie Sputnik w malowaniu CTL. Stonka już była więc licencje na znak towarowy mają. Zgadzam się, że nie robili by nowej formy pod model tylko na jeden rynek. Raczej zobaczymy na przestrzeni najbliższych kilku lat wszystkie możliwe wersje pod tą formę pasujące. W końcu im szersza oferta , tym większa baza klientów a co za tym idzie więcej płynącej kasy. Zresztą tak samo było i jest z SM42, EP/EU07, wagonami 111 i 112. Normalka , do której trzeba się przyzwyczaić.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#75
kolejna maszyna do bicia zysków
A ja mam inne przemyślenia na ten temat. Obawiam się, że wcale może tak nie być. To że dla historii kolei w Polsce, oraz dla elektryfikacji PKP, była to ważna maszyna, nie musi się przekładać na chęci zakupowe modelu. Sama lokomotywa z wyglądu nie jest szczególnie ciekawa, jest wręcz prosta, bez biżuterii drobnych detali dodających smaczku modelowi. W oryginale występowała na PKP w ledwo dwóch głównych.schematach malowania zielonego. Inaczej niż kultowa EU07 nie otrzymała malowania PKP Intercity (bo i będąc maszyną towarową do tego przewoźnika nie trafiła), ale nawet żaden egzemplarz nie otrzymał malowania PKP CARGO. Współcześnie spotykana jest w kilku malowaniach prywatnych przewoźników, ale takie modele słabo się sprzedają. A fakt że występują egzemplarze w malowaniu i z logo DB, wcale nie musi się przekładać zaraz na ogromne zakupy przez Niemców, bo u nich ta maszyna nie jest eksploatowana. Przypuszczam, że kultowość tej maszyny jest raczej dla starszych miłośników kolei, niż tych młodszych którzy na torach za często tych maszyn już zobaczyć nie mogą i w ich mniemaniu to nie jest lokomotywa kultowa.
Reasumując powyższe, początkowo oczywiście model może się dobrze sprzedawać jako nowość i być może ładnie zrobiona miniatura. Ale obawiam się, że kolejne modele, bardzo do siebie podobne a różniące się tylko numerem, przydziałem i paroma detalami wcale nie muszą się sprzedawać dobrze.
To tylko moja ocena. Czas pokaże, jak będzie naprawdę.
 
Reakcje
4.111 416 99
#76
Malowanie DB niemal pewne. Aż dziwne, patrząc na rynek niemiecki, że pierwsza nie jest własnie czerwona. Mam nadzieję, że to z szacunku do polskich miłośników choć o niemieckim szacunku można by dyskutować. Pozostaje sie tylko cieszyć :)Nie ma co się oszukiwać, to kolejna maszyna do bicia zysków.
Pokaż mi model, który jest wyprodukowany wielkoseryjnie z innym założeniem niż "bicie zysków". Nie ma co się doszukiwać teorii dotyczących kierunku, który przyświecał stworzeniu projektu ET21, bo kierunek sam określiłeś (zysk). A to, że lokomotywa ta eksploatowana była w barwach DB Schenker, to fakt, który zapewne zostanie także zaznaczony w jakiejś tam edycji modelu.
Bicie zysków to podstawowy cel działalności firm modelarskich tak samo jak bicie piany na forum... co widać wyżej i co często ochoczo zarzuca się tu wielu z nas (a samemu się robi). Po co więc o tym gadać? Pozostawiam do przemyśleń dla tych co innym zarzucają.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.324 56 1
#77
A ja mam inne przemyślenia na ten temat.
Coś może być na rzeczy, ja do niedawna nie interesowałem się tą serią bo głównie widywałem EU07/ET41/ET22 ale jest to w sumie kawałek historii PKP więc warto mieć chociaż jeden egzemplarz ;) Myślę, że PIKO to sobie dobrze przekalkulowało, ale faktycznie, z nowszych malatur zostają tylko firmy prywatne.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
#79
Pokaż mi model, który jest wyprodukowany wielkoseryjnie z innym założeniem niż "bicie zysków". Nie ma co się doszukiwać teorii dotyczących kierunku, który przyświecał stworzeniu projektu ET21, bo kierunek sam określiłeś (zysk). A to, że lokomotywa ta eksploatowana była w barwach DB Schenker, to fakt, który zapewne zostanie także zaznaczony w jakiejś tam edycji modelu.
Bicie zysków to podstawowy cel działalności firm modelarskich tak samo jak bicie piany na forum... co widać wyżej i co często ochoczo zarzuca się tu wielu z nas (a samemu się robi). Po co więc o tym gadać? Pozostawiam do przemyśleń dla tych co innym zarzucają.

Kolega chyba nie zrozumiał wpisu CoCu. On podaje w wątpliwość stawianie ET21 na równi z ET22, SM42 czy seria EU/EP. I podaje argumenty dlaczego według niego jest wątpliwym żeby ta lokomotywa powtórzyła sukces wcześniejszych wyrobów. Nie wydaje mi się ze takie stwierdzenie podważa co PIKO chce osiągnąć jesli chodzi i zysk z tej własnie lokomotywy. Aczkolwiek wydaje mi się ze sukces ET21 będzie podparty nowym typem polskich węglarek od PIKO, o których kol Dracula gdzie wspominał. I możliwe ze te dwa projekty są ze sobą ściślej powiązane niż nam się wydaje
 
Reakcje
211 85 35
#80
Moje zdanie jest takie że sk model proponował loki aby pasowały do wagonów innych producentów typu rivarossi, piko patrząc na te strategię przejęło ją i lączy produkcję loków i wagonów od siebie więc jeżeli pojawia się lokomotywa to będą i wagony do niej
 

Podobne wątki