• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - model parowozu OKo1-12

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
812 4 0
Tak przy okazji odpowiadam na pytanie-twierdzenie kol. Bolesława. Nie, nie jestem cyt. "gotowy wyłożyć kolejne kilkaset złotych". Nigdzie tego nie napisałem. Po prostu model ogólnie wygląda interesująco, a w sprawie oświetlenia - rzeczywiście producent nie oddał wyglądu tych lamp tak jak powinien. Rozumiem, że nie grozi mi natychmiastowy stos za komentarz.
No, na przyszłość będę wystrzegał się komentowania nawet nie wpisów, co samych zdjęć w podobnych wątkach.
Przyznam, że wolę modele parowozów starszej produkcji np. firmy Fleischmann, które wyśmienicie przy tym nadają się do konwersji. One mają swoistego ducha - znakomite odwzorowanie kół, wiązarów, itd. Tak więc Koledzy - chyba rynek odbiorcy sam oceni ten model.
 

Lxd2-240

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
199 18 4
No tak drogo od Niemca jak on śmie tyle kasy zadać od Polaka
A tymczasem w Polsce nawet takiego modelu nie potrafią zrobić a jak już to za kwoty o których lepiej nie pisać
To jeżeli potrafisz taki zrobić w cenie modelu PIKO to na co czekasz? Zakładaj działalność i produkuj nie ma na co czekać głodni kolekcjonerzy czekają.
 
Reakcje
199 121 126
To jeżeli potrafisz taki zrobić w cenie modelu PIKO to na co czekasz? Zakładaj działalność i produkuj nie ma na co czekać głodni kolekcjonerzy czekają.
To nie ja narzekam na ceny piko tylko ktoś inny a co do robienia to w Polsce nawet jak ktoś zrobi to najwyżej jest to konwersja jakiegoś niemieckiego modelu parowozu a nie zbudowany od podstaw model
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
1.594 18 0
Czy wiemy, kiedy przemalowano czołownice w tym pojeździe?

Naniesiona na modelu data rewizji to 31.03.1973.
Wg Ilostanu, naprawa średnia była w 1971. Skreslenie ze stanu 5.03.1974.
W zasadzie jak zauważył Tomek to w tym okresie powinny być raczej pomarańczowe. Piotrek nawet nie mamy pewności czy miała przemalowane te czołownice:niepewny: Znane zdjęcie p. Plumba na którym jest parowóz 11 na trasie Jarocin- Czempiń ma je w kolorze pomarańczowym , ale np. nr 26 miał czerwone. Może nie we wszystkich parowozach tej serii były zmieniane kolory. Na rysunku jaki przygotował p. Koj dla Piko też są czerwone - więc może to jest stan zgodny z wyglądem rzeczywistym w tamtym okresie ?
 

Pawelec PKP

Aktywny użytkownik
Reakcje
556 80 9
Troszeczkę jestem rozczarowany :(
Liczyłem na pomalowane na czerwono poręcze i barierki (jak na pierwszej wizualizacji)
W sprawie czerwonej czołownicy ... dawno się pogodziłem z tym faktem :oops:
Poczekajmy na zdjęcia na profilu PIKO Polska na facebooku a dopiero potem oceniajmy...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.900 143 20
W sprawie czerwonej czołownicy ... dawno się pogodziłem z tym faktem
Jak widać ze zdjęć kolegi @Flotomy, model jest z wczesnej epoki IV, przed 1975 rokiem (DOKP Poznań, a nie Zachodnia DOKP), może wtedy jeszcze oryginał miał czerwone czołownice, a prądnicę przy kominie? Nie wiem, czy prądnice w ogóle przenoszono w tych parowozach...
 

J1974H0

Znany użytkownik
Reakcje
2.160 223 89
To chyba będzie pierwszy parowóz wielkoseryjny z dotychczas produkowanych... najbardziej przypominający egzemplarze jeżdżące po polskich torach w epoce IV pod "banderą" PKP. Światła z tyłu robią robotę (y)
Szkoda że uchwyty przy budce fabrycznie nie pomalowane na biało albo czerwono. No chyba, że 12-stka tak miała.... Piszę o tym, bo pomalowane poręcze i uchwyty jakże to jakże częsty zabieg w tamtych czasach. Ciekawe czy będzie relacja video na profilu PMM-H0 w YT?....

PS. Kibelka gdzieś tam nie pokazali?
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki