Dzień dobry,
Znalazłem w szafie parowóz BR 01.5 wyprodukowany przez PIKO. Dostałem go jakieś 30 lat temu i nawet nie pamiętam abym się nim jakoś specjalnie bawił, choć zapwne tak bo widzę, że złącze lokomotywy z tendrem jest naprawiane. Teraz postanowiłem przywrócić go do życia, a także zbudować dla niego makietę (oddzielny wątek).
Wymieniłem przeoaloną żarówkę, co było stosunkowo proste i naoliwiłwm części tak jak to nakazywała instrukcja. Parowóz jeździ, i świeci .
Jednakże, kilka spraw:
1. Wyciagając model z pudełka raz na kilka lat, zauważyłem że była tam plastikowa część, jakby płytka lecz nigdy nie dociekałem do czego to może służyć, bo nigdy go nie uruchamiałem. No i jak na złość, kiedy teraz postanowiłem rozpocząć "zabawę w kolejki" ta blacha łącząca lokomotywę z tendrem gdzieś zaginęła . Rozumiem, że służy ona do zakrycia trzpienia łączącego ale chyba także do przeniesienia siły nacisku tendra na kadłub lokomotywy.
Czy któryś z forumowiczów posiada taką lokomotywę i czy mógłby mi udostępnić wymiary i kształt tej "blachy"? Wtedy mógłbym zrekonstruować, choćby częściowo to element.
2. Czy ktoś może wie w jakim celu trzpień łączący parowóz z tendrem posiada połączenie elektryczne, jeżeli tender i tak może jeździć samodzielnie, a lokomotywa bez tendra też odbiera napięcie z szyn do zasilania żarówki? Po co zastosowano takie rozwiązanie?
3. Czy można przerobić taką lokomotywę na DCC i jaki dekoder (ilość funkcji)możnaby tam zastosować? Jakie rozwiązanie należałoby zastosować aby sygnały z dekodera w tendrze przekazywać na światła w lokomotywie.
4. Czy można zamontować wytwornicę dymu przy zastosowaniu DCC (obciązenie)?
Znalazłem w szafie parowóz BR 01.5 wyprodukowany przez PIKO. Dostałem go jakieś 30 lat temu i nawet nie pamiętam abym się nim jakoś specjalnie bawił, choć zapwne tak bo widzę, że złącze lokomotywy z tendrem jest naprawiane. Teraz postanowiłem przywrócić go do życia, a także zbudować dla niego makietę (oddzielny wątek).
Wymieniłem przeoaloną żarówkę, co było stosunkowo proste i naoliwiłwm części tak jak to nakazywała instrukcja. Parowóz jeździ, i świeci .
Jednakże, kilka spraw:
1. Wyciagając model z pudełka raz na kilka lat, zauważyłem że była tam plastikowa część, jakby płytka lecz nigdy nie dociekałem do czego to może służyć, bo nigdy go nie uruchamiałem. No i jak na złość, kiedy teraz postanowiłem rozpocząć "zabawę w kolejki" ta blacha łącząca lokomotywę z tendrem gdzieś zaginęła . Rozumiem, że służy ona do zakrycia trzpienia łączącego ale chyba także do przeniesienia siły nacisku tendra na kadłub lokomotywy.
Czy któryś z forumowiczów posiada taką lokomotywę i czy mógłby mi udostępnić wymiary i kształt tej "blachy"? Wtedy mógłbym zrekonstruować, choćby częściowo to element.
2. Czy ktoś może wie w jakim celu trzpień łączący parowóz z tendrem posiada połączenie elektryczne, jeżeli tender i tak może jeździć samodzielnie, a lokomotywa bez tendra też odbiera napięcie z szyn do zasilania żarówki? Po co zastosowano takie rozwiązanie?
3. Czy można przerobić taką lokomotywę na DCC i jaki dekoder (ilość funkcji)możnaby tam zastosować? Jakie rozwiązanie należałoby zastosować aby sygnały z dekodera w tendrze przekazywać na światła w lokomotywie.
4. Czy można zamontować wytwornicę dymu przy zastosowaniu DCC (obciązenie)?
Załączniki
-
108,2 KB Wyświetleń: 366
-
83,7 KB Wyświetleń: 359